Hej ænder.
Jeg kommer desværre også med en rigtig sørgelig nyhed. Det hele har gået så hurtigt og jeg har været lidt rundt på gulvet med det hele, så derfor har jeg først fået lavet et indlæg nu.
Sesse, som er en af hestene ude ved Freja har hele vinteren over gået og hostet lidt i boksen og uden for og sådan, men det har hun gjort i lang tid, så det var ikke rigtig noget vi har lagt mærke til. Så her i tirsdags for en uge siden havde de været på Ansager dyrehospital med hende for at se om dyrelægen kunne finde ud af hvad hun fejlede. Så fandt de ud af at hun led af kronisk broonkitis, hvilket havde udviklet sig, og ville betyde at hun skulle aflives. Det fik jeg så at vide, og fik at vide at hun skulle aflives nogen dage efter. Det er egentlig datterens hest, som havde været ude og rejse. Lige så snart hun hørte det tog hun det første fly hjem for at komme hjem til sin stakkels syge hest.
Da hun så hendes tilstand stod hun ude på folden i jeg ved ikke hvor mange timer og var rigtig ked af det, og tog så den svære beslutning at de skulle køre afsted til en dyrelæge med det samme, om aftenen for at gøre en ende på smerterne.
Ej hvor var det godt nok underligt den dag. Freja var SLET ikke sig selv. Hun var helt ligeglad med vandet jeg skyllede hendes hale med, og hun ville ikke græse lige så ivrigvt som normalt. hun ville bare stå og nusse, og var helt ked af det. Så jeg blev helt ked af det og vidste slet ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv, så jeg gik en tur med Freja. Så gik jeg tilbage og sagde farvel til Sesse.
Jeg var derude idag, og det var meget underligt at hun manglede i flokken. Freja var stadig ikke helt sig selv, men hun var rigtig fin at ride tur på. Men det er bare det med at man kigger efter hende fordi man kun kan finde 3 heste på folden, og der er en boks tom og det hele var lidt akavet. Well smukke ting går og smukke ting kommer - jeg savner selvfølgelig Sesse, men jeg takker gud for at det ikke var Freja.
Hav en god dag, og håber på en lille hilsen fra jer, og et lille ønske om at hun må hvile i fred.