|
|
| Om IP'er - hacking og passwords. !!!Vigtigt!!! |
|
|
Hejsa,
Det er et ret omdiskuteret emne jeg her vil fortælle Jer om.
En IP-adresse er en alle computere med internet på, har. Det er det nummer som på internettet repræsenterer dig. Ligesom dit navn.
Har man to computere i et hus, har de hver deres IP-adresse(navn) derhjemme, men på internettet har de stadig kun en. Det kaldes en ekstern IP-adresse. Ligesom ens rigtige adresse.
HN gemmer indlæg sammen med IP-adresserne, og derfor kan de altid spores.
Ens password til HN kender ingen. - Kun hvis du har fortalt det til nogen selvfølgelig. Teknikerne kender dem ikke engang. De er nemlig krypterede. Det betyder at de er skrevet i et kodesprog. Et password som f.eks. buller, kan teknikerne kun se som f.eks. Hj7lkygT54fR. Derfor kan andre folk ikke hacke sig ind på ens bruger.
Hvis du derhjemme har en computer, som både du og din familie bruger til internettet, så skal du ikke bruge den funktion på HN som hedder >>Gem login<<. Hvis du gør det, så gemmer din computer dit password, og derfor kan din mor, far, bror eller søster bare klikke sig ind på HN og vupti, så er de logget ind med dit navn og kan skrive derfra, uden at HN kan se forskel om det er dig eller dem.
Hvis du skriver fra 5 forskellige brugernavne, gemmer HN IP-adresserne på det, og dem kan jeg gå ind og se, og sidder du og laver fis og ballade med nogle venner en dag, og skriver falske indlæg kan jeg også se det.
Derfor; Brug ikke >>Gem login<<-funktionen hvis der er andre der bruger din computer,- heller ikke i skolen, hos en ven eller nogen som helst steder.
Det er ikke rart at blive beskyldt for en masse, men det er svært at undgå hvis man ikke passer på med den slags.
Hvis i har nogle spørgsmål, så spørg endelig.
Vh. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Om IP'er - hacking og passwords. !!!Vigtigt!!! |
| Forfatter:  |
*pony-pigen* |
| Dato:  |
14-10-2002 17:38 |
|
Oki  det skal jeg nok huske! tak for informationen
- Fie !
~Livet er let at leve, det er os selv der gør det svært~>o<
Tjeck også lige min Hp: www.cheval.webbyen.dk
~verdens bedste pony= BONEY~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
~*Toulouse*~ |
14-10-2002 17:54 |
|
hmm, Tak for det Annette hvad skulle vi gøre uden dig??:)
ja, altså ikke for at nu være ond ved nogle men vil lige sende noget jeg har skrevet i det indlæg med Dajana .. - MEN HUSK jeg er IKKE ude på at gøre folk ked, eller hævn. vil kun bruge HYGGE forum til HYGGE:) -her er det så:
Jeg kan ikke se hvad i alverden nogle fra USA skulle lave i vores lille hygge forum? -
og vil lige sige at kl. 15.17 skrev en fra dajanas puter, alt det der med Malik(hvad har den gjordt?!) - og blodt kl. 16.02 skrev den "rigtige" dajana? - der var blodt ca. 40 min. i mellem at dajana og "den forkerte " skrev. hm. ja, jeg tror ikke på det hun skriver.. - kan ikke stole på hende det må have været en der skrev fra hendes puter, sammen nummer: 131.164.242.-- , og hvis det var hendes storebror? - hvad han ved sikkert ingen gang at det er JN at hun skriver fra, og ville det måske ikke være lidt bedere stavet? - ja, og hvordan ved han så at det er Christina med Malik på 40 min. (?)? - og ja, hvis altså nogle ikke har en VILDT god forklaring så er jeg 100 på at det var hende.:(
Er ked af at nogle tror de kan lyve her inde...
og VORES hýgge forum skal ødelægges skal vores stemning falde fra hendanden og vi ikke skal kunne
stole på hendanden? NEJ!
mange hilsner Toulouse:(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
ganuen |
14-10-2002 17:58 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Ludvig |
14-10-2002 18:02 |
|
Okey! Cool nok! Skal jeg huske *gg* Joras er som cigerater. Første gang er skrækkeligt, 2 gange er det forfærdeligt, 3 gang er det ubehageligt, og så er man afhængig!!
Heste er det bedste, men en ko er også go´!
Ludvig, medlem af ZebraKlubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Linty |
14-10-2002 18:03 |
|
Tak Annette!!! jeg er enig med Toulouse!!! Knuser Linty
En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser.
- Peter Plys -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
*Heste- Ida* |
14-10-2002 19:20 |
|
Ja, godt skrevet, Annette;D
-Ida
~det er med idéer som det er med heste. -Man kan bedst lide sine egne~ Moa Martinson
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Tak Anette, lige en til huskeren Knuser Christina/Chrisser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Nancie |
14-10-2002 19:48 |
|
Christina og Malik?
Mener du ikke Christina og Malek?
For MIN hest hedder Malik:) MVH Nancie og TerroristenAL MAGT TIL NANCIE!;D Tjek min hjemmeside HER!SÆLGES:Stof dressursadel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
~*ZiGGë*~ |
14-10-2002 19:50 |
|
Tark to Anette
:-P - ZiGGë 
Gode venner kan lave alting sammen - men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen. - Peter Plys8-)
ZiGGë,Medlem af PonyKlubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Anna*(Simba) |
14-10-2002 19:57 |
|
trak AnEtTe!!!!
-Anna Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige. -Citat ??Hjemmeside Mail.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*~^hyp-elsker^~* |
14-10-2002 20:05 |
|
oki doooki! Hilsen hyp-elsker:-D Hvem kan leve uden heste??!?>o< I love horses:-P
Man kan aldrig vide,hvad bier tænker:-P - Citat Peter Plys
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
~*Toulouse*~ |
14-10-2002 20:13 |
|
JO Nancie sorry... skal nok huske det! - og til det jeg har skrevet.. hvis det er Dajana eller hendes søster der har gjordt det jeg kan bare ikke se det, hvorfor skal VORES hygge forum ødelægges pga. det?? - gå blodt vidre og tænk på hmm.. heste!
mange hilsner tou..:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Chili* |
14-10-2002 21:48 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Smile* |
14-10-2002 22:22 |
|
Oki
-*Smile*En rigtig hoppe skal hedde URSULA!:-P **Små venlige ord har en STOR virkning!**
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
*Zar* |
15-10-2002 07:41 |
|
Fino fino!! -*Zar* Når du kigger på dine fødder, behøver du bare at beslutte dig for hvilken som er den højre, så kan du være sikker på, at den anden er den venstre. 
Citat: Peter Plys... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Annette, Annette, Annette!
Du bør vide, at det IKKE hedder hacking.
En hacker er en programmør!
En, der laver ulovlige ting på andres computere, hedder derimod en cracker.
Hacker er et helt forkert og desværre meget brugt ord  Er du fra Køge-området? Tryk her!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Re: pivnu |
Sillemusen |
15-10-2002 22:37 |
|
tak for infoen...kom faktisk til at gemme login på en biblopc, heldigvis advarede Hn mig om koncekvenserne så jeg lavede det om!!B-)Katten: tigeren ved din side? næh du, tigeren i dén stol DU gerne ville have siddet i!!:-D
EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: pivnu |
|
|
annette styre verden!! hey alle sammnen husk nu at tjek min hp hvor man kan læse om min dejlige ponzer:
target="_blank">http://www.supetozen.webbyen.dk
Eller http://www.supe-girl.webbyen.dk og husk nu "GB";-D
ps.nye billeder i min præsentation;-D
pss.skirv en besked til mig!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|