Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Farvel min elskede Springtime...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 18:08

I dag græder himlen, for min elskede hest Springtime, der efter snart 4 måneders fangeskab, i stalden, er taget over regnbuebroen...

Hun var blevet halt, ved en forvridning, som muligvis kan have udløst, den knogleforandrig hun havde. Dyrlægerne kunne ikke forklare hvordan, og hvorfor. Hun blev erklæret ubruglig som ridehest, og hun havde smerter når hun gik.


Det er ikke fair at lade en hest, der elsker at være ude, ride ture i skoven, og tage til nye steder, være indespærret, i en boks, for så at komme ud på en lille fold alene få timer om dagen.


D. 20 december 2007 blev det besluttet, at hun ikke skulle lide længere.

Og undskyld mig, men det er kr*ft edme hårdt, at være den, der skal tage den sidste beslutning, når man kun er 17 år, og elsker sin hest!


Men hun havde ikke været sig selv de sidste mange måneder. Den hest som ellers var glad i boksen, blev pludselig sur, og tvær overfor de andre heste. Alt tyede på hun havde det skidt...


I dag tog 2 af mine rigtig gode veninder og jeg afsted med Springtime, til slagteren (INGEN kommentare ang. valg af slagtning, det er MIN beslutning!)

Jeg blev i bilen, sammen med min rigtig gode staldkammerat Louise, mens Trine (Min "reservemor") fik Springtime ud af traileren. Alt i mens haglede det ned fra himlen, med regn og slud.. Der gik ikke 1 min. før det var overstået.. Og mærkværdigt nok, holdt det op med at regne...


Springtime hviler nu i fred, fri for sine smerter...

Den hårdeste beslutning i mit liv!


Lidt billeder til minde om Springtime, som jeg kun nåede at have knapt 1 år..


1) Næsten lige da jeg havde fået hende...


2)I sommers da vi var ude og bade..


3)Til Distancestævne (ravnholtridtet)


4)Springtime i sommers inden skaden..


5)Så var vi ude og springe


6) Taget for 3 dage siden, som minde..:'(


Du vil altid være i mit hjerte <3




ANNAKRAB

- Snart uden Springtime…

My name is Crap…… Anna Crap! :P

Der er ingen hemmeligheder så tætte som dem mellem hest og rytter..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zasha OX
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 18:17

Det er altid hårdt sådan noget, men det er jo det bedte for hesten (: føler med dig


Go bedring hvis man kan sige det


Catrine Nalepa Med pony dyret Zasha OX
Vi kan alt
0
0
Svar på denne tråd
 
 lalle og chloé <3
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 18:21

ig hvor er det dog syndt ! det er bare aldrig sjovt med sådan noget !


Penny blev også slagtet men dog ikke min beslutning


men syntes det er et godt valg du har taget for hvis du har elsket hende ville du også gøre det bedste for hende :)


...Rest In Peace Springtime...





Cecilie c

springeren lalle

dressuren chloé


R.I.P

Penny

10-5-07


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels dig :'s
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 18:31

Haaj Anna .


Stakkels dig :'s . Kender de beslutninger , som andre også måtte tage med deres heste . Både hvor gjaldt livet, og ikke :/


På min rideskole er der en bestemt person som jeg virkelig holder af.

Ikke ligefrem min reservemor, men en virkelig god støtte for mig .


Hendes vallak " Rastell " , fik også en forvridning ( tror jeg nok :S ) , og var også kun istand til at være i boksen døgnet rundt.


Tanja ( Ejeren ) prøvede også at få Rastell til at gå rundt i skridtmaskinen , men han flippede helt ud, fordi det gjorde ondt når han gik ;'S.


Han var halt i omkring et halvt år, tror jeg nok , og dyrelægen sagde at Rastell måske kunne blive ridehest om et år .

Men Tanja syntes det var synd for ham at han skulle lide i et helt år, og det kostede også mange penge , så hun tog den svære beslutning at han skulle aflives ;/


Han blev aflivet torsdagen inde jul .

( Fed jul hun har haft ;/ NOT . ! ) .


Så ved hvordan det er , for jeg var også virkelig knyttet til Rastell . Han var virkelig bare verdens bedste hest :'/ <3


Men som sagt er det jo bedst for dyret . ! <3


- Medfølelse fra en pige som kender det :'(




Min smukke pony <3


- Bibbi'mussen ^^

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 18:36

Føler virkelig med dig :(
jeg tog præcis den samme beslutning for et år siden, der blev min gamle springhest også slagtet..


Det er så utrolig hårdt, sørg virkelig for at snakke med nogle om det, for det utrolig hårdt - selvom jeg mente der ikke var noget at snakke om..


"god bedring", endelig skriv en pb hvis du har lyst :)




- Katrine Clausen
Med Wall Street <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:15

trist :'(

&&' hvor hårdt at må træffe den beslutning men det er nok det bedste i sidste ende når hun havde det som hun havde det.



Sagde SkiderRikke;

RIKKE & DONNI
Soulmates(!)

0
0
Svar på denne tråd
 
 45432654
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:28

Trist,


var jeg den eneste der læste overskriften som spring-time, altså på dansk? ..



- Aiida

Med Laron :D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør mig ondt
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:32

Lyder meget som Meti og jeg, - nåede også kun at ha' ham et år før jeg måtte træffe beslutningen om at køre ham til slagteren.


Det er ikke spor sjovt, men netop det at man kan træffe sådan en beslutning viser også bare at man tager sit ansvar seriøst som hesteejer.


Det er ikke nemt, og det gør mig meget ondt, - det gør så forfærdeligt ondt at miste.


Mvh. Julie Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...


| Krogens.com - opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Springtime
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 21:07

Tusinde tak for alle de medfølende ord!


Jeg snakker meget med mine veninder om det og specielt min mor!



ANNAKRAB

- Snart uden Springtime…

My name is Crap…… Anna Crap! :P

Der er ingen hemmeligheder så tætte som dem mellem hest og rytter..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 21:14

Trist altså


Aiida- jeg læste det også på dansk, der gik faktisk et godt stykke tid før jeg fangede den



If you love something, let it go free. If it doesn't come back, you never had it. If it comes back, love it forever.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 21:21

Hvor er jeg ked af det på dine vejne!


Jeg står i præcis samme situation, i næste uge rejser den smukke også over regnbuebroen til de evige græsmarker




"If you can dream it

- You can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd
 
 uedfiusfuisefweh
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 10:11

eih' det er så fucked sårn noget ;S

måtte selv tage samme beslutning med min gamle pony ;S

Så føler virkelig med dig, stor trøste krammer herfra


Henry
* Med dressurhestene Connery & Faidon *
'
- En dårlig taber er bare en vinder som har haft en dårlig dag -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 10:44

Føler med dig.

Den var godtnok smuk, din hest.



den sibiriske dværghamster Speedy Gon Charles

Hunden Mie

R.I.P marsvinet Martha

*4. febuar 2007

+ 9. maj 2007


Citat:

Spirit: Sometimes a horse has got to do what a horse has got to do.

0
0
Svar på denne tråd
 
 george
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 14:23

Det er jeg rigtig ked af, på dine vegne. Stort trøstekram, fra mig.


Emma & Flossy

- det betyder kærlighed

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider