Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Spørgsmål til alle jer kolge nogle.. C:
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 14:11

Hey fokes..

Jeg tænkte på, om I kunne hjælpe mig med, hvordan jeg får en hest til bidet..

Altså jeg har fået en hest til bidet før, men jeg kan ikke holde den i særlig lang

tid - tror det er fordi, jeg kommer til at side og spænde?

Fik at hvide af en ridelærer at jeg skal holde/støtte hesten på udvendige tøjle og så

arbejde hesten ned på indvendige tøjle, og at jeg skal arbejde i volter... men hvad så når jeg skal ride et

lige stykke?

Håber i vil hjælpe mig - har virkelig brug for det - for sider lidt fast med min ridning?

Jeg har nemmest ved at samle i galop? Ved ikke lige hvorfor?

0
0
Svar på denne tråd

hfejfgsdjgfhjgj
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 14:15

Synes det er et forkert sted at spørge.

Du kan få så mange forklaringer og vi har svært ved at vise og forklare det ordentligt her over nettet.

Synes i stedet du skal finde en dygtig underviser, du vil alligevel ikke komme videre med din ridning, hvis du tager imod råd fra nettet. Både dig og ponyen vil få mest ud af undervisning.

~NUMSEFISKEN~
¤Med Equito's Litote¤
*Mål er drømme med en deadline*

www.123hjemmeside.dk/equitoslitote/ 8343021
0
0
Svar på denne tråd

Undervisning
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 14:34

At få det forklaret over nettet er aldrig en god mulighed.

- Vil sige det samme som Numsefisken, - få undervisning. Er 100% det bedste, der kan du blive rettet hvis du gør noget forkert og få det vist samtidig med du øver dig.

Det er så nemt at misforstå noget skrevet, så du måske ender med at gøre det forkert.

- Ubevidst altså.

Rollo
- Ah love, a dreaded bond, yet so easily severed...

| Marsvinefoder Sælges |

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.

0
0
Svar på denne tråd

knb hjbyjbujybu
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 17:17

enige med de andre men prøver lige lidt alligevel..

*

1 - man får ikke en hest til bidet ,, man rider den til bidet

*

2 - moteren sidder bagi så det er vigtigt den bliver redet godt frem ,, kommer op med ryggen så der er "plads" til at den kan træde ind under sig .

*

3 - som du selv siger spænder du op ,, slap af :) (læste fornylig at man evt. kan synge imens ;) )

*

4 - Aldrig mist kontakten til hesten mun (dvs ik smid tøjlen fra dig)

*

5 - rid en masse løsgørende øvelser så hesten bliver mere smidig :)

*

*

håber det hjalp lidt ,, jeg er langt fra ekspert ,, men det var lige lidt af de ting jeg plejer at få afvide :)

[ mvh Lulu Frandsen ]

Med Hále Bob

©oo2-Pirat & Hále Bob©

0
0
Svar på denne tråd

jaahhh
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 18:19
kan kun give de andre ret, og god forklaring lulu

Kirstine Bøndergaard {L}
Spegill fra Hodsager ?
Vi er den sejese equipage til dato! (:
0
0
Svar på denne tråd

edwrftg6yu
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 18:37

jeg går ind for at få hesten til at gå til biddet af sig selv, i stedet for at sidde og flå munden af den.

Som lulu siger, så rider man den til biddet (:

Øv en masse cirkelvolter, versader, schenkelvigninger osv, så skal det nok komme.

© Ask
i miss you
0
0
Svar på denne tråd

edrftgyhjuik
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 18:39

Når nu "motoren" sidder bagi, er det vist en rigtig god ting at træne spring engang imellem. Bare for at hesten også lige skal mærke at bagparten er til, så du kan jo også stille nogle spring op, og bare nogle bomme som du kan ride over.

og ja. få en god underviser, det hjælper altid en del.

© Ask
i miss you
0
0
Svar på denne tråd

Lullubullu-
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 18:59
Det samme som de andre. For at ikke "kun" få hesten til at gå til bidet må du jo få undervisning - den skal jo også bære sig.

Grunden til du kan lettere i galop er, at hesten har fremdriften - den vil gerne frem, og så er det jo let bare at tage godt fat i tøjlerne. Men der sætter den sig jo ikke bagtil.

Grunden til at du kan på volter er, at du har en grund til at tage meget fat i den indvendige. Men igen, der sætter den sig jo ikke bagtil.

Og til sidst - ha aldrig mere indvendig end udvendig, du skal have en fast udvendig hvis du vil ha den i holdning.

- Nu ved jeg jo egentlig ikke rigtig hvad jeg snakker om, men jeg tror, jeg har besvaret nogle af dine spørgsmål.

M.V.H.. Sisse
Med den elskede Bowie
<'33
.. Den halve parade er den alle taler om,
Men ingen hved hvad er ..

..
0
0
Svar på denne tråd

klnbjvcnhklbgfh
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 19:21

Kirstine-BB : hehe tak , :D

*

mht. bagparten er den en god ting at ride op af bakker (Y) så lære hesten at bruge bagbenene :) dog ik lige alle der har en bakke i nærheden

[ mvh Lulu Frandsen ]

Med Hále Bob

©oo2-Pirat & Hále Bob©

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider