godmorgen. (jeg ved jeg ikke har noget liv og har oprettet en del indlæg på det sidste =))
her idag blev jeg så vækket klokket tidligt fordi jeg skulle til astma undersøgelse, men nok om det. Da jeg sad over ved lægen og ventede kom et par politi betjente ind og spurgte sekratæren om et elelr andet. Senere da jeg skulle hjem, holder der en helikopter på marken og jeg tænker bare; what?. 5 minutter senere får jeg så en sms hvor der står; ''vidste du godt der er skyderi i jordløse?''.. så finder jeg så ud af det var pågrund af skyderi i jordløse, ved min skole (:
annocen i ekstra bladet;
To personer i en sort VW Golf med tildækkede nummerplader har skudt mod politiet under en hidsig biljagt ved Jordløse på Sydfyn.
- Klokken 8.17 så en motorcykelbetjent en meget beskidt sort VW Golf, hvor han ikke kunne se nummerpladen. Han satte derfor efter for at standse den, men stoppede da der blev affyret skud ud fra passagersiden, fortæller vagthavende ved Fyns politi, Arne Eriksen, til ekstrabladet.dk.
Motorcykelbetjenten ved ikke, hvad der blev skudt med, men han var ifølge vagthavende ikke i tvivl om, at der blev skudt mod ham fra 150-200 meters afstand.
- Han kan ikke sige, hvor tæt skuddet var på ham, men han så, at vinduet blev rullet og hørte et brag, fortæller vagthavende.
Skyderiet skete i krydset Håstrupvej/Jordløsevej.
Fyns politi har lige nu sat seks patruljevogne ind i jagten på den sorte VW Golf, mens efterforskere er på vej til stedet, hvor der blev affyret skud. En helikopter har også været sat ind i jagten, men ekstrabladet.dk erfarer, at den har været nødt til at lande igen på grund af dårlig sigtbarhed.
Politiet ved endnu ikke, hvad de to personer flygter fra.
- De to personer insisterer tilsyneladende på at flygte fra politiet, så hvis man ser den sorte Golf, skal man holde sig på afstand og kontakte politiet, siger vagthavende.
Politiet har jagtet den sorte Golf omkring Jordløse og nærliggende skovområder, men ifølge ekstrabladet.dk's seneste oplysninger er der set en sort VW Golf i meget høj fart på motorvejen mod Svendborg.
Klokken 10.30 havde eftersøgningen endnu ikke givet resultat, og politiet nedtrapper gradvis den intense biljagt.
Fyns politi kan kontaktes på tlf. nr. 66141448.
ekstrabladet.dk følger situationen...
Jeg tænkte på, det er jo ikke første gang der er skyderi i Danmark, men de andre gange har jeg ikke tænkt over det sådan. Men når det så er så tæt på hele mit liv, bliver man sådan forbavset. Når, men skulle lige ud med min forskrækkelse... Andre der har oplevet ligende ting?