|
|
| Muskelhunde *debat* |
|
|
Hej med jer ænder. Nu sidder jeg lige her og tjekker hundegalleri og muskelhunden.dk i gennem og kom til at tænke på, at vi vel egentlig ikke har haft en hundedebat. Nu ved jeg ikke om det er fordi her ikke er nogen hundeejere på siden her, men derfor har folk jo deres meninger. Denne gang vil jeg tage muskelhunden op, min veninde har en muskelhund Amerikansk bulldog/ amstaff og ja, hun er jo en stor hund men den rareste på jorden. Ofte bliver muskelhunde så som pitbulls, amstaffs, rednoses, bullterrier osv dømt ned grundet ders udseende - JA de er jo kamphunde og bliver brugt til hundekampe, men derfor er jo det langt fra alle hunde der er avlet til den slags. Jeg bliver arrig når diverse hundekredse lukker muskelhunde ude: Senest har DCH's afdeling i Vojens, d 18 juni 2007, nægtet at tage imod følgende hunde til træning: Amerikansk bulldog, Rottweiler og en blanding af Rottweiler/labrador, med ordene fra ansvarshavende hundetræner og internatsindehaver for Dyrenes Beskyttelse ''Det er jo KAMPHUNDE og dem vil vi IKKE træne hos os'' NEJ det er ikke kamphunde, det er de bedste og mest trofaste hunde. De har en vilje og anstændighed der siger spar to. Du kan tirrer en f.eks. pittbull rigtig rigtig rigtig meget, hvor du der i mod vil kunne tirre en labrador nemt til at bide, da dens udholdenhed er så minimal. Men blot pga. det er muskelhunde, så får de de store kollonner i hundeblade og andre magasiner, da det jo ER en "kamphund" og de er ihh og ååh så forfærdelige. Jeg bliver stiktosset på de idioter der render rundt med en muskelhund med kuperede ører og siger de kun har den fordi den ser "sej" ud. Og det er lige præcis der problemerne opstår. Hvad mener i om muskelhunden? Er den så meget mere farlig end alle andre racer 
- Josefine
Love's completely real, so forget anything that you have heard And live for the moment now.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| asdasdsa |
|
|
- Josefine
Love's completely real, so forget anything that you have heard And live for the moment now.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| muhahaha |
|
|
Du kan tirrer en f.eks. pittbull rigtig rigtig rigtig meget, hvor du der i mod vil kunne tirre en labrador nemt til at bide, da dens udholdenhed er så minimal. -Hvis det er rigtig tror du så ikke at der fandtes flere muskelhunde som familiehunde end en labrador? Labradoren er en af de mest udbredte familiehunde, der er nok en grund. Og det kan godt være en pittbull er svær at tier, men når den er tiret så slår den dig også ihjel  NEJ det er ikke kamphunde, det er de bedste og mest trofaste hunde. -Ja, men er de ikke stadig kamphunde? er de ikke stadig avlet til at gå løs på folk og bide og kæmpe for deres liv??
Mvh, Ukompliceret (MeFeNiRo) F'ck the mainstream 8D . '' Ghini you're a part timer lover and a full time friend <''3 Punk isn't dead. It's hiding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdfdsfdsfs |
|
|
Ukompliceret - Så vidt jeg har læst, er labradoren og schæferen ved at gå "ud af mode" da de er blevet indavl da alle ville have fat i dem, dvs. de er blevet lidt kuk kuk i hovedet mange af dem  Nej den slår dig ikke nødvendigvis ihjel, dem der slår ihjel er dem der IKKE er blevet trænet og socialiceret med andre hunde fra hvalpetiden af. Og nej, det er ikke kamphunde - Visse hunde kommer fra avlere som bliver avlet til kamphunde, dem har vi ikke særlig mange af i DK. Du træner en hund op til kamp og klart nok vælger man en muskelhund til det, da en labrador f.eks. aldrig ikke være stærk nok og ikke har udholdenheden til det. MEN NEJ, du kan ikke sige det er en kamphund - da det er noget de blevet trænet til. F.eks. bliver pitbulls i USA brugt til at passe på ældre og hjælpe dem på plejehjem. Jeg kan dog ikke lige finde artiklen nu, men det siger en del om racen 
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadasd |
|
|
og jeg glemte at skrive - muskelhunden måske ikke er så populær, grundet at folk frygter dem fra visse film, artikler og andet.
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okayokay. |
|
|
Jamen du har lavet din resarch godt så? Jeg kan ikke betvivle det du siger, da det ikke er en af mine mest yndede prioriteter. Men jeg har hørt alt for mange skrækhistorier om den slags hunde til at jeg ville bryde mig om at have en gående. Jeg betvivler ikke deres kærlige sind eller noget, men jeg vil ikke være den, der er ude at lufte en muskelhund, der pludslig bliver tirret og bider en. Slet ikke! Så heller en lille sød dansk/svensk gårdhund som jeg har. Den kan ikke gøre en mus fortæd. Okay måske lige en mus, men ikke andet så :bb
Mvh, Ukompliceret (MeFeNiRo) F'ck the mainstream 8D . '' Ghini you're a part timer lover and a full time friend <''3 Punk isn't dead. It's hiding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdfadas |
|
|
Research er måske for meget at have sagt, jeg interesserer mig bare for hunderacerne og eftersom jeg omgåes folk med hundene, får man jo en del af vide. Skal selv have en amerikansk bulldog så snart vi flytter engang efter sommerferien  Men nu kender jeg faktisk flere andre racer, der er gået amok på mennesker. Der i blandt min venindes gamle schæfer der sprang i hovedet på en 7-årig pige og en anden som havde sådan en ala slædehund som gik amok på postbudet.
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| muskelhunden |
|
|
Jeg har sådan set ikke noget imod muskelhunde, hvis den har den rette opdragelse. At jeg så aldrig selv ville eje en, har nok mere at gøre med at jeg selv er til en mellestørrelses hund med massere af pels og et sødt lille hoved  Problemerne med denne hund opstår ved, at der i mange år er blevet avlet på at det er en kamphund, og derfor ligger det desværre i blodet på mange hunde. Så hvis de ikke får den rigtige opdragelse - som nogle mennesker ikke formår at give dem - kan det desværre gå galt. og fordi de er så store, og er blevet brugt som kamphunde, så er det ofte mere voldsomt end hvis en Cocker Spaniel (Som er kendt for at blive kuk kuk når den kommer op i årene) løber hen og Fx. bider dig i benet. Selvfølgelig kan der også ske ting hvis den bider dig i hovedet, men den har altså ikke samme styrke som en muskelhund har. Jeg tror sagtens at muskelhunden kan være en god og rar familiehund, der er desværre bare mange som ikke formår at give den rigtige opdragelse, og derfor ha de fået det sørgelige ry.
Nynne Som går til hestning på en hesteskole, og rider i hestetøj på hendes påwni <333
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadasd |
|
|
Nynne - nu er de fleste muskelhunde jo ikke avlet til at være agressive, hvis avlerne VED hunden har et stort og iltert temperament vil de jo smart nok ikke give gener videre. Hundekampe er ikke så udbredt i DK (det er ved at gå "af mode" igen) og derfor er det kun importerede hunde af udlandet der for det meste er skyld i uheld. Men ja, en muskelhund bider jo hårdere, derfor har de også nemmere ved at slå ihjel end en eller anden lille tæppetisser eller tilfældig hund 
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ukompliceret: Der er lavet en statistik over de hunde der bider mest, eller whatever.. du ved hvad jeg mener.. og der ligger Labradoren som en af de øverste, hvis ikke den ligger øverst. Kan ikke helt huske det  Jeg har selv en rottweiler. Vi har været lidt uheldig med hende da hendes mor var meget arrig, og det vidste vi intet om - da hun var sød nok da vi var oppe og se på hvalpene. Hun er ikke så glad for fremmede - hvilket er meget normalt, og andre hunde. Men overfor os - og dem hun kender - er hun simpelthen verdens dejligste, roligste, skønneste og mest kælne hund man kan tænke sig. På hundeskolen er hun den bedste på sit hold, og hun lukker fuldstændig af for alt andet, og koncentrer sig 100% om føreren. Jeg bliver irreteret når folk siger at simpelthen ALLE pitbulls, rottweiler'ere osv, er bidske. NEJ. Det er de ikke. Nogle af dem er avlet til kampe, ja, men mange af dem er også søde og dejlige familie hunde. Men jeg forstår godt at folk, tænker det værste om de hunde. Fordi medierne gør jo så meget ud af at gøre de stakkels hunde til syndere. Medierne skriver jo altid når der er en muskelhund der har angrebet en lille pige. De kunne jo aldrig finde på at skrive en artikel om Mette, med sin rolige dejlige pittbull - for det er jo ikke interresant. Men det er jo ikke hundene selv der vælger at blive kamphunde - det er ejerne der gør dem til det. Også får i lige et billede af min dejlige hund   
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Muskelhunde |
|
|
Well, - jeg ser sådan på det at, der er nogle racer som igennem mange år er blevet avlet til kamp. - Fordi man ikke avler dem til det nu, betyder ikke at de rent racemæssigt bare har tabt de egenskaber, både fysisk og psykisk. Ligesom en ulv ikke vil være egnet til "tam-hund", selvom man i nogle generationer forsøgte at avle den til det, vil den altid have et vis instinkt liggende. Sammenlign det med en hest, - den har et flugt instinkt, et flok instinkt etc. som er noget den har bevaret fra "ur-tiden" eller hvad man nu siger. - Det har vi endnu ikke avlet ud af dem. Derfor mener jeg stadig at det ligger i visse hunderacer, at være en kamphund, tænde hurtigere og være stærkere i kamp og "vide" hvad de skal i kamp. - Trænet til andet eller ej, så tror jeg stadig på at det ligger i dem. Desværre er der så også nogle, som bruger hunden til ...-forlænger (her snakker jeg om mænd, eherm.) - Og nogle piger bruger dem også til at fremstå sejere. Hvilket jeg synes er SÅ ærgeligt for det ødelægger kun racen endnu mere. - Så ser man dem stavre af sted, slå og sparke hunden, gå med kæmpe halsbånd bare fordi de ikke kan styre hunden  Jeg har respekt for dem som bruger hunden fornuftigt, træner den fornuftigt og generelt "bruger" hunden rigtigt. - Men den har bare et ry pt. som gør at alt for mange har racen af forkerte grunde og med den baggrund racen har, så sker der flere og flere uheld med de racer i forhold til hvis de havde en labrador. En amstaff kan bide betydeligt hårdere end en labrador. Alle racer har hvert deres egenskab, - så er det alt afhængig af hvad du vil ha' af din hund, hvilken race du skal købe. Personligt, skal der MEGET til før jeg vælger at stole på en muskelhund. Vi har tre til nabo, hos nogle sindssyge tyskere, og éen gang har to af dem (da de kun havde to) jagtet min labrador op igennem vores vej og jeg var ved at skide grønne grise :S - For jeg ved de hunde bliver kørt hårdt psykisk og jeg vil ikke stole på dem ét sekund. Ja, de hunde i DK som har rekorden for at bide flest er en golden retriever så vidt jeg ved. - Eller labrador. Men det er også fordi der er så mange flere af dem og så mange flere børnefamilier som har dem, - og nok nogle som ikke har styr på hvad de laver med hunden. Der vil altid være nogen som avler hunde som er populære, - for at avle. Og så avler de noget møg. De kaldes hundefabrikker og kender man lidt til avler verdenen kender man også dem indenfor "ens" race som har de hersens "fabrikker" x/ Synd og skam og ødelægger hunden og racen! Se f.eks. hvor mange avler chihuahua'er nu fordi du kan få 10.-20.000kr for en hvalp! - Men hvor mange af de hvalpe er noget "værd" rent racemæssigt? Men det er jo så en helt anden diskussion 
Rollo - Si hoc legere scis, nimium eruditionis habes... R.I.P. ♥ 08/07-88 - 27/04-06 † Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdaasdas |
|
|
Patricia - EJ hvor er hun fiiin. Vil også gerne have en rottweiler, men nu er jeg blevet SUPER forelsket i amerikanske bulldogs 
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Josefine - Amerikanske bulldogs er også dejlige.  Jeg skal helt klart også have en rottweiler igen, når Mollie engang ikke er her mere. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsasdsa |
|
|
Rollo nu mener jeg bestemt ikke du kan sammenligne en ULV og en muskelhund med hinanden. Selvfølgelig har muskelhunde et lille instinkt, men finder du rette avler, rette træningskreds og giver hunden det den skal - så er den ikke mere farlig end en utilpasset "familiehund". Men ja, der var jo lige for et års tid siden, TOTALT mode at have en muskelhund, alle de der smartass med store hunde og kuperede ører og hvad er der blevet af dem nu? De er sjovt nok endt på internater alle sammen og er svære at komme af med. OG hvem vil have en 2-årig utilpasset muskelhund? - INGEN synd og skam er det 
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadsad |
|
|
Patricia - Hvor gammel er hun?
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Josefine |
|
|
Hun fylder 4 år her om en måneds tid. Så vi kan heldigvis have hende længe endnu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala .. |
|
|
Når en af de her 'kamphunde' eller 'muskelhunde' eller hvad du vil kalde dem (IKKE Rottweiler f.eks. med pittbull osv.) først bider sig fast, så sætter kæben sig fast, og så åbner de stort set ikke munden igen før det de bider i hænger slapt og livløst. Og jeg har egentlig altid haft samme holdning som dig - indtil min dejlige briard, Simba, en dag kom hjem fra en gåtur med min mor og papfar, med flere blodige sår omkring på kroppen - flest i hovedet. Min mor græd. Hun havde troet at det var slut med vores højt elskede hund, og fået sig et chok der ville noget. Jeg fik afvide at hunden var løbet direkte hen mod Simba, som på dette tidspunkt var 10 år gammel, og i det Simba så det havde hun kastet sig ned = underkastelse. Alligevel havde hunden bidt sig fast omkring hendes øre, og der blev den siddende. De var 3 voksne mænd om at få den til at give slip, og to af dem måtte en tur på skadestuen (den ene var min papfar). Efter denne oplevelse må jeg sige at jeg synes at de burde forbydes (som nogle af dem jo allerede er, men de skulle forbydes alle sammen!). Og jeg ved godt at det er at generalisere, men det er den eneste måde at undgå at dem der ikke kan opdrage hundene ordentligt, pludselig står en en farlig kamphund som gør skade på andre - mennesker såvel som dyr. At det så går ud over dem der godt kan - too bad!
I am not afraid to keep on living I am not afraid to walk this world alone - My Chemical Romance, Famous last words
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wedasdasd |
|
|
Støjer - JA det er ét tilfælde ud af hvor mange? Det kunne ligeså godt have været en anden hund der kom farende og bed den. Det handler kun om opdragning og har man ikke den rette erfaring skal man ikke have en muskelhund. Jeg er ked af, at det skulle gå ud over din hund, men derfor vil jeg ikke give hunden skylden - MEN EJEREN.
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Støjer |
|
|
Jeg syntes ikke du kan sige at de skal forbydes. For ved du hvad, så kan man ligeså godt forbyde alle hunde. Man kan gøre enhver hund farlig, ond og bidsk, hvis man ikke opdrager den ordentligt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh... |
|
|
Gad vide hvorfor der er så mange anmeldte bid fra labrador? - nok fordi det er en af de hunderacer der er flest af i DK  Jeg har det sådan med muskel hunde - hvorfor? Hvis man ikke vil bruge den til kamp, hvorfor så have sådan en? Jeg har gået i klasse med en der blev overfaldt af 2 muskelhunde (husker ikke hvilket). Hun var på vej ud af bussen da de 2 hunde rev sig løs fra ejeren og overfaldt hende. På min rideskole har de muskelhunde(ja, jeg aner intet om hvordan de forskellige racer ser ud, men tror det er amerikansk bulldog blandinger). Gerd og Gylle. De er nu venlige nok, både overfor børnene der kommer og hestene. MEN de HAR altså været oppe og slås med andre hunde, EJEREN er blevet BIDT flere gange. De har også en indendørs der IKKE kommer ud, da de VED den vil bide børnene! Rottweilere er jo ikke muskelhunde. MEN min tysk/fysik/kemi lærer i folkeskolen avler dem - de var godt nok søde de små hvalpe når hun havde dem med på skolen  Men hun er altså også blevet bidt flere gange. Da jeg var helt lille havde min dagpleje mor en labrador, Bella, jeg tror virkeligt ikke at nogen anden hund ville have fundet sig i så meget som hende! Jeg satte mig op på ryggen af hende, stak fingrene i ørene på hende, trak rundt med hende dagen lang og jeg var vidst også ved at stikke en gren eller sådan noget i øret på hende engang - og hun gjorde INGEN TING! Tilgengæld har jeg oplevede ruhårede(jagthunde - jeg går på jagt og møder derfor en del) jeg aldrig kunne drømme om at have noget med at gøre. De fleste er altså ikke spor behagelige at være i nærheden af. Ja, det er selvfølgelig ejeren der opdrager hundende og der er godt nok mange der ikke burde have sådan en. Men det går altså galt selvom ejeren har forstand på muskel hundende alligevel! HVIS jeg kunne tåle hund er der vidst ingen tvivl om at jeg vil have en retriver (eller/og en jack russel - som iøvrigt kan være noget så hidsige, men alligevel har jeg aldrig oplevet dem gøre noget)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maeh... |
|
|
"Gad vide hvorfor der er så mange anmeldte bid fra labrador? - nok fordi det er en af de hunderacer der er flest af i DK" Og derfor er det helt ok at de bider? Jamen så lad os da få folk til at få nogle flere muskelhunde som familiehunde, så er det jo helt ok at de bider. For der er jo mange der har dem, så kan det jo ikke undgås lol.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Josefine & Patricia |
|
|
Okay måske ikke lige med en ulv, - men udelukkende fordi ulven ikke er forsøgt gjort til tamhund som sådan. Nej jeg vil altid mene, at selv med rette avler, træning etc. vil der altid ligge et instinkt i en muskelhund, som hedder at de var trænet til kamp. - Ligesom der ligger et instinkt i en border collie at de skal hyrde, en labrador går spor osv. - visse ting kan du altså ikke pille ud af dem. Synes stadig muskelhunde er moderne som sådan, - ser ihvertfald stadig mange hvor jeg tænker at de burde dælme ikke ha' hund. - Og må tilstå at jeg synes at de fleste af de hunde som er endt på et internat burde aflives. Hårdt og kontant, for netop sådanne hunde er svære at rette op igen og når de så sidder der på et internat bliver det ikke bedre. For nogle år siden var det dobermann, rottweiler og lignende racer som var de "farlige", men de har også visse instinkter de er været avlet op til. - Hvor meget du end avler dig væk fra det, så vil det ligge i generne, det er min mening. Der kan altså ligge andre ting, til gene for at en hund går amok. - Min mormors border collie/labrador hader postbudet, men udelukkende fordi hun udviser frygt. Tilgengæld elsker han skraldemanden for han er sgu ikke bange for "sådan en bette en" (sagt om en 50kgs hund), og stikker ham en kiks. At sige at muskelhundene ikke er avlet til at være aggresive er ikke forkert, - så længe man husker på at det HAR de været. - Er vel forhåbenligt de færreste mennesker som avler på en aggresiv hund, hest, kanin eller lignende. - Men du kan ikke avle dig ud af instinkter. Jeg har al mulig respekt for folk som bruger hunden korrekt, - uanset race. Men aldrig om jeg vil stole 100% på en muskelhund. - Ligesom jeg heller aldrig vil stole 100% på Buller, selvom jeg ved at han vil gøre ALT jeg forlanger af ham. Mest til Patricia, - som jeg nævnte tidligere, så ja labrador ligger øverst. Mener det er labrador eller golden retriever. - Men check så lige hvor mange labrador retrievere der er i danske hjem, i forhold til muskelhunde. Hvor mange børnefamilier der har labrador retriever i forhold til muskelhunde. - Og så videre. Selvfølgelig bider en labrador også, nogen gange vil jeg sige at selvfølgelig ska' en hund sgu bide, for at sige fra. Og folk opfatter tit en labrador som en hund man kan gøre alt ved, og derfor overskrides hundens grænse nok oftere end en muskelhund fordi folk nok har mere respekt for en muskelhund end en labrador. - Kan du følge mig ?  Jeg har intet imod dobermann, rottweilere eller muskelhunde, - oftest har jeg noget imod ejerne. Men jeg ved også hvilke instinkter ligger bag de fleste hunderacer, og derfor vil jeg aldrig selv have en. - Jeg er mere et retriever menneske  Dermed være sagt, at jeg nu synes at visse muskelhunde kan være utrolig flotte. - Og har da selv ejet en dobermann blanding og han var fantastisk. Derudover skulle muskelhunde også være fantastiske at arbejde med, - ihvertfald nogle af dem. Andre skulle være lidt "tungnemme" men sådan er det jo med nogle racer. Og der er jo ligesom ulemper og fordele ved de fleste hunderacer, - som Nynne siger, en cocker spaniel bli'r f.eks. hysterisk med alderen Det ved min hund alt om, doh.
Rollo - Si hoc legere scis, nimium eruditionis habes... R.I.P. ♥ 08/07-88 - 27/04-06 † Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Patricia |
|
|
Det jo plat, - enhver hund kan bide. Sådan er det jo. - Ingen siger det er okay de bider, men selvfølgelig sker det! Vil du nogensinde garanterer for at din ikke gør? Nu kan man sige at jagthunde er også noget helt andet, - de er tændt på jagt og mange jagthunde, særligt springer spaniels, bliver jo knækket fuldkommen ned og bygget op igen og vil derfor altid have et vanskeligt sind. - Har mødt et par af slagsen. Den ene var så utryg ved mennesker at den ikke engang havde det godt med alle i huset og det er jo skide synd. - Så var faren så dybt imponeret over at den efter 5 minutter lod mig klø den på maven Den var sød. Men man kunne se hvor bange den var og den havde altid fokus på faren for han var føreren. Mht. medier, - tjaeh kommer det ikke også hurtigere i nyhederne hvis en udlændinge har f.eks. begået indbrud, voldtægt eller lignende, i forhold til hvis en dansker har?! - Sådan er det, dårlig nyt sælger. Da jeg var til Roskilde Dyrskue her den anden dag, så jeg en med noget der lignede en labrador/amstaff, - han siger "sit", hunden havde fokus alle andre steder for den virkede lidt forvirret. - Så sparker han hunden over bagbenene og siger "SIT" så hunden da virkelig kunne lære det  Jamen det blir selv en skide chihuahua sguda træt af i længden! - Nogle hunde tænder så bare hurtigere end andre, det vil enhver hundeavler sige, - muskelhund eller ej. Ligesom terrirere er hidsige, cocker spaniels er hysteriske, de små tæppetissere er skøre, (P)JRT'ere er hidsige og hurtige og ja... fortsæt selv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
Nu avler vi selv hunde, er inde i DKK osv. derudaf, så høre man om lidt mere end bare div. medier. Jeg må sige at Rollo har sagt størstedelen af det som der skulle siges. Men ang det med at Labrador ligger øverst, jamen det er da klart når der er SÅ mange af dem i Danmark iforhold til muskel hunde.
NEJ det giver dem ikke ret til at bide, men se lige sådan på det, hvis der var lige så mange muskel hunde i Danmark som der er Labrador ville de klart indtage første pladsen. Der findes SÅ mange forfærdelige tilfælde, og uanset hvad så ER muskel hunde farligere fordi de har flere kræfter en f.eks. en shæefer, labrador osv. Som tidligere nævnt "låser" de i kæben - det er deres instinkt. Deres instinkt siger de ikke skal give slip, og de gør det ikke. De har mange flere kræfter og dermed gør de en del større skade, træning kan ikke ændre på deres instinkter eller deres race standard. Du KAN ikke avle dig ud af deres instinkter, du kan ikke avle dig ud af at de HAR flere kræfter i f.eks. kæben, du kan ikke avle dig ud af de uanset hvad har den tendens til at tænde nemmere af - over ingenting hvilket vi har nogle overnævnte eksempler på. Uanset hvor meget der bliver holdt hånd over muskel hundene hjælper det bare ikke noget, det ændre ikke noget for fact er de ER farligere, det er faktisk ikke noget der kan stilles til diskution for sådan er det bare. Som igen tidligere nævnt findes der desværre nogle "hvalpe fabrikker" som avler en masse hvalpe udelukkende fordi de ved hvor mange penge hvalpene er værd - med stamtavle. Desværre er der osse mange der er villige til at købe denne race for lidt billiere penge men uden stamtavle og her bliver det farligt! For dem findes der en del af og JO disse "hvalpe fabrikker" er fløjtende ligeglade med hvor deres hvalpe ender uanset hvor iltre de er i deres temp. Det er sørgeligt - men sandt. Det er en af grundene til DKK er så obs på det med muskel hunde fordi det tog så meget overhånd sidste år, og de er der jo stadig rundt om i Danmark. Nårh det blev til lidt alligevel selvom jeg egentlig ikke gad diskutere det 
Hilsen Jose & Raffe <3 En Rigtig Hest Er En Dansk Sports Pony Ligesom Min  En "Lille" Hest Med Et Stort Hjerte <3 Og Med Selvtilliden Iorden Kåret Som JHNs Bedste Ekvipage- Hest 2006 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og forresten. |
|
|
Patricia jørgensen - det er meget muligt, jeg har heller ikke en labrador, men der må stadig være en grund til det er en så yndet familiehund? og man hører stadig om flere døsdfald efter et muskelhund har bidt, end en labrador.' Forresten har jeg slet intet imod muskelhunde som sådan. Min gamle bedste veninde havde en Amerikansk bulldog. DEn var rigtig sød (:: Og min farmor og farfar har haft en fransk bulldog og har en engelsk bulldog nu.. Den franske var rigtig sød (: Ved godt de ikke er så store, men de må da også ses som muskelhunde??? Men den engelske er alt for voldsom efter min smag! DEn pisser bogstaveligste forstand teritorier af når den er hjemme ved andre, og når den er hjemme ved min kærlige hund prøver den at slå den ihjel. Min hund kan ikke komme i nærheden af dens hus, for så bliver den også slået ihjel. Det sys jeg sku er lidt væmmeligt at tænke på, for deres hund er også bare af fin afstammning og blabla, men det ligger jo åbenbart de der i gernerne! Seriøst, den hopper op ad mig, og sætter sig på folk for at få ejerfornemmelse osv. og hvis man prøver at rykker den snerre den. jeg kan aboslut ikke lide den! Men den franske var sgu sød nok 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh... |
|
|
De der ligger øverst på den der statestikliste - labrador, golden retriver osv. - er der jo også en grund til bider meget. Prøv at tænke på hvem der køber sådan en hund; børnefamilier, hvor mange af dem ikke er i stand til at opdrage sådan en hund, og hvor børnene "driller" hunden til den bider. Folk, der ikke har forstand på hunde, men køber sådan en fordi de skulle være så skikkelige og nemme at have med at gøre. Mht. muskelhunde synes jeg, at så længe det er en hund, der er avlet til at dræbe (og ikke give slip før byttet ligger stille) er det ikke forsvarligt at eje dem i DK.
Mvh. Zandie aka Guramien © - Søger part (nordsjælland), se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Det er muligt at flest familier har labradorer, men nu mener jeg også at have læst at en labrador har en høj agressionstærskel. Men med det jeg skrev længere oppe, prøvede jeg blot at fortælle at selv en velkendt familiehund, kan finde på at bide. Rollo: "Det jo plat, - enhver hund kan bide. Sådan er det jo. - Ingen siger det er okay de bider, men selvfølgelig sker det! Vil du nogensinde garanterer for at din ikke gør?" Hm. Jeg har da aldrig sagt en enhver hund ikke kan bide? Jeg har da netop sagt deroppe ^ at man kan gøre enhver hund bidsk, og ond? Og NEJ jeg kan ikke garantere for at min hund ikke bider, hvis hun bliver provokeret. For alle hunde kan finde på at bide, angribe, osv. uden grund, hvis de bliver provokeret. Men jeg er dog godt klar over at i en muskelhund ligger et gen, som aldrig vil kunne blive avlet væk. Det er jeg helt enig i, Rollo  Men derfor mener jeg ikke at man bare skal forbyde racen(ikke dig der har sagt det), for man kan virkelig få en dejlig hund ud af dem, hvis man ved hvad man har med at gøre. Avlerne burde være mere anstændige med hvem de sælger hundene til - hvilket nok aldrig kan lade sig gør, da der altid vil være nogle der er ligeglade. "Mht. medier, - tjaeh kommer det ikke også hurtigere i nyhederne hvis en udlændinge har f.eks. begået indbrud, voldtægt eller lignende, i forhold til hvis en dansker har?! - Sådan er det, dårlig nyt sælger." Ja, men det er jo det der gør at folk får alle de fordomme overfor hundene. Og det syntes jeg ikke er ok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg ønsker mig en Amstaff - så mit indtryk af muskelhunde er vel sat allerede der. (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stinks |
| Forfatter:  |
Bitches |
| Dato:  |
21-06-2007 12:34 |
|
Ja, nu gad jeg virkelig ikke læse hele den her tråd. Men vil bare sige, at en hund er, hvad man gør den til, ligemeget race. Jeg er selv HELT og aldeles betaget af Pitbull Terrier, Amstaff Terrier og især Bull Terrier - De er simpelthen SÅ dejlige. En hund er en kamphund, hvis den er opdraget til at være kamphund. En hund er en familiehund, hvis den er opdraget til at være familiehund. ALTSÅ! Min bedste veninde og hendes kæreste har den dejligste Pitbull Terrier, Shiva. Jeg er fra nu af hendes faste plejemor, når de skal noget i længere tid af gangen. Selv uden hundetræning er hun simpelthen SÅ lærenem, lydig, respektfuld, legesyg og kærtegnene. Hun er helt igennem dejlig. Man kan sagtens gå med hende uden snor, hun kommer når man kalder og opfører sig ordenligt når der er andre hunde. Selvom hun utroligt gerne vil lege 24/7.  Hun er nu meget større, men stadig det dejlige søde udtryk:) De dejlige dyr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdasdas |
|
|
Bitches - uanset hvordan hunden er, SKAL DEN ALTID være i snor. Det står bl.a. også på muskelhunden.dk og det er ligegyldig hvilken race det er. Men hvor er hun fiiin. De skal ikke glæde sig til at hun bliver omkring et år, haha  (jeg har ikke lige tid til at læse alle andre indlæg igennem siden i går da jeg skal ud og købe sko snart )
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Josefin |
Bitches |
21-06-2007 12:59 |
|
Hun er altid i snor, når hun er på besøg hos mig. Medmindre vi er ude på marken, der løber hun frit rundt nemlig - det skal de også have lov til. Men når hun er hjemme er hun aldrig i snor (de bor ude på Lars Tyndskids marker nemlig;))
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tiyiighk |
|
|
Jeg har det sådan med muskel hunde - hvorfor? Hvis man ikke vil bruge den til kamp, hvorfor så have sådan en? Hvad fanden er det for noget mærkeligt noget at sige? Hunde er hvad man gør dem til. Jeg har selv en Amstaff, hvilket vel giver min holdning til kende? :b Jeg eeelsker dem  Kan blive så rasende når folk fyre sådan noget latterligt af, for de generalisere dem. Hvis en af slagsen har bidt en hund, ja så er det straks alle sammen der skal forbydes. year right. Min amstaff, er nu 2 gange blevet overfaldet af schæfer hunde. Men det er jo noget andet, for de er jo ikke kamphunde  To gange er det sket nu, en af gangene skulle min hund til dyrlæges og have syet et sår den havde fået. Er det ikke også noget med at i år 2000 blev Amstaff'en kåret som årets familiehund? Det har jeg i hvert fald hørt fra mange ;D Lige et bilede af min elskeeede hund :    Okay det blev to billeder :b
- Julie Salomonsen Durango 14 & Évros Kærlund <3 Nu uden Chemin & Naicon :'/ * Team JENSEN *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| muskelhunde |
|
|
Nu har jeg ikke læst alle indlæggende igennem, da det jo er blevet godt langt  Vi har selv avlet American Staffordshire Terriers (Amstaff) i maaange år. De er de dejligste hunde overfor mennesker og børn, ingen tvivl om det. Det var vores i hvert fald, da de fra de var helt små, blev vænnet til meget kontakt med mennesker MEN, de HAR altså et gen der siger "slå ihjel", når de ser andre hunde, og denne side har vi også oplevet. Flere gange har de angrebet andre hunde eller hinanden. De kom op og slås lige så snart der var mad i farvandet, og når de så en anden hund, farede de lige i hovedet på den. - og det var ikke bare for at makerer sig, men for at dræbe! Vi turde ikke have dem mere til sidst, efter vi havde haft så mange grimme oplevelser. Vi savner utrolig meget vores dejlige familiehunde, men vi turde simpelthen ikke løbe risikoen længere. De har været ved at slå hinanden og andre hunde ihjel flere gange, og min mor havde nær fået bidt hånden af, da hun engang prøvede at stoppe dem. Det har ikke noget at gøre med deres opdragelse, da vi altid har trænet, og prøvet at vænne dem til andre hunde siden de var små. Jeg bryder mig ikke om at se alle de der atten-/nittenårige fyre komme gående med dem op i byen, da jeg VED fra egne erfaringer, at det meget hurtigt kan gå alt.
Mvh. Antonia - med det dejlige dressurdyr: BJERREGÅRDS EROS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hunden er hvad man gør den til |
|
|
Hunden er hvad man gør den til, - delvist enig. Iiih Josefine, - hva bilder du dig ind at lave sådan en fed diskussion lige når jeg sidder og har mine 24 timers forberedelse til eksamen Burde sidde og analysere min tekst. Nå anyways, - ja en hund er hvad du gør den til, men kun til en vis grænse... - For alle hunde har hver deres instinkter og egenskaber, både på godt og ondt. Derudover har hver hund sin personlighed og nogle skal tirres mere end andre. Nej jeg synes ikke de ALLE skal forbydes, - men jeg synes der burde findes et slags "hunde-kørekort", med strengere regler for visse racer. - Der i blandt også racer som alaskan malamute, border collie, muskelhunde, schæfere osv. for nogle racer kræver mere end andre. Der findes så mange labradors, som Guramien og Jose siger, - mange tilhører børnefamilier, folk som ikke har forstand på hunde osv. så de bliver tirret over længere tid og til sidst får de nok og siger fra og det synes jeg sgu er okay, helt ærligt. Min yndlingshund blev aflivet fordi den lå på gulvet, min fætter kravlede på den og så snappede den ud og ramte min fætter i hovedet desværre. Den snappede kun ud og intet andet, - for min lille fætter som var baby på det tidspunkt lå og kravlede rundt over det hele på den. - Til den dag i dag, er jeg stadig sur over hunden blev aflivet for det var sgu ikke dens skyld. Så kunne de ha' sendt den ned til mig. Men grunden var delvist også at min tante hadede den. Patricia, - helt enig, er synd og skam at medierne puster sådan til tingene men sådan vil det altid være desværre. - Husker engang jeg så noget dokumentar som gik bag om nyheder etc. hvor der var en som sagde at det var grusomt men f.eks. den tsunami der havde været, der havde de tænkt "YES!" for de vidste hvor meget det ville sælge. Det jo sygt! - Men faktum er at dårligt nyt sælger, de ved at folk "gerne vil" ha' pustet til deres idé om muskelhunde og det er primært bare fordi folk sætter sig for lidt ind i hunde og racerne. Hvor mange går ud og læser en masse ting om den race, før de køber den? - F.eks. er en rottweiler ingen muskelhund, men en hyrde hund. Jeg ville aldrig købe en border collie medmindre jeg vidste jeg kunne aktivere den rigtig meget for så bliver racen rastløs og så kan den også finde på at gå amok. Vi har en blandingshund derhjemme, - coton de tuléar / cocker spaniel. Vi kender en hel del til cockeren, men satte os grundigt ind i cotonen også, før vi tog op og hentede hende. - For så vidste vi hvad vi havde med at gøre! Det er jo faktisk der problemet ligger, - de færreste køber ud fra hundens egenskaber men køber fordi "sådan en havde vi som barn" eller, "den ser jo flot ud!" Jeg har ikke selv en muskelhund, - regner heller ikke med at jeg skal. - Men jeg kender nogle stykker og er ikke komplet negativ overfor racen. Men hvor mange herinde har købt en hund ud fra dens egenskaber? - Og hvis flere gjorde det, hvor mange ville så købe en muskelhund f.eks.? Eller en labrador for den sags skyld Det er jo en jagthund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dildahlgårds Kira |
|
|
Jeg har også altid ønsket mig en muskelhund, men tiden til den er der ikke, og man skal sgu have tiden til en muskelhund (og også andre hunde) så ingen muskelhund til mig.
- Sascha tidl. sasma SN-Foto.dk - amatørfotografering part søges i kbh området! send pb for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dooogs |
Bitches |
21-06-2007 14:15 |
|
Helt rigtigt Rollo. Men det jeg mener med, at en hund er, hvad man gør den til, har jo bl.a. noget at gøre med informationssøgning før køb af hund. Man skal finde en hund, hvis behov man kan dække, for at de ikke bliver 'skøre'. Informationssøgning er en vigtig del af den beslutning man tager, da det er et liv man tager ansvar for ved køb af hund. Jeg har læst meget om Bull Terrieren for eksempel, og jeg ved 100% at jeg kan dække alle de behov den har. Desuden, hvis enhver hund ikke bliver opdraget med gensidig repsekt, kærlighed og konvsekvens - ja, så kan de LET gå hen og gøre noget dumt. Desuden skal man også tænke på en hunds instinkter. De gør jo ikke noget, bare fordi de lige har lyst. Det er et naturligt instinkt hos hunde at beskytte deres område, sige fra når de ikke har lyst eller føler sig truet. Antonia - Jeg tror også, det er nemmere at styre en Amstaff, hvis man har én hund af gangen, så man kan lægge al sin opmærksomhed på den. Self. skal den lære og have selskab, men at den ikke hele tiden skal konkurrere med andre i flokken. Det er nemmere, at lave 'fejl', hvis der er flere hunde man skal motivere 100% end bare en. Så snart jeg er flyttet til Brooklyn, så er mit første køb en Bull Terrier. <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hrsehsehsh |
|
|
Bitches: Det er selvfølgelig rigtig nok, men det maksimale har nu altid været 4 hunde hjemme hos os, så der har været massere af tid til hver enkelts behov - man kan også risikere at det giver den modsatte effekt kun at have en, da de jo så absolut ikke lærer at fungere med andre hunde.
Mvh. Antonia - med det dejlige dressurdyr: BJERREGÅRDS EROS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bitches |
|
|
Vil nu også mene det ikke altid har noget med antallet af hunde at gøre, - vi har haft 4 hunde uden indbyrdes problemer. - At den ene hund var en tidl. gadehund, var nok det største problem blandt vores hunde  Selvfølgelig reagere nogle hunde anderledes end andre på mange hunde, - men omvendt kan man sige at fungere 4 hunde ikke indbyrdes i en flok derhjemme ja så gør de nok heller ikke med andre hunde udenfor hjemmet jo. - Så kan der så være problemer som to alfa hunde etc. men det er jo forskelligt fra flok til flok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er en ha |
Bitches |
21-06-2007 15:31 |
|
Og så kan man jo også bare være uheldig, og få den ene eller den anden slags hund( fra gravhund til puddel:P), som bare ER lettere forstyrret, og ikke er til at have med at gøre. Men jeg mener stadig, at størstedelen af alle tilfælde, så er hunden hvad man gør den til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ljmæp-m,æ-er |
|
|
Kamphunde har et kamp insinkt fordi de er blevet avlet til kamp i over hundrede år, kampinstinket stammer fra dengang hvor man lavede tyrekampe (hunde mod tyren) det var bulldogs man brugte til disse kampe det er bla derfor at bulldogs har underbid og rynker. Kamphunde kan være de kæreste skabninger og de mest trofaste hunde MEN de har et kampinstinkt og det er derfor der sker så mange overfald pga. der er fjolser der bruger dem til kamp eller som ikke sørger for at få dem socialiseret med andre hunde fra starten. De har det generalt svæere med andre hunde end de almindelige retrivers. Grundet deres kampinstinkt er der også større risiko for at det siger "klik" men jeg synes tilgængæld at det ville være forfærdeligt hvis der kom en lov om at de skal bære mundkurv jeg synes nemlig ikke at man kan dømme bestemte hunderacer til at bærer mundkurv. Min konklusion vil være: at hvis man anskaffer jeg en sådan hund skal man sørge det er fra et ordenligt sted da disse hunde kan være farlige hvis de ikke har ordenlige gener, og at man skal have lidt hundeerfaring da disse hunde er lidt vanskelige at opdrage, men at i alt er en muselhund en trofast ven for livet som aldrig ville gøre en flue fortræd.
Jjips MVH. Thea Løvgreen -Som ikke har noget tilovers for dyremishandlere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| www |
miss chanel |
21-06-2007 19:20 |
|
Jeg har det sådan med muskel hunde - hvorfor? Hvis man ikke vil bruge den til kamp, hvorfor så have sådan en? øh ja. hvad så med en travhest eller fuldblod, fx? hvis man ikke skal til løb med den, hvorfor så have en?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| miss chanel |
|
|
en travhest eller fuldblod skader jo ikke en fordi den kan løbe stærkt, det var sku da en underlig sammenligning. Patricia Jørgensen: Du er dummere end jeg regnede med  havde godt nok ikke regnet med at jeg blev nødt til at skære det ud i pap. Flere hunde er selvfølgelig = flere bid, man bliver jo nødt til at regne ud hvor mange bid pr. hund istedet  Jeg mener det er for farligt med muskelhunde, specielt når de unge seje drenge(piger) skal have sådan en hund - og indse det dog, der er jo flest af den typer mennesker der syntes det er sjovt at have en hund de kan skræmme folk af helveds til med. Ja, jeg mener de skal forbydes(ellers skal folk godkendes på en eller anden måde til at købesådan en - for det er sku ligeså farligt som et våben!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala .. |
|
|
Har ikke lige tid til at læse alle svarene, så svarer bare lige på de to jeg kan se er direkte til mig. Josefine Andersen : Jamen det er sikkert rigtigt. Men selvom du ikke opdrager f.eks. en Golden helt perfekt betyder det jo ikke at den farer i flæsket på alt hvad der rører på sig. Og jeg siger ikke at det nødvendigvis betyder det med en 'muskelhund' - men chancerne ér altså størrer fordi de er avlet til det! Desuden synes jeg ikke at jeg ser noget svar på det med at deres kæber låser? For dét gør de altså ikke på en labrador, golden osv. Og lige præcis dét er nok den væsentligste grund. Patricia Jørgensen : Egentlig samme svar som til Josefine. Og så faldt jeg lige over miss chanells svar; hvad så med en travhest eller fuldblod, fx? hvis man ikke skal til løb med den, hvorfor så have en? Nu er der pænt mange fuldblodsheste der er avlet til andet end løb 'min' dreng som er arabisk fuldblod har f.eks. aldrig set en galopbane. Så det holder vist ikke helt.
I am not afraid to keep on living I am not afraid to walk this world alone - My Chemical Romance, Famous last words
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vov Vov |
|
|
Min veninde har haft en Bullterier, og selvom jeg var godt bange for ham i starten, så gik det over efter 5min.. Han plejede og ligge og sove på mine fødder  Desværre blev han aflivet for tre uger sider, da det viste sig, at han havde dårlige nyre..(Noget han var født med) Han blev kun 2 1/2år, og min veninde nåede desværre kun at have ham i 7-8 mdr.. Men ellers så bryder jeg mig ikke om sådan nogle kamphunde..Men det er jo nok også alle de skrækhistorier man hører om, der er skyld i det..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
maeh: Jeg misforstod det du skrev, og det indrømmer jeg gerne - så please lad vær med at udtale dig om mig, for du kender mig ikke, så gider du godt at lukke? Thanks 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Patricia Jørgensen |
|
|
Du kunne måske også prøve at åbne øjnene og læse hvad jeg skriver 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
hvor er du flabet at høre på  jeg læste det for HURTIGT. er det virkelig så svært at fatte, at jeg misforstod det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdsdas |
|
|
Nu har jeg læst en de fleste svar i gennem, jeg kan ikke lige finde ud af hvad der er til mig, så jeg svarer vist bare i en stor smørre. Det med at deres kæber låser, det er så vidt jeg ved ikke alle muskelhundes der gør det, kan ikke lige huske hvilke racer det er, men ja der er nogen bestemte der gør det. Som mange af jer mener, burde man måske have et hunde"kørekort" for at kunne håndtere end muskelhund og ja, det mener jeg bestemt kunne være en god idé. Jeg har taget "licens" eller hvad det hedder min min ældste hund, dvs. ligesom ridemærker er der bronze, sølv og guld -halløjsaer og jeg var så oppe i sølv da min hund kun var unghund dengang Det ville helt sikkert være smart, da man så er sikker på at man kan håndtere hunden. Og ja, det er synd og skam med de unge fyre og piger, der kun køber dem for at spille smarte. Jeg mødte bl.a. lige en i dag som var blevet bidt i hånden af sin rottweiler da han kun købte den til at se smart ud med, så nu er den blevet aflivet Hold kæft jeg blev stiktosset. Jeg mener dog ikke at en muskelhund skal kaldes "kamphund" det er den jo ikke, vi er jo heller ikke forbrydere før vi har begået noget kriminelt, der i mod er det en muskelhund indtil den har været i kamp. Lige som haner, de er også først kamphaner når de har været i kamp. Muskelhunde kan være ligeså trofaste og godmodige som alle andre hunde, med rette træning. Det holder jeg fast i, men uden rette træning kan de blive møgfarlige ja.
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Patricia Jørgensen |
|
|
Hah, jeg syntes godt nok det er dig der starter med at svare mig flabet med at slutte med at skrive lol.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
som sagt fordi jeg MISFORSTOD det, og fordi jeg fandt dét morsomt som jeg TROEDE at du mente.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er fint nok.. |
|
|
Det er helt fint at du misforstod, men så skal du bare ikke skrive at jeg skal lukke bagefter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdsad |
|
|
NÅ MEN jeg vil lige vise jer hvilken smuk basse jeg skal have:  en smuk amerikansk bulldog som hende her can't waiiit
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala .. |
|
|
Josefine: Jamen held og lykke med det så (: Hbåer ikke et vi ender med at høre skrækhistorier om den  Men du lyder nu også som om du har tænkt dig at træne den ordentligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Muskelhunde |
Kirsten (souloglille) |
21-06-2007 20:21 |
|
Jeg har selv en Amrikansk Bulldog og en Labrador. Bulldogen er noget af det sødeste, kærligste og roligste, og vi ved da, at hun ikke vil gøre noget ved nogen. Men det er stadig en muskelhund. Det behøves jo ikke altid være noget negastivt.! Men jeg kan også blive irreteret over folk der har muskel/kamphunde, og siger at det ikke er en kamphund/muskelhund, for jo, det er de. De har engang været avlet til det. Og det kan sagtens være den sødeste hund man nogensinde har ejet, men det er stadig muskel/kamphund. Vores Amrikanske Bulldog er da også en muskelhund, men den er trænet og socaliseret ordenligt, og dens "forfædre" er nogle ordenlige hunde. Så den bliver jo ikke dum i hovedet. Men tit er det sku også idioten der står bag!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maeh.. |
|
|
Det undskylder jeg, men jeg blev ret sur over at du skrev "Du er dummere end jeg regnede med"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| muskelhunde :D |
|
|
mmh, I love them.  Har selv en amerikans stafford shireterrier  , super dejlig hund. Elsker simpelthen store hunde. <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan siges... |
|
|
Ufatteligt kort: En hund er hvad den bliver opdraget til. Der er masser af små gravhunde eller andre "uskyldige" hunderacer der bliver syge i bolten og bider osv. En hund er hvad den bliver opdraget til. Vi har selv haft en muskelhund, og den var from som et lam. Min onkel træner desuden hunde, han gider ikke have schæfer hunde mere, fordi der er ALT for meget indavl i dem. Og det er jo synd, sådan set.
Malle music when the light goes out
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Muskelhunde. |
|
|
jeg har inegnting imod muskelhunde. Jeg ser sån på det at det er ejeren der opdrager sin hund til at blive agresiv på andre hunde ved at træne dem til det. Min Kæreste og jeg har en Pitbull-Amstaff blandning og han er den sødeste hund . man kan lege vildt med ham og han kan med alle andre hunde uden at blive for ivrig og begynder at bide. han er godt opdraget og kommer når man kalder. han ved hvornår han skal stoppe. jeg synes at man først skal anskaffe sig sådan en slags hund når man ved man har tiden og lysten til at opdrage på den. Folk der opdrager den til at være kamphund skulle virkelig ha tæsk ! ( ja undskyld mit udtryk ) men bliver så gal på dem der ik kan styre sine hunde... Her er et par billeder af hunden: navn: Shorty Alder: 2½ år. Det kan godt være han ser farlig ud.. ( De står med en bold  )  Her ligger han helt afslappet med en af vores kammerater  og igen med en hunhund han skal ha hvalpe med  De er så kære sammen  gaya er Amstaff-Bullterrier  Ligeså rolig som shorty  Mvh.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhh |
miss chanel |
22-06-2007 21:16 |
|
'min' dreng som er arabisk fuldblod har f.eks. aldrig set en galopbane. Så det holder vist ikke helt. hmm nej - hvad så med ''kamphunde'' der aldrig har været til ''kamp'' ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala .. |
|
|
miss chanel: Derfor ligger genet stadig i dem Vi har f.eks. en tidligere galoppony i stalden. Galoperer man ved siden af hende i skoven begynder hun at løbe stærkere, fordi hun tror at det er en konkurrent. Epirus, som aldrig er trænet til galopløb, gør det ikke - for han ved ikke at det er det det betyder, fordi han ikke er trænet til det. Altså er det ikke et gen, men udelukkende træning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| qdwqeqwe |
|
|
støjer - JA men nu er arabere også ofte heste der har meget styrke og er vandt til at løbe langt i Egypten og Saharas ørken f.eks. med de der oliefolk og hvad ved jeg , det må jo også ligge i genet på dem. Men når det er en hest, så er det noget andet? EN HUND, HEST, KANIN - ANYTHING ER HVAD MAN GØR DEM TIL.
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala .. |
|
|
Josefine: At de har styke til at løbe langt betyder jo ikke at de gør det ved enhver given lejlighed? Dermed ikke sagt at en muskelhund angriber ved enhver given lejlighed - overhovedet ikke. Men derfor har de stadig generne Og nej, alt er ikke hvad man gør det til. Dyrene er, ligesom mennesker, født med nogle ting, som bare ikke kan laves om - gener. Man kan så vælge at udnytte dem, eller man kan vælge at lade være, men de vil alligevel altid være der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdadsa |
|
|
Alle babyer er født ens, de er hvad de bliver opdraget til  Men med rette opdragning sker der intet.
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Labrador? Nem til at bide? :s |
|
|
Det var da en åndsvag sætning: "Du kan tirrer en f.eks. pittbull rigtig rigtig rigtig meget, hvor du der i mod vil kunne tirre en labrador nemt til at bide, da dens udholdenhed er så minimal." Det har da intet med udholdenhed at gøre overhovedet! Det er dens psyke?! Labradorens udholdenhed + psyke er rigtig god. Derfor den er så god en familie hund. Vores labra har ALDRIG bidt, selv om børn af og til rykker den lidt i halen, og piller den i ørene og andre mærkelige ting. Jeg kan tage dens kødben og provokere hende? Dét var en MEGET dårlig samligning du fik lavet dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345. |
|
|
Og det med at labradoren er en af de øverste på listen. Mon ikke det er fordi det er MANGE flere af dem end fx. amstaff? En umoderne hunderace der måske bider meget, kommer ikke på listen, fordi der ikke er nok af dem? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala .. |
|
|
Josefine : Forstår ikke helt hvorfor du bliver ved med at holde på at alting KUN kommer an på opdragelsen? For det er jo fakta at det ikke er rigtigt. Ellers ville der f.eks. ikke være noget ide i at sige at den og den race er hydehunde, den og den race er jagthunde osv. osv. Forklar lige dét for mig så ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadsadas |
|
|
Støjer - ja det bliver jeg ved med at holde fast i! Deres instinkt ligger der JA, men derfor kan du opdrage din hund til at være som den nu skal være. Alle dyr kan blive livsensfarlige hvis de bare går og får lov til ting og sager. Helt ærligt, alle de muskelhunde jeg kender og har kendt har ALDRIG bidt. Du kan få så mange forskellige sind, ligesom med heste og andre dyr. En hyrdehund har bare brug for meget motion, en jagthund kan ligeså vel være en familiehund som alle andre. Det er jo blot hvad de bliver trænet til.
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala .. |
|
|
Josefine: Jamen man bruger jo netop jagthunde til jagt, hyrdehunde til at holde styr på får osv. fordi de har instinkter og gener som gør dem gode til netop det de er! Der er jo også en grund til at man bruger muskelhunde til kamp, og ikke retrievere. Du har helt ret i at opdragelsen også har meget at sige, men derfor har de det stadig liggende omme i baghovedet, og føler den at den er nødt til at angribe, så bliver angrebet meget værre end hvis det var en anden hund. Dels fordi den har stærkere kæber, som hos mange af racerne 'låser', men også fordi, som en anden tidligere skrev; den ved hvad den skal gøre. For det er det de blev/bliver avlet til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345. |
|
|
Jamen du genrelalisere ALLE labradorer ved at sige at deres psyke er dårlig? Det er det samme når folk siger at alle muskelhunde er kamphunde, og burde holdes langt væk fra børn. Det bare underligt at labradoren er så hyppig som familie hund? Godt nok er det en jagt hund - men vores bider ikke, men render dog efter fremmede katte, dræber rotter osv? NOGLE labradoere ER dårligt opdragede, som alle hunde kan være? NOGLE 'muskelhunde' er OGSÅ dårligt opdragede .. Men det ændre stadig ikke ved, at muskelhundes kæber låser, og derfor er mange bange for dem. Det kan en labradoeres ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| adasda |
|
|
Ja det har du helt sikkert ret i F.eks. ville jeg aldrig turde have en hønsehund da alle dem jeg har kendt har haft knald i låget, lige ledes med mange andre. Min "venindes" hund, Amstaff blev angrebet forleden i en hundepark, den stod bare og gjorde ingenting hvor den anden - Collie gik helt amok og fed den i hovedet så Amstaffen skulle syes. Der med mener jeg, at det kommer helt an på hvilke gener hunden er ud af og selvfølgelig skal man vælge en muskelhund med god afstamning.
- Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afstamning... |
|
|
Uanset afstamningen er har muskel hunde stadig instinkter, deres kraftige kæbe som derudover stadig låser, fra naturens side har de stadig andre formål end "alm" hunde. Der var en der skrev med gravhunde da vi selv avler den race vil jeg lige forsvare den.. At ja der findes gravhunde som er syge i hovedet men nu kan de f.eks. ikk komme højere end knæ højde og dermed gør de ikke nær så stor skade som en muskelhund f.eks. Mine forældre har avlet gravhunde i over 20 år, og har aldrig avlet en eneste hund med dårligt temp. så denne generelisering frabedes jeg. 
Hilsen Jose & Raffe <3 En Rigtig Hest Er En Dansk Sports Pony Ligesom Min  En "Lille" Hest Med Et Stort Hjerte <3 Og Med Selvtilliden Iorden Kåret Som JHNs Bedste Ekvipage- Hest 2006 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jose... |
|
|
Hvis du læser ordentligt genereliserede jeg slet ikke. Det var bare et eks. ALLE hunde kan være syge i potten, hvis de ikke bliver opdraget ordentligt eller bliver opdraget forkert.
Malle - med Honeyburst/Raja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fff |
miss chanel |
23-06-2007 18:00 |
|
Støjer: vi har fx. en tidligere galoppony i stalden. Galoperer man ved siden af hende i skoven begynder hun at løbe stærkere, fordi hun tror at det er en konkurrent. Epirus, som aldrig er trænet til galopløb, gør det ikke - for han ved ikke at det er det det betyder, fordi han ikke er trænet til det. Altså er det ikke et gen, men udelukkende træning. jeg er SÅ enig med Josefine.  hm. Er det ikke det samme som en muskelhund, der aldrig har været til kamp? Den kommer nødvendigvis heller ikke op at slås, med andre hunde, når den aldrig har været til kamp vel?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Det er ikke hundene der er noget i vejen med - det er dem, der får dem i hænderne, og ødelægger dem. Jeg synes det er så snæversynet at man forbyder en hel hunderace fordi der render nogle idi*ter eller ukyndige mennesker rundt og spiller med musklerne... for hvem er det, det går ud over i sidste ende? -Hundene. Og alle os andre der holder af dem, for den sags skyld. Og så er det alt for naivt - for selvfølgelig finder alle de her tosser bare nogle andre hunde at misbruge. Det er simpelthen logik for burhøns, men åbenbart ikke for hundehoveder. Det er som at dømme alle andre pga. ét fejltrin fra ét individ. Hvordan mon verden ville se ud hvis vi alle tænkte sådan... Grunden til, at de får hele midtersiden hver gang der er sket et 'overfald' er, at deres bid skader mere. Små hunde gnasker løs i benene på os andre ( ), men fordi omfanget af bidet ikke er særlig stort, er det ikke noget at skrive hjem om. Prøv også at tænke på, hvor mange af disse "småbid" der ikke anmeldes/registreres... Apropos bid, så er det schæferhunde bider flest. Herhjemme bor de to fæhunde (godt nok hører de ikke under kategorien 'muskelhunde', men de er ligeledes blevet avlet med diverse "dræberinstinkter" gennem tiden og vejer +50 kg.) - og jeg siger jer, hvis de virkelig var så ondsindede som det bliver fremlyst at de er, så havde de nok fanget og flænset samtlige børn i den her gård som hver dag står og provokerer dem foran lågen. Den anden halvdel børn kender de fra klap og kæl på daglige gåture. "De er de nemmeste hunde jeg nogensinde har haft i huset" siger min far som er gammel hundeejer, og jeg kan kun give ham mit samtykke. Det er en ideel familiehund og en god beskytter - de tyve der skulle være så uheldige at finde vej skal nok få benene på nakken hurtigt (Hvis de da ikke har savlet ham ihjel først). Som sagt... det hele ligger i opvæksten. Instinkter kan manipuleres, både til det bedre og det værre. Desværre er det kun det værre from bliver sat i rampelyset - too bad, for folk ved ikke hvad de går glip af, og det tiltrækker de forkerte typer: Store hunde bliver beklædt med mærkater der siger "KUN TIL PROFIT" - ligesom små hunde bliver sat på midtersiden som chikt tilbehør på overarmen. Og så brokker folk sig over den florerende hundemode... Hurra for overhovederne! Alt er hvad man gør det til, så tænk igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345. |
|
|
Jeg ved også at 'muskelhunde' skal aktiveres meget mere end andre hunderacer. Og der er mange unge som synes det er sejt at have dem når de flytter hjemme fra, og de skal både passe skole, arbejde og feste. Og hunden kan være der hjemme og glo, med en lille gåtur dagligt .. Så det sku klart de bliver syge roen. Ligsom alle andre hunde..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spørgsmål |
|
|
Må tilstå jeg orker ikke lige at kigge alle indlæg igennem lige nu. Men nogle hurtige spørgsmål; - Hvis det alt sammen kommer ud på opdragelse og avl, - hvorfor har vores heste så stadig flugt- og flokinstinktet? - Hvorfor vil de fleste f.eks. border collies hyrde når de er hyrdehunde langt tilbage? - Hvorfor låser muskelhunde stadig i kæmper under kamp, hvis man bare kan avle og træne det væk åbenbart? JA træning betyder en hel del, men nu skal man heller ikke stille sig for naivt op og sige man kan træne og avle alt væk, - for instinkter har vi alle sammen. - Og selv med træning kan enhver hund blive skør pludselig. Det samme gælder for mennesker, - selv dem med god opdragelse og sunde familier kan det slå klik for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rollo.. |
|
|
Rollo: Jeg regner med at det du skrev med jagt hunde var knyttet til min kommentar? Ja, du har helt ret. Til en jagt er nogen hunde oppe og køre og derfor kan være sådan, men når der lige ved siden en skør ruhår står en retriver (flatcoated, labrador, golden osv), så ser jeg det der ud fra, ja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aerf9oyufoiusdg |
|
|
delte meninger skal der være plads til, har bare den holdning, at min lille hund ikke skal i nærheden af en muskelhund, da denne hvis den vil kan slå den ihjel med en bid (om det så er for at sætte min på plads eller ej) jeg har ikke mødt specielt mange søde hunde af den slags, og der hvor jeg bor har der været en del af dem, og det var hunde jeg håbede blev aflivet(de havde overfaldet en stor del af hundene i området).. heldighvis er mange af dem aflivt eller flyttet, så nu kan os andre gå med vores hunde, uden at være nervøs for at en Amstaff kommer løbende, og går til angreb.. så nr 1. regel hvis min bror på 17 år går med hunden er: går en muskelhund til angreb, sparker han den så hårdt han kan om den så falder om.. (dette gælder også en gal schæfer der bor i området ) så med mine oplevelser ønsker jeg ikke sådan en hund, eller at være i nærheden af den, da jeg hverken finder deres udseende eller voldsome (om det så er legesyge) opførelse tiltalende.. og det skal siges at jeg ser ALT for mange folk have den type hund,der siger de kan styre dem, imens deres fortolkning af at styre og opdrage dem er at slå, råbe eller flå i dem, lige så snart at de ikke sætter sig´.. og det får man ikke nogen rar hund ud af.. puha undskyld det blev så langt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maeh... |
|
|
Min sidste kommentar eller? Er ikke helt med nu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan er min mening |
Bitches |
25-06-2007 15:27 |
|
Jeg mener at hunde såvel som mennesker, ligemeget race, køn osv. kan opdrages til at være lige sådan som man vil have det. Watson, John B. (1878-1958), grundlæggeren af de behaviorismen. Udgav i 1925 Behaviorism, som radikalt byggede videre på Pavlovs forsøg og teorier: "Giv mig et dusin raske og velskabte spædbørn og lad mig selv bestemme den verden jeg vil lade dem vokse op i, og jeg garanterer for, at jeg kan vælge hvem som helst af dem og opdrage ham eller hende til hvad som helst: til læge, advokat, kunstner, virksomhedsleder, ja, selv til tigger eller tyv, uanset hans eller hendes anlæg, interesser, evner, kald og hans eller hendes forfædres race." Dette citat er underbygget på diverse forsøg med hunde, rotter og endda mennesker. Han fik aldrig lov til at lave forsøget med spædbørnene, men jeg er sikker på, at han har ret. Derfor mener jeg, at en hund er, hvad man gør den til ligemeget race.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bitches |
|
|
Jamen igen, - hvad med instinkter, muskler og bygning?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roller |
Bitches |
25-06-2007 16:04 |
|
Instinkter spiller stadig et præg, men instinkter kan kontrolleres eller reguleres. Man lærer f.eks en hest ikke at være bange for nogle ting, og ikke løbe, som egentlig er dens naturlige instinkt. Muskler spiller ingen rolle i denne sammenhæng og bygning heller ej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rollo... |
|
|
Jeg mener ikke at nogen har sagt instinkterne er fuldstændig væk. Jeg selv har bare sagt, at instinkter kan undertrykkes og fremprovokeres... både til det bedre og det værre... ligesom med heste. I "Join-Up" bruger man f.eks. hestens flugtinstinkt og instinktive behov for tryghed... Border collies vil hyrde fordi det er det de er avlet til. Præsenterer man en nyavlet border for en flok får vil instinkter blusse op, og derfra kan man vælge at præsentere den for det eller lade være. Det er det samme med hunde - præsenterer man en hund for en anden hund og provokerer den til at angribe, ja, så gør den det. Kan godt se hvor du vil hen, men det holder ikke rigtig... Det sidste spørgsmål fik jeg ikke fat i, men de hunde folk får fat i og bruger til kampe har jo lige netop fået fremprovokeret agressiviteten de besidder... ligesom alle andre... og ergo opdrages de til at slås hver gang de ser en anden hund - det er en adfærd der sætter sig fast, hvis den gentages gang på gang hver eneste dag i sit liv (eller næsten... hver gang den ser en hund, da den højst sandsynligt holdes væk fra dem når den ikke skal kæmpe). Og deres fordel i kamp er jo netop at de kan låse sig om modstanderes hals pga. deres stærke kæber... det er jo derfor man helst anvender dem når der skal gives bank - en "tæppetisser" har jo ikke en chance når først den sidder i saksen. Dræberhunde siger nogen - grov manipulation af instinkter, siger jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| marcha |
MARCHA |
25-06-2007 17:34 |
|
Jeg gad ikke læse hele tråden. Er det ikke forbudt at have pittbull i dk?
Marcha med bonnie love you <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjhkhfkjfdskjfd |
Liv ♥Islænderfjorden♥ |
25-06-2007 17:58 |
|
Muskelhunde bliver som man opdrager dem. de er meget lærenemme og derfor er der mange mennesker der kommer til at opdrage dem forkert og så er det at såadan noget sker. elsker dem 
>Skrev Liv< Med LADY<3 .....&.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|