Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Når hunden er bange for fyrværkeri.
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 12:39

Hey ducks =D

Jeg sidder her med min lille, bange og rystende hund på skødet. Hjemme ved mig (iHerlev), er der simpelhent fyrværkeri, uafbrudt. Og Charlie (som min hund hedder), er virkelig bange for fyrværkeri. Når han hører det, begynder at gø helt vildt, pive og prøve at gemme sig. Han holder hele tiden øje, og kan ikke slappe af. Når han så endelig, stopper med at ryste, kommer der endnu et brag - og så begynder det forfra.

Hvad skal man gøre? Tænker jeg så.

Hvad gør I, hvis jeres hund bliver bange for det.

Når han allerede er bange, bare der kommer få brag.
Så tænk lige på, nytårsaften.

- Stakkels hund, siger jeg bare.

Jeg plejer bare at holde ham tæt ind til mig, og snakke beroligende til ham. Hvad skal jeg ellers?

Kh Emma & Flossy

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 13:17

det gør min hund også og syntes det er så synd for hende :s

men sidste år gav vi Akili (min hund) sådan noget bedøvelse noget så hun var dopet og det gør vi aldrig mere. hun var stadig bange men hun kunne bare ikke rigtig gå og sådan og det var bare meget mere synd for hende... vi har hørt at mens de er hvalpe kan man høre fyrværkeri på en cd så de vender sig til det. men det fandt vi ud af for sent. så vi ved heller ikke rigtig hvad man kan gøre.. :s så vi lader hende bare gøre som hun nu vil :s

Pernille
med
Pamelius H

0
0
Svar på denne tråd

geprgeee
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 13:21

Pernille: Ja, vi prøver også bare at "lade" Charlie være.

Kh Emma & Flossy

0
0
Svar på denne tråd

Ta' den til dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 16:07

Det er en stor fejl at sløve hunden ned, den vil bare være bange og ikke kunne reagere som den plejer og derved blive endnu mere bange.

Min mormors hund er fuldkommen hysterisk under torden, fyrværkeri m.v. og han bliver totalt dopet ned.

- Han får noget beroligende og samtidig noget så han sover, dvs. han er helt "væk" og reagere derfor ikke.

Det starter vi på 1-2 dage før nytår og så skal der selvfølgelig holdes øje med ham, men han får lov til at være i fred og ro i et rum han er vant til, i hans egen kurv.

Men hvor er jeg glad for at min egen hund er kold i rumpen overfor sådan noget :/ Er ikke rart når de bliver så bange.

Mvh. Julie Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

| Krogens.com - opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate...

0
0
Svar på denne tråd

georefff
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 21:12

Rollo: Først og fremmest tak for dit lange svar. Det er noget, jeg vil tage til mig. Og som du nævner, er det bestemt ikke rart, når de er så angst. :/

Kh Emma & Flossy

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 22:48

Min gamle vuuf var også hysterisk når det kom til torden og fyrværkeri. Vi prøvede alt muligt, men intet hjalp. Der var ikke andet for en at sidde og snakke med hende indtil det forsvandt.

Hun har faktisk præsteret at få en kattelem af, og bidt stort nok hul i døren omkring at hun kunne komme ned i kælderen den vej (og hun var altså en ordentlig hund xD - en briard). Hun har fået åbnet en kææmpe bøtte maling, så der var maling ud over det hele - både i rummet hvor den stod, og på hunden selv. Hun har ligeledes bidt hul i en stor sæk cement så hun var fuldstændig støvet til. Hun har været ved at vælte tv'et fordi hun ville derind bagved - vi nåede lige at gribe det. Hun har flyttet en sofa, for at kunne gemme sig bagved den. Jah, hun er tilmed løbet ca 3/3½ km ud til min mormor og morfar i den anden ende af byen fordi det tordnede mens hun var ude i haven herhjemme Ak ja, hvad den hund ikke fandt på

... Støjer & Epirus

Epirus, nobody is perfect but you <3

0
0
Svar på denne tråd

Skrækslagen hund
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 02:17

Min mormors hund har smadret et tv fordi han blev bange 8-)

Det værste man kan gøre er at "ynke/trøste" hunden, for så lærer man at der er noget at være bange for.

- Omvendt må man heller ikke skælde ud.

Bedste man kan gøre er at forholde sig "neutral" og normal, for opfører man sig normalt, vil hunden også se der ikke er noget at hidse sig op over.

Buller er meget slem til at køre op i en spids, så ind i mellem når der er meget tordenvejr bruger vi også at lukke ham i en hesteboks i stalden mens det står på.

- Der kan han ikke skade nogen eller noget, og slapper faktisk mere af end han gør indenfor :)

Mvh. Julie Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

| Krogens.com - opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate...

0
0
Svar på denne tråd

hkhjhjjkhk
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 11:35

Ej hvor synd. Giv den lidt mad :D

MVHPERNILLE

» uden ridning, men med fodbold? d:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider