Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

opstilling??
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 20:52

Hej ænder

I er så kloge, derfor jeg spørger. Da jeg fik undervisning i torsdags, fik jeg at vide at jeg skyder min udvendige skulder frem, og derfor kommer til at sidde skævt, altså jeg forskyder vægten. Og samtidig kommer jeg til at kigge ind i volten.

Nogle forslag/ gode råd til hvordan jeg skal komme af med denne dårlige vane. Nogle øvelser man kan lave??

På forhånd tak

Hilsen Pernille

P.S Vil I forslå nogle gode gjorde, hvilke er bedst dem med elastik eller uden??

Pernille

Team Rasted

Nu med den dejligste hest

Høng gymnasium og HF er skolen

0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 21:00

det er bare at tænke over det HELE tiden. kigge dig i spejlet hvis i har sådan nogen, evt få en til at filme dig når du rider - sådan forstår du bedst hvad ridelæreren mener. og så rid meget ligeud, og knap så mange volter.

mht. gjord foretrækker jeg en gjord med en meget stram elastik. så kan den give sig, men man misbruger det ikke når man spænder gjord.

Amanda&Björk

Team Korshøje

Nu uden Fantacy

0
0
Svar på denne tråd

dcfvgbhjk
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 21:05

jeg har samme problem nogle gange, på en af mine volter. d: men tænker kontant over det, og forestiller mig min underviser der står og siger jeg skal "tage venstre skulder tilbage, Ja sådan, se hvor flot han går nu!", og man tænker bare mere over det når hun ikke er der af en eller anden sær grund. Det også det sidste hun siger inden vi siger farvel, at jeg skal huske min skulder og at holde ham igen, så han ikke løber fra mig. Så øve øve øve (:

Og nej, elastikgjord kan bestemt ikke anbefales!! Sadlen glider fordi du aldrig kan få den spændt så meget, at den kan sidde ordentligt!

Mvh.
Anne Sofie Krøyer
0
0
Svar på denne tråd

ggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 21:10

Ask - Jeg bruger elastikgjord og jeg har aldrig haft problemer med at spænde den ordentligt. ;D

Tænk på det hele tiden nyn evt en sang hvor du nyner venste skunder eller hvad ved jeg ? xd

ellers tag en pisk eller et eller andet andet under begge arme hvis du skyder skuldren for langt frem (;

Sagde SkiderRikke;

» rikkeevigglad :}

donni & rikke - soulmates!

0
0
Svar på denne tråd

Tak!!!
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 21:12

Tak for hjælpen

Hvad mener du Rikke??

Pernille

Team Rasted

0
0
Svar på denne tråd

gggggggggg
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 21:22

Pernille - Bag om ryggen og ind igennem armene (:

Sagde SkiderRikke;

» rikkeevigglad :}

donni & rikke - soulmates!

0
0
Svar på denne tråd

gjord uden elastik
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 21:28

Har jeg fået af vide er bedst, da den med elastik nemmere vil kunne få sadlen til ikke at ligge optimalt.

Mvh. Carina

0
0
Svar på denne tråd

Ceres Mørk
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 21:36

Mine har altid gået med elastikgjord, da den første havde mild gjordkrampe og så har det bare fulgt med mig ;). De kan give sig, hvilket de normale gjorde ikke kan. Jeg har en bucas dressurgjord med elastik i den ene side. Det er intet problem at få den stram nok, for det gør man strammer den jo mindst to gange. Første gang bare sådan at den sidder fast og igen når man kommer op i ridehallen/ridebanen.

Marie

nu uden ceres mørk

nu med felix =D

Tidl. Fjordbollen

søger Felix Albæk's fortid

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 21:44

Rikke forstår dig ikke helt!!

Hvad med at putte noget under armene??

Pernille

Team Rasted

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 08:36

Jeg tror egentlig bare jeg ville ride uden stigbøjler. og så husk at rette ryggen -tænk over det hele tiden.

mht. stigbøjlerne menerjeg, så kan du ikke komme til at forskyde vægten (fordi så glider man ned til den ene side :P)

"Hygge hejsa!"
<3 Line, nu uden Tatoo <3
~* Team JPSR Dressur *~

tidligere: Line♥Tatoo♥

0
0
Svar på denne tråd

george
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 10:23

Jeg har det på præcis samme måde. Hver gang jeg rider, sidder jeg ekstremt skævt. Jeg sidder med hovedet på skrå, og sidder i det hele taget meget skævt. Det er virkelig irriterende. Og når jeg gør det, kigger hesten ud af.

Kh Emma

- og Flossy

0
0
Svar på denne tråd

dftghyjuio
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 11:24

Rikke: pokkers! d: Det kan også have noget at gøre med, at det var nogle af de første gange han blev redet, så jeg skulle læne mig utrolig meget til den side han skulle gå d:

Men sad ikke helt fast. Men han er også utrolig rund ;D

Mvh.
Anne Sofie Krøyer
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider