Puha Lotte, det lyder som om, at du er på vej ned i et hul.
Og det må du for alt i verden, se at komme op af.
Kan din mors pres, have noget at gøre med, at du rider på det plan du gør?
Dit mål er at komme til EM, måske hun presser på dig, så du kan nå dit mål. For hvis du springer hesten for meget over, så kommer du vel ikke dertil!?
Jeg vælger at tro på, at din mor gør det i en god mening. - Hun ser og opfatter måske ikke helt dine signaler.
Derfor er det så meget vigtigere, at du får snakket med hende.
Ikke som den samtale du har refereret til.
For du keder dig vel ikke kun? Det er jo noget der går dig på, noget der gør dig ked af det og påvirker dig.
For mig lyder det ikke som om, at du keder dig.
Du lyder mere udmattet!
Jeg aner ikke hvordan din familiære situation er, men bor din far også hos jer!?
Er han lige så dybt involveret i hestene som din mor og dig?
Hvis ikke, så sæt dig ned med dem begge - din far vil sikkert bedre kunne forstå det med, at du også gerne vil lidt andet.
Og vil forhåbentlig støtte dig i det.
Hvor lang tid skal I passe denne gård?
Er det ikke en mulighed, at du rider din dejlige Grafik tidligt om morgenen - aftaler med din mor, at hun står for resten af pasningen, næste dag tager du ham så sidst på aftenen.
Dette skal ikke gøre hver dag, for så står din mor med det alene.
Det var bare et forslag til, hvordan du kunne nå din hest, og samtidig få over et døgn KUN til gode venner og veninder.
Måske din mor er mere villig, til selv at tage stalden i 1½ dag - hvis du HAR nået Grafik, inden du tager afsted.
På længere sigt, vil mit råd være at flytte hesten. Hen hvor du har nogle veninder (eller kan få) godt rideterræn osv.. Så det igen bliver sjovt, at være hos Grafik.
Så søde Lotte, når du læser dette - så få fat i din mor (og far) bed dem om at sætte sig ned og tag en snak med dig.
Hav i hovedet, hvad det er du gerne vil sige - hvordan det påvirker dig.
Dine forældre vil med garanti, ikke synes det er sjovt at høre, at deres elskede datter ikke sover, ikke spiser og har hovedpine.
- du ved godt, at det er symptomer på stress ik?
Er din hovedpine konstant? Får du kvalme og lign?
Jeg har lidt enormt meget af spændingshovedpine - fordi jeg lavede for meget og TÆNKTE for mig. Du kan tænke dig syg!
Jeg udviklede spændingshovedpine - fordi jeg skubbede problemerne foran mig, altså ikke tænkte over dem i løbet af dagen. Men de kom så væltende om aftenen, når jeg lagde mig i min seng. Så var der fred og ro, og tankerne fløj rundt.
Lotte, du lyder som en sød og dejlig pige - der elsker sin hest. Jeg håber dine problemer løser sig - det skal de. Ingen er tjent med, at have det som du har det. Er sikker på, at dine forældre vil forstå dig - hvis du bare fortæller dem, hvordan du føler det, allerinderst inde. Derinde, hvor man som teenager helst ikke lukker nogen ind.. Men i dit tilfælde, bør du gøre det.
De bedste tanker...