Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Ny hest+opdatering
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 17:05

Hej ænder. :)

Ja, nu ved jeg ikke, hvor mange der husker mig - jeg kan se, at der er kommet mange nye, hvilket jo bare er godt. :)

Dette indlæg er lidt langt, så jeg deler det op med overskrifter, så I kan læse, hvad I nu har lyst til. ;)

Personligt:

Tilbage for efterhånden... ½ år siden, tror jeg, begyndte jeg at få mange problemer med min Acer-PC, som røg frem og tilbage til reparation, uden at den blev repareret. Dette varede i omkring 3½ mdr., hvor jeg så lånte en PC (af en venindes far), som ikke fungerede vildt godt herinde. Derudover har jeg haft travlt med eksamen - og nu ny skole/gymnasiet med masser af lektier. Puha!

Samtidig har jeg lagt meget arbejde i klubben "Tokio Hotel Rocks" på arto, plus været med til at starte www.tokiohotelforum.dk, hvilket har taget meget af min tid.

- Jeg håber på at være fuldkommen tilbage i løbet af kort tid, de der lektier fylder bare ret meget for tiden. ö

Rosita+Cinderella/Cindy:

Men, men, men.. Som nogle sikkert husker, blev Rosita sat til salg her i slutningen af juli. Desværre! Nogle ved måske, at jeg har haft mange hesteskift i de fire år, jeg har redet, da hestene til dels er solgt, flyttet eller i det ene tilfælde død.. Rosita startede jeg med at ride i oktober sidste år, så hende nåede jeg desværre ikke at ride et helt år. Det skal nok lige tilføjes, at jeg er partrytter, da jeg ikke har tid til egen hest. :)

Andre ved måske også, at min gamle "part"hest, som jeg indså, virkelig var min drømmehest, blev slagtet her i maj.. Jeg red hende jo i perioden febr.-juni 06, hvorefter hun blev flyttet, og ejeren ikke svarede på mine sms'er (har aldrig haft kontakt med ejere, kun hende, der havde hesten opstaldet - længere historie). Igennem nogle andre fandt jeg så frem til, hvor hun var endt, og kontaktede det nye sted - så hende igen i omkring marts i år. Hun havde problemer med øjet, hvilket virkelig hæmmede hende - og i maj valgte ejeren så at sende hende til slagter..

Lede efter ny hest:

Nå, men nu hvor Rosita er sat til salg, har jeg været i gang med at søge ny part. Denne gang har jeg søgt efter hest, da jeg desværre er fyldt 16 her i juli, så ponyårene er overstået. :/

Jeg fik i løbet af ca. 2½-3 uger henvendelser om ca. 10-12 heste, hvilket virkelig overraskede mig, da det normalt ikke er let at finde part her på øen. Men denne gang havde jeg så noget at vælge imellem. ;)

Jeg skrev frem og tilbage med nogle forskellige, for at kunne dømme ud fra beskrivelserne, om hestene var noget for mig. Hestene var mellem 4 og 13 år og niveauet var lige fra tilredet i februar til LA/MB.

Jeg har nu fundet en super dejlig hest. Godt nok har jeg kun set hende to gange, men det var som om, at vi bare klikkede sammen med det samme. Så hende starter jeg med at ride i september. :)

Rosita (igen xD):

Dette medfører dog, at jeg rider Rosita for sidste gang i morgen.

Rosita er endnu ikke solgt. Det er egentlig lidt underligt, eftersom hun er 1'er (145, mener jeg), 13 år, har sprunget 110 på enkeltspring (1 meter med mig ;b - dog ikke sprunget særlig meget på det seneste, da hverken ejer eller jeg har haft interessen), gået LB-klasser i dressur + nogle øvelser til LA, og tre jagter. Derudover en rigtig sød pony, som man kan tøffe rundt i skoven på uden sadel og hovedtøj. - Jeg kommer til at savne hende, for hun har lært mig en masse i løbet af de 11 mdr.! :/

Om folk vælger hende fra pga. alderen kan være en mulighed, men det er jo ikke fordi, hun er vildt gammel. Hun har stået her på HNs markedsplads, men er der vidst ikke mere.

Ny hest:

Nå, men ang. den nye hest! ;)

Hun hedder Lady Izma, er en oldeborghoppe på kun 4 år ( ), 165 i stang og mørkebrun. Rigtig flot og dejlig hest. ;)

Jeg var oppe at prøve hende her tidligere på måneden, og så hende weekenden efter til stævne - startede en LC2. Her gik hun til 57,xx procent, hvilket svarede til 1. uplac. (nr. 3). Jeg var rigtig imponeret over hende på bane, nå man nu tænker på hendes alder - det var kun den ene galopvolte, der kiksede lidt, så det var bare super. :)

Jeg har desværre ikke billeder endnu - men der skal nok komme nogle en dag. På søndag bliver hun flyttet til en ny stald, hvilket bevirker, at hun kommer til at stå kun nogle kilometer fra den by, jeg bor i. Så det er ikke værst. :)

Nå, dette blev lidt langt - håber i overlevede, og at I alle har det godt? :)

Ditte

- snart uden Rosita

0
0
Svar på denne tråd

Overskriftl
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 17:26

Selvfølgelig husker jeg dig ;)

Lyder super med en ny part så hurtigt :) Dog lidt trist med Rosita, men du kan vel se hende indtil hun bliver solgt ? Hun lyder som en skøn pony :)

Held og lykke med det hele :)

- Sandra Skøtt

Bakkegårdens Beauty Star.

.. nobody will ever take your place girl <3

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering.
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 17:37

Uj Sandra, en gammel kending - endlig en, der ikke har skiftet navn. ;)

Ja, jeg kan jo altid smutte op og hilse på hende, indtil hun er solgt. Men på e måde håber jeg, hun snart bliver solgt, da hendes ejer ikke har vildt meget til pga. 3g og mange andre ting. Og det er jo synd, hvis hun kommer til at stå stille! (Måske får ejeren en i stalden til at ride hende, dette ved jeg intet om)

Uj, jeg glæder mig til at lære Lady bedre at kende. :)

Det bliver noget helt nyt for mig, da jeg kun er lige over 160, så hun er pænt høj! Men derudover er hun godheden selv. Hun er kun tilredet her i februar/marts, så det kan kun gå fremad med hendes træning. Galoppen har hun ikke 100% styr på på fx langsider, men det skal nok komme med tiden. (:

Hvordan går det med Beauty Star? :)

Ditte

- snart uden Rosita

0
0
Svar på denne tråd

_Tekke_
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 17:46
Uj, det lyder da bare fedt så godt rosita på MP

» Sine ..
Teckla - Olympia - Silver (L)

Springrytter med stil!

0
0
Svar på denne tråd

<kvbnmkjvbnvfnvbf
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 19:23

jamen dig kan jeg jo self godt huske ;D

det lyder da super godt med den nye part ;D

men det bliver da underligt uden rosita

men held og lykke med det hele ;D

Lulu Frandsen
Med Punker Ponyen
Hále Bob
0
0
Svar på denne tråd

sss
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 19:32

Du er husket! Og fundet frem i hukommelsen igen, og ja godt med de gamle HN'er der ikke skifter navn ;)
Lyder trist med Rosita, men dejligt med den nye, glæder mig til billeder ;)

.. Emma & George {L}

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering.
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 20:20

Neej, HN vil ikke lade mig bruge den storsmilende grønne smiley. I må nøjes med denne: i stedet. Har vidst opbrugt min kvote af den anden? xD

Sine: Jeg er også bare over glad over det med Lady.

Men ang. Rosita er det ret deprimerende. :/ Jeg håber, hun får sig en sød ejer. Den nye ejer skal nok blive glad for hende, hun er bare super. :) Men lidt underligt, at der ikke rigtig har været henvendelser på hende, jeg synes ellers, det var en god annonce.. Men nu står hun i hvert fald på MBRs hjemmeside (rideklub på Bornholm), så måske bliver hun her på øen. Vi får se. :)

oo2-Pirat: Huhuh, piraten har stadig sit gamle navn. ;b

Desværre har jeg ikke fået opdateret med billeder af Rosita og mig de seneste måneder, så I ved stort set allerede, hvorda det er. ;b Haha! Fik ellers taget nogle springbilleder i maj, men fik aldrig lagt dem ind.

Og tak.

emmaeh: Jeg har læst med herinde engang imellem på det sidste, men jeg kan slet ikke overskue, hvem der er hvem. All har bare skifetet navn. xD

(Og så kan jeg ikke finde ud af, hvem der egentlig er bannet, og hvor længe endnu ;s)

Der skal nok komme billeder snart. Måske er det ikke ridebilleder lige med det samme, det kommer an på, hvornår jeg finder en, der vil cykle med helt op til det nye sted. Men det bliver i det mindste billeder af Lady.

Ditte

- snart uden Rosita

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 20:25
Jeg tænkte også på om du var død :P

Dejlig med opdatering, og med den nye hest. ;)

Her går det også godt, jeg er lige blevet ejer af en Dansk Varmblod :D Se mine tidl. indlæg + det indlæg, der kommer indenfor 10 min :D

S
ascha N

- nu med Nathalie <3
0
0
Svar på denne tråd

Opdatering.
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 21:19

Sascha: Haha, helt død er jeg ikke endnu. ;)

Jeg har godt læst nogle af dine indlæg de seneste dage, og det er da en rigtig lækker hoppe, du har fået dig. Held og lykke med hende, hun ser dejlig ud.

Ditte

- snart uden Rosita

0
0
Svar på denne tråd

Kastanjegårdens Fersken
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 21:23

Lyder da rigtig godt med en ny hest(: vildt med alle de henvendelser(; Lyder da også lidt træls med Rosita, især nu du har skiftet så meget.

Men mange gange held og lykke med den nye, og Selvfølgelig husker jeg dig også

Nanna & Fersken

Man spiser ikke ferskner

-man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 21:29
Haha, ikke helt død, kun halvt død :D

Tusind tak ;)

S
ascha N

- nu med Nathalie <3
0
0
Svar på denne tråd

Opdatering.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 21:42

fersken: Haha, det var ikke let med alle de henvendelser, det var helt svært at vælge noge ud. ^^

Ja, det er trist med Rosita, men alligevel er det godt, at hun kommer ud til en sød pige/dreng, der har masser af tid til hende. Hellere det, end at hun kommer til at stå stille! På det sidste har hun ellers været redet normalt (altså, når man tænker på antal gange om ugen), men nu hvor skolen er startet, og ejeren er startet i 3.g, så er tiden der ikke. Så det bedste er jo egentlig, at hun kommer et godt sted hen. :)

- og tak. :)

Hvordan går det egentlig med dig og Fersken?

Sascha: Halvdød er vidst en god betegnelse, sådan føler jeg mig lige nu. xD

Ditte

- snart uden Rosita

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 23:00
Jeg er bare halvtræt B-)

S
ascha N

- nu med Nathalie <3
0
0
Svar på denne tråd

Opdatering.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 23:03

Sascha: Haha

Jeg har brugt flere timer i dag på at få lavet en engelskaflevering, som jeg overhovedet ikke var i humør til at lave. ^^ Har lige akkurat uploadet den på Fronter (en side, hvor vi uploadet lektier på gymnasiet - så kan lærerne hente dem derfra). Den blev uploadet 59 min. inden sidste afleveringstidspunkt. ^^

Ditte

- snart uden Rosita

0
0
Svar på denne tråd

Jamen! :)
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 23:04
Lady Izma, hende kender jeg meget godt.. :D
Jeg vil tro du så hende til stævne i VNKR for første gang?.. :)

- Nynne

Day, du' grå
ALTID til at stole på :D
<3

Hesteklewa Day Dream og Miss June ;)
Æ'lsker jer über alt .. :D
<3

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 23:12

Neej, en bornholmer!

- dem er der ikke vildt mange af herinde. Især ikke nu, hvor de alle flytter fra mig. xD

Jep, det var i VNKR, jeg så hende. Måtte cykle hjemmefra lidt over 7 om morgenen. ö Havde allerede bestemt mig for hende den dag, jeg prøvede hende, og så smuttede jeg lige op og så hene under rytter om lørdagen. Super dejlig hest, hvis man spørger mig. :)

Hvor kender du hende fra?

Ditte

- snart uden Rosita

0
0
Svar på denne tråd

Tja.. :)
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 23:23
Hun blev redet af en der hedder Annette til stævnet, og det er også hende hun er opstaldet hos, indtil om et par dage. Karina er Annettes kusine, og Karina som jo udover at eje Lady også har en pony der hedder Musella, som er lejet ud pt. (så vidt jeg ved), den har jeg redet for laang tid siden.. :) Nå, men det hænger sådan sammen, at jeg rider og passer Annettes fars pony, Day Dream (du kan læse om hende på min præs.)..

Lady er en super unghest med temperamentet helt i orden, så vidt jeg ved. :) Og køn er hun bestemt!

Ja, endelig en Bornholmer tænkte jeg også!

- Nynne

Day, du' grå
<3

<3

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 23:32

Ahaa, lyder lidt indviklet, men jeg fik da fat i, hvor sammenhængen var. xD

Jep, det var også oppe hos Annette, jeg var oppe at prøve hende. Og jeg vil da sige, at Annette red hende rigtig godt til stævnet.

Jep, jeg har også fået at vide af andre, at Lady er en hoppe, der har fået hovedet skruet ordentlig på. Virkelig god i hovedet. Sådan virkede det også, da jeg var deroppe. :)

Day Dream lyder dejlig! Starter I stævner?

Jeg har ikke fulgt meget med i stævneverdenen de seneste år - har kun været afsted til meget får stævner for at tage billeder, og ellers har jeg holdt mig væk, da jeg ikke selv har haft mulighed for at starte. ^^

Hvor længe har du været aktiv her på JHN?

Jeg synes ikke, du var her, før jeg forsvandt helt? ö

Ditte

- snart uden Rosita

0
0
Svar på denne tråd

Pga. føllebølle
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 00:02
Starter vi ikke.. :) Vi må starte Lc fra d. 13 oktober og alt fra d. 13 november - så der er nogen tid endnu..

Jeg har kigget mig mest omkring, lavede først en rigtig præs. for nogle måneder siden, før havde jeg kun en profil, som jeg ikke brugte til andet end at se på heste der var til salg..
Jeg har så været mest inde på HN, og skrevet et par indlæg her og der. :)

Jeg skrev det også lidt uforståeligt, men det er jo også ved at være sent på aftenen..

Annette sagde også at hun nød at have hende til stævne, for hun tog det så roligt, der var næsten igenting med hende.. :)
- Jeg så hende ikke ride, men snakkede med både hende og Karina senere, og kunne forstå på Annette, at hun havde været en fornøjelse at ride..

Har for tiden heller ikke helt styr på stævnerne, i hvertfald ikke som før i tiden..
Men skal hjælpe en veninde til military i NLR i morgen.

- Nynne

Day, du' grå
<3

<3

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 15:44
Damnm der var du heldig hva :D

S
ascha N

- nu med Nathalie <3
0
0
Svar på denne tråd

Kastanjegårdens Fersken
Forfatter: 
Dato:  02-09-2007 21:36

Undskyld jeg ikke lige har svaret, har ikke set det(:

Har lavet et indlæg idag, hvor du kan se det. Orker ikke lige at skrive det hele igen, og bare kald mig doven

Nanna & Fersken

Man spiser ikke ferskner

-man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider