Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

hvad kan man gøre?
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 16:19

Ja altså for et år siden solgte jeg min gamle pony som kun var 4 år, som jeg blev mega bange for!

- og her det sidste år er jeg blevet tryk ved at ride igen og nu har jeg fået min egen hest på 168. Som er noget af det roligste han står altid stille og så videre.

men idag så jeg en anderledes side af ham?

da jeg hentede ham på marken tog jeg grimen på og trak hem hen mod lågen som jeg plejer, men han blev åbenbart mega forskrækket og begyndte at stejle! og der blev jeg selvfølgelig lidt bange! men jeg tog mig sammen og sagde højt NEJ! og trak i træktorvet.

så trak jeg ham op på gårdspladsen. og så ´kom skraldemanden som altid køre helt op på gårdpladsen hvor jeg stod..

og så begyndte han at rykke sig fra side til side og stejlede igen og jeg bakkede bare nogle meter, fordi jeg blev bange :/

så da jeg havde striglet ham, sadlede jeg ham op men så rykkede han sig igen fra side til side men det lykkes mig at sadle ham op, så trak jeg ham med ned på ridebanen.

men så ville han ikke stå stille så han travede rundt om mig i cirkler - og jeg var alene på gården dendag så jeg opgav.. selvom det burde jeg nok ikke :/

- men er bange for min skræk er ved at komme igen, selvom den lige er forsvundet?? men håber bare han havde en dårlig dag idag! :/

- hvad kan man gøre hvis hesten går som min gjorde idag? altså når den stejler og den ikke vil stå stille og alt det der??

for ved det virkelig ikk :(

©Tokio - Hotel fan©

Tab og vind med samme sind.

elsker dig Prins.

~Prins & Sheri I©u~

0
0
Svar på denne tråd

tyetyeyey
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 18:21
ingen der ved det?? :/

©Tokio - Hotel fan©

elsker dig Prins.

~Prins & Sheri I©u~

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 18:25

uha, lyder da ikke så godt.

Er han også sådan når der er vokse til stede?? Ellers ville jeg få en voksen til at hjælpe mig.. Altså så ville jeg bare spørge en eller anden voksen, som selvfølgelig har sin egen hest, og som ikke bliver bange eller forskrækket hvis den begynder på så noget, så ville jeg bare spørge: Har du tid til 2 sek. lige at hente min hest fra fold, for han er begyndt på et eller andet tosset når jeg kommer han til leddet med ham, for kan jeg lige se hvordan jeg skal gøre når han begynder på det der... som regel siger de bare, ja det de kan jeg godt, og hvis hesten så opfører sig som et englebarn, kan du bar spørge hvad du skal gøre, hvis han gør det igen..

Skrev Michala,

springrytteren, med dressur æslet:

Safian´s Gormline

0
0
Svar på denne tråd

Hvad kan man gøre?
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 18:37

Alle heste har en dårlig dag :) ligesom du og jeg, du skal altid huske på de ikke gør det med vilje, de gør det jo ikke for at gøre skade på dig :)

Min gjorde det også idag, han har aldrig nogensiden stejlet, men det gjorde han idag - men jeg kender ham så godt, at jeg viste det kun er fordi det blæser rimeligt meget, for sådan er han ikke :)

bare husk på hvordan din hest er, udover denne dag :) Lær at stol på ham

.V Low Länder er min drømme pony V.
^ elsker den pony, mit liv, mit et og alt
0
0
Svar på denne tråd

bange.
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 19:03

Jeg kender godt dine følelser. Jeg har selv redet min unghest til, og det hele startede som en susseshistorie. jeg havde hende meget i hænder, kunne selv styre hende og var endda også den første som skridtede rundt på hende. Det var ellers aftalt at hun skulle rides til af en som var mere erfaren og modig, det var trods alt min første unghest.

Det hele gik bare super og galloppen kunnes snart også lægges på. Jeg red helt almindeligt rundt og blev så bedt om at prøve at sætte i gallop. Hesten stivnede og stillede sig op og ville ikke gå længere. Fra det øjeblik sad frygten i min krop. vi gjorde alt men det hele blev bare værre og værre, hver eneste gang jeg satte mig op frygtede jeg at hun ville smide mig af. vi sendte hende i ridning så hun hørte efter igen men lige meget hjalp det.

Jeg havde næsten givet op, men heldigt har jeg nogle utroligt støttende forældre og en tålmodig ridelære.

Jeg red et helt efterår og en del af vinteren i snor før jeg igen begyndte at have mod på at ride selv på den samme hest.

Angsten sidder stadig i mig i dag, men jeg har formået at lægge den så meget bag mig, at jeg i dag rider alle tre gangarter selv, når hun laver ballade, for det gør hun stadig en gang imellem, har jeg modet på at få hende til at lystre.

Det hele lyder som om jeg er en super stærk person, som kan klare hele verden nu, men det kan jeg ikke. jeg får stadig meget hjælp, jeg tør f.eks. ikke ride allene. Den største hjælp er at jeg kender en helt utrolig peerson, som havde modet til at sætte sig op på hesten og fortælle hende de rigtige ting. Denne person er helt fantastisk og er stadig en stor hjælp, hun rider f.eks. til hver en tid hesten hvis jeg har problemer, og så får jeg også undervisning en gang om ugen, han kender også til alle mine problemer, og har været med fra starten.

Håber jeg kunne hjælpe. Undskyld hvis det er lidt langt

Mvh Nanna

0
0
Svar på denne tråd

muahaha.
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 20:52

Få en underviser der kan hjælpe med det samme??

hvor gammel er hesten??

Mvh, Ukompliceret (MeFeNiRo)
F'ck the mainstream 8D .
'' Ghini you're a part timer lover and a full time friend <''3
Punk isn't dead. It's hiding.
0
0
Svar på denne tråd

sufhkjsdjksdf
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 21:31

Han er 15 år gammel.

©Tokio - Hotel fan©

elsker dig Prins.

~Prins & Sheri I©u~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider