Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

han vil ikk gå ned ad stien, til skoven?
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 19:10

Hej

Ja altså, på vores rideskole er der sådan en sti, som man skal skridte ned ad, som fører til skoven. Nu er det sådan, at Super Star har fået en idé om, at han bare ikke gider ned ad den sti.

I starten går de fint nok, men så ligepludselig begynder han at vende om, ligge an til at stejle, bakke, gå ind i stødhegnet, osv. Han gør det primært hvis jeg rider alene, - men har oså oplevet at han gør det, hvis jeg har redet sammen med en veninde el.lign. Det er bare så p!sse irriterende, fordi jeg aner simpelthen ikke hvorfor han er begyndt på det? Før i tiden, (i sommers) var der virkelig ingen problemer med at ride ham i skoven, - hverken alene, eller sammen med andre. Han var bare den dejligste skovturshest, virkelig.

I starten begyndte han bare at vende sådan om, stille og roligt .. der skulle man bare trykke lidt til ham, så gik han fremad igen. Men jeg føler ligesom at det bliver værre og værre for hver gang? I starten kunne jeg jo sagtens få ham til at gå fremad igen, - men nu er det næsten umuligt Jeg har også fået at vide (ved self. ikke om det passer) at når han gør det med hans halvpart, så rider hun oftes bare hjem) Men det er bare blevet SÅ meget værre, og når han bare står ude på vejen og spasser ud, så give rjeg nærmest op - så de sidste par gange har jeg bare hoppet af ham, og så trukket ham ind i skoven, hvorefter jeg satte mig op på ham igen. Det mærkelige er jo bare, at ligeså snart vi har redet forbi stien er der iiingen problemer så vender han ikke om mere, og så er han bare super dejlig.

- Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, jeg har ingen ideér til hvad jeg kan gøre? Har også prøvet at tage pisk med, og så give ham et klap i røven når han begynder at vende om, men han skider ærlig talt på det - han er p!sse ligeglad.

- Er der nogle af jer der har prøvet noget lignene, eller har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak!

0
0
Svar på denne tråd

ggg
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 19:13

Nå ja, glemte lige at skrive, at når man hopper af og trækker ham, så går følger han fint med en, og vender ikke om.

- I starten spekulerede jeg på om det måske var fordi han ikke kunne lide at tage alene i skoven, men altså .. før i tiden har der bare aldrig været problemer med at ride ham alene, - og nogle gange vender han også om hvis man rider sammen med andre, såå

0
0
Svar på denne tråd

Heej svar
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 19:21

Heej.

Han har set et spøgelse

Ej ved det ikke kunne ikke lade vær :D

Men lyder trist har desværre ikke lige nogen mirakel kur min pony gjorde noget alla det samme sidste vinter i ridhuset. Hver gang vi kom op i den ene ende stoppede hun og ville ikke længere og hvis man prøvede at tvinge hende frem gik hun i vejret eller bagede eller vendte om og løb den anden vej. og når jeg siger vender om mener jeg hun drejer en kvart omgang i ET spring lige meget hvor meget man havde fat i hende.

Hun kom på barsel og nu er der ingenting rimlig mystisk.

Hilsen Tiana

Tiana og Litus <3

+ Wholi brentedal :P

Nu med følle :D født den 15/ 16 juni :D <3 <3

0
0
Svar på denne tråd

det kender
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 19:26

jeg godt ;D

du skal nok have en snak med din part. finder han ud af han slipper når han kejler ud, jamen så bliver han da ved.

og så må du trække ham- og hen af vejen måske trække ham kortere og kortere inden du hopper op :-)

Nicole

.. med den intetsigende signatur

0
0
Svar på denne tråd

ggg
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 19:27

Det er ikke min part :/ Hun er halvpart på ham, - super star er en rideskolehest /:

0
0
Svar på denne tråd

tralulalej
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 19:28

jeg har selv harft det samme problem med at min gamle part ikke gad gå op i skoven. jeg blev bare ved med at hoppe af og så fulgte den efter mi. ellers så prøv at tage en anden hest med som din pony/hest stoler meget på. og så hvis at den stopper op og begynder at vende op, så kan din veninde prøve at tage lidt fat i den sådan så at det er hende dr trækker den.

Ved ikke om det virker men det er det jeg har gjort

Og nu rider jeg så på Rosie.

Hun er bare så skøn,

elsker den pony<3

0
0
Svar på denne tråd

sss
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 20:18

jeg kender det alt for godt, og har prøvet det mange gange.

det kan være at han har oplevet noget lige på den sti, altså haft en dårlig oplevelse? håber at i finder ud af noget søde. <3

Emma
- med hvide super george

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider