|
|
| stress . hhx vs. stx? |
| Forfatter:  |
Linekruse |
| Dato:  |
29-01-2008 23:23 |
|
2 indlæg i dag . i know (: men ducks. hjælp en mø i nød. Jeg er kommet i den svære situation at skulle vælge min nærmeste fremtid snarest. Overvejer at lægge mig til at dø. Jeg har ingen idé om jeg gerne bare vil på det almere, eller om jeg vil på hhx. når jeg bliver stor, så vil jeg gerne være ? HAR INGEN IDÈ! nogen som kan anbefale det ene eller det andet?
Saik og starring Spid - det noget der rykker .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ville... |
|
|
Hvis ikke du ved hvad du vil, ville jeg nok tage stx, da den åbner flest muligheder efterfølgende, så vidt jeg ved...
www.bf-foto.dk Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o, Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB) © Se min elskede hest Tango i min præ. ©
© Savner Tessa. Elskede hende SÅ højt. ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Åh gud hvor jeg kender din situation. Mit bedste råd til dig - undersøg mulighederne. Snak med din studievejleder og tag imod al den hjælp du kan få  Mht lektier og sværhedsgraden vil jeg sige stx er værre end hhx. Jeg har gået på hhx og det var ikke hårdt overhovedet. Ikke engang tæt på. Vi fik ikke ret mange lektier for heller. Dog kommer du ikke sovende til tingene. Men det er ligemeget hvad du vælger af x'erne - der er ikke noget du kommer sovende til dér  Skriv gerne hvis jeg kan hjælpe på nogen måde  Jeg manglede nemlig rigtig meget den hjælp da jeg stod i din situation.
Kristina G. Outzen * Linse Aunsbjerg *
www.k-outzen.dk End ikke alverdens forsøg kan bevise at jeg har ret; et enkelt eksperiment kan bevise, at jeg ikke har det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh.. |
|
|
Generelt har jeg hørt at både HTX og HHX er lettere end STX, det er er lettere at få høje karaktere der, selvom det jo ikke burde være tilfældet... Selv går jeg på STX og er tilfreds med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg står lidt i samme dilemma - bare mellem hf og stx. Stx har rigtig mange fordele, men det samme har hf. Baah, jeg får job i netto og arbejder der resten af mit liv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okijuh |
|
|
Efterhånden er der ikke så meget forskel på STX eller HTX . ingen idé om HHX men så vidt jeg ved er det sikrest at tage STX og HTX hvis man er tvivl. jeg skal heldigvis ik på nogle af delene =)jeg skal tage enkeltfag istedet for hvid jrg får brug for det.. men hvis jeg skule have været på noget af det skulle det være HTX 
» LulluBullu  ♥ Nightwish 2007 [L] ♥ Snart Uden Hále Bob & Uden Perle de Phantomic ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejhej |
|
|
Jeg er selv 3. års på STX, den nye reform. Der er meget at lave, men på HHX i samme by, har eleverne lige så meget at lave som vi har. Hvis du gerne vil være noget inden for udvikling, handel og jura er det HHX du skal have gang i. STX er for dem, der gerne vil læse videre, inden for maaange forskellige områder, alt fra teologi til dansk, psykologi og naturvidenskab. HTX er primært for dem, der gerne vil noget inden for naturvidenskab og forskning. Har du slet ingen ideer om, hvilket du gerne vil arbejde med senere? Mennesker (f.eks. børn, ældre, syge)? Teknik (f.eks. ingeniør eller anvendt fysik)? Naturvidenskab (f.eks. forskning inden for kemi eller biologi)? Dyr (f.eks. landmand, dyrlæge)? Retssystemet (f.eks. jura eller politi)? Mulighederne er bestemt mange! Skriv gerne igen, hvis du har flere spørgsmål 
"If you can dream it - You can do it!" Walt Disney
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cbjtgfbjgmfvbjgmfvbjgvhjelena |
helena ♥Helena1996♥ |
30-01-2008 09:06 |
|
AW.. SAMME HER. jeg har altid ville være frisør. så ville jeg være disegner og så advokat.. og nuhar jgeg bare narda ider..
Hilsen Helena og Skovsgaards Prins.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdfghjklæ |
|
|
Jeg skal sælg vælge nu. Og jeg vælger STX. Nærmere betegnet som NAG - nærum gymnasium. Jeg har valgt STX da det giver direkte adgang til alle videregående uddannelser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Julemand |
|
|
STX giver ikke bare sådan videre adgang til alle videregående uddannelser. Det kommer helt an på hvilken studieretning man vælger. Min studieretning fx (Engelsk A, Spansk A, Samfundsfag B ) åbner faktisk ikke særlig meget bagefter. Men hvis du vælger en matmatisk eller naturvidenskabelig studieretning er mulighederne rigtig mange forudsat at du kommer ud med en ok gennemsnit. Må indrømme at jeg aldrig har sat mig ind i alle H'erne 
Mvh. Rikke Nu med Albinoni Ibi Light Camare Årets JHN springrytter for hest 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfvghjk |
Metteé |
30-01-2008 13:16 |
|
Hvis ikk du ved hvad du vil, så tag dog 10. med (:? Hvis ikk du vil på efterskole, så kan du jo bare tage 10. klasse et andet sted (Ved ikk lige hvad det hedder der hvor du bor :b) Det år siger de fleste hjælper meget (:?
M e t t e é 8)' 2007 vil altid være gemt! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegersej |
Linekruse |
30-01-2008 13:18 |
|
haha, Chela: Jeg får også bare et job i fakta og arbejder der. Kristina G Outzen tusind tak:D men nej. helt seriøst. jeg vil gerne bare være rig. Ved godt i måske tænker : "ej, taber, find dog noget du vil" . Men jeg har ingen idé. altså, jeg har overvejet dyrlægeuddannelsen, men der er så stor chance for man ikke kommer ind, og man skal have sygt gode karakterer. Derudover orker jeg ikke at tænke på jeg skal læse i 5-6 et halvt år . jeg skide lost 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggjjfjfjfj |
|
|
Ja, altså jeg går på HHX 3. år, og nu fundet ud af, at gymnasiet nok var MEGET bedre egnet til mig. ØV siger jeg bare. HHX åbner også for mange forskellige uddannelser. Hvis din videregående uddannelse efter HHX f.eks. kræver Kemi på B niveau, har du mulighed for at tage det som supplerende fag uden for skoletiden. Jeg ville nok have valgt gymnasiet.
"Jesus is black, Ronald Reagan is the devil and the government is lying about 9/11" - Huey Freeman, The Boondocks Reggae, Ragga, Rasta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HyggeHejsa |
|
|
Jeg stod i samme situation sidste år, og valgte HHX, hvilket jeg er rigtig glad for. Jeg valgte HHX fordi jeg synes fag som f.eks. afsætning, og virksomhedsøkonomi er mere spændende end naturvidenskabelige fag. Med en HHX har man jo også muligheden for at gå i lære/få en elevplads bagefter, hvis man ikke orker at læse videre.  Efter hvad jeg har hørt er sværhedsgraden og lektiemængden stort set det samme som på STX.
Prinsessa Der er kun ét svar på nederlag - og det er sejr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FlavaBC |
|
|
Hvorfor ville du hellere have valgt gymnasiet nu (:? Nåmen, jeg går på 1.år i gymnasiet-stx, og det er jeg i hvert fald super tilfreds med. Niveauet hæver sig lige og det samme med lærerne, så man lærer simpelthen så meget nyttigt, som også gør at timerne bliver spændende og interessante.
-Æblet Hvis folk synes jeg er for meget, er det nok fordi de selv er alt for lidt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar Svar |
|
|
Jeg er på 2. år på HHX. Hvilket tildels er ked af. Jeg er ekstremt dårlig til tal dvs. Matematik. Og på HHX er der flere "tal-fag" end på det alemene. Fx. Virksomheds økonomi, som jeg har på A niveau. Og der har jeg mine problemer fordi har svært ved at følge med. Men til gengæld har jeg jo også fag som afsætning og erhversret som jeg synes er vildt fede  Så jeg vil sige at du skal vurdere udfra, om du er selv mener at du er meget matematisk eller ej. For hvis du ikke er, vil jeg ikke anbefale hhx.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Epirus |
|
|
Årh hvor jeg bare kender det! Jeg har overvejet alle uddannelserne efterhånden  Først skulle jeg på HHX, så ombestemte jeg mig og ville på efterskole i 10. og så på HF. Så kunne jeg ikke få hesten med på efterskole så jeg overvejede istedet alm. 10. og så HF. Så overvejede jeg HTX en periode, og nu bliver det nok STX  Puhha hvor jeg ikke synes det er nemt. Men jeg har ingen anelse om hvad jeg gerne vil 'når jeg bliver stor' Og så skulle STX jo efter sigende være det der åbnede flest muligheder. Så er der så det næste problem med de 147 studieretninger - men hvor der jo alligevel ikke er en der bare passer. SUK!
... Støjer - med den venlige djævlemule Epirus
Årets JHN vallak for kat. I 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afafaf |
|
|
Jeg har stået i præcis samme situation - valget er faldet på STX. Jeg er en spade til matematiske fag, hvilket man har meget af på HHX som jeg har forstået. Kom med på STX med mig, går ud fra du skal på stats? 
Louise Nørskov i tried so hard, i really did
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *en overskrift* |
|
|
Jeg er 1 år på STX - og jeg synes klart det er det smarteste, hvis man ikke ved hvad man vil! Jeg har altid været vild med dyr og naturen - men har INGEN ANELSE om, hvad jeg vil uddanne mig til senere  - Derfor valgte jeg den 3 årige STX - da den havde mest fordele for mig, da jeg ikke er særlig god til eksamener - man siger, at hvis man er røv god til de mundtlige og skriftlige eksamer, er HTX (Hedder det ikke det? HF'erne ) en god ide, da man ikke får nogle karakterer i det mundtlige i timerne - men karaktererne hænger på eksamerne. Derfor ville det være en dårlig ide, hvis det er en svaghed . Desuden skal de igennem det samme som gym - bare på et helt år mindre. Det kunne jeg godt nok ikke klare så hurtigt . Jeg har (Pga jeg godt kan lide natur og dyr) valgt kemi B, mat B, Biologi A + fysik B. Alle B kan opgraderes. - Så er man rimelig godt dækket ind til det naturvidenkabelige . Ellers kan du altid læse et fag bagefter. Så - tænk først på en katagori. Jeg var også helt fortabt indtil da. Skal du bruge mest sproglige, eller matematiske ting? Hvad interesserer dig mest, og hvad er du bedst til? Puuuh. Langt . Men, er dog ikke 100% sikker på de ting om HTX. Jeg mener det er sådan, men kender kun folk der gik der for nogle år siden, så ting kan jo have ændret sig
. Line & Danielle  Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren? If you can't catch a wave then your'e never gonna ride it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kære.... |
|
|
forvirrede,kommende smølfer og fragtler  Jeg går på STX på 2. år min studieretning er Mat A, kemi B,fysik B. Jeg anede ikke hvad jeg ville, da jeg gik ud af 9. klasse og jeg valgte at gå i mine søstres fodspor-STX. Jeg havde ingen ide om, hvad de forskellige skoler havde at byde på. Men idag (som semismølf ) er jeg rigtig glad for, at jeg valgte STX. Den åbner rigtig mange muligheder, men hvis man ikke er så meget til det sproglige og historiske skal man nok vælge HTX, hvor de kun har tysk og engelsk som fremmedsprog og de har ikke historie, old osv. I øvrigt er der jo mulighed for at skifte inden for det første halve år, da alle skoler har et grundforløb. Held og lykke 
A good horse is never a bad colour. mine dejlige "ponyer" Katinka og Thor. <3 *Akademisk*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegersej |
Linekruse |
30-01-2008 20:13 |
|
Louise uden Dilli : ska nok på stats . skal du også ? det kunne sku da være mega fed  men ej, jeg spurgte lige min elskede storebror til råds, sa sagde han " Hva med 2 år på HG? . " jeg tænkte :"tak for f*ucking lårdt, mere stress til mig" men det ender skisme nok med det ganske almindelig gym. bor også forholdsvis tæt på det. Mega rådden grund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bzz Bzz |
|
|
Okay, dette indlæg er ikke for at forsvare HHX eller noget som helst. Men men men.. STX, HTX og HHX er alle tre tre årige gymnasielle uddannelser med samme pensum (dog ikke samme indhold, men mængde mæssigt er det helt det samme). Jeg går selv i 2.G på HHX, og jeg har altså flere lektier og afleveringer for end mine to gode veninder på STX på henholdsvis 2. og 3. år. Hvis man vælger HHX er der rigtig mange muligheder bagefter. Man behøver behøver strengt taget ikke at læse videre, hvis det ikke er det, man ønsker, da man kan få en elevplads i mange virksomheder, hvor man derefter bygger sin uddannelse op gradvist. Hvis man vælger at læse videre bagefter er mulighederne stadig mange. Selvfølgelig kan man ikke blive noget inden for sundhedssektoren, da man ikke beskæftiger sig med naturvidenskabelige fag. Dog kan man både læse videre på Universitet og Handelshøjsskolen. Som andre har nævnt er handelsgymnasiet sjovt nok meget handelsorienteret og de tre år, man går der, får man næsten en uddannelse i sig selv, det er altså derfor, man kan komme direkte ud på arbejdsmarkedet og få en elevplads. Nå men tjek lige disse links ud, hvis I evt. har nogle fordomme  Muligheder efter HHX: http://aabc.dk/sw18172.asp Tjek dine fordomme: http://aabc.dk/sw18446.asp
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bzzz Bzz |
|
|
Forresten vil jeg bare lige sige, at der er to fra min klasse der er sygemeldt med stress, så det er bestemt ikke ustressende, hvis det er det, nogen tror 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jgjggjfjgjjjg |
|
|
Æblet - Fordi jeg først nu har fundet ud af, at jeg skulle have lyttet til min studievejleder. Jeg er bedre egnet til de gymnasiale fag og aktiviteter, end dem vi har på HH. Der er selvf. nogle gode fag på HH også, men de fører bare ikke i den retning, som jeg gerne vil hen. Men det er jo smag og behag.
"Jesus is black, Ronald Reagan is the devil and the government is lying about 9/11" - Huey Freeman, The Boondocks Reggae, Ragga, Rasta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afafafa |
|
|
Linekruse; Ja jeg skal på stats til næste år 
Louise Nørskov i tried so hard, i really did
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegersej |
Linekruse |
31-01-2008 20:20 |
|
Louise uden Dilli : Feeed nok  så ryger vi nok ind sammen, for jeg tror jeg tager det almene altså STX. Mulighederne er nok bedst bagefter, når man som mig ikke aner hva man vil .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overlkdfnmsldf |
Eva *Aslan* |
31-01-2008 20:28 |
|
Du skal helt klart vælge en gymnasiel uddannelse! Jeg går selv på HHX og synes det er godt, det er nogle spændende og anderledes fag og det ligner på ingen måde grundskolen. held og lykke med det - siger en der heller ikke ved hvad hun vil. men som satser på interesser...
M.V.H evA med sin Aslan ...One girl will fight to find the HERO within!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heheehe |
|
|
Hvis du er klog i hovedet - så vælger du STX  Ej, det var måske lidt ondt sagt, men sådan er det i hvert fald her hvor jeg bor. Min veninde, der går på HHX (tror jeg vidst nok) går i klasse med en masse pjækkerøve, som ikke går op i skolen. Det synes jeg næsten man slipper for på STX, hvilket tiltaler mig meget  Jeg går selv på Matematik A, Fysik B og Kemi B linien på STX, og jeg er en del mere i skole end andre jeg kender. Jeg laver vidst ikke ligeså mange lektier som dem på handelsskolen og teknisk, men jeg ved at niveauet er en del højere på STX end det er på de andre. Så jeg vil helt klart sige STX 
Z L N D I E Your dreams are china in your hand
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|