Jeg har overvejet lidt at få en halvpart til min hest, da jeg ikke får redet helt så meget, som jeg gerne vil.
Har så gennem en bekendt, fundet en, der kommer og skal prøve ham i week-enden. Vi har snakket om at hun skal ride mandag og fredag, hvilket hun er vant til fra den part hun har pt.
Havde så regnet med, at lave en aftale om at vi kan skrive sammen omkring week-enderne, da der også vil være nogle week-ender jeg ikke kan, og så ville de jo være fint, hvis hun havde muligheden, at hun så kunne ride ham der. Men som udgangspunkt 2 dage om ugen.
Lige som dert vil være nogle week-ender hun kan ride ham, vil der også være enkelte week-ender hvor jeg gerne vil starte stævne, og derfor nok skal bruge fredagen en gang i mellem, til lige at ride sidste gang inden stævnet. Men vil sige, der er flere week-ender hvor hun kan ride, end der vil blive fredage, hvor hun en gang i mellem ikke kan.
En ting mere, er at hun har fået at vide hun ikke må springe, at det står jeg for. Simpelhent, fordi Tango har været skadet, og hans skade har siddet i begge forbens hovled, som belastes under springning. Ikke at han er blevet halt af at springe, efter han er kommet sig over skaden. Men mere fordi, hvis uheldet skulle være ude og han blev halt, ville jeg jo helst gerne at det er mig der har lavet fejlen. Hvis i forstår???
Når men nu til spørgsmålet. Hvad kan man tillade sig at tage for en part, hvor parten ride 2 gange om ugen?
Stalden er med alle ønskelige fasiliteter. ridehuse, ridebaner, springbane, skridt bånd, + ud/ind lukning mugning og alt, alså vil partens arbejde jo kun være at komme og ride, evt lukke ind, hvis ikke hestene er kommet ind endnu.
Endvidere havde jeg tænkt på evt at opfordre parten til at bruge mandagen på undervisning, dog for egen regning, og hvis hun er interesseret i dette, ville parten så blive gratis, da undervisningen, jo hurtigt render op, til mere end hvad parten evt. skal give for at have part, + undervisningen også kommer mig til gode.
Kan man evt gøre det sådan? Alså at sige prisen er x antal kroner (ved ikke hvad endnu), men hvis hun får undervisning er parten gratis, men undervisningen på egen regning?
Håber i kan hjælpe mig lidt. Da jeg ingen idé selv har omkring dette.