Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hjælp ang ømtået hest.
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 19:23
Det er ikke så tit jeg skriver her inde, nærmere aldrig, men nu står jeg med et problem og kunne godt tænke mig nogle råd.

Bine er blevet beskåret sidste mandag, og fredag kan hun ikke gå så vi har dyrelæge til hende, der fortæller hun er blevet beskåret forkert. Hun får noget smertestillende og besked på at køle hendes hove ned med koldt vand og skulle så holde øje med det. Min søster har så haft hende i weekenden og jeg går ud fra at siden hun ikk ahr fortalt mig noget er alt i den skønneste orden. Da jeg så kommer der over i dag har hun lige så ondt, hun kan ikke gå ordentlig, hendes forhove er så ømme at hun nærmest vælter over det lille trin ind i hendes boks.

Jeg ringede så igen i dag, men fik afvide jeg kunne snakke med Jan (ham dyrelægen vi havde ude ved hende fredag) når jeg kom på arbejde imorgen.

Men nu sidder jeg her fortvivlet, vil hun have ondt ind til hendes hov vokser, altså i flere mdr? Har i oplevet at jeres heste har haft problemer efter beskæring.

Stine Veilgaard
Hvis du skal citere mig for noget jeg ikke har sagt
så citer mig venligts korrekt

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 19:30

' Ja mig. Marko gik uden sko en tid og det gik helt fin. Så trængte han til beskæring, og fik han så. Men efter det, var han hele tiden ømbenet. Men ikke på blød bund, men han havde skåret for meget af. Så fik han sko på, og nu er der intet :) Ikke helt det samme alligevel. Men nogenlund.

- Lyder trælst , håber det går i orden igen

© Marko & Evald ©

©©©©
>> Der er kun eét svar på nederlag, og det er sejr! <<

.. Hun sagde sin mening og .. Ruller væk igen ..

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 19:42

øv bøv, lyder ikke så fedt..

der er vel ikke andet at gøre end at vente på doktor dyr..

Skrev Michala,

springrytteren, med dressur æslet:

Safian´s Gormline

0
0
Svar på denne tråd

omg omg
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 19:45
Johannsen: Det er nemlig rigtig træls, ja.
Hun har normalt ikke brug for sko, men kan alligevel heller ikke se hvordan de kan hjælpe når hun jo er øm, da hendes hov er så kort at hun går forkert på den, så den gør ondt.

Er bare rigtig bange for at det ikke er noget der går over lige forrløbig.

Stine Veilgaard

0
0
Svar på denne tråd

omg omg
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 19:46
Michala: Det er nemlig det jeg er bange for, hvis han kun kan give smertestillende, hun kan jo ikk være høj på morfin de nærste mdr /;

Stine Veilgaard

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 19:49

Stine: nej det er jo rigtig nok.. men det er jo heller ikke sjovt at have en hest med ondt i hovene indtil de er vokset så meget at det ikke gør ondt mere.. men der må da være noget andet man kan gøre??

Skrev Michala,

springrytteren, med dressur æslet:

Safian´s Gormline

0
0
Svar på denne tråd

omg omg
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 20:03
Michala: Selvf ikke. Hvis det kunne hjælpe ville det da klart være det der skal gøres, men i mit hoved lyder det blot underligt at et stykke metal under hoven kan gøre det bedre d:

Stine Veilgaard

0
0
Svar på denne tråd

Hvis...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 22:19
Hvis "blot" smeden har skåret for meget af, så kan en sko nemt hjælpe... Men hvis dyrlægen er sikker på det er fordi den er beskåret forkert, så ville jeg ringe og klage til smeden, og sige han godt kan få fingeren ud, og komme og gøre noget ved det L*RT han har lavet!

Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,

Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd

såler.
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 08:33
Min hest blev beskåret forkert her i fredags. han blev beskåret alt for meget, og var også ømtået. han havde svært ved at gå, så vi ringere til smeden og fortalte ham om problemet. Til ham sagde vi, at vi nok blev nød til at kontakte dyrlægen. ( smeden har en forsikring der dækker skader som DE har lavet. så hvis hesten skal på smertestillende, skal de på smedens regning) Men så sagde smeden at han ville kome ud samme dag vi ringere, og give ham såler på. Han fik såler på i går, og i går kunne jeg ride ham, uden problemer:)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider