Ja, som over skriften siger. . . Er mit lille dressur kræ råget en tur på Landbohøjskolen! 
Jeg ved godt jeg ikk har været her så længe, og at i ikke ved ret meget om hende. Men jeg har bare brug for at få skrevet alt det der er sket ned..
Altså idag skulle hele klasse til DR byen i kbh. Hvor en af vores klasse kammerater havde fået en plads i programmet "Øreflip", også skulle vi med og heppe. Da jeg slukker min telefon omkring kl. 11, tror jeg bare alt er i den fineste orden...
Da jeg så tænder min telefon kl. 3 (altså 4 timer senere), er der kommet 7 beskeder, hvoraf de 5 er hvor mit mobilsvar, et eller andet, har skrevet til mig at det og det nummer har ringet.. Med det samme jeg ser de første 4 beskeder, hvor det er samme nr. der har ringet, tænker jeg bare: Det er "bare" Louise (Gormlines ejer) der skal fortælle mig et eller andet. Da jeg ringer hende op er beskeden MEGET simpel: Min hest har kolik! 
Også står man der inde i kbh. og tænker @!#$ man!
Så jeg skyndte mig over på min mors arbejde (havde jeg aftalt med min lærer at jeg gjorde), ind af døren, også kunne jeg jo ikke komme hurtigt nok ud af døren igen. På dette tidspunkt er klokken ca. halv 4.
Jeg stod først ude hos Gormline kl. 5.!
Heldigvis har Louise en sød faster der også rider, og også har sine heste stående der hvor Gormline står. Så hun stod sammen med dyrelægen da jeg kom, fordi gormline var ved af blive skyllet igennem, eller hvad det nu hedder. Da dyrelægen havde gjort det skulle hun også lige have hånden op i Gormlines r*v, og hun mente så hun havde forstoppelse, men derfor skulle hun stadig på Landbohøjskolen. Så jeg gik ind og gik med hende, mens ejeren af gården hentede sin trailer. Da han så havde kørt traileren op på gårdspladsen, læssede vi Gormline, som for én gangs skyld, gik lige op, dygtige hest. 
Ja, fuld power på og afsted det gik mod Landbohøjskolen.
Da vi ankom, skulle hun først vejes, men tror hun gad gå over på vægten?? Nej, det ville hun da ikk. Så blev hun puttet ind på operationsstue 1 også blev der taget blodprøver, undersøgt og jeg ved ikk hvad.
Det viser sig så af hun har et eller andet der hedder noget i retning af: Novo et eller andet som jeg ikke kan huske
. Det er noget med at, det er en rimelig sjælden form for noget kolik noget.
Det er noget med at når der kommer for meget luft ned i tarmene er der et eller andet bånd, der ligger under tarmene, hæver, også bliver tarmene også "løftet", der var bare lige det at Gormlines tarme havde lagt sig over mod venstre, det havde det der bånd vidst nok også gjordt. Det er VIRKELIG ikk godt!
Men kl. 6 sagde dyrelægen: Altså nu gør vi det samme som jeres dyrelæge har gjort, skylder hende igennem og giver hende noget smerte stillende, så sætter vi hende over i ridehuset, hvor vi håber på at hun stille og rolig, vil rolle sig, så tarmene forhåbentlig lægger sig på plads. Gør de ikke det, kan vi blive nødt til at operere!
Så hvis man ikke var ked af det der, så sidder man lige nu og tudbrøler! For nu er det lige gået op for mig, hvor farligt det kan være at operere en hest..
Så nu kan jeg ikke gøre andet end af Louises faster skriver til mig hvordan det går med hende.. 
Undskyld det blev lidt langt, og måske noget rodet. Men jeg forstår stadig ikk ret meget af det der er sket... Havde bare behov for at få skrevet det ned..