Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Ridemåder
Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 14:45
Hvad synes i er det sejeste seje at ride? Og hvorfor? Altså dressur, spring osv.

Synes elv western fordi det er bare så seeeeeeeejt!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Ridemåder
Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 14:47
Hmm...
spring & dressur ;D
Vrinzk&QnuzzzR ZiGGë - ZiGGe-MuSeN
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 14:49
Når ja kunne være jeg selv lige skule begrunde hvorfor western er sejt. Fordi der er en masse forskellige ting man kan ride, det er afslappet, sjovt, og man er sammen med hesten på en anderledes måde! Og så kan man ride uden ridehjelm!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 14:51
Hej:)

Tja.... hm... synes western er meget 'sejt', en ret speciel ridestil:) Og meget behaglig. Og ret så enkel!

Og så synes jeg også islænder-
ridning er 'sejt', sådan ret specielt.

Trav-løb er jeg ikke så meget for, ikke fordi det er noget der genere mig, men det er bare ikke noget jeg kunne tænke mig at have med at gøre:)

Galopløb er nu meget intressant, det må være sjovt at komme ud og arbejde i en galopstald:)

Springning er rigtig sjovt, synes jeg.

Og dressur er det jeg rider mest, det er spændene og det er rigtig rart når man kan få hesten til at gå pænt, og den er lydig osv.... -så bliver man så glad:)

-Ida
;D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 15:05
Hmm...
Mener ligesom ida, bortset fra jeg oXo godt kan lide at springe lidt...
Meen kan bedst lide Dressur :D
Vrinzk&QnuzzzR ZiGGë - ZiGGe-MuSeN
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 15:06
Zigge:
Jeg kan skam også godt lide at springe, det er vældig sjovt:)
Jeg rider mest dressur, fordi der ikke er så mange muligheder for andet der hvor jeg rider:)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 15:07
Rider jo selv kun dressur og synes det er utrolig fedt at få hesten til at arbejde korrekt.
Jeg foretrækker dressur fordi jeg synes det kræver meget mere arbejde end f.eks springning.

stine
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 15:09
Western og distance er rigtig fedt - har ikke selv prøvet det... men ville gerne :)
Horsemanship er også en fed ting, men det er jo ikke en "ridemåde" ;)

Jeg rider selv blandet - dressur/spring/ture/ponygames. :)
Kan godt lide alle 4 ting :D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 15:09
Enig med Ludvig *Gg* ( Hvorfor mon ? ).
Men *Arheem* Ludvig: Bare fordi man rider western kan man jo ikke ride uden hjelm ( Seføli til konkurencer og shows men... ) jeg rider godt nok ikke med hjelm, og jeg ved det er uforsvarligt, men her i hytten har mig og min far nogle rideregler, fx. hvornår jeg skal have hovedtøj på ( altså ikke bare grime og reb ), have saddel på, og hvornår jeg skal have hjelm på!

Men western ER altså fedt, på den fede måde !
<3 Westernfreaken
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 15:12
Nå ja - islænderridning er da også fedt.:)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 15:14
helt klart dressur.
Det er så svært at få det til at se så legende let ud, som det skal.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 15:17
Hejsa......

Jeg synes at military er den bedste ridedisciplin.

K.H Natasja
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 15:41
PONYGAMES! & WESTRN
Det er mine farvoriter helt klart!! :)
Begrundelsen er nok DET, hesten tør osv, det er jo ikke alle heste/ponyer, der lige sådan vi gå op på en rampe fks. eller kan stå helt stille imens ryttern slår en paraply ud osv.!! Mest af alt fordi hestene har tillid til ryttren:)

Ikke fordi jeg ik' kan li andet!! Rider jo selv spring, det er jeg jo oxo glad for, det er jo også ret fasinerende, at man kan får hesten, til at springe så HØJ!
Og dressur, er oxo fint! :D
Det er jo fedt, at man kan få hesten/Ponyen, til at "arbjede" dvs. få den til at lave en pioette, eller shcenkel vininger, hesten kryderser sine ben! Det er jo ik' fordi det er normalt. Og derfor er det da flotat nogle kan få dem til det.... Ik' ?:)
Det syndes jeg tivertifald ;)
Hæhæ...
I det hele taget syndes jeg der er facinerende, lige meget hvad man laver med heste! Om det er de MEGA klasser eller bare hygge ridning :)

QnuzzAR
Influenza Anna
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 15:50
Springning, helt klart.
Det er sjovt, når man tager til stævner møder man altid nye udfordringer, det er ikke ligesom dressur hvor "banen" altid er den samme.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 16:07
Syntes ikke der e rnoget der er sejest men har da selv min farvorit- DRESSUR

Jeg syntes dte er meget spændende at lærer og ride dressur, det er lige som at danse ballet, det kræver samarbejde, og lethed - alting ser så nemt ud, men de fleste har brugt over 3 år, på at lærer at ride, og bare starte et enekelt stævne !
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 16:44
Hm... Synes 'sejt' er en forkert formulering af de føelser jeg har får min ridning, for jeg synes ikke dressur er 'sejt'.

Jeg synes dressur er sjovt, og lærerigt og jeg har altid synes det er facinerende at få sådan en stort dyr til at arbejde under sig.

Springning synes jeg da også er meget sjovt.

Knuz Stina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 18:14
Ret enig med Stina. Jeg kan da godt få Bozze til at gå óver en bro, uden at ride western...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 18:17
Tjae.. det lidt besværligt det her;D
Jeg rider normalt dressur på min hest.
Det sys jeg er meget sjovt-nogen gange! Men det kan hurtigt gå hen og blive kedeligt.

Derfor er vi begyndt og få springundervisning.
Jeg har været tidligere springrytter, men Malik er ikke så erfaren i det endnu. Jeg sys det er meget sjovt, men på en anden måde end dressuren.

Så rider jeg amatør-western som hygge-ridning.
Dog ikke med westernsadel, da jeg ikke har råd til det.
Men vi træner bla. westerndiciplinen Trail. Og barrelrace. Det er hvor du skal ride i et slags kløver mellem tre tønder. Slalom træner vi også lidt.
Det er monstersjovt! Og ridning uden udstyr er også griner.

Så leger jeg tit fra jorden med ham(det gør man også i trail). Nu er jeg bla. begyndt at træne ham i, at 'gå' med køresele. Dvs du står bagved hesten og styrer den bagfra med tøjlerne.

Og ture er dejlig afslappene:)

Så som i nok kan læse er min ridning meget meget afvekslene. Og det kan vi lide;D
-Nancie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 18:23
Springning og væddeløb
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 18:31
Ponygames, dressur og spring!

Elsker simpelhen ponygames, det er bare VILDT skægt og spændene!

Spring er også kanon fedt! Det er virkelig dejligt at side på en pony som bare FLYVER over springene!

Dressur er bare fedt! Jeg elsker bare at vide at hesten gør sit yderste (hvis den altså gør det *G*) og det ser virkelig flot ud.

*Vibeke*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 18:35
Ups glemte noget.
Har redet ponygames et par gange og det var også mægtig sjovt.
Og så har jeg startet en enkel amatørjagt på Malik-dyret. Og selv om han var meget vild, så gik det meget godt. Så det har jeg også prøvet:)
Er der snart mere jeg ikke har prøvet..jov voltige, men jeg kan nu godt stå på min hest;D

Og terrænspringning har jeg også prøvet. Og point-to-point.

JOV! Mangler langdistance!
0
0
Svar på denne tråd

Spring.......!
Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 18:47
Jeg syntes da helt klart at det er spring. Det er både sjovt og spændene.
Der er hele tiden fart på, så det vil nok ik komme til at kede hest og rytter :-)

Mig og paschal Arabi :-) Er han ik bare dejlig?

Ginni
0
0
Svar på denne tråd

Re: Spring.......!
Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 19:41
jeg kan rimeligt godt lide voltigering!!!

-nogle som kender en god voltigerings klub i nordsjælland???
'
knuzz maria
0
0
Svar på denne tråd

Dressur...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 20:02
Jeg syntes Dressur er vildt godt, man skal bøje hesten, gøre meget ud af den...
jaaaa, det var det.
-Gizmo
0
0
Svar på denne tråd

Re: Dressur...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 20:44
Tja ved ikke helt?! jeg kan godt lide Spring og Skovtursridning, Damesadel i en almindelig sadel er også ret sjovt, To-på-en-hest ridning i skoven er nok noget af det hyggeligste og så er da jo Dressur, min hest har ret gode anlæg for det og en tideligere træner sagde hun kunne nå til DM i Dressur men det er mange år siden det fedeste er nok at ride alting mig og min hest "kan det hele" det vil sige vi ved hvordan man gør og har også prøvet det men er nok kun middelgode i gemmensnittet.

KH. Fantasy
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-09-2002 21:59
Tanja & Sofie:

Syndes da springning er en sej sport, men det er IKKE derfor vi springer! Vi springer fordi det er pisse sjovt, og så har vi store ambitioner til det så det går bare der ud af.

Western er også fedt..

Carina: Jeg rider heler ikke dressur fordi jeg syndes det er sejt. Jeg syndes det er sjovt, og vil gerne meget længer.Pt. rider jeg M klasser.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-09-2002 14:07
Nancie:
Har du stillet op i barrel race ?
Jeg har stillet op i trail på Sally( OG Pleasure og Western/Horsemanship )...
Kender du L´et ?
<3Lærke
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider