Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Dengang med Fando :'(
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 21:29

Ja, nu synes jeg det er på tide at i egentlig ved hvad det var som der skete med fando /: . Selvom det bliver svært og hårdt at skrive..

Det var morgen, og min mor tog ud for at morgen fodre. Da hun kom ind i stalden for at fodre de sidste heste. Hørte hun bare Fando kalde. Men hun kunne ikke se ham i boksen, hun gik derhen og lige indenfor boksdøren lå en fastliggende fando :'(

Hun ringede til dyrlægen, som kom og fik hevet ham op ved hjælp af reb. Han mente det var kolik. Han fik smertestillende, og noget, som skulle sætte tarmene i gang. Så skulle vi gå med ham i ridehuset.

Vi gik så med ham fra kl. 08, til kl. 12, hvorefter vi igen ringede til dyrlægen. Han kom så derud, gav ham noget beroligende og noget mere smertestillende, derefter sagde han, at han bare skulle have lov til at lægge sig ned og sove, fordi han var så udmattet, efter at havde ligget fast i boksen.

Så lå han og sov fra 12-16, hvorefter vi fik ham op og stå, ved at skubbe og hive ham op (efter dyrlægens anvisning).

Så gik vi rundt med ham igen i ca. 5 min. så kom Stine og Trine skov (privat ejere), hvor Stine så sagde, at vi skulle gøre noget nu, og at hun mente vi skulle køre ham til Gimlinge Dyrehospital, og få ham indlagt med drop.

Stine og Trine skyndte sig hjem, for at hente deres trailer, og da de kom tilbage fik vi læsset ham op. & vi kørte så til Gimlinge.

Hos Gimlinge, sagde de så, at det var tarmslyng, og at hvis vi ville have ham operaret skulle vi køre til Odense med ham.

De kunne selvfølgelig ikke sige, hvor stor chancen var for at han kunne overleve en operation.

Vi tog den lange køretur over Storebæltsbroen i stormvejr, og ankom så til Højager Hestehospital, som lå lidt uden for Odense.

Dyrlægen derover, sagde så, efter at have tjekket ham i gennem, at der var ikke mange håb, og chancen for at han ville overleve operatinon lå på omkring de 20%.

Vi valgte, at tage chancen og prøve at få operaret ham.

Der gik en halv time ca. Hvorefter dyrlægen kom ud fra operationsstuen. Han kiggede stille på os, og rystede på hovedet.

fandos hjerte kunne ikke klare det :'( :'(

Stine & Min mor, gik med ind i operationsstuen, for at se, hvordan hans tarm så ud.

De fortalte mig, at den var over dobbelt så tyk, som den måtte være, og for at kunne redde tarmen skulle man skære 2 m. af den, og det ville han ikke kunne klare i længden.

Og hans hjerte kunne ikke længere.

Hvis operationen, var gået vellykket (som den nu desværre ikke gjorde) havde han aldrig kunnet blive en dressur pony igen, da han havde ødelagt hans venstre hofte, fordi han havde ligget fast i boksen :'( :'(

Men dyrlægen sagde også, at selvom vi havde kommet med Fando lørdag morgen, havde det ikke kunnet rede ham.

Fando var kun 12 år gammel og den aller bedste i hele verden :'(

Jeg fatter det stadig ikke :'(

og dette her, var det aller aller aller sidste billede jeg fik af ham :'/ :

Ja, så fik i ænder historien, og det var ikke uden tårer

{L} Bianca & Maestro {L}

» Fando savnet for evigt!

I still miss you baby :'(

http://www.bricksite.com/maestro

0
0
Svar på denne tråd

Gud...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 21:37

Gud hvor er det dog forfærdeligt trist.

Og sikke trist læsning :'/

Det er godt nok noget af det værste og jeg føler med dig.

-Har aldrig prøvet lign. selv.

Men pyyh :'(.

Det er jeg godt nok ked af.

-Æblet

..Vi er sgu alle så kloge..

-Så hvorfor sgu jeg ikke også være det

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 21:40

Ej hvor trist det skulle gå sådan!

Han var så smuk, og i passede rigtig godt sammen!

Min gamle part fik os tarmslyng, hvor hun kun havde 3% for at overleve, og hun overlevede og er springpony nu, osv.

Så det kommer åbenbart an på hvor heldig man er :( ,..

Det gør mig ondt med tabet af din smukke hyp!

- Mvh. Cecilie -

¤ Søger Part ¤

www.ChaosPhoto.dk
Amatør Fotograf
MODELLER SØGES - Se Hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

kdfjdkfjdk
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 22:09

ved hvordan det er at miste en hest man elsker højt.

det gør mig ondt ay du skulle miste ham

0
0
Svar på denne tråd

årrrhhh.
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 22:35

Det er så uretfærdigt :(

Mvh. Carina
--Dunja & Kattingegårds My Boy--

0
0
Svar på denne tråd

dsadsda
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:23

Det gør mig ondt :/ Ved hvordan det er.

- Josefine

Love's completely real, so forget anything that you have heard
And live for the moment now.

0
0
Svar på denne tråd

hfhtgdrrhd
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 08:45

Dalia Gamal

Tis på min sukkermad

-og du skal selv få lov til at spise den

0
0
Svar på denne tråd

fersken
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 13:45

Ejh - Kan bare huske dengang hvor det lig var sket og jeg sad og læste dit indlæg igen og igen - stortudende

Han var bare rigtig dejlig, og er virkelig ked af det på dine vejne!

Nanna & Fersken

Man spiser ikke ferskner

-man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd

nunuinui
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 13:48

hvor er det bare en sørgelig historie

kender godt det med at miste en hest man holder af

..bare min mening (:

{ Fiona Bauder }

Tulle&Hallur

0
0
Svar på denne tråd

mnkjnbdgdf
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 19:42
hvor er det trist søde

Lulu ×_+

Med Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

fsghsfhsf
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 23:03

I passede så fantastisk godt sammen, i to.

Det er så trist og uretfærdigt at det skulle gå ham sådan!

Hvil i fred Fando .

I am not afraid to keep on living

I am not afraid to walk this world alone

- My Chemical Romance, Famous last words

0
0
Svar på denne tråd

'overskrift'
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 17:19
Det er virkelig trist, I passede super godt sammen

ANNE. 8D

- Den største fejl, du kan begå her i livet,

er at være evig angst for at begå en.

0
0
Svar på denne tråd

ghjghjhj
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 17:34

Ej er helt chokeret. Kan huske engang du satte nogle billeder ind og jeg skrev det var en super folt pony da jeglige så dem igen fattede jeg det ik

kender ebn hest der overlevede tarmslyg og nu går den i løsdrift. Men STOR TRØSTEKRAMMER HERFRA!

XXBetteXX

Catrine & Indi
- det svinger
{©} You are my sunshine -

Dyreskue med Mr. Pataiya på Gl. Estrup

{ www.heste-nettet.dk/lodge/34927/ hest/146745/ }

Kommenter ikk opstillinger for ingen gør det 1oo % ??

0
0
Svar på denne tråd

Trøstekram
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 19:41

Årh hvor er det trist Forstår dig sku godt. Hun var ellers køn og i så gode ud sammen, men på den anden side er det ikke sjovt for en hest at leve med smerter. Ved ikke helt hvad jeg skal sige mere, det er sket og det er utrolig trist.

Men det er jo godt du har Maestro - men det er stadigvæk rigtig trist.

STORT TRØSTEKRAM!!

Sisse og Fantstiske Musse xD

>> Stolt fjordbolle rytter 8D <<

0
0
Svar på denne tråd

øv bøv...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 20:23

Det var præcis den måde jeg mistede Loke også.. Så jeg ved virkelig hvordan du har haft det.. Det er sQ ikke sjovt og finde sin hest så syg og ikke ane om den kommer sig. Dyrlægerne sagde det samme til Loke dengang.. han kunne godt opereres, men ville aldrig blive ridehest igen.. og hvad var livet for Loke den gang uden at blive redet.. han elskede simpelthen at få sadel og hovedtøj på og komme ud og bestille noget.. Så det var egentligt et nemt valg, men samtidig så utrolig hårdt.. Så ved hvordan du har det..

Men tænk positivt.. Du har en super lækker pony nu som bare er super for dig:D

Hilsen Jette
med den dejlige Nazal.
<3Hvil i fred Loke. Død D. 24-8-06<3
<3Hvil i fred San Diego. Død D. 5-11-06<3

<3I er begge elsket og savnet<3

0
0
Svar på denne tråd

fdfdfdfdfdfdfdfdfdfdfdf
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 22:07

arh mus ..

- jeg savner også fando rigtig meget

» Frederikke Sadolin «

Med Superdyret Mirla

We are the champions B-)

0
0
Svar på denne tråd

Øv øv øv...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 22:33

Ja, det er sørme uretfærdigt

Glæd dig over at han har det godt på de evige græsmarken..

Trøste kram her fra !

Hilsen Katja & Nimble Guy
0
0
Svar på denne tråd

sdefrgthyjuloæ
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 23:04

Ej hvor trist han er sådan en dejlig hest

Tor jeg har redigert billeder af ham

Catrine
&
Zasha for evigt
min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

øvøvøvøv
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 09:50
ved godt hvordan det er jeg, har ikke misted en hest men min hund, og når jeg ser billeder stor tuder jeg bare vildt meget men føler med dig!

{ Josephine }

Kashmir, Format & Mica

-Rid Format, han er nemlig rød som en tomat-

0
0
Svar på denne tråd

maestro
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 13:17

årh tusinde tak allesammen.

det har ikke været sjovt, og er det stadig ikke. Selvom jeg da er rigtig super glad for maestro bliver det bare aldrig det samme Fando var virkelig mit et og alt. Sagde jeg tit og skrev det på min skoehæfter "Fando mit alting" osv. osv. Har jeg endnu ikke gjort med Maestro. Fando var virkelig alt for mig! Jeg vidste ikke hvor jeg skulle gøre af mig selv da det virkeligt var slut. På vej hjem fra Odense sad jeg med hans hale i mine hænder og jeg græd mig i søvn. Jeg ville allerhelst græde mig langt væk sammen med fando. Om natten vågnede jeg flere gange hvor jeg bare tudede. Jeg kunne ikke stoppe

Da han var under operationen skulle jeg snakke med nogle. Jeg vidste ikke hvem, jeg vidste ikke hvordan jeg skulle sige det, jeg vidste bare at ejg skulle ud med det. Jeg ringede til Frederikke (Mirla) det første jeg sagde var "Du skal ikke regne med at se Fando igen" Og jeg brød sammen. Jeg ikke engang hej, jeg sagde det bare. Det må have kommet pludseligt for frederikke. Men det var jo som det var, og jeg kunne ikke pakke det pænt ind. Jeg husker netop de ord helt klart og tydeligt. Hvor jeg stod, hvilken telefon jeg snakkede i, hvad ejg tænkte, hvad jeg følte, og lige præcis hvilke ord jeg sagde!

.. hvorfor?

Tak fordi i er så søde og støttende

{L} Bianca & Maestro {L}

» Fando savnet for evigt!

I still miss you baby :'(

http://www.bricksite.com/maestro

0
0
Svar på denne tråd

Bianca..
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 13:51

Trøst dig med at det var det rigtige du gjorde..

D. 5 november da der var hubertus jagt og alle hestene var ved at varme op ringede min morbil, og jeg tog den som altid. Det varmin far. Han sagde han sådan set ikke ville fortælle hvad der var sket, men han var bange for at pigerne i stalden ville skrive til mig. Jeg forstod ikke et kuk. Men ordene "Diego er død" husker jeg stadig.. Og da han sagde det skreg jeg bare NEEJ.. Alle vende sig om og gloede på mig og jeg brød sammen på min da værende ridelærer. Hele min dag var ødelagt.. Da jeg så endelig kom hjem var han trukket ud af boksen og lå nede bagved under en precening. Han lå så fredeligt og bare kiggede på mig.. Men uden livet i hans øjne..:( Savner den lille tykke pony

Han kunne altid gøre mig glad og var altid klar på en rask tur i skoven eller på banen..

Vi ved stadig ikke hvad han døde af da ejerne ikke ville have ham opduseret.. men ting er sikkert. Han døde som en glad pony...

Hilsen Jette
med den dejlige Nazal.
<3Hvil i fred Loke. Død D. 24-8-06<3
<3Hvil i fred San Diego. Død D. 5-11-06<3

<3I er begge elsket og savnet<3

0
0
Svar på denne tråd

Fando...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 14:00

stakkels, stakkels dig!!! Hvor er det bare trist at høre, og hvor føler jeg bare med dig! Vi mistede også min lillesøsters fantastiske pony for tre uger siden... Han fik en akut hjerneblødning og døde vitterligt mellem hænderne på os, så kan sagtens sætte mig ind i hvor slemt det var.

Dejligt at se alle de skønne billeder af din nye pony, og vide at du ser lyst på fremtiden...

0
0
Svar på denne tråd

kdkdkdkdk
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 16:14

stakkels jer!

kæmpe medføelse herfra!

hvil i fred lille pruh oppe på den blå sky.

Jjips

MVH. Thea Løvgreen

-Som ikke har noget tilovers for dyremishandlere!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider