Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Undervisnign debat
Forfatter: 
Dato:  05-10-2002 19:49
Hej!!
Jeg tænkte på at starte en debat, og ride udenrvisning!

Den skal sådan set gå ud på: Hvad synes i om at få undervisning af 12-14 årige piger??

Jeg kan ikke li det, slet ikke hvis det er nogle der er yngre end mig, men føler at man bliver under vist af en der har mindre erfaring end en selv!
!

Hvad sys i ??

-Joze *Som endelig har fundet sin drømmehest!! :D*

~*Smil :D Livet er ikke så hårdt enda :D*~
~~~~
http://www.cyberhorse.webbyen.dk
~~~~
Præsentation
~~~~
Mail
0
0
Svar på denne tråd

Re: Undervisnign debat
Forfatter: 
Dato:  05-10-2002 19:51
Tja, det ved jeg ikke. Har ikke prøvet det!
Men har selv undervist en begynder på nok ca. min egen alder - det var dog kun en enkel gang hvor mig og en veninde skulle vise hende hvordan man sidder rigtigt *s* :)

- *Dixie* 8-)
De som er kloge og som har hjerne, begriber aldrig nogenting.
Citat: Peter Plys ...
Præsentation Hjemmeside Mail
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-10-2002 19:55
Hejsa.........

Nu har jeg aldrig selv fået undervisning af en der er yngre end mig selv. Men jeg synes ikke, at piger på 12-14 år er egnet til at undervise!

K.H Natasja

:-) *** Military Ridningens Formel 1 *** :-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-10-2002 20:08
hmm, nu er det sådan at jeg underviser..
Altså jeg ville nok ikke selv men..
her er lidt om dem jeg underviser:

Ditte, 8 har en pony selv jeg underviser i spring og dressur om fredagen(hver anden tirsdag og nogle gange andre dage hvis jeg har andre aftaler på vores dage dom er vigtige!), hun er ikke særlig god men er da kommer lang på de 3 måneder jeg har undervist hende da jeg startede med hende var hun blodtbange for et spring på 10 cm. nu kan jeg få hende til at springe et spring på 70 cm. uden sadel, men hun er stadivæk overhoved ikke godt måske ikke noget jeg skulle oplyse men jeg undervisner hende en 1 time for 55 kr. pr. gang om tirsdagen undervisner jeg hende kun fordi at hun skal starte alle de stævner der kommer - men jeg vil ikke have at hun gør sådan noget enu...(sorry!)

Menunderviser ellers en som også rider på milton (den anden halvpart på Milton) hun er 12 snart 13 og .. min lille bror jeg skal bruge puteren skriver senere!!

Mange knuzzer Fra Tou..
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-10-2002 20:21
Jeg synes det er i orden, bare de ikke tager 55 kr pr time det er da sindssygt!! Så er det jo billigere at gå på rideskole hvor der er uddannede beridere!!

Det man ikke dør af lærer man af
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-10-2002 20:29
Jeg synes det er okay, hvis du ved noget(ellers er der ligesom ngen fidus idet).
Jeg underviser selv min veninde, som er lidt ældre end mig, men det er måske også lidt noget andet.(i)du lever længere hvis du griner hver dag i 200 år;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-10-2002 20:42
Hej.

Det kommer an på hvor dygtige de der piger er. Hvis de virkelig kan ride, (Og virkelig kan undervise, de to ting høre ikke altid sammen...) Så er det vel i orden.

Jeg har faktisk selv undervist. Gør det nogle gange endnu, men ikke sådan 'undervisning' hvor de skal gi' penge for det, men sådan med at gi' et par fif, de der piger jeg kender, synes det er alletiders når jeg hjælper dem. Selvom jeg jo ikke er verdensmester;) (Endnu:P)

Dem jeg har givet undervisning, var nogen på den private rideskole jeg får undervisning på, jeg har også undervist min veninde, der rider på en traver i den stald hvor hypperne står, selvfølgelig frivilligt, jeg gider ikke tage penge for det!! -Eller jo, *Dårlig formulering Christina;) 0.3 for det!* Jeg VIL gerne, men kan ikke være det bekendt.

Knuz,Kram og Myz
Christina, Rocky & Major:)
Hvis du kan lide arabere så tjek denne side her, jeg er godt nok ikke kommet så langt, men det kommer (forhåbentligt) med tiden;o)
*~~Man har kun det LaL man selv opfinder!!;D~~*
Citat: Ozti og Stina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-10-2002 23:36
Hejsa,

Hm jeg er enig med Stina. Der er sikkert nogle piger som 10-13 år som kan ride langt bedre end mig (Stina er bl.a. et bevis)

Har da også selv undervist, bl.a. min veninde som red lidt på Rollo eller Marie.

Men jeg ville aldrig selv kunne finde mig i at få undervisning at en på min egen alder eller yngre! Eller nogen af mine venner/familie.

Kan ikke have det, ved ikke hvorfor :-) Jeg har det bedst med hvis jeg endelig skal have undervisning at det er en på ihvert fald 17 år eller ældre som jeg ikke kender alt for godt :-)

Men får ikke undervisning :-(
;-D Rollo ;-D

Check this out --> http://zip.to/mulle <-- Månedens hest, awards, læs om Rollo'erne og meget andet

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-10-2002 09:26
jeg ville nok ikk rigtig være tryg ved at der var en på 12 - 14 år der underviste mig..
Hilsen hyp-elsker:-D
Hvem kan leve uden heste??!?>o<
I love horses:-P
Man kan aldrig vide,hvad bier tænker:-P
- Citat Peter Plys

Har du nogle billige, sorte leggins str 12 år til salg? Så skriv en mail til mig!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-10-2002 11:32
det ved jeg ikke... en af mine veninder på 13 underviser en. ´Jeg har ikke noget imod det hvis den der der underviser er beder en en selv og kan lære en noget og hvis den der person ikke kan lære en noget så er det jo bare spild af tid...

Kh Natasja
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-10-2002 11:35
heej :-)
jeg er nu aldrig rigtig prøvet at blive undervist af en der er yngre end mig!!!
og jeg tror heller ikke jeg skifter underviser (den jeg har nu) jeg er meget glad for at ride der!

-Dutter ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-10-2002 13:49
Hej.

Rollo - Tak skal du ha'!!;) Men du er sikkert bedre til hygge-ridning en mig, s¨ådan er det jo så forskelligt LoL:)

-Glemte at skrive: Men den der underviser, skal selvfølgelig kunne tage ansvar og rytteren skal have respekt for underviseren. Det er også vigtigt at 'ridelæreren' kan vise forståelse for hesten, så de ikke kører den for hårdt.

Knuz,Kram og Myz
Christina, Rocky & Major:)
Hvis du kan lide arabere så tjek denne side her, jeg er godt nok ikke kommet så langt, men det kommer (forhåbentligt) med tiden;o)
*~~Man har kun det LaL man selv opfinder!!;D~~*
Citat: Ozti og Stina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-10-2002 17:41
hmmm... Vil lige blande mig, selvom jeg egentlig er tilhøre af HN*S*

Jeg er 14 og underviser flere gange om ugen...
Nogle går på gymnasiet...

Det kommer helt an på hvad underviseren kan. Nogle kan ride, men ikke lærer fra sig. Andre kan ikke ride, men kan se de små ting og så er er nogle der kan begge dele.

Hvis underviseren, kan det han skal kunne for at lære andre det, er det da iorden om man er 10 eller 30???

Anna

Tjek lige min hjemmeside og kom gerne med en kommentar i gæstebogen! http://www.geocities.com/ponier88
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-10-2002 17:50
GITTE!! - Okay- ved det godt men pige barnet for det gratis ! - jeg tager normalt ikke 55 kr. pr. time SLUDER ! - 45 er det højeste men da jeg har forkøbs ret til hendes pony, m.m. passer den kan jeg ikke være bekendt andet men det er jo fordi hun for jo ikke noget for hendes penge.! - ikke fordi jeg ikke er en god underviser SLET ikke men hun har en pony på 105 ca. helt ærlig ik?? - jeg skrev 55 forkert 45 mente jeg og det er for 1½ time men da hendes pony ikke kan klare mere ind til vidre er det kun 1 time skriv til mig - men gitte jeg vil så sige måske er jeg ikke lige så god om en uddannet men en der har redet som mig haft part - pony - redet for stutteri kan da være lige så god som en hold underviser som ikke lavet anmdet end at bare stå og bippe på mobi altså jeg lærte ikke en skid af mine ridelære før jeg kom på Stutteri der var en der kunne noget ordenligt at lære mig - og jeg tager ikke kørsels penge trosalt ligger der hvor jeg underviser (på en bane jeg har fået lov til at låne til dette formål) ca. 9 km. væk fra mig men hvis du har andet at sige ik' er du ikke sød at maile??!

Tou..:)
0
0
Svar på denne tråd

GITTE!!
Forfatter: 
Dato:  06-10-2002 18:02
Kik - lige oven over...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-10-2002 18:49
Jeg har prøvet at blive undervist af forskellige unge piger i et par år!!! Men så kunne jeg blive undervist af en gammel berider!! og der startede jeg forfra ( ik sjov ) Det viste sig at de 2 år jeg havde brugt på på at lære at ride var spildt!! Så jeg begyndte altså forfra!! Efter 1½ år med berider stoppede jeg så på den rideskole og begyndte at ride på islændere!! men næsten alt hvad jeg kan har jeg lært af den berider!!! Tak til ham!!!!

Knuser Linty

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser.

- Peter Plys -
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-10-2002 09:09
jeg ved ikke, jeg ville nok selv foretrække en uddannet underviser!! men vi veninde er da 2 år yngre end mig og hun har da på et tidspunkt for en del år siden undervist mig lidt på fræke Buller, men det var ok, da hun var kanon dygtig, tro mig, hun er skam ikke hyggefjanterytter, hun ridermeeget seriøstB-)Katten: tigeren ved din side? næh du, tigeren i dén stol DU gerne ville have siddet i!!:-D

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider