Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

dødelig kanin sygdom
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 20:53

Nu er der kommet en dødelig kaninsygdom til Danmark. Den er på sjælland, fyn og er lige kommet til Jylland. Man kan intet gøre mod den. Hvis ens kanin for den, dør den lige meget hvad. Og hvis man har flere kaniner, og en for det, skal resten aflives. Det er meget alvorlig. Kig evt. her http://www.kaniner.dk/?Myxomatose

Det ville være bedst hvis man kunne have sine kaniner indenfor. Og man må ikke lukke sine kaniner ud og gå på græs nu. Det er nemlig fugle der kommer med det. Og så går det videre til myg og fluer osv.

Det er en meget alvorlig sygdom desværre :/ og jeg er bange for en af mine 4 kaniner får den :(

Der er over 50 kanin ejere der har mistet deres kaniner. Mange 100 kaniner :/
Ville lige sige det til jer :)

Emilie & Zinfandel

0
0
Svar på denne tråd

Voldsomt
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 20:57

Puha, den lyder voldsomt.

- Jeg nåede først lige at tænke på alle de vilde harer, men heldigvis rammer den da sjældent dem, ellers ville det da først være voldsomt!

Men sådanne sygdomme er skrækkelige :/

- Er glad for den ikke kan ramme marsvin :S

Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

» SÆLGES «

Marsvinefoder Samsung Z300

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 21:08

min kanin går altid udenfor :) Og det har han gjordt i alle de 8 år jeg har haft ham.

men håber da ikke det rammer ham.!

©Hottentott©

Tab og vind med samme sind.

Jeg elsker dig Hotte <3'33

~Hottentott I©u~

0
0
Svar på denne tråd

Zinfandel
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 21:11

Mine kaniner går også udenfor.. Heldigvis er der en lærer på skolen der avler kaniner, så jeg bliver godt opdateret

Emilie & Zinfandel

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 21:52

jeg har en kanin og et marsvin, og de står sammen i et bur udenfor, men de kommer altid ind og stå i drivhus om vinteren, håber ikke at den rammer min kanin, da det værste jeg ved er at miste /: hvad er symptomerne på den?

khEmma
supergeorge (L)

0
0
Svar på denne tråd

Kaninpest.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 22:12

Hørte om det for efterhånden et godt stykke tid siden - dengang var det kun et område på Sjælland, der var ramt. Det er virkelig synd, at det breder sig så hurtigt. Har ondt af dem, som mister sine kaniner.

Jeg kan dog selv glæde mig med, at der endnu ikke har været nogle udbrud på Bornholm - så min kanin er vidst sikker nok, på trods af, at han går udenfor.

At tage ham ind i huset ville aldrig komme på tale. Han har altid boet udendørs, og han er alt for stor til at kunne klare sig i et mindre indendørs bur (og det indendørsbur jeg har, er ellers det største, jeg kunne finde. ö)

Ditte

- nu uden Rosita

0
0
Svar på denne tråd

Zinfandel
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 23:13

Emma: Det kan du læse i det link jeg sendte ;)

Emilie & Zinfandel

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 23:55

Puha , har godt nok hørt om det , og det bare ikk fedt. Vidste bare ikk det var kommet til fyn, så er bare endu mere bekymret for min kanin nu , for han går altid uden for, sammen med min søsters

Nogle af jer dejlige JHN piger der ved om man kan se når de har det ?

Arbejde søges med heste og andre dyr, da jeg holder pause år fra skolen, og har lyst til at komme igang igen. :)

0
0
Svar på denne tråd

Zinfandel
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 13:59

Nanna: Inde på det link jeg skrev, kan man se hvad der sker med kaninerne

Emilie & Zinfandel

0
0
Svar på denne tråd

puha :/
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 14:20

Har lige læst linket , og puuha sikke nogle grimme symptomer

Arbejde søges med heste og andre dyr, da jeg holder pause år fra skolen, og har lyst til at komme igang igen. :)

0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 15:44

Sidder næsten og tuder , kan da ikke tænke på at miste min Lille Blackemand. Og så får man det skidt over at han ligenu er på græs. Måske man skulle drøne ud og hente ham ind ?

han er altid i sit Store udendørs bur , der er hæk på to af siderne af buret = Mange insekter ?

Louise

0
0
Svar på denne tråd

!...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:10

Hvor ser du det er kommet til fyn?

Der har været rygter om det, men det er så vidt jeg ved aldrig blevet konstateret.

Her er en liste over aktuele udbrud.

www.foedevarestyrelsen.dk/NR/exeres/ 62037341-268F-4D37-9356- B658068D5ACA.htm?wbc_p...npublished

Da myxomatose kommer med trækfuglene kan det være en rigtig god ide at lade være med at give grønt i denne periode. Ikke bare i år, men altid.

Kender hende i Greve hvis kaniner fik det. Det er bare ikke sjovt. 2 kaniner blev smittet men det endte med alle 72 blev aflivet pga. smittefaren.

Heldigvis forsvinder myxomatose med frosten, så vi kan jo bare håbe på tidlig frost.

Lisa & Larisa
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider