Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Opstaldning af hest + glæde :D
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 21:01

... Godhej ænder (Standard vending efterhånden..)

Anyways. Gik og tænkte lidt idag ude ved Musse ang.opstaldning af de kære små dyr..

- Hvad er jeres holdning til spiletov, boks, fold etc.??

Personligt, vil jeg aldrig opstalde min hest på en rideskole. For det første hedder det rigtig mange steder, spiletov uden foldmuligheder, og det ville jeg aldrig tilbyde en hest. De er ikke skabt til at stå stille hele dagen. Dernæst er det altid hundedyrt hvis man er så heldig at få en boks. Man har ikke rigtig indflydelse på hestens hver dag på folden, dens foder osv. Og til sidst, så hader jeg den tøse fnidder der er på de fleste rideskoler..

Men hvis man har pengene til det og har fundet en ordentlig rideskole, hvor tingene fungere med fold og sådan noget, så er det jo også super ;) Det øverste er blot hvad jeg tænker når jeg hører rideskole.

Derfor vil jeg til en hver tid fortrække privat opstaldning på en gård. Måske er det lidt mere tidskrævende, fordi der tit følger udmugning osv. med når man vælger det. Men til gengæld er det ikke lige så dyrt, man har mere indflydelse på hestens foder, hesten kommer på fold hver dag og der bliver langt de fleste steder, tjekket til hestene hver dag om de har det godt.

Det er den løsning jeg har det bedst med ;)

- Og lige en ting til. Wiii, jeg har fået nye sadel og red med den for førte gang i dag, undervsning :D Og det gik super! Jeg lavede fejl nogle gange, men når jeg gjorde det rigtigt samarbejde Musse også. Nu kan hun næsten samle sig i galop og lave pæne volter, er bare super glad. Så snakkede med underviser om pony. Så nu må vi se om mine forældre ikke kan inde jeg snart skal ha' min egen. - selv om Musse er dejlig :D

Nårh, det blev ldit langt. Men kom med jeres mening ang. opstaldning :P

Sisse og Fantstiske Musse xD

>> Stolt fjordbolle rytter 8D <<

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 21:06

Min mening ang. opstaldning er, at heste skal have mulighed for at komme på fold MANGE timer om dagen. Udover det, skal skal boksen være af passende størrelse og der skal være et sundt indeklima.

Men et vigtigste for mig er foldtiden(sammen med andre heste), jeg kan simpelthen ikke se at værdigt hesteliv, hvis heste står i sin boks 22 timer om dagen

Lyder dejligt, hvis du skal have din egen pony :D held og lykke.

Mvh. Carina
--Dunja & Kattingegårds My Boy--

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 21:08

Jeg kan ikke 100% udelukke at jeg aldrig kunne finde på at opstalde min hest på rideskole, men jeg har aldrig fundet den rideskole, som opfylder de krav, som jeg har til et opstaldningsted

Jeg vil have, at min hest skal gå MEGET på fold- et par timer er bare ikke nok. Den skal fodres med ordenligt grovfoder, det vil sige Hø eller wrap af god kvalitet!

Den skal ALDRIG stå i spiltov, men have en en boks af ordentlig størrelse.

Jeg vil selv bestemme hvad for et slags foder den skal fodres med, kun på den måde kan jeg fodre min hest optimalt :)

Foldene skal være store- ikke kun sådan nogle små ridebane-størrelser. Nej, der skal være plads til at de kan bevæge sig og så skal der også været noget at pille i (det vil sige græs)

Tillykke med din nye sadel og held og lykke med at få overtalt dine forældre :)

Hilsen Stina Med Perfekte Perfi
Lækker Passier sadel sælges.
Skriv for info
0
0
Svar på denne tråd

Svar :b
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 21:10

Carina: Nemlig! Sådan har jeg det også, de er jo ikke skabt til at stå inde uden kontakt med andre heste.

Jaaarh, håber det bliver til noget :D Og tak!

- Hmm, gad vide om jeg vil blive ved med at svare på hver eneste kommentar til det her..

0
0
Svar på denne tråd

Svar igen :b
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 21:13

Stina: Det er også sådan jeg har det. Falder man over den rigtige rideskole der opfylder de krav, så er det jo fint ;) Men det gør de færreste rideskoler dog synes jeg.. Det med fold tror jeg mange er enige med, de skal have plads til at bevæge sig, sådan så de kan galopere rundt osv.

- Og tak. Håber de bliver overtalt :P

0
0
Svar på denne tråd

Heeej...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 09:05

Jeg ville heller ikke opstalde på en rideskole, kun hvis den ikke var alt for stor og hvis der var god mulighed for fold og boks.

En ting der også er slem ved rideskole, synes jeg, er at der kommer så mange mennesker og der er meget uro.

Malle

- med Honeyburst/Raja :D

0
0
Svar på denne tråd

fjfigid
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 11:00
Der er EN rideskole som jeg gerne vil have min hest på, og det er Stald Shadock, men mine står hjemme, og de skal aldrig nogensinde stå i spiltov, eller på en rideskole som jeg ikke kan lide (:

°..Skrev Frk. Krid°

- Hende med Tessa & Sera ©

Regndækken til salg
0
0
Svar på denne tråd

brumbrumbrum
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 23:03

Ja, der er mange rideskoler, hvor hestene står i spiltorv/små bokse, kun et par timer på fold, osv. - fx Herlev rideskole mener jeg ikke lukker sine heste på sommergræs. Så de kommer slet ikke på fold her om sommeren =|

MEN der er også super fine rideskoler med store, rummelige bokse (INGEN spiltorve), store folde, gode faciliter.

af Odin

med helparten
Black Beauty (L)

0
0
Svar på denne tråd

rideklub eller ej?
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 23:36
Jeg har haft hest opstaldet på rideskole, og pt rider jeg også en hest for en avler, som også står opstaldet på rideskole.
Jeg ved ikke, hvor i har fra, at hestene ikke kommer på fold, at der ingen bokse er og at man intet har med fodret at gøre?

Ved os, er der bokse, spiltove, fold hver dag og foder vi privatejere selv har været med til at "vælge".

Selvfølgelig vil der være mere uro på en rideskole, men jeg syntes nu ikke det er så slemt ved os. Nu er denne rideklub jeg er medlem af, heller ikke en stor rideklub, men den er der.

Ja, det koster penge at haven den opstaldet der, men det giver også mig flere muligheder, at jeg fx ikke skal lukke min hest ud hver morgen og ind til eftermiddag, skal fodre den morgen, middag og aften, der er en staldansvarlig der HVER dag tjekker hestene(dem alle)om den/de har det godt og passer alle de overstående ting(selvfølgelig skal jeg selv muge ud osv). Jeg føler mig hele tiden sikker!

Jeg siger bestemt ikke at jeg tror det er dårliger i en privat stald, for vi har selv stald derhjemme, hvor der pt står 4 heste, men jeg ser det nu heller ikke som en dårlig ting at have en hest opstaldet på en rideskole :)

For mine heste og jeg, fungerer det fint. Og selvom folk argumentere med, at det er et stresset miljø for et dyr, så kan jeg konstatere at der ingen vævere, krybbebidere, boksvandrere eller lignende er på den rideklub, hvor jeg færdes, og det ser jeg da som et godt tegn!

Mvh.

Regina Sørensen

*Dressur hest søges*

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 00:04

Mine heste er på fold fra kl. meget tidligt, til det bliver mørkt. Nogle nætter kommer de ikke ind. Deres bokse er store osv. osv. Sådan burde alle heste have det, også blive taget ind når de skulle bruges, og sættes ud igen.

Synes spiltov er noget svineri, og vil heller ikke opstalde mine heste på en rideskole. Kun som den sidste udvej. Har heldigvis mine heste hjemme, så det kommer heldigvis aldrig på tale.

0
0
Svar på denne tråd

fdpojhikjghgfh
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 10:18
Læste ik lige din tekst ,, men spiltov er da blevet ulovligt ?

[ mvh. oo2-Pirat ]

Hále Bob & Perle de Phantomic

-----------------------------------

JHN's Punk B-)

0
0
Svar på denne tråd

rideklub eller ej?
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 11:23
oo2-Pirat: Nej, er de ikke. Det har vidst, så vidt jeg ved, noget med hvor meget foldplads hestene har, at gøre. Men er faktisk ikke sikker.

Mvh.

Regina Sørensen

*Dressur hest søges*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider