|
|
| Din stærke og svage side |
|
|
Hej alle sammen. Jeg ligger lige pt. syg og keder mig - æv æv ;s Men mens min mor og mig var ude ved hestene og sadlede dem op, kom vi til at snakke omkring hvad der er min svage og stærke side rent ridningsmæssigt. Min stærke side er at jeg er god til at tænke selv og finde mine egne løsninger på problemerne, dvs. jeg selv kan ride mig ud af mig. Jeg er SELVSTÆNDIG!  Min svage side er at min ridning til tider afhænger FOR meget af min humør! Hvis jeg er doven, kan jeg ikke komme igang, hvis jeg er lettere irriteret bliver jeg helt vildt seriøs, og forlanger meget af hesten osv. Så hvad er din svage og stærke side rent ridemæssigt?
Rhea & Don Alfredo - Tidligere med Amiro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavasjo <3 |
|
|
hmm den er faktisk lidt svær.. nogle gange når jeg har dårlige dage er smitter mit temprement af på hesten, og jeg bliver sur og tosset på ham.. rigtig synd og hader den vane.. en god side er vel at jeg er god til at høre hvad min undeviser siger og ikk bar sige ham imod el. andet,
♥♥♥♥♥♥♥♥♥ .. Mie ♥ hende med super hesten; cavasjo ♥ uden dig , ingen mig. ægte kærlighed' ♥♥♥♥♥♥♥♥♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Stærke: Hvis jeg beslutter mig for noget så vil jeg gennemføre hvis det overhovedet er muligt. Ellers ved jeg det faktisk ikke. Jeg synes selv jeg er god til at rette på de ting som uderviseren påpeger :b Svage: må jeg kopiere din for det lyder præcis som mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalal... |
|
|
Min stærke side er at jeg har go fornæmmelse for ridningen - ved ik lige hvordan jeg ska uddybe det - men det fortalte min nye springlærer mig bare .. sådan at jeg var hurtig og go til at løse problemerne der måske opstår undervejs .. Min svageste side er nok at jeg hurtigt bliver nervøs hvis hesten ikk er meget med i springningen - det skyldtes desværre min gamle pony, som har plantet en masse nervøsitet i mig , efter hun stoppede ret ofte - og vi har haft et par ubehagelige styrt .. Men nervøsiteten er der KUN da jeg red hende i spring - og KUN hvis en anden hest jeg rider ,stopper mere end 1 gang på springet  Det er lidt sjovt, for de to ting her kan godt lyde lidt mærkelige sammen :S men ja ... når jeg ikke er nervøs har jeg en rigtig go fornæmmelse for det hele, men når jeg rider en hest, som stopper konstant, så mister jeg tilliden til den, og mig selv.
Mathilde Fryba » uden Sascha Columbine $: du betød alt .. » Gizmo - sammen kan vi alt !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Din stærke og svage side |
|
|
Har på fornemmelsen der kommer flere dårlige ting end gode : P Dårlige: Mit temperament Jeg er doven, så det er ikk altid jeg får redet Jeg giver for let op Gode: Min tålmodighed Mit temperament
Sabrina & Feykir akademisk ridekunst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 66547586787686 |
| Forfatter:  |
AmalieNørregaard (Fylla) |
| Dato:  |
26-12-2007 20:55 |
|
Min stærke side er nok at jeg er meget stædig og ikke bare giver op hvis det ikke lige fungerer. Dårlige side er at jeg noglegange selv spænder op og bliver ret frustreret når der bliver råbt for meget ad mig. Og så bliver jeg nogle gange også lidt for nervøs til stævner og næsten glemmer at RIDE 
± Amalie Nørregaard. - hende med den lækre pony, Fylla.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine sider... |
|
|
Når du siger ridemæssigt, tænker jeg sådan noget som for eksempel: Sidde skævt Hænderne for langt nede. Osv.
Er det du mener? Så skriver jeg på den måde. Svage side:
Sidder skævt Hovedet til den ene side Hænderne nede Stærke sider:
Sidder roligt Driver Jeg kan ikke lige komme på mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Epirus |
|
|
Hmm, en af mine stærke sider er nok at jeg ikke giver op så let. Red på et tidspunkt en hoppe lidt, som bare ikke ville noget. Har aldrig oplevet en hest arbejde så meget imod xD Men alle gangene jeg red hende fortsatte jeg til jeg havde anstrengt mig så meget at jeg havde kvalme til op over begge ører - og det gav resultater. Hun blev nemmere og nemmere. Skal så lige siges at hesten var ca. 168 (jeg rider normalt pony xD) og havde en enorm gang (så det var derfor jeg skulle bruge så mange kræfter :b). Der er sikkert massere af dårlige vaner, men den værste er nok at jeg meget nemt bliver frustreret hvis der er noget jeg bare ikke kan få Epirus til. Men KUN hvis det er Epirus, for han er ligesom den jeg skal kunne få til det hele.
... Støjer & Epirus Epirus, nobody is perfect but you <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Godt indlæg  Min svage side er, lidt ligesom dig, at min ridning afhænger meget af mit humør. Og til stævner er det min nervøsitet. Og så giver jeg i nogle situationer meget let op. Min stærke side er min evne til at være stædig. Og så stoler jeg mere på Linse end man nok normalt ville gøre hvilket har ført til langt flere positive ting end man lige skulle regne med. Og så er jeg villig til at lære nye ting og arbejder meget med det. Det er faktisk lidt svært..
Kristina G. Outzen * Linse Aunsbjerg *
www.k-outzen.dk End ikke alverdens forsøg kan bevise at jeg har ret; et enkelt eksperiment kan bevise, at jeg ikke har det. Årets junior og Årets hoppe 2006 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nathalie <3 |
|
|
Min gode side: Jeg rider mig ud af problemet - dvs. jeg ikke sidder og river og flår hesten i munden og losser den en, fordi den ikke lige gider som jeg vil, eller fordi den kaster hovedet op.
Min dårlige side: Øhm. Jeg kan sgu ikke lige finde nogen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ttt |
RikkeEvigGlad |
26-12-2007 23:16 |
|
Min gode side: elsker at lege med krikken (bolde, træktove, trillebøre ovs. er gode lege redskaber) jeg er enormt viljestærk og når jeg først har sat mig noget i hovedet så udføre jeg det ligemeget hvad. mit rolige tempreament jeg er meget koncentreret når jeg først har besluttet mig for noget jeg vil have gennemført min røv er en god "styr pind" (^^Hvem ved? måske kan jeg engang sidde uden noget som helst udstyr og styre udelukket med røven, tjae man har vel lov at drømme hahah )
Min dårlige side: kan godt finde på at skrige af grin når hesten gør noget sjovt som han ikke må. jeg er nok lidt pyller mht. om han kommer til skade og lign. man høre jo så mange ting om heste som bliver aflivet osv. min hænder kan godt finde på at hoppe rundt over det hele xD fødderne er ikke lige gode til at pege den rigtige vej altid. ligesom dig 'Rhea Eg (Amiro)' afhænger ridningen meget efter humør dog er det meget meget sjældent jeg er sur eller i dårligt humør men de få gange det er sket har det smittet af på ridningen desværre.
Sagde SkiderRikke; RIKKE & DONNI Soulmates(!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| george |
|
|
Min ridning, afhænger også meget, af mit humør. Hvis jeg har haft en dårlig dag/er sur, så rider jeg rigtig seriøst. Og hvis hesten så ikke gør hvad den skal, kan jeg godt blive rigtig irriteret. Derimod hvis jeg er rigtig glad og pjattet, kan jeg ikke ride seriøst. Og så bliver det aldrig rigtig til noget. (Det er en virkelig dårlig ting, når man rider undervisning!) Jeg vil selv sige, at jeg er ret tålmodig. For eksempel, var George bare den sværeste pony. Han havde hovedet helt oppe, når vi red. Han var ekstremt hovedsky og trippede rundt. Dér synes jeg selv, at jeg var god til vente. Og ikke blive sur, når han strittede imod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Debbie |
|
|
Svage side: Er helt klart mine nerver. Især til stævner, og generelt i springning er det slemt. Tror ikke på mig selv og er rystende nervøs. Det er dog til normal træning blevet meget bedre og satte også ny rekord forleden (115 cm)  Men til stævner er det bare blevet værre og værre. Hvilket så har resulteret i at jeg er stoppet med det, dog med planer om måske at forsøge mig i at starte dressur engang i det nye år. Stærke side: Hmm.. Lidt svært. Men nok min stædighed blandet med mit ret rolige temprement (ihvertfald overfor heste ). Det har i hvertfald ført til mange gode ting med Debbie. Derudover er jeg meget modstander af hård ridning, altså det der med at hvis hesten lige er lidt dum så losser man den altså ikke bare en i røven, mener ikke man kommer langt med vold.
Tanja & Debbie [L] Nightwish 2oo7 [L] ღTarja Turunenღ ♫ The dreamer and the wine, poet without a rhyme ♫
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| _Tekke_ |
|
|
Mine stærke sider er, at jeg ikke bliver bange så let, jeg kæmper imod hvis hesten er fræk(stejler,bukker,stikker af) og giver ikke bare op. Og jeg er ret modig(er vigtigt i feks. spring, hvor silver hurtigt kan blive nervøs), jeg er god til at sige til mig selv at ponyen godt kan og jeg godt kan, dvs. jeg er god til selv at tro på at det kan fungere  Og en dejlig ting er at jeg aldrig er nervøs til stævner. Mine svage sider er, at hvis jeg har haft en dårlig dag eller er irreteret overfor noget, så smitter det af på min ridning, men det bliver bedre, og jeg for mere kontrol over det 
» Sine .. Teckla - Olympia - Silver (L) Springrytter med stil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
Dårlige: Min tålmodighed afhænger af mit humør. Er dårlig til at tage imod råd fra folk jeg ikke stoler på eller måske ikke kan lide. Er bange for store spring (ret skidt da jeg var springrytter, dog sprang ponyen selvom jeg kunne sidde med lukkede øjne og skælve over hele kroppen ) Urolige hænder, samt glemmer at give efter. Trækker fødderne for højt op (det skyldes at jeg har redet på ponyer der var for små siden jeg var 13 ) Gode: Min tålmodighed når jeg er i godt humør. Er god til at forstå hestens signaler. Løser som regel problemerne før de nærmest eksistere. Straffer aldrig min hest. Er god til at få en hest til at stole på rytteren (= færre refuseringer f.eks)
Amanda&Björk Team Korshøje Nu uden Fantacy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Line (Sif) |
28-12-2007 00:21 |
|
Puha det er faktisk et svært spørgsmål! Jeg må lige tænke... Mine stærke sider må være at jeg er meget rolig, altså nærmest har en "indre ro" hvis man kan sige det sådan. Og at jeg hele tiden vil forbedre mig. Og hvis min hest ikke gør som jeg beder hende om, tænker jeg altid hvad jeg kan gøre for at hun forstår eller hvad jeg kan have gjort galt. Og at jeg kan føle i mig selv hvordan en perfekt øvelse føles. Mine svage sider må være at jeg få gange har svært ved at styre mit temprement og jeg har fået lært noget forkert bla at straffe hesten med pisk osv i ved, som jeg stadig kan finde på hvis noget kikser fuldstændig. Jeg glemmer at slappe af og følge hesten bevægelser. På mange måder mener jeg egentlig jeg er en god rytter/hestemenneske, men på andre føler jeg jeg er startet helt forfra og hvor er det svært at få svar i denne heste verden!? Og måske kender nogle af jer til det med at jo mere man lærer jo mere elendig føler man sig  Sådan har jeg det i hvert tilfælde.
~ Line & Sif ~ "Vi er røøøde, vi er hviiide" Gør Livet Til En Fest Rid Islandsk Hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Min svage side er at jeg kan være skrækkelig forfængelig .  Min stærke side er .. Hmm, ved det ikke :p
Tine&Villiza You´re every word, you're every line, your my everything..
.. Du er en 1'er i mine øjne ! ♥&♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fajfnkjankfj |
L-F |
29-12-2007 18:39 |
|
Hmm... Min stærke side er nok at jeg er sørens stædig og jeg giver ikke op før det fungerer som det skal. Fx hader jeg hvis hesten nægter at gå forbi en ting eller springe over noget eller whatever. Så er jeg bare kold og bliver ved - om det så skal ta mig resten af dagen. Min svage side er at jeg er alt for forsigtig med min pony. jeg pakker den lidt for meget ind i vat, og er ikke særlig god til at blive sur, når den gør noget den ikke skal.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| born to be retarded |
|
|
Stærke side - tja, det ved jeg faktisk ikke.
Dårlige side - afhænger af mit humår hvis jeg er i godt humør er jeg aaalt alt alt for lallet og hyper til at tage noget seriøst, hvis jeg derimod er i dårligt humør bliver jeg alt for seriøst og kræver for meget af hesten og mig selv
HEDVIGLAERKE sig hvad du mener og men hvad du siger plads til forskellighed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stærke og svage sider |
|
|
stærke: tålmodighed ikke over¨gå hestens eller egne evner svage: lidt for selvkritisk måske...
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas! Nu med Sambuca
MORRISON HOTEL THE DOORS vi knekker deg til sist
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddd |
Bella |
29-12-2007 21:10 |
|
Stærke side: God til at bedømme afstand hen til springet, uden at komme for tæt, eller langt. Svage side: må være mine klaverhænder i dressur &&' mit temperement, som er blevet bedre! men det er der stadig, desværre.
Isabella © Med superspringeren Amadeus © Kentaur Athen Dressursadel købes! ^^ Skriv privatbesked, om din sadel (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tarzan |
emma-bb (birger) |
29-12-2007 21:15 |
|
Som de andre, så er min svage side nok at det afhænger meget af mit humør hvordan jeg rider :s Og min stærke er nok at jeg ikke særlig hurtigt giver op. (:
» Emma Borum « Og stjerneponyen Birger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|