Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Det er pludseligt dyrt at eje Zobell.
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 19:56

Godaften ællinger


Nej, hvor er det altså bare dyrt at eje Zobell i øjeblikket.

Jeg har ham opstaldet privat hos en veninde. Der står han til 1000 kr. om måneden med alt. Altså med foder, halm, wrap, så foder hun og alt det der. Så er hans boks dejlig stor, og foldene er også kanon, både vinter og sommerfolde. Jeg lukker dog selv ind og ud, men det har jeg det helt fint med. Syntes det er en rimelig pris, og det måtte da godt blive sat lidt op, hvis det er det, fordi det er virkelig et dejligt sted.

Når men så kommer hende der ejer det, altså min venindes mor, og siger, at jeg lige skal finde ud af, hvor meget halm der er tilbage, fordi vi var løbet tør for det, og det var bare SÅ dyrt alle steder. De havde halm i deres stald til marts måned. Og jeg har så fundet ud af, at vi også har dertil ca. Hun fortæller så, at de har revisor på i øjeblikket, for at regne ud, hvor meget vi i virkeligheden bruger for i strøm og vand i "min" stald. Og at de slet ikke tjener på, at have os tre opstaldere der er stående. Vi snakker så lidt frem og tilbage, og jeg siger flere gange, at de bare skal sige til, hvis vi skal sættes op, for det er helt fint. Men det ville hun lige finde ud af. Regner med, at hvis det bliver sat op, så vil det koste 1400 kr.


Så er det jo, at Zobell går med ringsko, såler og silikone på hans forhove. Desværre er Zobell åbenbart så dum til at have de sko på, at han konstant smider dem, og jeg syntes efterhånden jeg ringer til Ole (min smed) ret tit og fortæller at skoen på hans dårlige hov IGEN er røget af. Altså i år, på de 37 dage der har været, har vi allerede brugt 2200 kr. på smed til Zobell. Og det er da billigt, for hvis ikke jeg fandt hans sko hver gang, så ville det koste 100 kr. ekstra pr. gang. + At jeg stadig venter på to regninger en fra igår og en fra tidligere. Puha. Har fået en regning idag på noget der ligger 2 uger tilbage. Den er på 1100 kr. Ja, gad vide hvor mange penge det ikke ender med, når året er slut. Og så er min hest ikke nem at sko. Stakkels Ole der skal håndtere sådan en irriterende krikke når skoen skal slåes på.


Ja, så er der jo de kære dyrlæge folk. De ved også godt hvad de skal tage for det hele. Men syntes nu det er rimeligt nok, men alligevel dyrt i længden.


Ja, altså nu er det jo heldigvis sådan, at jeg skal være dyrlæge. Og det skal jeg med 100% sikkerhed (forhåbenlig da!), og så er den regning ikke så dyr igen. Så skal jeg giftes med en smed, så han kan sko mine heste, så bliver det heller ikke så dyrt. Og til sidst, så skal hestene være hjemme, så er det vel heller ikke ligeså dyrt. Ja, det er så min realistiske drøm, som jeg håber og (ved) går i opfyldelse en dag


Det var så et dumt og ligegyldigt indlæg fra mig, som elsker sin hest overalt på jorden, og selvf. ikke køber noget nyt tøj foreløbig til sig selv, fordi hesten kommer i første række


SOFIE DYBERG

Med Zobell og Lisa.

Der findes INGEN som jer.

True love without a end. <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 okijuh
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 20:06

årh hvor træls altså


kan du ikke give den klokker på ?




» LulluBullu B-)

Nightwish 2007 [L]


I'm Just A Dreamer With A Runaway Heart

0
0
Svar på denne tråd
 
 LAlalalala
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 20:08

Lullu: Uha, hvis du viste hvor mange penge jeg også havde brugt på klokker efterhånden? Han har en masse klokker på. Hehe.


SOFIE DYBERG

Med Zobell og Lisa.

Der findes INGEN som jer.

True love without a end. <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 20:08

Åh, hvor træls skat. Og især når han smider skoene hele tiden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lallaalal
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 20:10

Emma: Ja, det er bare så irriterende skat. Tror jeg desværre også snart min smed syntes.


SOFIE DYBERG

Med Zobell og Lisa.

Der findes INGEN som jer.

True love without a end. <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 okijuh
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 20:17

så giv den strømper på ;D


eller sy den et par sutsko 8D




» LulluBullu B-)

Nightwish 2007 [L]


I'm Just A Dreamer With A Runaway Heart

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lalalalala
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 20:30

Lullu: Haha, nårh ja. Det må jeg gøre. Altså jeg foreslog Ole (smeden), at han limede skoen fast med negllim, for det plejer jo at holde på os. Meen det syntes han nu alligevel ikke var den bedste idé. Han grinede dog alligevel af det


SOFIE DYBERG

Med Zobell og Lisa.

Der findes INGEN som jer.

True love without a end. <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 okijuh
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 20:43

haha ;D men ej,, jeg har heldigvis aldrig haft problemer med at de smed skoene


få støbt en sko der går helt op til koden xD så er den en ægte udbrder hvis den kommer ud af sådan en






» LulluBullu B-)

Nightwish 2007 [L]


I'm Just A Dreamer With A Runaway Heart

0
0
Svar på denne tråd
 
 llalalalala
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 20:57

Du er bare heldig så Lullu


Min hest ER en ægte udbryder konge! Han har bevist det flere gange efterhånden. Hehe.


SOFIE DYBERG

Med Zobell og Lisa.

Der findes INGEN som jer.

True love without a end. <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 jn j jn
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 21:03

jeg ved ik hvor heldig jeg er for jeg har ingen af dem mere


men ej hvor træls..


men gamle hest + dem fra samme flyttede engang fold. men min spran over sådan et dobbelt trådhegn .. altså de øverste tråde er ligesom en oxer


hvad der ikke kun være sket hvis den ikke var kommet over..


men smidt sko, det gjorde den aldrig ;D




» LulluBullu B-)

Nightwish 2007 [L]


I'm Just A Dreamer With A Runaway Heart

0
0
Svar på denne tråd
 
 LAlalala
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 21:50

Hehe, det gjorde min hest også i sommers lige pludselig. Så fik vi lavet nyt hegn, så har han ikke gjort det siden. Heldigvis.


SOFIE DYBERG

Med Zobell og Lisa.

Der findes INGEN som jer.

True love without a end. <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 At have hest..
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 22:25

Ja det er surt, jeg kender det alt for godt.

Jeg vil sige at du er ikke lige så uheldig som mig, . - så glæd dig over det..

- Der skal meget til endnu .


Opstaldningen lyder sindsyg billig, men det kommer jo også an på hvor i landet du er opstaldet.



Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

- til døden os skiller


0
0
Svar på denne tråd
 
 eeeeeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 14:11

Altså de fleste smede plejer og ha at hvis de smider dem inden for et hvis antal uger så kommer de gratis og sætter dem på igen.


Men det bestemt iik sjovt alligevel. :)


Nu uden mijn lille dreng. <33

0
0
Svar på denne tråd
 
 LAlalalalal
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 14:22

prinsesse ♥Jasmin♥: Ja, det er bare mega træls! Er du da bare uheldig?

Ja, opstaldningen ER billig. Jeg bor på sydsjælland i Faxe.


MichelleHGR (uden-Joe): Det har min smed ikke. Desværre.


SOFIE DYBERG

Med Zobell og Lisa.

Der findes INGEN som jer.

True love without a end. <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 16:26

Ej hvor træls. Jeg har heller aldrig haft problemer med sko, og vores folde er endda ikke helt mudderfri..

Det er ikke på grund af at der er for meget mudder at han smider dem?



Regitze &' Desirée <'3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 17:02

Man kan få npget pulver der hedder Hoof Maker og det har jeg rigtig gode effaringer med. Min smed sko mindst en gang om ugen, men efter en kur på hoof maker, efterfulgt af ølgær dagligt, smed hun aldrig sko. Hoof makeren er dyr, men de skal kun have det en gang. Ølgæren er super billig og super effektiv.



- Sofie.

† Chela †

24/5-95 - 17/10-07

Diverse hesteting sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 ALalallalala
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 19:43

Regitze ♥Desirée♥: Ja mega træls. Vi har ikke vildt meget mudder på vores folde, men det er OGSÅ derfor. Han går sammen med to andre, altså så de er tre vallakker i alt, og den ene er en "ung" (7 år) stor hest, med virkelig meget energi, som leger vildt meget med Zobell. De to fjoller rundt HELE dagen, hvor de bukker og stejler og løber helt vildt. Og det er i alt den leg, han træder den af.


Og vil I hører noget vildt? Jeg er næsten 100% sikker på, at det ikke engang var ham selv, der trådte den af sidst, men Bailando (den unge hest). Bailando går med flapsko, og der er sådan nogen riller under dem, så man kan se hvor han går og bremser. Så fandt jeg skoen på folden, og der var der et kæmpe langt bremsespor af Bailandos, og forenden af det lå Zobells sko. Vildt. Jeg sagde det så til Ole (min smed), og var så lidt tvivlende omkring det. Så sagde han, at det faktisk sagtens kunne lade sig gøre, at en anden hest trådte skoen af de andre.


Chela: Jeg har fået Bio-Foot af min smed, men Zobell er kun på 3. uge af det, så der går lige lidt tid før det hjælper. Desværre. Zobell er alt-ædende, men lige ølgær, det spiser han ikke. Jo måske i to dage, så er det slut.


SOFIE DYBERG

Med Zobell og Lisa.

Der findes INGEN som jer.

True love without a end. <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 retgdsfgdftgdf
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 19:49

Hvor rider du henne?

er det absulut nødvendigt med skoende ;D?

ellers prøv de der kondisko man kan få xd



Sagde SkiderRikke;

» rikkeevigglad :}

donni & rikke - soulmates!

0
0
Svar på denne tråd
 
 LAlalalalala
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 20:01

RikkeEvigGlad: Ja, det er nødvendigt med skoene, da han har dem på som sygebeslag for hans dragter. Og når han ikke har sygebeslag på, så bliver han nød til, at have alm. sko på, da han slider utroligt meget. Jeg rider tit på vejen, da jeg skal ride til og fra min klub med ridehus. Så. Desværre kan de ikke tages af.


SOFIE DYBERG

Med Zobell og Lisa.

Der findes INGEN som jer.

True love without a end. <3


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider