Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Ubehagelig oplevelse + bill. af araberen
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 22:45

Heej Ænder!

I morges skulle jeg jo endnu en gang med min mor ud til hendes part - en 12 årig DV hoppe på ca 168. Jeg synes det er meget hyggeligt at ride hende, da der skal noget mere overtalelse osv. til for at få hende til at gå - hun er en bestemt dame. Men altid utrolig sød! Kunne aldrig finde på at gøre noget som helst, og har redet hende en 5 gange, så kender hende nogenlunde.

Men, men, men...

I morges havde vi så fået sadlet op, var gået ud på banen, og havde ordnet bøjler. Idet jeg har sat foden i stigbøjlen og er ved at svinge benet over stejler hun pludselig, og da hun lander laver hun det største bukkespring - er ikke helt sikker på om jeg allerede blev kastet af her, eller om hun nåede at lave et mere før jeg røg et godt stykke op i luften og så ellers måtte ned og studere sandet.

I det øjeblik hun havde fået mig af stod hun bare bomstille igen! Ingen tvivl om at hun hverken blev forskrækket eller noget, jeg skulle bare af, og det kunne kun gå for langsomt. Ejer kom så ud, og vi fik kigget på hende og sådan, og hun var SLET ikke øm eller noget, ingenting der. Ejer var så oppe på hende, uden at hun gjorde noget, og vi blev så enige om at jeg skulle op igen - kun pga. det psykiske. Denne gang var der heller ikke noget, og jeg red hende en halv times tid, til hun gav ordentligt efter osv.

Vi har tænkt og tænkt og tænkt, men har ikke kunnet en forklaring på hendes underlige opførsel.

Så her sidder jeg med en ordentlig hævelse lige under knæet, og så ellers ondt ned af hele højre side - damn der var pludselig langt ned!!!

Nå, bagefter var jeg jo ude hos Epirus (:
Vi var til stævne i går (der kommer indlæg med billeder og video i morgen) så han skulle bare en lille tur i skoven.

Lige tre billeder fra staldgangen inden vi drog afsted:

'Hvaaa, kommer du eller hvad?' Det er mig der står bagved i den hvide trøje - der var lige problemer med Waneq xD

Well, undskyld det blev lidt langt

Støjer & Epirus
Araberbassen uden lige

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

ortotrortot.
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 13:17

Det var da godt nok mærkeligt med din mors part. Den er ikke krydskilden eller noget? Det kunne jo være du kom til at ramme den der?

- Men mor har også part på en DV. Haha, pudsigt. :D

Den rider jeg også nogen gange.

Ţheα Şkjoldborg .

- Med hafferen Ursula & DV'en Alice !

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 13:30

samme som Thea ,, kunne den være kilden ?

den havde ikke ondt i ryggen ?

i havde spændt gjorden ordenlig og sådan ?

Glæder mig til stævnebillederne

» Oompa & Femilet «

what dosent kill you

makes you stronger

0
0
Svar på denne tråd

lijmfdbgfdhg
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 14:54

underligt

glæder mig til at se stævne billedrne =D

Lulu Frandsen
Med Punker Ponyen
Hále Bob
0
0
Svar på denne tråd

underligt
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 15:03

ej hvor underligt, men godt der ikke skete mere.
jeg elsker bare Epirus udseende, den er SÅ smuk! (:

glæder mig til stævne billeder.

Emmalouisethomson'detmig (:
george? fordi du er bedst.

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala :D
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 15:11

Det var da en grim oplevelse :(

Men det en flot hest ;D

Camille med Herkules <3

Den lykkelige ejer af Welsh Mountain :)

0
0
Svar på denne tråd

kljjgfhmgkj
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 15:23
Det lyder altså mærkeligt for det samme skete der her hjemme forleden dag .. min søster hopper op. og det hun får den ene fod i bøjlenn bukker og sejler hun . min far havde hende i træktov fordi vi sku på vejen som hesten ik har været så meget.. hun stejler og bukker helt vildt til sidst røger min søster af får tøjler gange rundt om benet så hun blev ved og hun var nnærmest inden under hesten. til sidst røg hun helt af og ladte lidt inden under vores hestetrailer (vi stod jo stadig på folden med hende) også ramte hun hende sku da lige i ryggen. så min mor og veninde bar min sster ind hun kunne intet . min far og jeg hesten ind i boks hun belev sku da ved med at steje og bukke inde i boksen . min far har så haft med heste de sidste 40år så det var heldigvis ik nyt for ham.. men det var vildt sindssygt .. Håber det iorden jeg lige skrev dette .. men lyder til noget værre noget.. rigtig god bedring til dig <3

CHINCHILLAER OG CHINCHILLA BUR SÆLGES FOR 1050.- KR MEN SOLGT INDEN DEN 17.JUNI KAN DU/I KØBE DEM FOR 800.-

0
0
Svar på denne tråd

jjj
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 15:47
Mærkeligt! .. Gode billeder! sød pony

Camilla Kahr Christensen.

Lady stjerne ponyen.<3<3

-Nu uden Sir Richard!!

(Har lavet ny præsentation)!!. :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 18:02

ej hvor underligt! men det kan jo også være hun har set et eller andet der har gjort hende forskrækket som i ikke har lagt mærke til.

ellers sød pony og fine billeder :)

- min mening (:

- FIONABONA (:

tidl. FIONA BAUDER

0
0
Svar på denne tråd

dtl-hjghhhuhj
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 18:14

Jae sagde du godt i går skat :S

Håber det går bedre

Ihh du har glemt at skrive fotografen er :p

Med super stjernen Zasha OX
Vi kan og vil alt<3
holde sammen i utider og gode tider
http://bricksite.com/zashaox
0
0
Svar på denne tråd

Tralala ..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 19:10

Alle sammen (næsten ) :

Hoppen er 12 år, ejer har selv avlet hende. Hun er ikke krydskilden, og den eneste gang hun nogensinde har lavet noget lignende var første gang hun havde rytter på - ALDRIG siden. Hun kan ikke være blevet bange for noget, for i det øjeblik hun havde fået mig af, stoppede hun og stod fuldstændig rolig igen - det ville hun ikke have gjort hvis hun var blevet bange. Desuden reagerer hun aldrig ved at stejle/bukke men hopper bare et par skridt til siden. Jeg tænkte på gjordkrampe - men vi havde altså spændt gjorden i stalden, hvor hun intet gjorde, og gået helt ud på banen. Og gjorden var ikke engang spændt så højt som den plejer - den manglede et hul. Hmm, mærkeligt. - og ryggen fik vi også tjekket da vi kom ind med hende Rikke, som avler Fell ponyer (måske nogen kender avlshingsten Raider) var inde og kigge på hende, og der var altså ikke noget - hun reagerede slet ikke selvom hun virkelig lagde kræfter i.

Og mange tak for kommentarerne til Epirus Det går utrolig langsomt med at få de billeder, og så har jeg lige fundet ud af at der er en anden der også har taget billeder af os, så dem skal jeg også lige ha' xD Men de skal nok komme på et tidspunkt! (:

Støjer & Epirus
Araberbassen uden lige

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

æææ
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 19:57

hold da op ,, det lyder virkelig ubehageligt mus :( <3 godt der ikke skete mere ? <333 og rigtig god bedring ;D

Junior ihh hvordan bære han sig ad med at være så lækker ? :) RAUW! han er så sød! han udstroler jo bare langt væk af venlighed ;D

Nanna & Mikado {L}

Klik her

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 20:05

Hihi, ja, han er en steg

En gammel steg, men dog en steg xD

Tark mus :b

Støjer & Epirus
Araberbassen uden lige

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

hehehehe
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 20:18

ikke så rart. god bedring søde

junior er dejli som altid

- Signe.

Signe skrev en hilsen og smuttede videre ;D

Rigtige ryttere rider islænder :b

0
0
Svar på denne tråd

måske gjordkramper!?!
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 20:24

fine billeder.

håber ikke du slog dig alt for megt.

det kan jo være hun har fået gjordkrampe, det kan altså godt komme pludseligt også gå væk igen.

her den ene dag fik min mors hest pludselig gjordkramper, det var så bare inden hun nåede i bøjlen men bare spændte gjordern inden hun stod op.

Og min den lille smejki han for gjordkramper hvis jeg ikke går en runde eller to med ham inden jeg hopper op.

Med venlig hilsen:

Stald Adamsen

"Man er ikke bedre end den hest man rider på"

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 20:55

Signe: Hehe, tak mus

Jacque: Jamen det tænkte jeg også. Men synes bare det var så underligt, når vi havde spændt gjorden i stalden uden hun gjorde noget. og var gået ud til banen, og vi spændte den ikke inden jeg hoppede op? Og så har hun desuden ALDRIG haft gjordkramper før?

Støjer & Epirus
Araberbassen uden lige

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

gjordkrampe
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 22:12

hey sofie...

det lyder altså meget som gjordkrampe.. det kan sagtens komme uventet.. os selvom hun ik har haft det før.. gaston fra den gård, jeg var staldpasser på fik det en gang imellem, men så var det os helt vildt!!!

KOM SÅ MED NOGLE BILLEDER!!!

F.A. Samir og Mia Jensen

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 22:52

Mia: Okay, så har det nok været det. Har netop fået alle billederne, og beskåret dem og sådan. Jeg kan desværre ikke liige nå at lægge dem ind nu - har stadig liige noget biologi + engelsk til i morgen Så de kommer herind i morgen!!! Her er dog lige et enkelt fra opvarmningen:

Støjer & Epirus
Araberbassen uden lige

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider