|
|
| "Jeg ved godt at sadlen sidder for..." |
|
|
... langt fremme". Jeg syntes jeg hører den sætning så tit.
- Vil gerne spørge jer der ved at sadlen sidder langt for fremme - hvorfor gør I ikke noget ved det!?
- Sasma SN-Foto.dk - amatørfotografering part søges i kbh området! send pb for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :) :) :) :) :) |
| Forfatter:  |
naha |
| Dato:  |
07-06-2007 15:10 |
|
tjaah det kan jeg ikke svare på for det gør jeg  men med dem der ikke gør noget ved det (ihvertfald dem der ligger billeer herind) tror jeg tit det har noget at gøre med at det er partheste eller rideskoleheste så personen faktisk ikke rigtig kan gøre noget... Ellers kan der jo være tale om dovenskab eller nærighed men lad os håbe der ikke er så mange af dem!
hilsen Natalie JHN's distriktsliste- skriv til mig hvis du ikke er på  ♥Mirage & La Costa vil altid være elsket og savnet ♥ Hermés rimer på Succes (-;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ??? |
|
|
???...??? kan eik svare . for har ikke det problem.. ! men hvorfor hidse sig sådan op?? ???...???
- Nanna
» Nanna & Mikado © ...og ingen andre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Naha.. |
|
|
Så må man jo snakke med ejeren eller ens ridelærer.  Hellere den snak end at hesten får skæv ryg osv. Da Kiras sadel sad forkert, fik jeg da en snak med Casper, og fik en ny sadel til hende 
- Sasma SN-Foto.dk - amatørfotografering part søges i kbh området! send pb for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nanna Bananna »The Wild Child: |
|
|
Jeg hidser mig ikke op, jeg stillede et spørgsmål 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddd |
Bella |
07-06-2007 15:25 |
|
Præcis min pige! <3
Isabella © Med superspringeren Amadeus ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :) :) :) :) :) |
naha |
07-06-2007 15:25 |
|
jaah, men desværre er det jo ikke ale rideskoler der er ligesom gek, eller alle ejere der er ligsom Casper... desværre 
hilsen Natalie JHN's distriktsliste- skriv til mig hvis du ikke er på  ♥Mirage & La Costa vil altid være elsket og savnet ♥ Hermés rimer på Succes (-;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Naha.. |
|
|
En rideskole kan jo ikke drives hvis hestene konstant har ondt i ryggen, sadelsår eller i værste fald er blevet skævrygget. Så vil den jo føles halt når man rider på den, og stå. Så går det lidt bedre med den, og så får den smidt samme sadel på den, som ikke passer. Så vil de af med den, og kan ikke få den solgt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Lige nu KAN jeg ikke gøre noget - hesten har holdt ferie og er blevet kuglerund, så sadlen kommer først til at ligge optiamlt igen om et par uger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| njvhgjfhgkj |
|
|
Har ikke det problem, men jeg kunne forestille mig at folk synes det ville være for dyrt at anskaffe sig en ny sadel - selvom man sagtens kan finde en fin brugt  Det bliver dyrere i længden når man pludselig står med en hest med dårlig ryg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadler... |
sille9 ♥Linsemus♥ |
07-06-2007 17:44 |
|
Brug bomløs sadel  så passer den næsten altid.
M.V.H Cecilie Hypperne <3 Linse&islænderne<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadel. |
|
|
Altså nu har jeg ikke skrevet det tror jeg, men anyways, så passer Musse-pigens sadel ikke helt perfekt. Dels fordi den er gammel, og des fordi hun har taget lidt på de sidste uger Men jeg er også på jagt efter en ny sadel, det er bare svært at finde lige den sadel jeg skal ha'.. Så er skam opmærksom på det og er også ved at gøre noget ved det  - Men som nogen siger, så er det altså ikke alle der måske har muligheden for det, fordi de rder rideskole poyer/parter. Ellers kan det jo være fordi man lder efter en ny..
Sisse og Fantstiske Musse xD >> Stolt fjordbolle rytter 8D <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| heeejsa |
|
|
Min pony har ændret ryg , så derfor passer hendes sadel ikke længere . SÅ indtil jeg får en ny hedder den uden sadel 
Kærlig Hilsen Nadja Stalden med Den brogede Plet , Klumserøven Donna , Sure Pony & Den skæve Polka Prik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh.. |
|
|
Nu er det altså også kun hvis sadlen ligger meget grelt, at en hest der ikke fejler noget i forvejen, får ondt af det.
Mine hestes sadler ligger hvos de skal.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wedrf5t6y7u89i0+ |
|
|
Sasma, jeg elsker bare når du har sådan nogen gode indlæg at hoste op med (: Hvorfor ikke bare være ligeglad? Det er da godt de selv ved problemet, så de kan rette det til næste gang de er ude at ride.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rødgrød? |
Mulloh |
08-06-2007 08:18 |
|
Numsefisken:  Den ligger bare oven på hesten - som f.eks. et underlag  Med det andet har jeg ikke det problem..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| well well.. |
|
|
Tja.. da jeg red Miss Maja sad hendes sadel også for langt fremme, men HVAD kan man gøre, når man har prøvet 10+ sadler på ponyen, og ingen af dem vil blive tilbage hvor den skal? Der var endda sadelmager ude at tjekke en af sadlerne, han sagde god for den og omstoppede den lidt.. men tja.. efter lidt tid lagde den igen dårligt!
Shirk Is this the part in the book that you wrote, where I'm gotta come and save the day? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadler... |
|
|
"Jeg ved godt sadlen sidder for langt fremme" ^^ Det ville jeg nok også skrive hvis jeg lagde ridebilleder herind, men det gør jeg ikke, nok også lidt af samme grund. Hvorfor jeg ikke gør noget ved det? Fordi jeg ikke har råd til at få en eller anden dyr sadelmager herud og sige at jeg skal have den og den sadel, eller måske endda sige at han ikke har en sadel som vil passe Omira. Det kan godt være at det lyder som om jeg ikke burde have pony, når jeg ikke har råd til at passe den 100% perfekt. Og måske er det rigtigt? Omira virker glad og tilfreds - især når vi skal ud og ride. Hvis hun pludselig en dag begyndte at virke som om hun havde smerter, ja så kunne jeg da ikke drømme om bare at lade som ingenting og ride videre! Desuden tror jeg altså også, at der er nogle ponyer som har så dårligt et sadelleje, så det stort set er umuligt at finde en sadel der ligger perfekt på. Omira fx. har næsten ingen manke og en meget rund/flad ryg. Et par billeder af Omiras sadelleje:   ^^Det er måske lidt svært at se på billedet, men hendes ryg er stort set flad som et bord.  ^^Det ligner nok lidt at hun har en utrolig høj bagpart, men det har hun altså ikke Det er billedet der snyder. - Måske skal det også lige siges at hun er i fol på billederne og derfor rund bagtil. Vi har haft 4 forskellige sadler til Omira, 3 af dem lå af l*rt til. Den sidste som jeg har købt er en Thorowgood Griffin Haflinger sadel i kombimodel. Jeg synes selv den ligger ret godt på Omira, og den glider ikke specielt meget fremad i forhold til nogen af de andre vi har brugt.  ^^ Omiras er bare rund på bagvidslen i stedet for kantet.
MVH. Carina med Omira - Og nu også lille Olivia ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi... |
|
|
Fordi der ikke findes nogen sadler der ligger ordentligt på ham den gule.. - Som er til at betale sig fra, når man kun har en lillebitte rideskole til at tjene ind til den. Vi har prøvet med alt. Men hans sadelleje er simpelthen for dårligt. Han er for bred, har for lidt manke og er ret kort. Så prøvede vi med en bomløs. Den var for lang. Så fandt vi en ny bomløs, der er kort nok,- den glider rundt og i sidste ende frem. - Gjorden KAN ikke ligge rigtigt. Det smalleste sted om hans mave ligger liige bag forbenene, så hvis man spænder gjorden længere tilbage glider den bare frem. Men lader man problemet være, får han gnavsår.  Så selvom jeg/vi er imod det, har han nu fået en halerem på den bomløse..
MUH. Diana - DiBaNi - Donse - Glade mennesker har det bare sjovere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålålålållå |
|
|
ja jeg ved ikke folk ikke er gør noget ved det men jeg tror og regner med at det fordi de ikke har mulighederne til at gøre det. Der hvor jeg går til ridning er mange af de små heste også umulige at finde sadler til så de har fået ponypuder selvom det tisse svært at sidde i sådan en.
JEGMIG'HEDVIG'LÆRKE! SØGER PART! med L♡VE skal man land bygge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejmeddiq |
|
|
Der kan være forskellige årsager jo. Min ponys sadel ved jeg ikke om den passer , så derfor rider jeg uden sadel til jeg får en til at kigge på den 
Camille med Herkules <3 Den lykkelige ejer af Welsh Mountain 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brumbrumbrum |
|
|
..what, Sasma, det er da noget underligt noget at spørge om  - forstår ikk hvorfor at interesserer dig for, om andres sadler ligger for langt fremme? s:
Odin Black Beauty endelig helpart <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh.. |
|
|
Jeg har ikke selv det problem, heldigvis. Men jeg kunne forestille mig, at det kunne være fordi at sadlen er gledet frem under ridning, og man først opdagede det, da man kiggede på billederne. :]
Mvh. Maiken Spis maden, før den spiser dig! -- Hardcore Nightwish og Tokio Hotel fan. xD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjnæojæk |
|
|
sasma: Synes også det er noget underligt at sige at sadlen ligger for langt fremme uden at gøre noget ved det 
Jjips MVH. Thea Løvgreen -Som ikke har noget tilovers for dyremishandlere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Felula |
Avana |
09-06-2007 10:57 |
|
hehe. Er helt enig med dig  (sasma!)
KH. Avana .If there's no one beside you When your soul embarks Then I'll follow you into the dark.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ujiodhfrho |
|
|
Sasma opretter nok også indlægget for at få folk til at gøre noget ved det  Eller få en god debat ud af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Odin... |
|
|
Jeg spørger hvorfor folk ikke gør noget ved det - og for at få en god debat ud af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Måske får hesten bare en sadel på din rideskole - men sådan er det sgu ikke alle steder. Og der er ikke noget at diskutere her, sådan er det bare. Også selvom du snakker med ejeren.
- Cikorie Kiss me goodbye, kiss me out of your eye.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
90% af tilfældende kan rytteren/opsadleren sagtens lægge sadlen længere frem og spænde gjorden, hvor den så bliver liggende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| swedfrgty67u |
|
|
Sasma: vil du have en ordenligt debat, så vælg et andet emne. Sådan noget her er flueknepperi, og egentlig ikke særlig interessant. Et godt råd, hvis man ikke vil ses alt for meget ned på.
Ask, Jeg savner min hest, kom hjem igen ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Synes nu ikke det er en slem tråd. Hvis man synes det er så usmageligt kan man jo bare hoppe uden om  Kan ikke svare på dit spørgsmål, men har en forestilling om at det til dels kan være en blanding af økonomi og kompetencer... "En rideskole kan jo ikke drives hvis hestene konstant har ondt i ryggen, sadelsår eller i værste fald er blevet skævrygget. Så vil den jo føles halt når man rider på den, og stå." -Og åh jo, den slags rideskoler findes. Desværre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problemet |
|
|
Det problem har jeg også haft. Dette var dog min helpartspony, Mille Bredager, hvor sadlen gled fremad. Hun har et så lavt lansemærke, at der er næsten ingen sadler som kan sidde ordentligt. Ejerne har haft så mange eksperter ude, og efter et stykke tid - wuuush, fremad igen. Derfor, kunne jeg ikke gøre noget ved det. For det var vidst nok den som sad bedst?
Vh Regitze R. Pedersen N U O G S Å H E S T E R Y T T E R  Desværre ikke Mille rytter længere :'( Rider nu: Kissba Hofina Lysegaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cocktail: |
|
|
Hvis du har så ondt i popoen over den her debat, må du jo smutte ud af indlægget  Jeg er ligeglad med hvordan folk ser på mig - herre gud, det er en hjemmeside Natacha: Ja, det gør der desværre  Men i længden kan det jo ikke gå.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| is med fløde |
|
|
Er enig med dig Sasma - enten skaf en ny sadle ellerr få dem gamle omstoppet. Ellers skaf enten stopgjord eller haleram - hvor svært kan det være folkens? 
Lotte med araberponyen Grafik ox Den omvanderne Naruto fan er ankommet. Rigtige rytter rider araber
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| fgældæslælds |
|
|
HAlerem eller sadestopper er den eneste løsning hvis sadlen ikke passe rpå hesten og den er blevet omstoppet ...
•°..Skrev Frk. Krid°• - Hende med Tessa & Sera © Regndækken til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala .. |
|
|
Det problem har jeg heldigvis ikke. Epirus' sadel ligger lige som den skal. Alle tænkelige grunde til at sadlen skulle ligge forkert er vist allerede blevet nævnt, så det undlader jeg bare at kommentere 
I am not afraid to keep on living I am not afraid to walk this world alone - My Chemical Romance, Famous last words
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fff |
Bella |
10-06-2007 21:22 |
|
Istedet for at finde en ny sadel hvis man ikke har råd til det. ville jeg da købe en halerem, eller stopgjord. eller fortøj hvis den glider tilbage (: - Så er der ikke mere ud af det, (ville jeg sige)
Isabella © Med superspringeren Amadeus ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sasma... |
|
|
I længden, nej. Ikke med den samme hest, i hvert fald. Men så skifter man bare gamle Polly ud med en yngre udgave der får den gamle sadel, og hvadenten den passer eller ej, så må den nye gå med den til den dag der skal komme en afløser - det samme med hesten derefter, og hesten derefter igen osv. ^_^ Egentlig kan det vel godt løbe rundt - bare ikke med de samme heste, nej. Men så længe synet på dyrevelfærd og den manglende tro på ens egne evner halter så meget, efter bliver det ikke ændret. Og hvor er det egentlig trist.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Eva *Aslan* |
10-06-2007 21:56 |
|
Jeg har ikke længere det problem, for at jeg fandt ud af at min sadel gred frem fik jeg med det sammen nogle ud og se på det. Så jeg har aldrig sagt sådan. Hvorfor flippe sådan ud?
M.V.H ♥ evA med sin Aslan ♥ ♣ What happened to Go get them TIGER ?♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eva *Aslan*: |
|
|
Jeg flipper skam heller ikke ud. Er det ?!'et til sidst i sætningen, der afgør om jeg flipper ud? Natacha: Jeg tror sgu ikke de gør sådan. De kan jo ikke få en ny hest bare du knipser med fingrene. Der går jo noget tid, før du finder den rigtige. Og tror sgu ikke de tager en hest ind der bukker og stejler og smider af. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|