|
|
| Gåder - er du klog? |
|
|
Prøv om I kan løse disse gåder  - En stor båd har lagt til i havnen. Ud over bådens side hænger en rebstige, hvor der er 25 cm mellem hvert trin. I løbet af natten har der været et gevaldigt regnskyl, og vandet er steget med 130 cm. Hvor mange trin er dækket til på rebstigen ??
- En pige, der ikke direkte ville røbe sin alder, men på den anden side heller ikke ville være uforskammet og nægte at svare, da hun blev spurgt, sagde: - Min alder om tre år ganget med 3, minus min alder for tre år siden, ganget med 3, giver min alder i dag. Hvor gammel er hun ??
- To sønner og to fædre havde været på jagt og skudt 3 ænder. De delte så hver fik en and. Hvordan bar de sig ad ??
- En snegl er ved at kravle op ad en dyb brønd. Brønden er 20 meter dyb. Hver dag klatrer sneglen 3 meter op, og hver nat glider den 2 meter tilbage i dybet. Hvor lang tid er sneglen om at kravle op af brønden ??
● NUMSEFISKEN ● ● Med Equito's Litote ● ● Roots reggae, come smoke your herbs ●
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kaastanjegårdens Fersken |
|
|
Nej, jeg er godt nok ikke klog.. Kan gå amok over gåder!!
Nanna & Fersken & lånehesten Garcon(: Man spiser ikke ferskner -man rider på dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdfghjklæø |
|
|
- En stor båd har lagt til i havnen. Ud over bådens side hænger en rebstige, hvor der er 25 cm mellem hvert trin. I løbet af natten har der været et gevaldigt regnskyl, og vandet er steget med 130 cm. Hvor mange trin er dækket til på rebstigen ??
Kommer an på hvor vandet gik til før vandet steg! - En pige, der ikke direkte ville røbe sin alder, men på den anden side heller ikke ville være uforskammet og nægte at svare, da hun blev spurgt, sagde: - Min alder om tre år ganget med 3, minus min alder for tre år siden, ganget med 3, giver min alder i dag. Hvor gammel er hun ??
kommer an på hvor gammel hun for 3 år siden :b - To sønner og to fædre havde været på jagt og skudt 3 ænder. De delte så hver fik en and. Hvordan bar de sig ad ??
De sendte den ene søn i seng uden aftenssmad x) - En snegl er ved at kravle op ad en dyb brønd. Brønden er 20 meter dyb. Hver dag klatrer sneglen 3 meter op, og hver nat glider den 2 meter tilbage i dybet. Hvor lang tid er sneglen om at kravle op af brønden ??
20 døgn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ihpoihæooug |
|
|
oooh MATEMATIK GRUBLERE! jeg har siddet i 1 time og @!#$ 30 minutter og ik lavet andet idag. jeg døøøøøør har uheldigvis en lærer der eeelsker sådan nogen sataner har haft den med sneglen før.
KHKAMILLA råber æioæi min ven 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hbhlcbf |
|
|
Haha her kommer de gådefulde og helt sikkert rigtige svar  1 5 trin 2 jeg fik det til 132 eller 9 år yes det er jo super  3 han blev bestukket og de andre åd ænderne selv  4 20 døgn 
Thea Løvgreen Jjips Sorø´s lejemorder And there is nothing wrong with me This is how I am supposed to be Ingen Kvælerhalsbånd- hunde er levende væsner
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gåder... |
|
|
1) ingen båden følger med vandstanden:) 2) ?? har ikke tid til at regne den ud 3) tre generationer, farfar, far til søn/søn til farfar, søn til far 3 pers. 3 ænderne men to fædre to sønner 4) 20 døgn
Ann Helene Kristensen Heretique Beaux - min stjerne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej på dig |
| Forfatter:  |
BananBrød |
| Dato:  |
20-11-2007 07:59 |
|
Kan kun nr. 3  Der er en farfar, hans søn og sønnens søn - altså farfarens barnebarn. Dvs. to sønner og to fædre 
bananbrød (: the greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej på dig |
BananBrød |
20-11-2007 08:22 |
|
Ej nu laver jeg lige den hele d: 1) Ved ikke d: 2) Hun er 9 år  3) En farfar, hans søn og sønnens søn - farfarens barnebarn 4) 20 dage
bananbrød (: the greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min alder om tre år ganget med 3, minus |
|
|
Pigen er 18 år. Min alder om tre år ganget med 3, minus min alder for tre år siden, ganget med 3, giver min alder i dag. 3x3=9 3-9=6 6x3=18 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heeej |
|
|
Ingen, rebstigen flyder pga. massefylden af vand er højere en rebbet. xD Hun er 9 år gammel Hvis vi lader os sige at hun er 8 år om 3 år er hun 11 gange med 3, det giver 33 og det skal så minus med den alder hun var for 3 år siden. 33-30 = 3 og gange det med 3 = 9 Hvis vi så siger at pigen er 12 år gammel er hun om 3 år 14 år og det ganger man så med 3, så er det: 42 minus med den alder hun var for 3 år siden. 42-39 = 3 og så gange det med 3, hun er så 9 år gammel. Der kan ikke være to fædre xD - så de er kun 3 Sneglen bruger 20 døgn
Ann-Sofie smed lige en hilsen og gik ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| k.bæklcbæc |
|
|
Thea Løvgreen Jjips Sorø´s lejemorder And there is nothing wrong with me This is how I am supposed to be Ingen Kvælerhalsbånd- hunde er levende væsner
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| springbomben mulloh <3 |
Lone (mulloh) |
20-11-2007 12:20 |
|
- En stor båd har lagt til i havnen. Ud over bådens side hænger en rebstige, hvor der er 25 cm mellem hvert trin. I løbet af natten har der været et gevaldigt regnskyl, og vandet er steget med 130 cm. Hvor mange trin er dækket til på rebstigen ?? Ingen - båden stiger også.
- En pige, der ikke direkte ville røbe sin alder, men på den anden side heller ikke ville være uforskammet og nægte at svare, da hun blev spurgt, sagde: - Min alder om tre år ganget med 3, minus min alder for tre år siden, ganget med 3, giver min alder i dag. Hvor gammel er hun ?? 9?
- To sønner og to fædre havde været på jagt og skudt 3 ænder. De delte så hver fik en and. Hvordan bar de sig ad ?? Ikke 2 fædre medmindre det var 2 fam. men ellers 1 hver.
- En snegl er ved at kravle op ad en dyb brønd. Brønden er 20 meter dyb. Hver dag klatrer sneglen 3 meter op, og hver nat glider den 2 meter tilbage i dybet. Hvor lang tid er sneglen om at kravle op af brønden ?? 20 døgn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ujfjggg |
|
|
den første : ingen for båden stiger med vandet... Den anden : ved ik, men hun kan da ikk være 9 år..??? den tredje : ja den havde jeg så ikk regnet ud xD den fjerde: 20 døgn
•°..Skrev Frk. Krid..°•
©©hende med Tessa & Sera©© JHN's rekordliste: Højeste spring kat 3, Mindste rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbumbum |
marlenej |
20-11-2007 14:22 |
|
- En stor båd har lagt til i havnen. Ud over bådens side hænger en rebstige, hvor der er 25 cm mellem hvert trin. I løbet af natten har der været et gevaldigt regnskyl, og vandet er steget med 130 cm. Hvor mange trin er dækket til på rebstigen ?? ingen, båden flyder (;
- En pige, der ikke direkte ville røbe sin alder, men på den anden side heller ikke ville være uforskammet og nægte at svare, da hun blev spurgt, sagde: - Min alder om tre år ganget med 3, minus min alder for tre år siden, ganget med 3, giver min alder i dag. Hvor gammel er hun ?? aner det ikke.
- To sønner og to fædre havde været på jagt og skudt 3 ænder. De delte så hver fik en and. Hvordan bar de sig ad ?? eh? D;
- En snegl er ved at kravle op ad en dyb brønd. Brønden er 20 meter dyb. Hver dag klatrer sneglen 3 meter op, og hver nat glider den 2 meter tilbage i dybet. Hvor lang tid er sneglen om at kravle op af brønden ?? 20 døgn-.
› marlene jensen it's my life
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfghjklkjhedrftgyh |
|
|
Skal I have svarene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nilrnejhni |
|
|
NUMSEFISKEN: Jaaa 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
1) Ingen. 2) Søn, far (som også er søn) og farfar 3) 18 dage. Den kravler jo 3 meter om dagen og på starten af d. 18. dag er den 17 meter oppe og så plus 3 og vupti er den oppe 
Venligst Kristina Outzen © m. Linse Aunsbjerg © www.k-outzen.dk *** Årets junior og årets hoppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdfrtgyhujikjhgfrdrft |
|
|
Okay, her kommer svarene: Svar på gåde nr. 1: Ingen. Når vandet stiger, stiger båden også. Svar på gåde nr. 52: 18 år Svar på gåde nr. 73: Der var tre - en mand, hans far og hans farfar Svar på gåde nr. 4: 18 dage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|