Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

5 år med Grafik (langt)
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 20:59

Heej ænder.

Ja nu er det lidt over 5 år siden jeg så Grafik for første gang i mit liv, og syndes da lige i skal se hviken udvikning vi har været i gemmen sammen

12.12.02

Mine forælder havde aftalt at vi skulle ud og se på denne araber pony, på 5 år. Og jeg var jo som en lille pige meget glad, så vi tog ud for at kigge på dyret.

Det vi fik af se var en muskelfattig, og tynd lille araber, men sød det var han. Så vi besluttet at det skulle være ham.

Lidt billeder af ponyen fra dengang:

Der gik jo ikke lang tid før vi skrev 2003.

Jeg var jo bare en lille pige, og vidste ikke så meget om at ride, så jeg red bare rundt med en hest der ikke gik i holdning, eller noget i den stil, dressur var nemlig kedeligt, hvorimod det var sjovt at springe og ride tur :D

Da ejeren af den rideskole Grafik stod på, på da værende tidspunkt syndes jeg skulle ud og prøve at ride distance, var det selvfølgelig også det første vi prøvede sammen, dengang startede vi en 20 km, hvilket jeg syndes var utrolig langt Men vi gemmenførte og blev nr 2

Men springe kunne vi jo også :D Selv om det nok ikke så så godt ud

Vi fik startet noget mere distance, og fik gode rasultater hver gang. Spring startede vi også, og vi kom op og springe LA, men det var stadig ikke noget at råbe hurra for.

Så blev det 2004. Ponyen havde sat lidt flere muskler, og var blevet mere stabil i dressuren, så derfor prøvede jeg nu at starte lidt dressur

Vi startede en LC1 og en LC2, og vandt LC1'en og blev nr 2 i LC2'en.

I spring skulle jeg starte d4's individuelle mesteskab i spring, jeg lagde ud med et stop på vandgraven (Grafik havde aldrig sprunget sådan noget før) og fik derfor 4 fejl, men lå nr 4. I anden rundte var han træt, og ville slet ikke over vandet, derfor disset

2004 var også det år hvor jeg besluttede mig for at jeg skulle prøve kræfter af med en 60 km i distance, og det gik over alt forventning ;D Vi blev først uplaceret (som nr3), gangen efter blev vi også nr 3, og til åres sidste ridt, hvor jeg red min 3 LA(60km) vandt vi sørme

Så kunne vi endelig skrive 2005, som nogen nok mener var mig og Grafik's store gemmenbrud.

Det var begyndt at gå dårligt i springningen, og vi valgte at Grafik skulle have en stævnepause, og istedet for begyndte jeg at få interesse for dressuren. Vi tog fat i det, og begyndte at tage ud til stævner ;) Og det gik stille og roligt fremade :)

Video fra et stævne:

s186.photobucket.com/albums/x180/ nuser-lotte-KJ/ ?action=view&current=PICT0001.flv

I distance havde jeg besluttet at nu skulle Grafik gå sit første CEI* stævne, og vi valgte at jeg skulle ride Danish Youngrider Cup, som gik i en 75km CEI* klasse (svare til en MB) og første afdeling lå helt oppe i Dronninglund, så vi måtte rejse fra Sjælland og op til Nord Jylland.

Det gik rigtig godt, vi blev nr 2, med en mulespids efter nr 1, vi skridtede op af målstrækningen - hånd i hånd, skal det lige siges

Vi var også begyndt at springe igen, og var taget til vores første stævne siden pausen. Vi startede to LB'er, og i den første lavede jeg en dum ridefejl, som kostede os en bom. I den anden blev vi nr 3 - så det var jo rigtig godt :D

Så blev det tid til anden afdelning af Youngrider Cuppen, som dennegang lå i København, her blev vi også nr 2, pga en dame som stoppede mig midt ude på vejen, fordi at hun mente at man ikke måtte trave på vejen Så nu var mig og Grafik 18 sekunder bagefter hende der vandt første afdeling.

Så for at jeg skulle vinde skulle jeg slå hende med de 18 sek i den sidste afdeling, så der var lagt et pres allerede for starten af.

Men jeg holdte til presset og slog hende med 18 minutter Og kunne dermed kalde mig selv vinder af Dansk Youngrider Cup 2005

Men udover det, så vandt jeg også Sjællandsmesterskabet i distance 2005 :D Som første youngrider nogen sinde

Så blev det tid til at starte klubmesterskab på KRIK.

I dressur red jeg LC2 klassen, da han stadig ikke var stabil nok til at gå LB klasser til super gode procenter

Og vi fik en flot andenplads, med 1 p. fra vinderen. Så jeg var godt tilfreds

Dagen efter var der så spring, og jeg stillede op bare for sjov. Men Grafik syndes altså at det var mere end sjov, så vi gik hen og blev Klubmester i spring for ponyer :D

Som slut på året startede mig og Grafik også vores første 90km i distance (MA) som vi vandt :D Så det kunne jo ikke gøres bedre

Så er vi endelig noget til det fortryllende år 2006 - et år jeg aldrig glemmer

Vi lagde ud med nogen dressurstævner, og det gik rigtig fint.

I distancen startede vi med at vinde vores første CEI** 90km (anden MA) i dronninglund, og det varede ikke længe før jeg modtog en mail om at jeg var blevet udtaget til at ride for det danske landshold til Nordisk mesterskab i Sverige

Vi tager så afsted op til midt sverige. Dette var så første gang vi skulle prøve kræfterne af på en CEI*** 120km, og første gang vi skulle klartere op af bjerge Det gik over alt i forventning, og vi gemmenførte som eneste dansker og endte som nr 7

(det er så fra inden start, kl 5 om morgen - er der bare lige lyst eller hvad)

(Ca 11 timer senere - mod mål, ponyen er da ikke særlig træt ;D)

Det næste vi så gik efter var DM, og mange havde sat mig som guldvinder. Og man kan jo ikke skuffe folk, så mig og Grafik gik hen og blev Danmarksmestere i distance 2006

Og man kommer som nybagt Danmarksmester hjem til denne boks.

Som slut på året startede mig og Grafik også vores første LA1, og det gik over alt i forventning, blev nr 2, til vist nok 62% ;D

Også er vi noget til 2007, et år som aldrig rigtig kom igang :(

Året startede igen ud med et dressur stævne, denne gang startede vi vores første c-stævne, og red LB2 og LB3, vi red til over 60% i begge klasser, og fik en 3 plads med hjem fra LB2'en ;)

Så blev det ingen tid til distance, vi startede ud med at køre et lille smut over øresund og ride en 50km i det svenske landskab ;) Alt gik som det skulle, vi blev nr 2, da jeg ikke gad ride opløbet, når ridtet ikke var vigtigt.

Det næste vi tog til var Dronninglund, og jeg startede igen den to stjernede CEI 90km klasse, og vandt igen denne ;)

Så kom DM 2007.

Alt startede godt, jeg lå i spidsen sammen med en anden under hele ridtet. men men men, en gang skal jo være den første, så ligesom jeg havde fået 6 minutter i næst sidste vetgate, og kun manglede 16 km, blev Grafik dømt halt Han var helt stiv i låret, pga noget spay stævnet havde givet ham på, så han kom ikke videre.

Men hans halthed gik hurtigt over, og næste start hed hold DM - og uh hvor så det godt ud.

3 af holdtes ryttere, da den 4'ers hest var blevet dårlig, og hun valgte at tage det stille og roligt, kom ridene over mål hånd i hånd

(Har desværre ikke noget billed, men der kan findes billedere af det her: www.anneschilling.dk/ PhotoKbhridtet28.07.07/index.html)

Og holdet lå til en førsteplads, men igen? Lykken smilte ikke den dag. Grafik blev igen dømt halt, og vi fik med det samme landsholds dyrlægen til at kigge på ham, og hun mente at han nok havde fået en graffelbåndsskade, og hun havde ret, så nu skulle han skridtes i 6 uger og derefter stille og roligt genoptrænes

Men vi kom igang igen - men distancen var over for os, men dressuren var der stadig, og vi tog til et dressur stævne, og fik en andenplads og en førsteplads med hjem i henholdsvis LB1 og LB3.

Men nu er året snart omme, og mine ponyår med. Jeg beholder dog Grafik, da jeg stadig kan ride distance på ham, også vil jeg ride lidt klubstævner på ham hvor han går som hest ;D

TheÆblemos

Det handler ikke om hvordan verden ser på dig,

Men om hvordan du ser på verden.

0
0
Svar på denne tråd

Tihiihi
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 21:11

Det må jeg sige.. Du har godt nok fået en go pony ud af det!

Man ka også tydeligt se forskeld fra starten, og så til nu.

Og tillykke med alle de mange fine placeringer! :D Det r rigtig flot gjort.

Håber du vil gå godt fremover også ...

» SIMONE ..

Husk: Intet er umuligt,

for den her har viljen i hjertet!

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 21:13

Simone: Tak, ja han er fantatisk. Jeg renger med at vi skal til EM for youngrider næste år. Det er ihvertfald mit mål ;D

TheÆblemos

0
0
Svar på denne tråd

dfhsghs
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 21:16

det er da bare gået godt for jer! Grafik er bare SÅ smuk! det var godt nok synd, med skaden, men det er jo hvad der sker /; håber at i stadig får glæde af hinanden(;

*** Så var det så lige at Rikkea ***
var pist væk igen'igen !

*savner prins og max ubeskriveligt meget ! *

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 21:19

Rikke: Mange tak. Hehe, ja han er blevet smuk :D Desværre sker det at hesten får en skade, men han kom sig heldigvis hurtigt, og er klar igen.

TheÆblemos

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 21:21

De er helt utroligt så meget han har forandret sig søde

virkelig nogle gode år du har haft på ham.

Alle de resultater i har opnået er virkelig flot!

Godt han er igang igen (:

og håber du har det godt <3

- Julie Salomonsen

Nu uden Durango 14, Évros Kærlund, Chemin & Naicon :'/

* Team JENSEN *

0
0
Svar på denne tråd

okijuh
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 21:25

ej det er altså sådan en rigtig sød drømme historie :D

han har godt nok forandre sig meget =D

tillykke med alle jeres flotte resultater og held og lykke fremover :) ;)

»The Pirate :*

Nightwish 2oo7 [L]

0
0
Svar på denne tråd

Fedt!!
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 21:30

Det lyder som nogle rigtig fede år. Grafik er virkelig køn. Man kan se hvordan I begge har udviklet jer helt vildt meget ;) Tillykke med de mange gode placeringer!

Maiken

Nu uden halvpart!

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 21:35

Julie: Ja, han har fået så meget mere at se på. Og jeg har det rigtig godt, er så glad for at jeg ikke skal af med Grafik

oo2-Pirat: Ja, men den her historie er ren virkelighed.

Maiken: Mange tak. Vi har haft de bedste år sammen, og mon ikke de forsætter lidt endnu :D

TheÆblemos

0
0
Svar på denne tråd

george
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 21:38

Først vil jeg sige, at Grafik bare er så smuk. I er nået rigtig langt, og du har lært meget med ham. Held og lykke fremover til jer to. :)

Kh Emma & Flossy

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 21:48

Emma: Mange tak ;D

TheÆblemos

0
0
Svar på denne tråd

Heej...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 22:06

Heej.

Hold da kæft i har da nået lidt sammen :D

Lækker hest fik jo æren af at ride mod jer i OHR hvor i jo selvfølig slå os stort :D

(Vi startede kun LB 1 for at sjov for at prøve den)

Hilsen Tiana

Tiana og Litus <3

Miss you me dear <3 <3 please come home

Nu med følle :D født den 15/ 16 juni :D <3 <3

HEST STJÅLET

Læs præs

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 22:17

Jeg har den største respekt for dig og Grafik Hatten af for jer.

Tillykke med de utallige flotte placeringer og sejre I har fået. Det er jo helt fantastisk.

Det er godt at høre han er kommet i gang igen. :)

Held og lykke med distancen i det nye år, glæder mig meget til at høre om jeres bedrifter i det kommende år.

Kristina G. Outzen

* Linse Aunsbjerg *

www.k-outzen.dk

End ikke alverdens forsøg kan bevise at jeg har ret; et enkelt eksperiment kan bevise, at jeg ikke har det.

Årets junior og Årets hoppe 2006 ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 22:26

Det er helt vildt så flot et stykke arbejde du har gjort med fantástiske Grafik. Virkelig til dig! Han ser ud til at være blevet en helt helt anden hest.

... Støjer & Epirus

Epirus, nobody is perfect but you <3

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 22:48

Tiana1: Hehe, ja vi er nået ret langt. Det er da også okay at starte for sjovt, det gjorder jeg også tidliger ;D

Kristina G Outzen: Tak for de dejlige ord. Og skal nok love at følge en hel del op på hvad mig og Grafik fortager os i det nye år..

Støjer: Mange manga tak. Har brugt mange kræfter på at få ham til at se ud som han gør. Han er ikke lige typen der bare sådan tager på, men nu er han som han skal være ;D

TheÆblemos

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 22:51

hold da op en kæmpe optur i har været igennem, i hvert fald i det du skriver.

er virkelig imponeret.

og man kan heller ikke komme udenom at grafik er såså lækker.

held og lykke med dit mål om EM. krydser fingre (:

MILH

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 22:53

Det er han i hvert fald! (: Hehe.

Et smukt forbilled for hvordan alle arabere burde være.

Smukke, muskuløse, tillidsfulde og velredne dyr (:
- desværre ser man det sidste alt alt for sjældent.

... Støjer & Epirus

0
0
Svar på denne tråd

vicki<3
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 00:06

jamen hva ska man næsten sige :D du har fået så meget ud af ham søde. virkelig. og dine resultater ! :D omg.

held&lykke med at nå målet :D

godt gået.

»Signe Holm

victoria & black power.

din hest er hvad du gør den til .

www.bricksite.com/holm

rip zenia. du vil aldrig, aldrig blive glemt /':

0
0
Svar på denne tråd

m irla
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 00:07

gad ikke læse alt teksten men lyder til at du har fået en kanon pony ud af ham Grafik. noglegange kan det godt betale sig at lægge noget arbejde i de dyr!

Virkelig en smuk hest er han blevet til . Synes ´bare de der distance hovedtøjer er så seje/sjove, hahah =D

Men held og lykke fremover :]

forresten - det må da være super fedt at prøve at blive danmarksmestre

FrederikkeSadolin

- med santos i nutid ‹3, og mirla i datid. s:

www.bricksite.com/santos

0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 00:14

godt arbejde og super lækker pony..

tænkte på om man skal havde de der hovedtøjer på til distance?

.. Mie

hende med super hesten; cavasjo
uden dig , ingen mig.
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

nåeeeh..
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 00:41

Hvor var grafikker bare kær da han var yngre:)

Tænk at den fine hyp der står i stalen var så sød som lille.. Ikke fordi han ikke stadig er det, for det er han, Det synes Zalle også:)

Jeg kender jo næsten til alle dine resultater fra stævnerne, men stort tillykke med jeres flotte udvikling som i har gjort gennem alle de år.. og dejligtat Grafik bliver hos dig.

Vi ses jo nok snart igen:)

Jette Nielsen

- Ingen er perfekte,
men alle gør deres bedste.
0
0
Svar på denne tråd

hovedtøj
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 00:51

Det sjove hovedtøj du ride med til distance, det pangfarvede. Hvad er det egentlig? Og hvad hjælper det? Er bare nysgerrig.

Maiken

Nu uden halvpart!

0
0
Svar på denne tråd

vicki<3
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 01:15

forresten, elsker dine ansigtsudtryk på de billeder med det tyrkise søde xD<3

»Signe Holm

victoria & black power.

din hest er hvad du gør den til .

www.bricksite.com/holm

rip zenia. du vil aldrig, aldrig blive glemt /':

0
0
Svar på denne tråd

bla,bla,bla;)
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 03:43

Eih, hvor er i kommet langt sammen (:
Super lækker pony, held & lykke i fremtiden (;

Emma & Stjerne

©Some wishes do come true©

©-©-©-©-©-©

0
0
Svar på denne tråd

okijuh
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 11:39

og tror det er det der gør den så fantastisk (Y) ;D

»The Pirate :*

Nightwish 2oo7 [L]

0
0
Svar på denne tråd

Risti Ox!
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 11:58

OMG! Lotte det ser sku godt ud. Håber vi måske kommer til at mødes her næste år ude på distancebanerne. (; Regner da også med at komme ud og starte lidt! Men hold da op, Grafik har forandret sig! Det gir jeg dig! Flot at du bare har kunnet forsætte og forsætte!!! Held og lykke i fremtiden!

Mie & Araberdyret Risti Ox,

samt Ox hingsten Stald CaDo´s Dakoda Ox.

Rigtige ryttere rider Ox araber!

HINGSTEDAG PÅ SJÆLLAND FOR OX ARABERE 2008!!

Se mere på: Www.123hjemmeside.dk/staldcado

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 12:20

blondine milh: Vi har virkelig haft opture ja, men også nogen nedture, det har alle vel :P Og jov tak - håber at det går godt til EM ;D

Støjer: Ja desværre, og det giver dem et dårligt ry

Signe: Takker søde ;D

Frederikke og Santos (L): Ja, man bliver nød til at ligge kræfter og sved i det. Og ja, de er ret seje, og jeg elsker at bruge de lidt mere utradionelle farver ;D

mie-nix ♥nixline♥: Nej det skal man ikke, jeg startede også bare med et alm hovedetøj, og det er der mange der rider med. Jeg syndes bare de er smarte fordi at de bare kan blive smidt i en spad vand for at blive vasket, og kan tåle at være i 12 timers regn vis det skulle være :P

Jette: Ja han var kær, har set billeder af ham som helt lille, der er han bare for nuttet

MaikenBS: Nej det hjælper ikke rigtigt med noget, og farverne er bare for at sætte lidt præg over det hele :p Men de er meget smarte da det ikke er læder, og derfor kan de tåle meget vand, og er lette at regngøre for sved efter et ridt, da man bare smider dem i noget vand og gnupper

Emzelemselamseben: Takker ;D

oo2-Pirat: Ja, det er det nok ;D

Mie »Risti Ox«: Tak, glæder mig da til at se dig ude i skovene og hvor man nu møder hinanden :p Og ja, han er blevet en hel anden hest at se på nu ;D

TheÆblemos

0
0
Svar på denne tråd

Dakoda Ox.
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 12:32

Haha, ja. Så må vi lige hilse. (;

Mie & Araberdyret Risti Ox,

samt Ox hingsten Stald CaDo´s Dakoda Ox.

Rigtige ryttere rider Ox araber!

HINGSTEDAG PÅ SJÆLLAND FOR OX ARABERE 2008!!

Se mere på: Www.123hjemmeside.dk/staldcado

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 12:33

Det ikke sikkert jeg opfatter det er dig :p Men siger altid "Hej - forsat god tur" til alle jeg rider forbi :p

TheÆblemos

0
0
Svar på denne tråd

Okay :)
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 14:04

Smart :) Det er i hvertfald sejt, det hovedtøj!

Maiken

Nu uden halvpart!

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 14:15

MaikenBS: Jov tak ;)

TheÆblemos

0
0
Svar på denne tråd

lalle og chloé <3
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 14:19

sikke en smuk historie !

hvad går distance helt præcis ud på?

Cecilie

lalle og chloé

0
0
Svar på denne tråd

lalalalaalalal
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 17:27

du har gjort et virkelig flot stykke arbejde med den lille pony forresten lever du min drøm, nu leder jeg jo efter pony, men jeg får højst sandsynlig aldrig lov tilat ride distance som du har gjort jo

Men flot arbejde, og skøn pony, og så lige 1 lille spørgsmål:

jeg synes tit at man ser billeder fra distancestævner hvordet ser ud som om aat de varmer op. hvorfor gør man det? det kan man jo alligevel gøre på ruten, bliver hesten så ikke bare træt føår man overhovedet er startet?

undren herfra

Peace

kh oompa uden pony

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 19:03

Jah, desværre. De fleste vil sikkert sige at det bare er små pyntedyr der skal stå og se godt ud. Men så er det jo godt at vi er nogle der arbejder for at modbevise det xD

... Støjer & Epirus

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 19:27

cecilie c »lalle og chloé«: At man rider en planlagt rute, i naturen, som har er et vis antal km ;)

Oompa: Det er fordi at når man begynder at ride de længere klasser hvor man rider massestart, så kan man ikke vinde vis man først skal skridte hesten varm på ruten - så er løbet kørt. Og nej hesten bliver ikke træt, man varmer ikke op i mere en max en halv time, hvor de 10 minutter går på skridt. Så derfor belaster det ikke hesten det mindste - det er faktisk det bedste ;D

Støjer: Ja nemlig

TheÆblemos

0
0
Svar på denne tråd

ZAsha Ox
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 19:31

Hold da op han er jo blevet en helt anden hest !

Virkeligt flot smukke .

Respekt for dig

>>Catrine med super stjernen Zasha OX<<

Vi kan og vil alt

Hvad skulle verden gøre uden os!?

http://bricksite.com/zashaox
0
0
Svar på denne tråd

Wunderpferd <3
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 21:21

Hold da op han er blevet fin :) dejligt at se arabere der bliver brugt :)

Heidi Elkjær

Klik Her, og se vores Dejlige Araberheste !
~ Man bliver Aldrig træt af Arabere ~

~ © ~

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 21:26

Zalle: Ja han er en helt anden hest at se på ;D

Fiddo: Hehe, man kan sagtens finde mange arabere som bliver brugt

TheÆblemos

0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 21:28

hvad skal man bruge for at starte distance ? og hvad kræver dte? og hvordan træner man hesten op til dig? ksn du ikke fortælle lidt om dte , da cavasjo og jeg gerne ville ud og prøve..

.. Mie

hende med super hesten; cavasjo
uden dig , ingen mig.
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

Næ.. :)
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:06

Næ, sikke mange år du har haft ham, og hvor er der dog sket meget ! :)

Han er sørme en dejlig pony

Lige et spørgsmål (for ved abselut intet om distance), men er det normalt at man traver på asfalten ? :p

> Covette Imperial <

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider