Jeg har haft hest opstaldet på rideskole, og pt rider jeg også en hest for en avler, som også står opstaldet på rideskole.
Jeg ved ikke, hvor i har fra, at hestene ikke kommer på fold, at der ingen bokse er og at man intet har med fodret at gøre?
Ved os, er der bokse, spiltove, fold hver dag og foder vi privatejere selv har været med til at "vælge".
Selvfølgelig vil der være mere uro på en rideskole, men jeg syntes nu ikke det er så slemt ved os. Nu er denne rideklub jeg er medlem af, heller ikke en stor rideklub, men den er der.
Ja, det koster penge at haven den opstaldet der, men det giver også mig flere muligheder, at jeg fx ikke skal lukke min hest ud hver morgen og ind til eftermiddag, skal fodre den morgen, middag og aften, der er en staldansvarlig der HVER dag tjekker hestene(dem alle)om den/de har det godt og passer alle de overstående ting(selvfølgelig skal jeg selv muge ud osv). Jeg føler mig hele tiden sikker!
Jeg siger bestemt ikke at jeg tror det er dårliger i en privat stald, for vi har selv stald derhjemme, hvor der pt står 4 heste, men jeg ser det nu heller ikke som en dårlig ting at have en hest opstaldet på en rideskole

For mine heste og jeg, fungerer det fint. Og selvom folk argumentere med, at det er et stresset miljø for et dyr, så kan jeg konstatere at der ingen vævere, krybbebidere, boksvandrere eller lignende er på den rideklub, hvor jeg færdes, og det ser jeg da som et godt tegn!