Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Nye regler vdr. pisk?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 17:16

Hej.


Jeg var til stævne i går, og blev disket, fordi jeg varmede op med en pisk i hånden, i nærheden af banen.

jeg kan ikke huske reglen præcist, men det er også ligegyldigt.


Ville bare høre, om der var nogle der kendte den regel, og evt. "advare" andre, så de ikke kommer ud for noget lignende. Det er p'isse ærgerligt, at blive disket pga. noget man gjorde i opvarmningen.


Katrine&Voodan

~

Når man er håbløs, så er man jo noget


0
0
Svar på denne tråd
 
 okijuh
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 17:18

det har jeg ALDRIG hørt om Oo




» The Pirate :*

Nightwish 2oo7 [L]



Snart Uden Hále Bob & Uden Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 17:21

Jeg kendte den godt.



- Sofie.

† Chela †

24/5-95 - 17/10-07

Diverse hesteting sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 dfdxfgdfg
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 17:23

Må man ikke varme op med pisk? ö

det har jeg da altid gjort, og er ALDRIG blevet disset.


Snakker vi om spring eller dressur? ;D


.. mvh. julie kronborg
KE 07/08 <3
never let the fear of striking out keep you from playing the game
0
0
Svar på denne tråd
 
 okijuh
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 17:27

til alle de dressur stævner jeg har været til har jeg varmet op med både sporer og pisk og så lagde ejg pisken når jeg skulle på banen ? :k



» The Pirate :*

Nightwish 2oo7 [L]



Snart Uden Hále Bob & Uden Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
  - - - - -
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 18:19

Du må gerne ride med pisk på opvarming. Men lige så snart du er uden for opvarmnignsbanen, må du ike, eller i hverti fald ike når du er på vej over til banen du skal ride programmet på.


F.eks. til dm, og mange andre stævner, rider du uden op banen, enden du skal på, der må du ike have pisk.


F.eks. hvis du skal ride programmet i ridehal, så må du ike ride ind med pisk, og så ligge den. Jeg kender flere der har gjort det, som ike er blevet disket, men kender også nogle som er blevet disket.


Og til sidst, reglen har været der i 2007 og er nu også her i 2008. (:


Hilsen

Camilla / Camilla ♥Kctm♥


Vis din respekt overfor heste, så viser de deres.

0
0
Svar på denne tråd
 
 okiæokiæoæoki
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 19:25

Den må bare ikke være over 110 cm mener jeg .




Camilla Christensen

- og stjerneponyen Lady ! <3333



- Flot og velholdt dressur sadel sælges...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Max er sød
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 19:26

Jeg har også varmet op med pisk.. Men glemte så at lægge den.. Det bliver man hvertfald disket af



:) Emmelie (:


Man kan ikke kun elske nogen når det går godt

Det er ofte dem med mest modgang, du elsker mest



0
0
Svar på denne tråd
 
 ertreetrew
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 19:27

når du er til hest må du ikke være uden for banen med pisk, det er lige meget hvornår.





0
0
Svar på denne tråd
 
 vedr pisk
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 19:34

Hej: Vil bare sige at eg dømmer meget, og man må gerne varme op med pisk, det er der ingen regler for,men man skal bruge den med respekt. MH Trigger

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 13:10

Hej Katrine.

Vidste heller ikk' noget om reglen, som jeg os fortalte dig.

Vil sige til dig, at jeg syntes det var et rigtig fint program du red, og at du IKKE skal lade dig slå ud af denne ene dommer, som jeg os sagde til dig, da jeg kom hen til dig!

Her til sommer når der er udv. klubstævne på BØRK, syntes jeg næsten du skal komme og starte en klasse eller to :)


Hilsen
Annecathrine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Annecathrine:
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 13:44

Annecathrine: Jeg er kommet mig over skuffelsen, og ville bare lige advare andre, da det er mega ærgerligt at blive disset for det.


Ang. stævnet på BØRK, kommer jeg ikke. Voodan er elevhest, og jeg har ikke part på ham, så jeg må ikke tage nogle steder med ham. Det er lidt træls, for han er sødere på udebane :P


Katrine&Voodan

~

Når man er håbløs, så er man jo noget


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 14:22

Katrine: Forståeligt nok du advarer!

Nej okay, det kan jeg godt se, men om ikk andet så hør rideklubben om du må låne ham med ud :)


Hilsen
Annecathrine
0
0
Svar på denne tråd
 
 nmknkjnknj
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 14:46

Pisken må ikke forlade opvarmnings banen, pga. når du f.eks. rider hest kunne man før hen tage den med når man rider rundt om banen og lige 'tune' hesten inden man skulle ind.

Den må heller ikke være over 110cm, mener jeg dog ikke du kan blive disket på, du bliver bare bedt om at smide den (:


» Michella §

* med stjernen Leda ©

Janette, du vil altid være savnet


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 21:00

Det er ikke en helt ny regl mere. Reglen startede allerede i 2006, og menet i 2007 blev den rettet lidt til.

Den startede med at hedde, man ikke måtte have piske med x antal meter fra banen, men tror nok der var en del forviring, om hvornår man så var for tæt, og derfor blev den vist nok lavet om til man ikke måtte forlade opvarmningsbanen med pisk.


Førhen, måtte man som andre siger, have pisken med hen til banen, så hvis man red en omgang omkring banen, inden man startede, kunne den bruges til hjælp, hvis hesten gloede, eller var bange ect.

Men tror dsværre nogle misbrugte denne mulighed, og derfor blev det i 2006 gjort til at man ikke måtte have den med i nærheden af banen, og derefter til man ikke måtte forlade opvarmningsbanen med pisken.


www.bf-foto.dk


Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,


Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider