|
|
| Er jeg for pyldret? LANGT |
|
|
Sagen er den... Jeg købte Feykir for fire måneder siden. Der spændte han meget op, men jeg troede, at det var fordi han var redet meget i "Islænderholdning", så jeg arbejde meget med frem og ned... det gik meget lidt fremad hen ad vejen. Hans sadel lå ikke godt på ham, så jeg red i bøjlegjord. Men så fik jeg massage til ham, for at tjekke om på om han evt. havde ondt i ryggen, når nu jeg altid red uden sadel. Desuden syntes jeg han ind i mellem låste i bagbenene, og gik meget stift, helt uden sving. Men han havde slet ikke ondt i ryggen Men han havde lidt ondt bagtil og i skuldrene. Bagefter ville han slet ikke bøje sig til højre side Så han fik igen. Derefter begyndte han, at løbe meget og spænde meget op... Så han fik igen så begyndte det at gå fremad, men efter noget tid, ville han ikk bøje sig til højre igen, så han fik massage for fjerde gang. Så gik det fint lidt tid, men nu har han helt mistet gnisten. Han står bare og hænger Han vil ikke bøjes overhovedet og han spænder meget op, og går meget stift... Så nu har jeg kontaktet en kiropraktor, da jeg er bange for at han enten er skæv i nakken eller låst i bækkenet? De andre kigger på mig, som om jeg er tosset... Er jeg for pyldret?? 
Sabrina & Feykir nu også med Malte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okijuhyg |
|
|
nej det syntes jeg bestemt ikke du er ! heste kan ikke tale så det er vigtigt vi læser signalerne. hellere være på den sikre side =)
» RabarberMuffin  ♥ Nightwish 2007 [L] I'm Just A Dreamer With A Runaway Heart
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, det syntes.. |
|
|
jeg ikke.. Jeg har kun stor ros til dig, for at ville finde problemet..
Krone og Bølge - En selvfølge R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| davs.......... |
|
|
Nej det synes jeg bestemt ikke at du er.. Du er bare en ansvarlige heste ejer som gør hvad der skal gøres 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Nej, det er du ikke. Tværtimod, du sørger bare for, at din hest ikke har ondt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opskrift |
|
|
Nej, det er du bestemt ikke. Men, grunden til den er sådan er vel fordi den går på forparten og spænder op? En kiopraktor kan få løsnet op, men det vil den jo aldrig komme på bagparten af 
Sassi&Tara' m. Quintara ox <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
synes det er stort du værdsætter din hest og vil finde frem til det endelige problem  dem burde der virkelig være flere af her omkring i verden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ccccccccccccc |
|
|
Nej for fniller da! Det er da det sidste du er. Du er bare opmærksom på din pony og vil gøre alt for den ikke har ondt. Få du ham tjekket så du er på den sikre side - flot at du vil gøre så meget for at hjælpe ham og er så opmærksom på han signaler 
Kalløøh - med skønne Jaargt Fjordrytter med stiilh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er jeg for pyldret? LANGT |
|
|
Sassi: jeg er akademisk rytter, og går meget op i at min hest er løsgjort og i bæring på bagparten. 
Sabrina & Feykir nu også med Malte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benproblemer? |
|
|
Jeg har fået af vide af en hestedyrlæge, at 99% "rygproblemer" er grundet problemer i benene, som bliver misforstået som rygproblemer. Så måske du skulle få en hestedyrlæge til at undersøge Feykir i stedet?  - Al ære og respekt for massører, kiropraktor m.v. men jeg er måske lidt gammeldaws og ville foretrække en hestedyrlæge som ved lidt mere hvad han laver  (Men jeg har jo så også 3 dyrlæger i familien, lol) Håber da du finder ud af problemet, - og du er da bestemt ikke pylret! Man kan jo mærke når der er noget galt med sin hest, - og beviser bare man er ansvarlig når man kan se de tegn og reagere på dem. Håber du finder ud af hvad der driller ham!
Mvh. Julie Rollo - Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt... | Krogens.com - marsvin til salg! | RolloPigen.dk - min hjemmeside |
R.I.P. ♥ 08/07-88 - 27/04-06 † Alme'ti Z; My soulmate...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh.. |
|
|
Fik du ham undersøgt da du købte ham? Røngtenfotograferet osv? Det ville jeg nok starte med... Han burde jo ikke blive så stram, hvis du rider ham som du skal. Det kunne jo være der lå noget andet under..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
| Forfatter:  |
Coysen |
| Dato:  |
22-02-2008 14:02 |
|
Du er overhovedet ikke for pylret ! Min egen hest har lige været ved kiropraktor. (Som også er dyrlæge og akupuntør - hedder det vírkelig det?) Der blev blandt andet fundet et skævt ribben, som forårsagede hans gjordkrampe, og noget med en torntap, der gjorde at han ikke ville bøje sig/gallopere til højre. Så afsted med Feykir! ...det lyder som om der er noget helt galt.
Mvh. Aja - jeg er farverig i sort/hvid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tyfrtythyfgghjgh |
| Forfatter:  |
RikkeEvigGlad |
| Dato:  |
22-02-2008 14:08 |
|
Du er overhovedet ikke pyldret tværtimod! der burde være mange flere som dig der tænkt mere over hesten velbefindende og som tager ansvar for det dyr de har anskaffet sig. ikke andet at sinde end 
Sagde SkiderRikke; » rikkeevigglad :} donni & rikke - soulmates!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalle og chloé <3 |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
22-02-2008 14:13 |
|
tjah de andre har vidst svaret på det  hvad med at få ham røgnten fotograferes ?
»Cecilie C « Lalle og Chloé ღ i love you ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okijuhyg |
|
|
nu vil jeg lige komme med en inskydelse, jeg synte kun du skal tage ham til rønkten hvis i ikke finder problemet for jeg kan huske min mor ikke ville sende perle til rønkten som en del af handelsundersøgelsen til nye køber fordi de koster en bondegård så syntes ikke du skal sende ham til rønkten medmindre i ikke finder en løsning : ) det kan jo være som Rollo sige, noget i benene =)
» RabarberMuffin  ♥ Nightwish 2007 [L] I'm Just A Dreamer With A Runaway Heart
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er jeg for pyldret? LANGT |
|
|
Tak for jeres svar  Vi fik ham handelsundersøgt, da vi købte ham, men vi fik ham ikke i røntgen Men hvis det ikke hjælper med kiropraktor, har vi overvejet røntgen 
Sabrina & Feykir nu også med Malte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okijuhyg |
|
|
det lyder fornuftigt 
» RabarberMuffin  ♥ Nightwish 2007 [L] I'm Just A Dreamer With A Runaway Heart
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er jeg for pyldret? LANGT |
|
|
Men jeg er i tvivl om, hvor han ska have taget billeder?
Sabrina & Feykir nu også med Malte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okijuhgy |
|
|
nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg har været rigtig tilfreds med højgaard heste hospital på fyn 
» RabarberMuffin  ♥ Nightwish 2007 [L] I'm Just A Dreamer With A Runaway Heart
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er jeg for pyldret? LANGT |
|
|
Ups, ikk selve dyrlægen, da jeg er meget tilfreds med Gundsø men jeg mente, hvor på kroppen? nakken, benene, ryggen, bagparten??
Sabrina & Feykir nu også med Malte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okijuhyg |
|
|
nårh haha xD ville skyde på noget af det du nævnte alt efter hvad i finder ud af efter næste kiropraktor tur ..
» RabarberMuffin  ♥ Nightwish 2007 [L] I'm Just A Dreamer With A Runaway Heart
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
al respekt til at du ikke bare ''banker'' hesten blød i nakken. hvis du skal have ham i røngten mener jeg det er 4 ben og en del af ryggen der er alm. røngten undersøgelse, men det kan dyrlægen nok bedre foreslå hvor og hvor meget der skal tjekkes. jeg vil dog anbefale charlottenlund
Amanda&Björk Team Korshøje Nu uden Fantacy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh.. |
|
|
Hvis du først er igang med at tage billeder, ville jeg tage af det hele. Det er opstarts gebyret der er højt, ekstra billeder er ikke ret dyre.. Jeg har brugt Poul Hjort fra Charlottenlund, selvom jeg kommer fra falster - han er super god!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er jeg for pyldret? LANGT |
|
|
Okay, jeg troede det var selve billederne var dyre. Hvad ligger priserne på for alle de billeder hos Charlottenlund? har nemlig fået anbefalet dem af andre...
Sabrina & Feykir nu også med Malte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Raija <333 |
| Forfatter:  |
kathrine (kathrineelfort) |
| Dato:  |
22-02-2008 19:32 |
|
Jeg syntes helt det samme som alle de andre. Du er bestemt ikke pylret. jeg syntes det er en god idé at prøve at tage til en dyrlæge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er jeg for pyldret? LANGT |
|
|
Synes ikke en dyrlæge kan gøre så meget... Jo, hvis det, at tage røntgenbilleder, men synes ikk, den kan tjekke hesten igennem. Cava (min gamle hest) gik med en dårlig tilpasset sadel, og dyrlægen sagde der ikk var noget galt, men massøren sagde han havde ondt i ryggen. Dyrlægen tjekkede Feykir, og sagde der ikk var noget, men massøren sagde han havde ondt i skuldrene. Så synes ikke dyrlæger er så grundige, når de ska tjekke en hest igennem 
Sabrina & Feykir nu også med Malte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså.,. |
|
|
Nu var det en handelsundersøgelse med røngten af ben, ryg og hals, og jeg mener det kostede 3500-4000 (+ moms..) men det er jo billigere uden handelsundersøgelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejehj |
|
|
Få fat i en dyrlægeuddannet kiropraktor - de er meget grundige. Her kan jeg anbefale ham der er i Hørsholm hestepraktis, navnet har jeg ikke lige på tungen, men der er kun en, så der er ikke så meget at ta fejl af.
Sandra&Tímon Team Korshøje Lokalkørsel på Sjælland med stor hestetrailer tilbydes. Skriv en PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wunderpferd <3 |
|
|
LineFabæch : Hold da op, det var da billigt, jeg mener vi skal give 1000 pr ben, så det = 4000 kr, og det er kun benene?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså.. |
|
|
Det er over et år siden, så det kan jo godt være blevet dyrere siden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdsadasdas |
|
|
Tror jeg ville reagere på samme måde, specielt når der har været så meget med cava. Held og lykke sabbe, lad os ikke håbe skattemusen fejler noget 
- Josefine
Love's completely real, so forget anything that you have heard And live for the moment now.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|