Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Udvekslingsstudent (:
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 16:34
Any one out there? (:

Ja - hvis i/du er så skriv da lige hvor du har været, hvor gammel du var, igennem hvilket firma, og self. om hele året (: og evt. billeder ;D

Australien. Så er der nogen derude som evt. har været der/ kender nogle osv.

Nå men skriv (:

x mvh. Lone Hellerøe - mulloh x
jeg vil tilbage :/

0
0
Svar på denne tråd

Rødgrød?
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 16:36
Og ville i selv turde tage afsted et år - helt alene xb ?

x mvh. Lone Hellerøe - mulloh x
jeg vil tilbage :/

0
0
Svar på denne tråd

fegsdggg
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 16:40

Ville rigtig gerne!! Har en veninde der er rejst til USA og skal være der et år. Kunne jeg godt tænke mig også at gøre!

Men desværre koster det jo sygt mange penge, så har ikke råd til det...

TRINE

med æseldyret TITAN <3

><><><><><><><><

0
0
Svar på denne tråd

Når man først starter
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 17:21

Du bad selv om det!

Jeg var 15 år (2004), da jeg blev smidt på et fly til det store USA. Staten valgte jeg ikke selv, hvilket både havde positive og negative sider. Det blev så Iowa, majs-staten i midtvesten.

Firmaet var Education Foundation, og det blev det fordi, de lød som de mest attraktive, desuden fik man et scholarship(støtte) på 10.000 dkr til turen.

I sammenhæng med EF, blev der holdt flere gruppe arrangementer for udvekslingsstudenter fra hele verden, så vi fik set noget og lært hinanden at kende. Jeg var bl.a. rundt i Iowa, Chicago og Californien med dem. Resten af ferien var med familien, som var riiigtig rare og mindst lige så skøre som jeg selv.

Venner fik jeg masser af, sport tjae.. Jeg gik til softball, golf og så var jeg selvf. skolens maskot:)

I skolen var det super godt, det var nemt at følge med, lærerne tog hensyn til én, hvis der var noget.. Man kunne selv vælge fag, så jeg valgte selvf. nogle af det lettere hehe. Jeg er ikke den store fan af lektier. Nogle af fagene var idræt, kunst, design, computerskrivning, historie og mediefag. Plus at man mindst én time om dagen skulle have studyhall (en time, hvor man sidder i et stort rum og laver lektier eller læser blade osv.)

I skolen havde man ikke rigtig frikvartere, men 3 min. til at gå fra klasse til klasse. Så var der ét stort spisefrikvarter, hvor vi alle var i kantinen = madkamp:P

Lidt anderledes var, at hvis man skulle på toilettet eller hente bøger nede i skabene osv. så skulle man have en underskrift af sin lærer når man gik og kom igen. De gjorde MEGET i, at man ikke måtte bande i skolen = detention.

At pjække var stort set umuligt. De ringede hjem til huset, og krævede forældres og evt. læges udtalelse om situationen.

Desuden var der hele tiden tests og quiz på klassen, meget hyggeligt til start, men belastende i længden, hvis man ikke havde læst lektier.

Ellers, hvis man gik til sport, så trænede man HVER dag, og vi havde kampe én ugedag og hver weekend ca. Det var rigtig fedt, at tage en sport SÅ seriøst, sammenlignet med Dk, hvor man f.eks. går til badminton én gang om ugen osv. Her var det hver dag, med løbetræning, vægte og selvf. træning af sporten.

I golf var det ikke så svært hehe:) Det var bare at pakke en KÆMPE stor madpakke og en masse Red Bulls(energidriks) når man skulle spille 18 huller hehe. Ganske fornøjeligt.

Nå, ikke mere om skolen, udover at jeg kørte med de der grimme gule skolebusser hver morgen, hvilket faktisk var rigtig kikset, når jeg var 'så gammel', da alle andre kørte i bil i skole. Men jaja, sårn er det nu.

Jeg boede jo laaangt ude på landet, mellem majs- og bønnemarker. Der var et kvarter til nærmeste by, Keota (hvor jeg også gik i skole) og den bestod af ca. 1.500 mennesker. Til nærmeste storby, Iowa City, var der omtrent en time. Men det føltes jo som ingen tid i deres store biler, på deres store veje, i deres store land:P Og uden bil, ja så sidder man fast ude på landet. Derfor havde familien købt mig en hest, Shadow, og selvf. sørget for, at der også var én anden i nærheden jeg kunne ride, Buck. Super fedt. Vi endte dog med at sælge Shadow, da han blev ved med at rende gennem hegnet, og derefter jagte naboens køer

Ellers havde vi en sø og noget dejlig natur i nærheden, hvor jeg ofte kørte ned på 4-hjuls crosseren, de havde købt udelukkende pga. mig hehe.

Og tro mig, nogle gange går tiden LANGSOMT ude på landet. Det er nok derfor, jeg på det første halve år tog 10 kilo på

Fester var der ikke mange af.. Man skulle være hjemme kl. 24 og ingen alkohol måtte drikkes uden for hjemmets fire vægge. Så jeg udviklede mig nærmest til hjemmealkoholiker, hehe.

Når vi en sjælden gang var på 'sodavandsdiskotek', var det fra kl. 20-01. Men der var GANG i den. Det var faktisk bare skide fedt, og rigtig hyggeligt.

Det har helt klart lært mig, at man ikke behøves at være fuld, for at have det edder skægt.

Ja, jeg tror aldrig jeg har givet mit tlf. nr. væk til SÅ mange black people, haha.

Ofte i weekenden, tog os tøser til Iowa City Mall, yes; et rigtig shopping mall, og det var himmel:) Der var både biograf, skøjtebane, restauranter og masser af tøj. Yndlings!

Ligesom filmene var der jo også PROM. Jeg havde jo en god ven, Donny, som jeg altid kørte bag på, når vi (familien og venner) var ude på Harley Davidson ture. Heldig var jeg, at Donny havde en Limousine, som han så gerne ville køre os til prom i. Det skal lige siges - nøøøj, hvor var det svært at vælge kjole.

Nå, men jeg var så heldig at skolens mega hottie ville have mig med. Chase hed han. Han var min bedste veninde, Maceys fætter. Det medførte at jeg senere hen, var med til en masse familie tamtam. Macey og Chases familie, var nærmest som min 2. plejefamilie. Ja, jeg følte mig rigtig velkommen.

Men Chase var jo en rigtig genert gut, trods sit hotte hotte udseende.. Så en dag, mens vi alle fra klassen var hjemme ved Kyle, spurgte han mig om jeg ville med. Desværre var jeg ude i køkkenet med Macey, og hørte det ikke.

De andre flækkede selvf. af grin, da de opdagede jeg ikke var derinde, men i et helt andet rum.

Nå tilbage til stuen, og Chase fik spurgt mig, mens jeg var der:)

Prom var fedt, med mad, dans, punch, tøsefnidder, afterprom fest med aktiviteter, morgenmad hos Michael og gå kold på gulvet..

Dagen efter kørte Chase mig hjem...

Nåe, men altså... Jeg var jo også i Californien med 40 andre udvekslingsstudenter fra hele verden. Det var FEDT!

Havde en lille flirt med Italien-fyren Gabrielle, og fik et par gode veninde fra bl.a. Australien og Holland.

Vi var ude at se en heeel masse, også Hollywood og alt det der man nu skal se.

En dag var vi ved Venice Beach. Mens de andre spillede Volleyball (som jeg hader og ikke kan finde ud af, fordi bolden er dum og gør ondt), gik jeg en tur hen af stranden (hvor noget af Beverly Hills er optaget). Nå, men der stod så en black man på sin terasse, i de der rige huse lige ned til stranden. Han vinkede mig hen.. Fint nok, hejhej. Jeg blev inviteret indefor (naiv som jeg var), og blev budt på te osv. Vi sad og snakkede, hørte musik og aaalt muligt. Total hygge. Det skal lige siges han var en kæææmpe fyr, så da han skulle gi mig et farvel-kram, blev jeg helt druknet i hans muskler, haha.

Det viste sig så, at han var med i filmen Like Mike med Lil Bow Wow. Super grinern!

Vi ringede sammen de næste dage, og jeg blev inviteret til Hollywood halløj, på middag, på alt muligt. Men kunne jo ikke, da vi skulle blive på hotellet med de andre studenter. ØV!

Men har stadig en smule kontakt med ham idag.

Ej, jeg må hellere holde... Men jeg kunne skrive 198247982356983579825795 flere ting. Det var en oplevelse for livet. Desuden var jeg på besøg hos min familie sidste sommer. Det var sweet:D

Jeg laver lige billeder senere, da de først skal lægges på nettet osv.

Håber der var nogle der læste med så langt.. Det var ikke meningen jeg ville skrive så meget:S

0
0
Svar på denne tråd

jbhkhjjmnbj
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 18:04

Flava : det lyder jo enormt fedt =D

jeg skal ikke disideret være på udvæksling ,, men skal have 2 eller 3 sabbat(?) år hvor 1 eller 2 år til at tjæne penge og et år ud at rejse med en veninde ;D hvad jeg tror bliver sygt fedt og jeg gæder mig allrede ..

- Just Like a Muffin ;D
Bille Frandsen
Med Punker Ponyen
Hále Bob
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 18:35

FlavaBC: Woow.. Det lyder godt nok fedt.

- Var du kun 15 da du var et helt år i udlandet? :O

×× Kamilla ××

- "Hey unloving, I will love you".<3

0
0
Svar på denne tråd

Øv bøv bussemand
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 18:52

Hehe, ja det var også super fedt. Det var en rigtig succes historie, som de der formænd osv. sagde. Det var meningen, jeg skulle holde foregrag for nye udvekslingsstuderende i Århus, men skulle selv noget andet den dag.

Og ja, jeg var kun 15. Jeg var 14 da jeg vidste, at det skulle jeg bare, færdig slut hehe.

Jo yngre, jo bedre. Ej, det ved jeg ikke. Jeg tog det som en oplevelse, og det fik jeg:)

Synes slet ikke det var så slemt at tage afsted, og så ung er man da heller ikke når man er 15? Jeg synes i hvert fald selv, at jeg var meget gammel der, hehe.

Det er bare at tage springet, man kommer jo hjem igen. - Bortset fra, at man ikke vil hjem, når året er gået. Øv, hvor jeg græd!

0
0
Svar på denne tråd

Zasha OX
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 19:03

Har ingen steder været(:

Har heller ikke særligt meget lyst

Med super stjernen Zasha OX
Vi kan og vil alt<3
holde sammen i utider og gode tider
http://bricksite.com/zashaox
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider