Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Dressurbilleder & video af araberen
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 19:56

Så er der endnu en gang lidt nyt herfra, med billeder og det hele

I går var Catrine nemlig så sød at filme os lidt. Vi var så heldige at banen var til at ride på i går, og det skulle selvfølgelig udnyttes. Det resulterede så også i en meget overglad og frisk hest, da han har gået indendørs et par måneder nu. Derudover var det tredje gang jeg red i mine nye støvler (har altid kun redet med korte støvler & støvleskafter) så det skal jeg altså liiige vænne mig til Det går dog allerede noget bedre end første gang

Men nyd billederne, og kom gerne med kommentarer (:

Lige et enkelt fra i torsdags hvor mine støvler blev taget i brug

Han var total umulig at ride ordentlig dyb derude, så måtte samle ham en anelse for at få ham til at bruge sig bare nogenlunde

Så springer vi frem til noget nedsidning

Galoppen, som det ikke gik særlig fantastisk med

Hvordan er det jeg sidder?

Total lallet, og med ordentligt grin på - men træde ind under sig, det kan han da :D

Trave trave

Hidssig hest i hopla

Ja den er altså ikke altid lige pakket

Vil skyde på at vi er midt i en af de utallige halve parader

SÅ måtte jeg altså lige ta' et par runder i letridning - han blev liige hidssig nok. Men det her må da være det der kaldes at gå op ad bakke

Så slappede han LIDT bedre af, hvilket så resulterede i en lidt dyb galop

GODT moment!

Tror vi er ved noget versade eller noget - er ikke helt sikker xD

Mangler lidt aktivitet bagtil her

Igen

Og nu ser det ud som om han kun bliver redet på venstre volte - det gør han altså ikke!!! Ved ikke hvorfor der lige er flest billeder derfra?

Og så til sidst en lille video - han fik lige press over Zabaya :b Der er også lige et lille chancement - en øvelse vi ikke har trænet i ca 3 måneder, og som SLET ikke var super før det Og den er med GOD kameraføring kan jeg godt fortælle

Video

Som altid er jeg åben for konsktruktiv kritik - og jeg ved godt at mine skuldre skal tilbage, men jeg har først lige fattet pointen i at rette sig op så det skal nok komme

... Støjer

- med den venlige djævlemule Epirus

Årets JHN vallak for kat. I 2007

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 20:02

Hvor ser det godt ud (som altid). Jeg har ikke noget kritik til jer (for jeg kan ikke gøre det en skid bedre selv). :D Haha, super flot sødeste. Og han er jo gudesmuk!

E M M A

kærlighed er som roser;
man kan ikke undgå tornene

0
0
Svar på denne tråd

Desie <3
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 20:06

Han er jo bare dejlig !

Angående din opstilling, synes jeg den er rigtig fin og som du selv siger mangler skuldrene lige at blive rullet og komme lidt tilbage, altså på dig selv. Så synes jeg også på billederne at det ligner at dine tæer stikker meget ud af og du trækker dine hæle op, men det kan jo også bare være uheldige momenter ;)

Ja også på videoen ligner det at du har klaverhænder og de ikke er helt lukkede, men det kan jo også bare være det er mig der har taget fejl.. Ellers ser det rigtig fint ud

Regitze &' Desirée <'3

0
0
Svar på denne tråd

Wunderpferd <3
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 20:11

Iih, hvor er i fine søde :) elsker jeres røde outfit :D

Heidi Elkjær

Klik Her, og se vores Dejlige Araberheste !
~ Man bliver Aldrig træt af Arabere ~

~ © ~

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 20:45

Emma: Tusind tusind tak søde

Regitze: Ja, er begyndt at stritte lidt med tærene efter jeg har fået støvlerne, så tror bare liige, jeg skal vænne mig til dem og sådan. Har altid haft tendens til at hive hælene op - synes dog det er blevet en anelse bedre med støvlerne (: Hænderne er også noget jeg arbejder på, og tager konstant mig selv i at spille klaver Men også det er blevet bedre, og det går fortsat fremad (: Og mange tak (:

Heidi: Taark musen

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

halloejsa..!
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 20:51

Fin hyp..

Men hva soeren er det den har i halen??

¤Nathalie¤

Island.. Hjem kære hjem!

Sölvabakki<3

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 20:55

Ishyps: Der står en forklaring på min præsentation (: Og mange tak.

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

støjer..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 20:59

Dejlig ridning i viser igen:D

Jeg synes din opstilling er blevet langt bedre siden du har fået støvler.. Rigtig godt at se:D

Og deeejlig galop:D

Jette Nielsen

- Ingen er perfekte,
men alle gør deres bedste.
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 21:32

Epirus er jo som altid rigtig smuk - i er seje i det røde :D

men langsomme-mig skal lige høre: altså det var jo noget med at han (og også Zasha??) var skadet ikke? er det så helt iorden nu eller hvad?

- min mening (:

FIONABONA

- med part på frk. olsen

0
0
Svar på denne tråd

Zasha OX
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 21:35

Ja i er jo fine musen (:

Det er blevet meget bedre med rykken efter du har fået støvler :D

Bare dine skylder der mangler, men det ved du jo godt (:

Forsæt musen (L)

Catrine Nalepa Med pony dyret Zasha OX
Vi kan alt
0
0
Svar på denne tråd

Der er virkelig..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 21:37

sket noget siden du første gang viste billeder herinde

Stutteri Inger-Marienlund
0
0
Svar på denne tråd

jajjajaj
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 22:11

Den er godt nok uopdragen! Du må altså lige knibe ballerne sammen på ham, og få ham under hjælperne.

Nu har du jo fået nye ridestøvler = du kan komme ned og støtte ham rigtig meget! Dejligt at se.

Som jeg sagde sidste gang, dine ben skal STADIG mere ned omkring ham, og lægges ind til ham. Dvs., dine lægmuskler skal faktisk konstant være i kontakt med hans mave :)

Men jeg synes galoppen er blevet bedre, selvom han er så uartig med dig.

Hvis du kigger på galoppen her, og så sidste gang vil du kunne se en tydelig forskel på hvor hurtigt og gennemsprungen han er i bagparten :)

Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro

0
0
Svar på denne tråd

m ilra
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 22:36

hvor er han dejlig mus.

ser fint ud :)

» FREDERIKKE&SANTOS

- mon Amor står bag?

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 12:38

rhea: sikke noget fis at sige den er uopdreagen. det er da rytteren der ikke er tydelig nok i sine signaler..

Sabrina & Feykir
akademisk ridekunst

0
0
Svar på denne tråd

Zinfandel
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 12:51

Jeg synes, at det ser rigtig fint ud :) Og i er rigtig søde sammen :)

Emilie & Zinfandel

0
0
Svar på denne tråd

nightwis
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 13:58

smukke hest altså ;D

elsker billeder fra jer ;D

^fjern hesten og sæt et toilet ind

^hold da op (Y) det billede kan jeg rigtig godt li ;D

» The Pirate :*

Nightwish 2oo7 [L]

Snart Uden Hále Bob & Uden Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 15:28

ELSKER BILLEDER FRA DIG MUS! <3 :D

i er jo bare DEJLIGE at se på!

Hilsen Nanna

Pas på!

jeg æder dig til aftensmad

\\ tidligere nanna bannana & hot-chili \\

0
0
Svar på denne tråd

ksksksks
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 17:39

Stinky: Øøøh hvorfor er det noget fis? Den ER da uopdragen???

At rytteren ikke er så tydleig i sine signaler er en anden ting, men derfor kan hesten da godt være opdragen alligevel!

Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro

0
0
Svar på denne tråd

'overskrift'
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 18:00

Smukke Epirus!

Det ser rigtig fint ud, synes din opstilling er blevet meget bedre siden jeg sidst så billeder

Flotte støvler

» ANNE..
- Hellere lugte af hest end af hash!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 18:00

rhea: nej den kan ej, hvad skulle den få ud af deT? det kan den slet ikk tænke til..

Sabrina & Feykir
akademisk ridekunst

0
0
Svar på denne tråd

kakakaka
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 18:49

Gu' kan en hest da godt være uopdragen, de forsøger jo altid at slippe lettest muligt ud af de svære ting = uopdragent!

De forsøger jo fordi, det er f.eks. hårdt for dem at gå lige og springe fuldstændig igennem. Så jo en hest kan godt være uopdragen, så er det jo rytterens pligt, at opdrage.

Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 19:05

suk..

Sabrina & Feykir
akademisk ridekunst

0
0
Svar på denne tråd

ccccccc
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 19:33

Han er så fin

Elsker hans Farve

x Cecilie & Ceylon x

RIP Ceylon Du vil ALTID være husket, ALTID

†24/12 2007

0
0
Svar på denne tråd

reah..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 20:44

Hvorfor er den uopdragen bare fordi den prøver og undgå noget svært??

det er da klart de gør det, og bestemt ikke fordi de er uopdragne..

Jette Nielsen

- Ingen er perfekte,
men alle gør deres bedste.
0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 20:55

Sikke dog en masse dejlig respons! (:

Fiona: Tusind tak (: De var ikke direkte skadede - stod 'bare' begge halte pga. muk (: Og ja - det er stoort set helt i orden nu. Han har stadig en anelse, men er ikke hævet mere, og fuldstændig rengående (:

Catrine: Taak musen (:

Stutteri Inger-Marienlund: Mange tak! Dejligt at det ikke kun er en selv der kan se fremskridt (;

Rhea: Du må lige forklare mig hvad du mener med uopdragen? Som skrevet i indlægget var han enormt overfrisk, og selvom han er en sød lille dreng ér han altså fuldblod og han har en del temperament Det resulterer så somme tider i en ret så hidssig lille hest, som ikke er til at få ned på jorden igen. Men tak (:

Frede: Mange tak musen (:

Stinky: Igen - ville være skønt med en forklaring At jeg ikke er tydelig nok i mine signalere kan jeg jo bruge til absolut ingenting. Hvornår er jeg ikke tydelig nok i mine signaler?

Emilie: Mange tak (:

Pirate: Haha, genialt xD Men mange tak :b

Nanna: Taak skatten <3

Cille: Tuusind tak søde :b <3

Og så vil jeg meget meget gerne høre hvorfor det er i alle sammen mener at min hest er uopdragen/prøver at undgå at gøre som jeg beder ham om?

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

jegersej
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 20:56

overvejede lige hvorfor halen er bundet op?

Saik og starring Spid

- det noget der rykker .

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 20:57

støjer, jeg mener bare, at din hest ikke er uopdragen, men hvis den gør noget forkert, er det fordi dit signal ikke har været klart nok. jeg har ikke set din video, så jeg siger ikke at du ikk er klar nok i dine signaler :)

Sabrina & Feykir
akademisk ridekunst

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 20:59

Line: Der står en forklaring på min præsentation (:

Stinky: det er da rytteren der ikke er tydelig nok i sine signaler.. - måske ikke så mærkeligt at jeg misforstod det Men okay.

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

Zasha OX
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 21:01

Hvorfor er du ikke på MSN musen ?

x Catrine & Zasha x

Fordi vi kan ALT

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 21:03

Fordi jeg bare liiige skulle tjekke den her tråd, og så skal jeg lave lektier Så gad ikke blive forstyrret af alle mulige (:

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

Zasha Ox
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 21:06

Hmm meget sur musen xD

x Catrine & Zasha x

Fordi vi kan ALT

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 21:11

Rhea: Derudover skal jeg liige huske at sige at sidst jeg vist billeder havde hesten altså stået stille i 4 uger, så redet let med skovture osv. en uges tid og SÅ i gang med dressuren, hvor billederne så var fra. Og i al den tid havde jeg jo så heller ikke redet, så jeg skulle også i gang igen. Så det er måske ikke så mærkeligt at han springer lidt mere i galoppen osv. her (:

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

jegersej
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 22:22

okay, haha. endelig forstår jeg det (halepose)

synes din hest ser mega sød ud. men mangler den ikke lidt energi?

altså, en araber/fuldblod - something plejer de ikke være lidt mere "oppe at gå" .

har selv en sladden, tyk, lavbenet pony, så ikke hæng mig op på det :D

jeg tror ikke heste er uopdragne. de er vel bare ikke blevet opdraget.

Saik og starring Spid

- det noget der rykker .

0
0
Svar på denne tråd

Den er ikke..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 22:37

uopdragen, den er forvirret over det den bliver bedt om.. Hvis jeg ikke tager fejl er det en øvelse den ikke har lavet så meget og efter en pause er det da klart at den lige skal have det på plads igen..

Heste kan ikke være uopdragne, det er eb evne mennesker gerne vil tillægge hesten, som undskyldning for sig selv..

Stutteri Inger-Marienlund
0
0
Svar på denne tråd

jegersej
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 22:46

kiggede lige en ekstra gang på billederne.

det altså sygt så stor forskel på hele helhedsintrykket, når hesten bare slapper lidt mere af.

Saik og starring Spid

- det noget der rykker .

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 14:12

Line: Super (; Hvad mener du med 'oppe at gå'? Energi har han vist nok af - han er en af den slags som bare er umulige at ride trætte

Stutteri Inger-Marienlund: Hvis det er chancementet du snakker om, så har du helt ret (: Ved ikke om han har kunnet det før, men jeg har i hvert fald aldrig kunnet ride chancementer på ham før. For 5-6 måneder siden begyndte jeg så at træne det hen over en bom, og senere uden. Vi trænede det vel 1-2 måneder hvorefter det gik lidt på stand-by da vi rykkede indendørs og der ikke rigtig er plads. Og så har han altså ikke lavet det siden. Desuden bliver han altid hidssig af den øvelse - aner ikke hvorfor han kører sig selv så meget op.

Men til hele den diskussion om uopdragenhed, så kan en hest vel godt være det. Hvis den er godt opdraget kan den f.eks. stå stille på staldgangen, ikke bide, ikke sparke osv. Hvis den derimod bider, sparker osv. må den vel siges at være dårligt opdraget = uopdragen.

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:10

støjer: nå det var jo super :)

- min mening (:

FIONABONA

- med part på frk. olsen

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:19

Fiona: Ja, det er godt nok. Han får bare muk hvert år!

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:20

Støjer: ej hvor irriterende :/ alle heste deroppe hvor jeg har part har også bare haft muk på samme tid. Det er så neder....

- min mening (:

FIONABONA

- med part på frk. olsen

0
0
Svar på denne tråd

kakakaka
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:41

Okey nu giver jeg en forklaring, havde bare ikke lige tid til at skrive en ordentlig en før nu :)

NEJ selvfølgelig kan en hest ikke tænke:" Nu må jeg hellere være uopdragen, fordi det er lidt hårdt at skulle gøre som hun beder mig om!"

JA uopdragenhed er en menneskeopfundet betegnelse vi mennesker bruger som forklaring og analyse af ridningen.

Jeg mener efter min bedste overbevisning at en hest absolut IKKE må slå fra når den ikke gider - for det har jeg lært mine heste at det må de ikke, hvis de så ej sjælden gang gør det, betegner jeg det som uopdragenhed, dvs. som andre i tråden har sagt at hesten ikke er opdraget godt nok.

Hvis i vender den om, så hvis en hest kan være opdragen, så kan den da ved gud også være uopdragen???? ;) Husk nu at jeg bruger det som et beskrivende ord, for at hesten gør noget den ikke må.

Når du rider skal der ikke været nogen slinger i valsen når du beder hesten om noget.

Som f.eks. hvis du beder hesten om at gå frem ved at trykke med schenklen, så SKAL den også gå frem med det sammen, og ikke efter 2 spark eller 5 sekunder - reaktionen skal komme prompé!

Jeg gider ikke bruge en masse kræfter på at få hesten til at gøre som jeg vil ha', når jeg kunne bruge meget mindre - det er jeg helt ærlig; for doven til ;b

Jeg ser, når jeg ser Støjers hest, galopere rundt, og slå fra, slingre fra side til side, en hest som ikke gør havd rytteren beder den om. Den vil jeg kalde at den er uopdragen, for en hest som gjorde havd hun bad den om vil jeg kalder opdragen!

Så jeg bruger ordet som et beskrivende ord, for at folk lettere kan forstå det. Jeg kunne godt komme med en længere smøre om hvad den gør osv., men igen, som nævnt ovenfor med eks. med hesten, så bruger jeg den kortest muligemåde at beskrive ting på.

Støjer: det er jo også derfor jeg siger jeg synes galopen ser bedre ud! At den er lidt vild, er jo kun godt, istedet for f.eks. sidste gang hvor jeg var sikker på jeg så en gammel dame med rollator rulle fordi :D :D Overdrivelse fremmer forståelsen, du ved :)

Men jeg synes din opstilling er blevet bedre, siden sidst og jeg tror det skyldes dine nye støvler. Men stadig bedre ned i sadlen, forsøg at presse dig så langt ned som overhovedet muligt i sadlen, og lad dine ben folde sig rundt om hesten, lidt alá når man rider uden sadel :)

Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 16:29

Rhea: Endnu en gang - lækkert at du gider bruge tiden på det Det er fint at han er frisk og har energien osv. Problemet er bare at når han bliver så overivrig er det netop at han begynder at slå fra og være åndsvag - samtidig med at han tripper og ikke bruger sig ordentligt (mest i traven).

Tak mht. opstillingen (: Men jeg tror nu også at det har en del at sige at jeg ikke havde redet ordentligt i ca 5 måneder sidst i så billeder Jeg skulle bestemt lige igang igen. Du skriver at jeg skal prøve at presse mig ned i sadlen. Det kan godt være at jeg bare gør det forkert eller noget, men når jeg prøver virkelig at strække mig ned, og komme ordentligt ned i sadlen - så resulterer det istedet i at jeg bliver skubbet op, og ender halvt oppe på bagsvidslen Ved ikke om jeg har for korte bøjler eller noget?

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

jegersej
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 18:18

kunne forstå han havde holdt pause .

eller hva?

men mener han kunne godt have lidt mere hævet hals, i hvert fald i min forestilling om "arabere" . ved godt jeg genereliserer nu, altså. men som sagt. min egen ponys hoved og hals hænger mellem forbenene. :D:D synes ellers han ser sød úd.

Saik og starring Spid

- det noget der rykker .

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 21:19

Line: Ja, han stod stille i næsten hele december - men er 100% frisk igen nu (; Hvorfor skriver du arabere i ""? Men altså, hesten går jo som den bliver redet - og ham her kan sagtens komme op og gå enoooormt højt i nakken - du kan da lige få et eks:

Men personligt foretrækker jeg at have ham stillet som på dette billede:

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

jegersej
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 22:42

ja, han er en hel anden hest der :D

hvorfor stod han stille?

Saik og starring Spid

- det noget der rykker .

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 22:52

Tjaeh, sådan kommer han ofte op og gå når han bliver RIGTIG hidssig - det er dog slet slet ikke lige så ofte mere som det har været (:

Han stod stille pga. muk Altså han var halt på det ene bagben. Det er stadig ikke helt væk, men næsten. Og han er selvfølgelig hverken hævet eller halt længere (:

Men han har desværre lige en lys kode, hvor han bare får muk hvert år.

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 12:36

Nu har Flossy også fået muk - argh jeg hader det!

George er bare fantastisk, i alt den tid han har stået på gården, har han vidst aldrig haft muk! Og han er ellers bare gårdens mest beskidte pony - altid! Sort over alt og selvfølgelig også i koderne. Men utroligt nok har han det aldrig.

Hook havde det også altid. Jeg ordnede ham hele tiden, det gik sgu aldrig væk. Helt op af benene. Fordi at han var så lille. Men jeg ville sgu og ordne muk en hel dag, hvis jeg så kunne få ham tilbage.

E M M A

kærlighed er som roser;

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 14:08

Jah, muk er rigtig irriterende

Eijh, hvor har jeg bare brugt meget tid på at prøve at få det væk! Her i december prøvede vi 3-4 forskellige slags behandlinger og der var bare intet der virkede

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

alallalaal
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 14:55

Du skal måske evt. forsøge at udnytte hans energi mere positivt.

Jeg vil mene du skal forsøge at ride flere overgange.

Når du starter op, og efter du har travet for, med ham lang og dyb og løsgjort, så korter du jo tøjlerne op, og derved skal han automatisk samle sig selv.

Hvis du føler han spænder imod, trække hovedet tilbage/fremad, slipper biddet, griber for meget fat i biddet osv. så rid en masse overgange.

I starten trav-skridt-trav-skridt-trav, og når han så gør det uden at være træls fortil og ikke lytte til dine hjælpere, så gør du det med halveparader, akkurat på samme måde.

Det metode bruger jeg selv hver eneste dag, dag ud og dag ind pt. Måske kan man sige det bliver kedeligt for hesten, men egentlig ikke for du varierer konstant din træningsform. For så ligeså stille kan du lægge øvelser ind, IMENS du rider frem og tilbage.

F.eks. i en sidebevægelse, frem og tilbage, samtidig med du kræver at han træder igennem bagtil.

Du skal faktisk ikke gøre så meget fortil, mest bare sidde stille og støtte godt op, det hele skal komme fra sædet - og det er her det vigtigste kommer ind. Din opstilling nemlig!

Når jeg mener du skal mere ned og sidde, så er det fordi jeg synes du ikke støtter ham nok med dit sæde og ben. Ligemeget hvor frisk hesten er, eller pause skal du stadig sidde stille med hænderne, og kroppen rank og lige, og benene skal bare presses ind til hesten. Hesten skal vænnes til at dine lår - knæ - og lægmuskler sidder klemt ind til hesten. Det er egentlig kun din fod og hæl som ikke skal være i kontakt med hesten hele tiden.

Det betyder du skal ramme din hest ind, så han forhåbentlig bliver i rammen, og stadig er eftergiven og fremadsøgende.

Jeg fandt lige et billede af mig som rider, hvor jeg synes det viser meget godt hvad jeg mener med benen ind til kroppen:

Her er det kun hælen som ikke er klemt iind til hesten, og det gør han søger fremad og træder godt igennem.

Når du kan sidde stille med benen, komemr du også ned i sadlen og sidde, uden at ryge baglæns.

Sig endelig til hvis der er mere du ikke forstår?

Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 20:04

Rhea: Endnu en gang tak for en lang forklaring (: Det skal helt sikkert prøves. Hm, der bliver selvfølgelig prøvet at rette op på min opstilling, men der er desværre lidt forskellige ting der gør at jeg nok ikke liiige kommer til at sidde sådan foreløbig. Men der er ingen grund til at sidde og skrive en længere roman herinde

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

fghfghfghgfh
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 21:39

Det ser jo rigtig godt ud ;D nu mangler du bare lige nogle røde ridebukser, så matcher det hele jo ;D

Grinte lidt over det her billede, det ligner haleposen er en slange som snoer sig op ad hans ben xD:

Sissel aka Tiss
Nu uden kartoffelkrikken.

Men med dressur dyret Jackie <3

Min msn

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 21:43

Sissel: Mange tak (: Ja, det ser total dumt ud xD

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 23:35

Ja, det er så træls. Og spild af tid (siger man, når man ordner det). Gid muk ikke fandtes!

Hvad bruger I nu? Og hvordan gør I det? :)

E M M A

kærlighed er som roser;

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 15:51

Emma: Noget 'ikke-udtørrende' savle - det er SÅ klamt, og det stinker rigtig meget xD Han bliver så smurt hver anden dag, og så bliver det børstet hver anden dag. Men det sidste vil ligesom bare ikke forsvinde

... Støjer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider