|
|
| at gå til bidet, hælp! |
| Forfatter:  |
cecilie c »lalle og chloé« |
| Dato:  |
29-10-2007 19:57 |
|
hej ænder, nu har jeg simpelthen prøvet alt på lalle, og hun vil bare ikke gå til bidet (altså gå ned med hovedet) og det er sgu lidt irretende for hun kan bare så meget så det ville da være rart hvis hun gad gå ned... jeg ved så meget at jeg tror hun er lidt øm i munden da hendes gamle ejer måske (siger vivi) var lidt rimelig hård i munden på hende... så ænder i plejer at kunne løse problemet, har i nogen ideer ? (:
Cecilie ♥lalle og chloé♥ †PENNY† Rest In Peace ♥ 1-1 89/10-05 †
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Samling |
|
|
En hest skal ikke flåes til bidet, den skal rides og der er enn stor forskel Motoren sidder bagpå, så ved hjælp af korrekt ridning med et godt fremdrift, burde han samle sig naturligt og bruge ryggen. Så mit eneste råd er; godt fremdrift og en masse løsgørende øvelser, uden for meget hiven i tøjlen  Håber det kunne bruges, men samling er svær at forklarer.
Sisse og Fantastiske Musse Snart uden Musse  - Fjolle rytter med stil 8D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nightwish |
|
|
» oo2 - Pirat  [L] Nightwish 2 0 0 7 [L] ♫The morning dawned, upon his altar▫ ▫Remains of the dark passion play♫
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggg |
miss chanel |
29-10-2007 21:02 |
|
At gå til biddet vil ikke bare sige at hesten bøjer i nakken  Når hesten er i holdning, bøjer den nakken, næseryggen er lige, den får bagparten ind under sig, og den løfter ryggen.  så nej, det er ikke bare lige at få hesten til at knække i nakken.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| _Tekke_ |
|
|
Cecilie, næste gang du skal ned og ride noget dressur, må du gerne sige til, så vil jeg gerne med  Så skal jeg nok sige noget denne gang !
» Sine .. Teckla - Olympia - Silver (L) Springrytter med stil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ceres Mørk |
|
|
Frem ad drift. Få hesten op at bruge hele overlinjen ( dette arbejder jeg pt. med Felix i øjeblikket ). og så en masse løsgørende øvelser og ingen hiven og flåen. hvis hesten ikke bruger sig korrekt, som felix gør, kan det hjælpe at longere den. Men en ting, få noget undervisning, hvis du ikke allerede får.
Marie nu uden ceres mørk nu med felix =D Tidl. Fjordbollen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dhoiuehde |
Nanna (Sina) |
29-10-2007 21:53 |
|
Du har vist misforstået noget... En hest kan sagtens gå til bidet uden at gå ned med hovedet. At den går nede med hovedet betyder at den går i holdning.
Sina, Sunshine & Prins ... Mine GULD ponyer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
30-10-2007 11:33 |
|
nana: nej ved skam godt hvad ordet at gi til bidet indeholder  til jer andre til, ja skal have undervisning på søndag tror jeg tager lalle i stedet for chloé da lalle trænger mest til det (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yesyes |
|
|
Hvis du godt ved hvad 'at gå til biddet' betyder, hvofor skriver du så: "hun vil bare ikke gå til bidet (altså gå ned med hovedet)" ? Men sisse har ret i det hun siger. Du skal bruge ben og sæde til at få hesten til at løfte ryggen op, og træde ind under sig så den går samlet. Så kan jeg ligge og stille hesten til begge sider så du får den løsgjort i nakke og hals, bløde bevægelser og lidt undervisning, så kommer det 
Mvh. Anna uden hest you're simply the best better than all the rest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
30-10-2007 14:54 |
|
milan læs beskeden til nanna (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| erftghy67ju |
|
|
(undskyld. Men vil du have hjælp eller hvad??) Jeg har sgu fordomme over for dig, pga. sidste indlæg, så jeg synes ikke du skal være flabet her også. Godt du tager Lalle i stedet for den anden til undervisning. Jeg synes du skal øve dig på at styre hesten via sædet, og får den bøjet rigtig godt af. Nogle gange er undervisning også bare sagen fordi "Man ved jo egentlig godt hvordan man træner hesten til at gå til biddet og få sig samlet" men nogle gange er man måske bare lige dét i tvivl om noget, der gør at ens signaler ikke er tydelige nok, til at hesten forstår hvad den skal. Så mærk hesten under dig, og hør efter i undervisningen, og øv dig på det. så skal det nok hjælpe. Held og lykke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hotdog? nej tak. |
|
|
At få en hest, der er hård i munden til at gå til bidet kan godt være svært. Men det kræver at der er fremdrift, benarbejde og sæde. Så ville hesten naturligt søge frem og ned. Husk alle mulige volter, hvor du stiller hende er også til en hjælp.
Havde part på en hest, der havde svært ved at gå ned. Så jeg fik ham altid til at lave en masse shenckel vigninger og bom, så var den dér. Og så gik han ellers nede.
Du kunne jo også prøve! 
»Amanda Panda† Elsker min kæreste Jeppe Andersen (L) ENGHØJS PONYCLUB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
31-10-2007 16:10 |
|
coctail: HVOR HAR JEG VÆRET FLAPET ? det kan jeg virkelig ikke se, fair nok du har fordomme over mig, det er jeg da rimelig lige glad med, hva mener du med at det er bedre jeg tager lalle i stedet for chloé ?, men ellers så tak for hjælpen  amanda: jeg vil prøve det hele !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hotdog? nej tak. |
|
|
-Jeg håber da, det lykkeds for dig 
»†AMANDA KARLSEN†« Elsker min kæreste Jeppe Andersen (L) EPC: 27, 28 & 42 - sommeren 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift. |
|
|
Min pony har også haft svært ved at bruge sig selv og gå pænt. (Håber at du forstår hvad jeg mener) Jeg gjorde det, at jeg holdte igen med den yderste tøjle, klemte med den inderste schenkel og en hurtig, men BLØD anholdning på den inderste tøjle. Den skal ikke være for hurtig, og heller ikke for langsom da hesten ikke skal kunne nå at stritte for meget i mod. Du skal kunne se dens inderste øje eller næsebor. Rid dette på en volte, så er det nemmere. Hvis du kan forstå hvad det jeg skriver, kan du efterfølgende lave en øvelse, hvor du sænker farten til hesten er tæt på at gå over i skridt, og så klemmer/driver du hesten frem med schenklerne. Den skal blive ved med at have hovedet nede på plads. På denne måde, får du kraften bagfra også plejer hesten at bruge sig selv ordentligt. (løfter ryggen, træder ind under sig osv.) Det er en slags kraftig halv parade. Det er bedst at gøre dette på langsiden. Dette var kun ideer og du bestemer jo helt selv om du vil bruge dette. Håber du finder en løsning. -Regitze
Horses are just like potato chips. You can´t just have one! Karoline, Desie & Fernando De bedste heste!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
02-11-2007 11:23 |
|
regitze: vil prøve det i morgen, har nemlig haft den samme idé som du har skrevet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralulalej. |
|
|
Hrm, synes du skal lade være med at lytte til os herinde. Eller jo, det meget klogt engang i mellem. Men at spørge hvordan man får hesten til at samle sig, kan man ikke lærer på skrift. Få din underviser til at hjælpe dig. Hun kan med garanti. Sig mig, har du aldrig lært hvordan en hest går korrekt, virker bestemt ikke sådan, sådan som du har skrevet? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !?!?!?!?!? |
|
|
Måske kan det hjælpe hvis du rider/longere med chambon eller indspændinger!? Det gjorde jeg på min part i starten for hende kunne jeg heller ikke få ned men nu er hun lige så let som en fulg:P Du skal bare huske at du så ikke lader chanbonen/indspæningerne gøre alt arbejdet med at ride hende ned, men at du også selv sidder og prøver, du kan evt. prøve når hun er godt varm og smidig!? Håber det kan hjælpe dig. Knus Pernille.
»Pernille & dubonnet« ingen er som os
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Debat... |
|
|
Guuud en skøn debat 
Jeg fik lige en meget bedre idé. Slå hesten ud fra boksen, put indspændinger på og longer den så rundt i 2-3 timer. Hvis den tager hovedet op når du rider så flår du den i munden, hopper ned og longere yderligere en halv time med indspædninger. Det burde hjælpe  Spøg til side, håber det satte tingene lidt i perspektiv 
Sisse og Fantastiske Musse Snart uden Musse  - Fjolle rytter med stil 8D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er45t6y7u8i9 |
|
|
Cecilie. Wow. Easy. Du skrev du plejede at tage Cloé til undervisning i stedet for Lalle. Så synes jeg helt klart det er bedst du får en undervisningstime på lalle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsfghiugouytr |
|
|
Lyt til Kanokanokano hun siger squ noget klogt (for en gangs skyld ). Det' gas Linea
● NUMSEFISKEN ● ● Med Equito's Litote ● ● Roots reggae, come smoke your herbs ●
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hmmm |
03-11-2007 21:02 |
|
linea: præcis derfor tager jeg også lalle til undervisning i morgen  pernille: vil helt kunne gøre det udne nogen hjælpe midler x) typisk mig sisse og musse: hva Fanden er det for noget l0RT at lukke ud ?! jeg gad godt nok godt vide hvor fra at du tror jeg behandler mine heste på den måde ? jeg har aldrig nogen sinde hørt noget så dumt som det der og håber godt nok ikke selv du gør sådan noget der ! hvis det er sådan du tror jeg behandler mine heste tager du fejl! vil sgu ikke selv kalde det der for en spøg men hva hvis du rider dine heste sådan der, siger jeg da bare stakkels heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laalala |
|
|
Jeg tror ikke det Sisse og Musse skrev var ment direkte til dig.  Det var ironi ... overdrivelse fremmer forståelsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ryf.ihøæ-ol |
Sarah (Rista) |
04-11-2007 14:45 |
|
sorry ,, men ved du ikk hvad ironi er .?
Sarah Krog .
- med superponyen Rista (L) *_*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jgjgjg |
|
|
Cecilie: Eeeey, ro på  Som Linea siger, det var ikke ment til dig. Det skal nok passe du ikke behandler din heste, det tror jeg bestemt ikke. Hvis du forstod ironien i det, havde du nok ikke hidset dig sådan op Prøv dog at læse tingene igennem inden du hidser dig op.
Sisse & skønne Jagt Fjord-rytter med stil
- Nu uden Musse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| adadada |
|
|
Forøvrigt finder jeg det ret underholdende, hvor lidt folk kan hidse sig på over 
- Nu uden Musse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
04-11-2007 20:48 |
|
sisse: neeej det var da sleeet ikke ment til mig vel ?: Jeg fik lige en meget bedre idé. Slå hesten ud fra boksen, put indspændinger på og longer den så rundt i 2-3 timer. Hvis den tager hovedet op når du rider så flår du den i munden, hopper ned og longere yderligere en halv time med indspædninger. Det burde hjælpe... kan sgu godt være det var ironi, ja kan sgu godt tage en spøg, men hvis det der var en spøg var den fandmer dårlig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forstå det nu (: |
|
|
Argh, så forstå det dog, det var ikke ment til dig. Det var IRONI! .. altså sådan noget for sjov noget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
05-11-2007 17:40 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Båuii <3 |
|
|
Holdning er en positiv bivirkning af at hesten satter sig bagtil. 
M.V.H.. Sisse Med Båuiii<-- Den halve parade er den alle taler om, Men ingen hved hvad er .. ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
05-11-2007 18:21 |
|
sisse: det vidste jeg virkelig ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Humor.. |
|
|
Cecilie: Guuud hvor er du skøøn at hører på 
*Undskylder pænt min forfærdelige humor som KUN var ment til dig* - Og nu (kun for din skyld) retter jeg det pænt så det der er ment til dig ikke er ment til dig, men som du geren vil have er ment til dig: Jeg fik lige en meget bedre idé. Slå hesten ud fra boksen, put indspændinger på og longer den så rundt i 2-3 timer. Hvis den tager hovedet op når MAN rider så flår MAN den i munden, hopper ned og longere yderligere en halv time med indspædninger. Det burde hjælpe... Det var udelukkende ment, for sjov - bare for at vise hvordan man ikke skal gøre, så de andres råd måske virker bedre. Jeg mener slet ikke DU gør sådan, det lyder det ikke til! 
- Nu uden Musse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|