Godaften ællinger 
Nej, hvor er det altså bare dyrt at eje Zobell i øjeblikket. 
Jeg har ham opstaldet privat hos en veninde. Der står han til 1000 kr. om måneden med alt. Altså med foder, halm, wrap, så foder hun og alt det der. Så er hans boks dejlig stor, og foldene er også kanon, både vinter og sommerfolde. Jeg lukker dog selv ind og ud, men det har jeg det helt fint med. Syntes det er en rimelig pris, og det måtte da godt blive sat lidt op, hvis det er det, fordi det er virkelig et dejligt sted.
Når men så kommer hende der ejer det, altså min venindes mor, og siger, at jeg lige skal finde ud af, hvor meget halm der er tilbage, fordi vi var løbet tør for det, og det var bare SÅ dyrt alle steder. De havde halm i deres stald til marts måned. Og jeg har så fundet ud af, at vi også har dertil ca. Hun fortæller så, at de har revisor på i øjeblikket, for at regne ud, hvor meget vi i virkeligheden bruger for i strøm og vand i "min" stald. Og at de slet ikke tjener på, at have os tre opstaldere der er stående. Vi snakker så lidt frem og tilbage, og jeg siger flere gange, at de bare skal sige til, hvis vi skal sættes op, for det er helt fint. Men det ville hun lige finde ud af.
Regner med, at hvis det bliver sat op, så vil det koste 1400 kr.
Så er det jo, at Zobell går med ringsko, såler og silikone på hans forhove. Desværre er Zobell åbenbart så dum til at have de sko på, at han konstant smider dem, og jeg syntes efterhånden jeg ringer til Ole (min smed) ret tit og fortæller at skoen på hans dårlige hov IGEN er røget af. Altså i år, på de 37 dage der har været, har vi allerede brugt 2200 kr. på smed til Zobell. Og det er da billigt, for hvis ikke jeg fandt hans sko hver gang, så ville det koste 100 kr. ekstra pr. gang. + At jeg stadig venter på to regninger en fra igår og en fra tidligere.
Puha. Har fået en regning idag på noget der ligger 2 uger tilbage. Den er på 1100 kr. Ja, gad vide hvor mange penge det ikke ender med, når året er slut.
Og så er min hest ikke nem at sko. Stakkels Ole der skal håndtere sådan en irriterende krikke når skoen skal slåes på.
Ja, så er der jo de kære dyrlæge folk. De ved også godt hvad de skal tage for det hele. Men syntes nu det er rimeligt nok, men alligevel dyrt i længden.
Ja, altså nu er det jo heldigvis sådan, at jeg skal være dyrlæge. Og det skal jeg med 100% sikkerhed (forhåbenlig da!), og så er den regning ikke så dyr igen. Så skal jeg giftes med en smed, så han kan sko mine heste, så bliver det heller ikke så dyrt. Og til sidst, så skal hestene være hjemme, så er det vel heller ikke ligeså dyrt. Ja, det er så min realistiske drøm, som jeg håber og (ved) går i opfyldelse en dag 
Det var så et dumt og ligegyldigt indlæg fra mig, som elsker sin hest overalt på jorden, og selvf. ikke køber noget nyt tøj foreløbig til sig selv, fordi hesten kommer i første række