Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Fængsel eller Hotel?
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 20:55

eg sad og så geunudsendelsen af sidste sidste afsnit af årgang 0. hende der christinas mand eller sådan noget er i fængesel, og for børnene hedder det et slot eller hotel. hvordan syntes i om at det bliver kaldt for et hotel, et fængsel?

(håber eg har formulretet der godt nok)

EMILIE P
Kærlighed til selvstændige mennesker !

0
0
Svar på denne tråd

okijuh
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:04

hvis det er over for små børn skåner de dem ved at kalde det noget andet, for mange små børn forbinder dem der sidder i fængsel med farlige mennesker, og så vil de måske bare være bange for deres far når han engang kommer ud.

» Lulu B-)

Nightwish 2007 [L]

I'm Just A Dreamer With A Runaway Heart

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:06

Det har jeg også godt bemærket. Synes det er forkert at lære børnene at kalde det for et hotel/slot.

Synes bestemt ikke et fængsel og grunden til, at man er der, skal sammenlignes med et slot.

Men jeg synes det er godt, børnene er informeret om, at han er i fængsel og, at de ikke bare har fået at vide "han er ude at rejse" osv.

Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:07

Lulu sagde det. :)

Emma
Med Flossy

0
0
Svar på denne tråd

okijuh
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:09

btw. selvfølgelig skal de vide hvad "hotellet" var når de bliver gamle nok til at skældne ting.

men det skal ikke kaldes for slot. men hotel er fint så længe børnene er små :)

» Lulu B-)

Nightwish 2007 [L]

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:14

Jeg synes det er dybt misvisende at kalde det for et slot, da det jo overhovedet ikke relaterer til hvad det er. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det, hvorfor ikke bare sige det som det er ? Blot på en lidt mere skånsom måde.

- Sandra Skøtt

Bakkegårdens Beauty Star.

.. nobody will ever take your place girl <3

0
0
Svar på denne tråd

Fængsel
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:30

Er ikke enig med pirat.

Stephanie er 8 år, og tror hun er gammel nok til at forstå, hvad det er.

Moderen kunne bare sige: "martin er der fordi han kom til at gøre noget forkert" og så ikke mere i det. Det noget pjat at bilde børnene ind, at det er et godt sted han er, for det er dte jo bestemt ikke

Catja Jessen

www.cogcjessen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:33

ET FÆNGSEL ER ET FÆNGSEL. Sådan er min holdning generalt bare! Jeg syntes det virker meget umodent at sætte en pige til at skrive; ''hvordan går det på slottet?''
Det er overhovedet ikke et sted hvor du skal være glad for at bo, - du skal fandme hellere skamme sig over at være der.

Jeg kan godt forstår, det måske ikke er nemt for børnene at håndtere, at mors kæreste er i fængsel - men de får det til at lyde som om de knap ved havd slottet betyder og at det er helt okay at være der. Min holdning.

EMILIE P
Kærlighed til selvstændige mennesker !

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:34

CJessen (StarBoy): Kunne ikke være mere enig. De får et helt forkert indtryk af det at være i fængsel, hun burde forklare dem det som det er, at det altså er et sted man kommer hen, når man har gjort noget forkert/forbudt.

Btw. er der nogen der ved hvornår det bliver genudsendt ?

- Sandra Skøtt

Bakkegårdens Beauty Star.

.. nobody will ever take your place girl <3

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:39

CJessen & Sandra (Beauty Star): Jeg kunne ikke være mere enig.

- Pernille Sig

Chamai

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 22:01

Jeg går ikke ind for at lyve over for børn, ligemeget hvor gamle de end er. En dag vokser de op og finder ud af hvad et fængsel er, hvor de hele livet har gået og troet at det var hotel og et rart sted. Nej, fortæl børnene sandheden men på en skånsom måde. Det der med at lyve for ikke at "skræmme" børnene holder ikke i længden.

Kh. Patricia Jørgensen

You may say I'm a dreamer but I'm not the only one.

I hope someday you'll join us and the world will love as one

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 22:51

Ja, jeg syntes også de skal vide at det er et fængsel. Så kommer de lige i skolen og siger til de andre børn:

"Min far er på et slot! Er han ikke heldig? Måske møder han snart dronningen!"

Jaja, overdrivelse fremmer forståelse.

Nørd.

0
0
Svar på denne tråd

sfsfsdfssdsdf
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 11:14

Lagde godt mærke til det. Synes de skulle sige sandheden men på en god måde, så de ik bliver bange for ham når de kommer hjem.

» skrévpernille :} ‹3

0
0
Svar på denne tråd

okijuh
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 12:33

det er selfølgelig rigtigt det i siger, men som 8årig tænker man ikke så meget, og jeg tror ikke at børn ville kunne forstå det :)

» Lulu B-)

Nightwish 2007 [L]

0
0
Svar på denne tråd

Slottet
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 13:00

Nu har jeg en mor som har arbejdet de sidste 10+ år i et fænsel som lærer, og fængslet i Horsens har alle dage heddet "Slottet", - der er endda en dvd om fængslet med titlen "Slottet".

Mine søskende på hhv. 5 og 6 år, ved da godt at selvom vi kalder det "Slottet" er det et fængsel, og de ved godt at der sidder mennesker som har gjort nogle slemme ting.

Tror ikke vi giver børnene nogle falske illusioner om hvad et fængsel virkelig er, medmindre man virkelig digter op om det.

- Er vel også en pænere måde for børnene at snakke om at deres far er i fængsel overfor venner/veninder.

Mht. at kalde det et "hotel", så tjaeh, nok ikke lige dét ordvalg jeg ville bruge men er vel op til folk.

- Efter at ha' set det nye fængsel på Enner Mark, så kan jeg godt forstå hvorfor man måske vælger at kalde det et "Hotel".

Så nej, det kan jeg ikke se noget umoralskt i, medmindre man begynder at digte om prinser og prinsesser på Slottet...

Mvh. Julie Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

| Krogens.com - marsvin til salg! | RolloPigen.dk - min hjemmeside |

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate...

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 19:09

Der er mange fængsler ( Udfra havd jeg ser i tv) minder meget om et hotel

Men jeg tror det kan gøre det lidt lettere for børnene, for hvad de måske forstår ved et fængsel ,er et stort mørkt sted med en masse mordere osv.

Så kan det måske være lidt lettere at få afvide

"Jamen , nu tager far afsted til slottet"

Så ved de måske godt at det er et sted for folk som gør nogen dumme ting, men måske ikke så slemt som så mange andre ting, fks. at de måske tror fængsel = mordere , ´slottet´ = tyve.

Eller lign.

Og så tror jeg det gør at de måske ikke er så bange for deres far.

Men følger med i årgang 0 , men altså.

╩╦Louise╦╩

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider