|
|
| Nye regler vdr. pisk? |
| Forfatter:  |
stellalove |
| Dato:  |
21-01-2008 17:16 |
|
Hej. Jeg var til stævne i går, og blev disket, fordi jeg varmede op med en pisk i hånden, i nærheden af banen. jeg kan ikke huske reglen præcist, men det er også ligegyldigt. Ville bare høre, om der var nogle der kendte den regel, og evt. "advare" andre, så de ikke kommer ud for noget lignende. Det er p'isse ærgerligt, at blive disket pga. noget man gjorde i opvarmningen.
Katrine&Voodan ~ Når man er håbløs, så er man jo noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okijuh |
|
|
det har jeg ALDRIG hørt om Oo
» The Pirate  ღ Nightwish 2oo7 [L] ♫♫♫♫♫ ღ Snart Uden Hále Bob & Uden Perle de Phantomic ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dfdxfgdfg |
|
|
Må man ikke varme op med pisk? ö det har jeg da altid gjort, og er ALDRIG blevet disset. Snakker vi om spring eller dressur? 
.. mvh. julie kronborg KE 07/08 <3 never let the fear of striking out keep you from playing the game
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okijuh |
|
|
til alle de dressur stævner jeg har været til har jeg varmet op med både sporer og pisk og så lagde ejg pisken når jeg skulle på banen ? :k
» The Pirate  ღ Nightwish 2oo7 [L] ♫♫♫♫♫ ღ Snart Uden Hále Bob & Uden Perle de Phantomic ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| - - - - - |
|
|
Du må gerne ride med pisk på opvarming. Men lige så snart du er uden for opvarmnignsbanen, må du ike, eller i hverti fald ike når du er på vej over til banen du skal ride programmet på. F.eks. til dm, og mange andre stævner, rider du uden op banen, enden du skal på, der må du ike have pisk. F.eks. hvis du skal ride programmet i ridehal, så må du ike ride ind med pisk, og så ligge den. Jeg kender flere der har gjort det, som ike er blevet disket, men kender også nogle som er blevet disket. Og til sidst, reglen har været der i 2007 og er nu også her i 2008. (:
Hilsen Camilla / Camilla ♥Kctm♥ Vis din respekt overfor heste, så viser de deres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okiæokiæoæoki |
Camilla Christensen »Lady« |
21-01-2008 19:25 |
|
Den må bare ikke være over 110 cm mener jeg .
Camilla Christensen - og stjerneponyen Lady ! <3333
- Flot og velholdt dressur sadel sælges...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Max er sød |
|
|
Jeg har også varmet op med pisk.. Men glemte så at lægge den.. Det bliver man hvertfald disket af 
:) Emmelie (: Man kan ikke kun elske nogen når det går godt Det er ofte dem med mest modgang, du elsker mest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ertreetrew |
|
|
når du er til hest må du ikke være uden for banen med pisk, det er lige meget hvornår.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vedr pisk |
inge-lise knudsen ♣triggerϖ |
21-01-2008 19:34 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Hej Katrine. Vidste heller ikk' noget om reglen, som jeg os fortalte dig.
Vil sige til dig, at jeg syntes det var et rigtig fint program du red, og at du IKKE skal lade dig slå ud af denne ene dommer, som jeg os sagde til dig, da jeg kom hen til dig!
Her til sommer når der er udv. klubstævne på BØRK, syntes jeg næsten du skal komme og starte en klasse eller to 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annecathrine: |
stellalove |
22-01-2008 13:44 |
|
Annecathrine: Jeg er kommet mig over skuffelsen, og ville bare lige advare andre, da det er mega ærgerligt at blive disset for det. Ang. stævnet på BØRK, kommer jeg ikke. Voodan er elevhest, og jeg har ikke part på ham, så jeg må ikke tage nogle steder med ham. Det er lidt træls, for han er sødere på udebane 
Katrine&Voodan ~ Når man er håbløs, så er man jo noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Katrine: Forståeligt nok du advarer!
Nej okay, det kan jeg godt se, men om ikk andet så hør rideklubben om du må låne ham med ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nmknkjnknj |
|
|
Pisken må ikke forlade opvarmnings banen, pga. når du f.eks. rider hest kunne man før hen tage den med når man rider rundt om banen og lige 'tune' hesten inden man skulle ind. Den må heller ikke være over 110cm, mener jeg dog ikke du kan blive disket på, du bliver bare bedt om at smide den (:
» Michella § * med stjernen Leda ©
† Janette, du vil altid være savnet †
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det... |
|
|
Det er ikke en helt ny regl mere. Reglen startede allerede i 2006, og menet i 2007 blev den rettet lidt til. Den startede med at hedde, man ikke måtte have piske med x antal meter fra banen, men tror nok der var en del forviring, om hvornår man så var for tæt, og derfor blev den vist nok lavet om til man ikke måtte forlade opvarmningsbanen med pisk. Førhen, måtte man som andre siger, have pisken med hen til banen, så hvis man red en omgang omkring banen, inden man startede, kunne den bruges til hjælp, hvis hesten gloede, eller var bange ect. Men tror dsværre nogle misbrugte denne mulighed, og derfor blev det i 2006 gjort til at man ikke måtte have den med i nærheden af banen, og derefter til man ikke måtte forlade opvarmningsbanen med pisken.
www.bf-foto.dk Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o, Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB) © Se min elskede hest Tango i min præ. ©
© Savner Tessa. Elskede hende SÅ højt. ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|