Keah said it.
Kender mange mennesker, der kalder sig selv punkere. Og det er bare så lavt -.-' De lever det fede liv, bor i et pænt forstadskvarter med nydelige forhaver, fuglebad, Ikea-møbler, stort, ryddeligt værelse, og en mor, der stryger deres tøj og køber der guldkorn. Der er ikke noget galt i at leve på den måde (for det gør jeg selv xD), men vil man være (og det er egentligt latterligt at sige 'vil være', for punk er ikke noget man bliver eller vil være, det er noget man er. Det er personligheden, der er alternativ, ikke en persons ydre) punk, skal holdningerne og det indre være med. Det er lissom det, der kører løbet.
Det har heller ikke noget med musik at gøre, og det er dybt tåbeligt at nogle folk har fået det indtryk. Jeg hører da selv underground punk, og hvis der er noget jeg ikke er, så er det nok punker
Bare fordi man hører det elendige mainstream-p!s som Tokio Hotel, der bliver spillet nonstop i radioen, fordi en eller anden har fået den idé, at nu skal det være mode at tro man er punker, eller fordi man tilfældigvis har fundet et nummer med et seriøst punkband, er man ikke hverken alternetiv eller punk. Selvom man farver håret, spiller guitar og kører på skateboard, betyder det ikke, at man aner en hylende fis om hverken politik eller meninger. Desuden kan man adoptere holdninger så let som man går på toilettet, så det slipper man jo ret let afsted med idag. Punk handler om meninger, grundlag for det, og om attitude. Det handler om at turde gå imod normerne, give verden fingeren og fortælle alle hvad man selv mener, og være stolt af det. -og ikke hvilket musik man hører, eller hvor meget eyeliner man bruger.

Forsanger og bassist i $ex Pistols, Johnny Rotten og Sid Vicious. @!#$ Pistols er dem jeg mener, grundlagde punk.