Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Halvparter. Priser mm???
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 17:51

Jeg har overvejet lidt at få en halvpart til min hest, da jeg ikke får redet helt så meget, som jeg gerne vil.

Har så gennem en bekendt, fundet en, der kommer og skal prøve ham i week-enden. Vi har snakket om at hun skal ride mandag og fredag, hvilket hun er vant til fra den part hun har pt.

Havde så regnet med, at lave en aftale om at vi kan skrive sammen omkring week-enderne, da der også vil være nogle week-ender jeg ikke kan, og så ville de jo være fint, hvis hun havde muligheden, at hun så kunne ride ham der. Men som udgangspunkt 2 dage om ugen.

Lige som dert vil være nogle week-ender hun kan ride ham, vil der også være enkelte week-ender hvor jeg gerne vil starte stævne, og derfor nok skal bruge fredagen en gang i mellem, til lige at ride sidste gang inden stævnet. Men vil sige, der er flere week-ender hvor hun kan ride, end der vil blive fredage, hvor hun en gang i mellem ikke kan.

En ting mere, er at hun har fået at vide hun ikke må springe, at det står jeg for. Simpelhent, fordi Tango har været skadet, og hans skade har siddet i begge forbens hovled, som belastes under springning. Ikke at han er blevet halt af at springe, efter han er kommet sig over skaden. Men mere fordi, hvis uheldet skulle være ude og han blev halt, ville jeg jo helst gerne at det er mig der har lavet fejlen. Hvis i forstår???

Når men nu til spørgsmålet. Hvad kan man tillade sig at tage for en part, hvor parten ride 2 gange om ugen?

Stalden er med alle ønskelige fasiliteter. ridehuse, ridebaner, springbane, skridt bånd, + ud/ind lukning mugning og alt, alså vil partens arbejde jo kun være at komme og ride, evt lukke ind, hvis ikke hestene er kommet ind endnu.

Endvidere havde jeg tænkt på evt at opfordre parten til at bruge mandagen på undervisning, dog for egen regning, og hvis hun er interesseret i dette, ville parten så blive gratis, da undervisningen, jo hurtigt render op, til mere end hvad parten evt. skal give for at have part, + undervisningen også kommer mig til gode.

Kan man evt gøre det sådan? Alså at sige prisen er x antal kroner (ved ikke hvad endnu), men hvis hun får undervisning er parten gratis, men undervisningen på egen regning?

Håber i kan hjælpe mig lidt. Da jeg ingen idé selv har omkring dette. :)

www.bf-foto.dk

Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,

Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 17:53

jeg er slet ikke god til priser.

men jeg synes det lyder meget fair med at det er gratis hvis parten selv betaler en ugentlig undervisningsdag (:

MILH

0
0
Svar på denne tråd

Halvparter. Priser mm???
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 18:18

jeg tager 500 for to dage, og så ska parten ha undervisning (100 kr) min. en gang om måneden : )

Sabrina & Feykir
akademisk ridekunst

0
0
Svar på denne tråd

georgeee
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 18:44

Jeg har heller ikke særlig meget forstand på priser, men synes også at det lyder helt fair det der med at hvis hun betaler undervisning er parten gratis og omvendt.

Ville skyde på omkring 300-400 kr. :)

Emma
- med hvide super george

0
0
Svar på denne tråd

Halvpart...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 18:46

Jeg vil sige der er mange ting der spiller ind.

Nogle af mine veninder har halvparter, og der er meget forskel på priserne. Den ene har en rigtig god hest, som er i sin bedste alder og det hele. Der er også gode faciliteter og alt sådan noget. Hun betaler så skoene på hesten, som er 1200,- for de der 6-7-8 uger. Hun rider to dage om ugen.

Den anden veninde jeg har rider en ikke så uddannet og lidt gammel hest. ´Der er ikke andet end en slidt ridebane, men hun betaler heller ingen ting.

Jeg synes at din part skulle betale dig et vist beløb, og så kunne i måske dele undervisningen, da både du og hende får noget ud af det. :p

Held og lykke.

//Regitze

Hest købes eller kat 1 pony lånes..

Karoline & Desie & Fernando

De bedste heste!

+ de to små.

0
0
Svar på denne tråd

tarzan
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 20:01

ude på min rideskole tror jeg det er 400-500 de tager for at ride den 3 gange i ugen ;-) .

» EMMABORUM

- birger min vææn ;D

0
0
Svar på denne tråd

ggg
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 20:05

Jeg ville sige 500-600 kr

eftrersom der er så mange faciliteter.

Men hvis du beslutter dig for at lade en få part på din hest så sørg for at lave en god kontrakt så hvis der nu sker noget at i så har på der rene hvem der har ansvaret

0
0
Svar på denne tråd

Ceres Mørk
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 20:22

Ude hos os mener jeg de give lidt over de 700 kr. for tre dage i ugen inkl. en undervisningstime på hold ;)

Marie

nu uden ceres mørk

nu med felix =D

Tidl. Fjordbollen

søger Felix Albæk's fortid

0
0
Svar på denne tråd

Thor'mus
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 20:32

Da jeg havde part, betalte min mor/far 900 kr. for 3 gange om ugen, og så fik jeg spring undervigning 50 kr. og dressur 100 kr, det skulle vi selv betale

Cecilie & Thor

- til døden os skiller (L)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 20:44

jeg har halvpart, rider 2 gange om ugen og det betaler jeg 400 kr. for tror jeg ? plus moms vist nok. Det bliver vist nok 510 kr. om måneden og så koster det 100 kr. når jeg får undervisning. (Det gør jeg 1 gang om ugen)

- min mening (:

FIONABONA

- med part på frk. olsen

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 20:50

Jeg havde helpart på en pony. Jeg skulle ride den de dage jeg kunne, og de dage jeg ike kunne, sørger ejeren for.

Det eneste jeg skulle sørger for var, at ride. Selvfølgelig hvis jeg kom ud i stalden en dag, tideligt, og hestene ike var lukket ind, skulle jeg bare lukke ham ind.

Men det betalte jeg 300 kr. for om mrd. + 225 for 2 ene ½ enetimer i dressur, og så 1 spring time, på hold.

Så vil sige ca. 400 kr. for hun kommer jo ike til at ride så meget. Men selvfølgelig der er jo mange faciliteter.

Hilsen

Camilla / Camilla ♥Kctm♥

Vis din respekt overfor heste, så viser de deres.

0
0
Svar på denne tråd

Halvpart
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 23:13

Jeg har haft halvpart. Det var et sted hvor der kun var en slidt ujævn udendørs ridebane, og et lille mørkt ridehus. Jeg måtte ride den alt det jeg ville alle dage om ugen. Jeg skulle selv stå for udmugning, hente ind fra mark, lukke ud på mark, lægge dækken på, tage dækken af, osv.

Dette betalte jeg 400 kr. for, inkl. 1 halv times pivatundervisning om ugen. Jeg har senere fået at vide at det var meget, Da det eneste jeg måtte med hesten var at ride dressur. Det var den da også god til, men efter 14 dage sådan red jeg selvfølgelig ikke en sød villig hest længere, men en sur, stiv hest - staklen kedede sig jo, og jeg kunne ikke gøre noget ved det.

Nå, det var et sidespring, btw. Men det kommer jo helt an på hvor meget hesten kan, hvor meget man må med den, hvordan omgivelserne er, osv.

Maiken

Nu uden halvpart!

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 23:22

Jeg vil sige omkring de 300-400 kr. om måneden. :)

Selv giver jeg ikke noget for at have part på Santana to gange om ugen, hvor jeg må lave lige hvad jeg vil med ham, jeg SKAL bare muge ud som jeg også synes er fair nok.
På stedet er der en god ridebane og stedet er generelt bare rigtigt flot, også ligger det ikke langt fra et ridehus.
Jeg skal dog selv betale ridehuskort og stævner hvis jeg vil det. :)

Simone&Santana
- Brøderup Ungdomsskole 06/07

Mail/msn - Hjemmeside(Sidst opd. 11/9-07)

Fotografering tilbydes af amatør Fotograf
Se mere på hjemmesiden under priser.
0
0
Svar på denne tråd

Lalala.
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 08:56

Min gamle part betalte 600 om måneden.

Der mugede hun selv og lukkede ind og red. Og så SKULLE hun ride undervisning en gang om ugen som hun selv betalte . 150 pr. gang.

STRAUSS'OG'LAURA:)

Ofelia, jeg elskede diig såå inderligt.

Jeg savner diig såå meget.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 10:37

jeg har part 2 dage om ugen og jeg giver 350 kr. om måneden, hvis jeg skal have undervisning skal det være af hende der ejer ham (hun kender ham bedst) og det koster 100 kr. pr. gang

Sorteper og Sebastian <3

i kan ikke beskrives med ord!

og også dig Trunte, min lille shetter

0
0
Svar på denne tråd

asdfghjkl
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 12:09

Jeg har part på en pony hvor jeg rider 2 gange om ugen, og det giver jeg 900 kr. for (:

Whatever
&&&

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 12:21

haha tror bare jeg er enorm heldig! jeg rider jo både lalle og chloé der er ride bane jeg må starte de stævner jeg vil, som vivi VIL betale jeg for under visning som vivi og VIL betale men det for hun ikke lov til, for at ride lalle og chloé giver jeg 0 kr 0 øre ikke en pind det er fuldstændig gratis, og det er enda kun mig der rider dem ;D

Cecilie

lalle og chloé

0
0
Svar på denne tråd

Hej alle...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 22:18

HEj Alle...

Mange tak for jeres hjælp, har været til stor hjælp.

Har fundet en pris/løsning sammen med parten som vi begge er tilfredse med. :)

Hun prøved ham søndag, og red undervisning mandag, og det gik bare supert.

www.bf-foto.dk

Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,

Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider