Heej ænder.
Ja nu er det lidt over 5 år siden jeg så Grafik for første gang i mit liv, og syndes da lige i skal se hviken udvikning vi har været i gemmen sammen 
12.12.02
Mine forælder havde aftalt at vi skulle ud og se på denne araber pony, på 5 år. Og jeg var jo som en lille pige meget glad, så vi tog ud for at kigge på dyret.
Det vi fik af se var en muskelfattig, og tynd lille araber, men sød det var han. Så vi besluttet at det skulle være ham.
Lidt billeder af ponyen fra dengang:



Der gik jo ikke lang tid før vi skrev 2003.
Jeg var jo bare en lille pige, og vidste ikke så meget om at ride, så jeg red bare rundt med en hest der ikke gik i holdning, eller noget i den stil, dressur var nemlig kedeligt, hvorimod det var sjovt at springe og ride tur 
Da ejeren af den rideskole Grafik stod på, på da værende tidspunkt syndes jeg skulle ud og prøve at ride distance, var det selvfølgelig også det første vi prøvede sammen, dengang startede vi en 20 km, hvilket jeg syndes var utrolig langt
Men vi gemmenførte og blev nr 2 


Men springe kunne vi jo også
Selv om det nok ikke så så godt ud 

Vi fik startet noget mere distance, og fik gode rasultater hver gang. Spring startede vi også, og vi kom op og springe LA, men det var stadig ikke noget at råbe hurra for.
Så blev det 2004. Ponyen havde sat lidt flere muskler, og var blevet mere stabil i dressuren, så derfor prøvede jeg nu at starte lidt dressur 
Vi startede en LC1 og en LC2, og vandt LC1'en og blev nr 2 i LC2'en.

I spring skulle jeg starte d4's individuelle mesteskab i spring, jeg lagde ud med et stop på vandgraven (Grafik havde aldrig sprunget sådan noget før) og fik derfor 4 fejl, men lå nr 4. I anden rundte var han træt, og ville slet ikke over vandet, derfor disset 
2004 var også det år hvor jeg besluttede mig for at jeg skulle prøve kræfter af med en 60 km i distance, og det gik over alt forventning
Vi blev først uplaceret (som nr3), gangen efter blev vi også nr 3, og til åres sidste ridt, hvor jeg red min 3 LA(60km) vandt vi sørme 


Så kunne vi endelig skrive 2005, som nogen nok mener var mig og Grafik's store gemmenbrud.
Det var begyndt at gå dårligt i springningen, og vi valgte at Grafik skulle have en stævnepause, og istedet for begyndte jeg at få interesse for dressuren. Vi tog fat i det, og begyndte at tage ud til stævner
Og det gik stille og roligt fremade 


Video fra et stævne:
s186.photobucket.com/albums/x180/ nuser-lotte-KJ/ ?action=view¤t=PICT0001.flv
I distance havde jeg besluttet at nu skulle Grafik gå sit første CEI* stævne, og vi valgte at jeg skulle ride Danish Youngrider Cup, som gik i en 75km CEI* klasse (svare til en MB) og første afdeling lå helt oppe i Dronninglund, så vi måtte rejse fra Sjælland og op til Nord Jylland.
Det gik rigtig godt, vi blev nr 2, med en mulespids efter nr 1, vi skridtede op af målstrækningen - hånd i hånd, skal det lige siges 



Vi var også begyndt at springe igen, og var taget til vores første stævne siden pausen. Vi startede to LB'er, og i den første lavede jeg en dum ridefejl, som kostede os en bom. I den anden blev vi nr 3 - så det var jo rigtig godt 



Så blev det tid til anden afdelning af Youngrider Cuppen, som dennegang lå i København, her blev vi også nr 2, pga en dame som stoppede mig midt ude på vejen, fordi at hun mente at man ikke måtte trave på vejen
Så nu var mig og Grafik 18 sekunder bagefter hende der vandt første afdeling.
Så for at jeg skulle vinde skulle jeg slå hende med de 18 sek i den sidste afdeling, så der var lagt et pres allerede for starten af.
Men jeg holdte til presset og slog hende med 18 minutter
Og kunne dermed kalde mig selv vinder af Dansk Youngrider Cup 2005 
Men udover det, så vandt jeg også Sjællandsmesterskabet i distance 2005
Som første youngrider nogen sinde 


Så blev det tid til at starte klubmesterskab på KRIK.
I dressur red jeg LC2 klassen, da han stadig ikke var stabil nok til at gå LB klasser til super gode procenter
Og vi fik en flot andenplads, med 1 p. fra vinderen. Så jeg var godt tilfreds


Dagen efter var der så spring, og jeg stillede op bare for sjov. Men Grafik syndes altså at det var mere end sjov, så vi gik hen og blev Klubmester i spring for ponyer 


Som slut på året startede mig og Grafik også vores første 90km i distance (MA) som vi vandt
Så det kunne jo ikke gøres bedre
Så er vi endelig noget til det fortryllende år 2006 - et år jeg aldrig glemmer 
Vi lagde ud med nogen dressurstævner, og det gik rigtig fint.
I distancen startede vi med at vinde vores første CEI** 90km (anden MA) i dronninglund, og det varede ikke længe før jeg modtog en mail om at jeg var blevet udtaget til at ride for det danske landshold til Nordisk mesterskab i Sverige 
Vi tager så afsted op til midt sverige. Dette var så første gang vi skulle prøve kræfterne af på en CEI*** 120km, og første gang vi skulle klartere op af bjerge
Det gik over alt i forventning, og vi gemmenførte som eneste dansker og endte som nr 7 

(det er så fra inden start, kl 5 om morgen - er der bare lige lyst eller hvad)

(Ca 11 timer senere - mod mål, ponyen er da ikke særlig træt
)

Det næste vi så gik efter var DM, og mange havde sat mig som guldvinder. Og man kan jo ikke skuffe folk, så mig og Grafik gik hen og blev Danmarksmestere i distance 2006






Og man kommer som nybagt Danmarksmester hjem til denne boks.

Som slut på året startede mig og Grafik også vores første LA1, og det gik over alt i forventning, blev nr 2, til vist nok 62% 
Også er vi noget til 2007, et år som aldrig rigtig kom igang 
Året startede igen ud med et dressur stævne, denne gang startede vi vores første c-stævne, og red LB2 og LB3, vi red til over 60% i begge klasser, og fik en 3 plads med hjem fra LB2'en 
Så blev det ingen tid til distance, vi startede ud med at køre et lille smut over øresund og ride en 50km i det svenske landskab
Alt gik som det skulle, vi blev nr 2, da jeg ikke gad ride opløbet, når ridtet ikke var vigtigt.
Det næste vi tog til var Dronninglund, og jeg startede igen den to stjernede CEI 90km klasse, og vandt igen denne 
Så kom DM 2007.
Alt startede godt, jeg lå i spidsen sammen med en anden under hele ridtet. men men men, en gang skal jo være den første, så ligesom jeg havde fået 6 minutter i næst sidste vetgate, og kun manglede 16 km, blev Grafik dømt halt
Han var helt stiv i låret, pga noget spay stævnet havde givet ham på, så han kom ikke videre.



Men hans halthed gik hurtigt over, og næste start hed hold DM - og uh hvor så det godt ud.
3 af holdtes ryttere, da den 4'ers hest var blevet dårlig, og hun valgte at tage det stille og roligt, kom ridene over mål hånd i hånd
(Har desværre ikke noget billed, men der kan findes billedere af det her: www.anneschilling.dk/ PhotoKbhridtet28.07.07/index.html)
Og holdet lå til en førsteplads, men igen? Lykken smilte ikke den dag. Grafik blev igen dømt halt, og vi fik med det samme landsholds dyrlægen til at kigge på ham, og hun mente at han nok havde fået en graffelbåndsskade, og hun havde ret, så nu skulle han skridtes i 6 uger og derefter stille og roligt genoptrænes 
Men vi kom igang igen - men distancen var over for os, men dressuren var der stadig, og vi tog til et dressur stævne, og fik en andenplads og en førsteplads med hjem i henholdsvis LB1 og LB3.
Men nu er året snart omme, og mine ponyår med. Jeg beholder dog Grafik, da jeg stadig kan ride distance på ham, også vil jeg ride lidt klubstævner på ham hvor han går som hest 