|
|
| Stakkels cirkusheste! Eller hvad? |
|
|
Læste lige forsiden af HN. Jeg forstår godt nok ikke hvorfor de synes det er synd for heste/ponyer at deltage i cirkus! selvfølgelig kan de føle sig stressede, det gør alle der er med i cirkus! Jeg har selv været der. Men jeg tvivler på at det direkte er synd for dem. De er trænet gennem lang tid, og deltager jo ikke i shows fra dag 1, når de ankomer. De får tid til at vænne sig til scenelivet, og så finder de det vel mindre stressende når de vænner sig til det? Mht. træningen så kan de umuligt tvinge hesten til de kunster den nu kan. Tvang fører ingen vejne - heller ikke i cirkus. Det lærer hesten ikke af, og så kan det jo være ligemeget. Desuden - hvad er cirkus uden dyr? Ænder, kom med jeres mening! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| khiundsc |
|
|
Jeg kan ikke lide cirkus.. Syndes det er synd for alle de vilde dyr som skal flyttes rundt hele tiden.. Lære altmuligt unaturligt.. Syndes det er rigtig synd for dem.. Ved ikke hvor syndes det er for heste,hunde og kat.. Eller jeg ville aldrig sælge min pony til et cirkus..
Eline {L} » Bell <3 « Bakkegården uge 32
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Synes slet ikke det er synd. Udover det synes jeg aldrig at have set et dyr der så utilfreds ud i cirkus.
- Sofie ♥ Aalekrogens Chili Pepper ♥ R.I.P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
| Forfatter:  |
LilleFie |
| Dato:  |
18-04-2007 16:19 |
|
Synes det er syndt, men nu er jeg også meget imod dyr som underholdning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Synes det er okay? LilleFie. Øh, hvad er ridning så? er det ikke underholdning? Eller er det noget vi "bare gør for hestens skyld" 
- Nadia. Med SUPERponyerne Silver Sock & Penny Lane -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cirkus.. |
|
|
Jeg så det også godt. Jeg ville da mene, at det er en god måde at varriere den daglige træning på. Det kan godt være det er i mod hestens natur, men det er det da også at ride på dem? Hvis hesten bliver behandlet ordentligt og med respekt, så har jeg intet i mod det. Men det er klart, at hvis hestene ikke bliver behandlet ordentligt og bliver tvunget til diverse hop, så er det synd, men de færreste cirkus heste ser irriteret ud - det ser faktisk ud som om de synes det er sjovt at blive brugt på en anden måde. Så hvis det er i mod hestens natur, så er det vel også i mod dens natur at vi rider på den, strigler den, lukker den i en boks, osv.?? Det skal så siges at jeg overvejer at købe den der bog "Hestekunstnere" for at lære Musse nogle sjove ting (self. ikke de samme ting som de lærer i cirkus), for at træningen ikke bliver for kedelig for hende - og mig. Eline: Det er også unaturligt for hesten at blive redet på?? Chela: Der giver jeg dig ret. Jeg har aldrig set et dyr se irriteret ud i et cirkus. Forøvrigt at godt emne at debatere 
Sisse & Musse - Ægte kærlighed <3 Jeg søger en brugt Isabell Wert, Wintec sadel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Underholdning |
|
|
SilverSockPennyLane«: Nemlig. Det erda også på en måde underholdning når man rider rundt i dressur, springer, rider western eller hvad man nu gør. 
Sisse & Musse - Ægte kærlighed <3 Jeg søger en brugt Isabell Wert, Wintec sadel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| »SilverSockPennyLane« |
LilleFie |
18-04-2007 19:08 |
|
»SilverSockPennyLane«: Det er også underholdning , også en af de grunde til at jeg er stoppet med at ride.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
Eline ♥Bell♥ : jamen de er jo trænet til det - de kender ikke bedre. de kender ikke om vilde savanner eller livet som vildheste!
Vi lærer da også hestene alle mulige sære tricks. = træningen i cirkus Vi rider da også stævner hvor de er på banen mere end én gang på en dag. - i cirkus gør de det bare i trygge omstændigheder med andre dyr og mennesker de kender.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar :b |
|
|
LilleFie: Nu er det selvfølgelig også i mod dyrets natur at ride på dem, men nu bliver de jo avlet til det, og hvis et dyr bliver håndteret korekt, virker det da ikke til at de har noget i mod at blive brugt? Heste og mennesker kan da få et super forhold til hinanden med den rette behandling.. - Men okay, vi kunne alle sammen stoppe med at ride og håndtere heste, og så lukke dem ud, så ville lykken være gjort for dyrene... - nej vel?! De ville ikke klare sig 2 uger i naturen. Vi har simpelthen gjort dem tamme, og det er efterhånden blever deres natur at blive redet og håndteret af mennesker. Der er self. grænser for hvor meget vi mennesker skal overskride deres natur. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
LilleFie: nu er heste altså ikke vildheste længere - jeg tror ikke de piver over at blive redet på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
LilleFie |
18-04-2007 19:31 |
|
Sisse og Musse: Ja, det kan godt være de er avlet til det - men det gør det da ikke til mindre underholdning for os mennesker. Jeg siger ikke at vi skal lukke dem ud i naturen , jeg foretrækker bare at man droppede konkurrencerne og red noget med skovtur, gav dem mulighed for at komme i løsdrift og andre muligheder. Så hesten kan havde så meget frihed, som muligt. Hvorfor kan heste lide at havde ryttere på ryggen og ride på en støvet bane? Man kan jo godt lave noget sjovt med hesten, uden at ride den, tillidsøvelser, trækture. Hvor hesten samtidigt kan føle den bliver brugt og det vil gavne tillids forhold. Mennesker + dyr = kammeratskab  Mennesker + dyr = underholdning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar :b |
|
|
LilleFie: På den måde giver jeg dig ret. Det er ikke et ordentligt hesteliv hvis de bliver redet hele tiden og hårde stævner + står i en boks hele dagen. Og med en rytter der ikke elsker dem. Jeg giver dig fuldstændig ret i hvad du siger! Ridning er ikke alt! Men det er jo efterhånden blevet hestens natur at blive redet og håndteret af mennkser, og for at man kan ride tur, er man jo nød til at have styr på grund dressuren. Og så skl der også være plads til det andet som du siger. Det mener jeg også er MEGET vigtigt!  Det sidste er fornuftigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfkgndjmnygrty |
|
|
Kunne ikke være mere enig med dig 
- Bille  - You know! - Watch Tvshop  Tak til jer der stemte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bille: |
|
|
Hvem??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddd |
Bella |
18-04-2007 20:26 |
|
Hvis de bliver trænet rigtgt så nej. Men deriomod er jeg modstander af elafanterne! De er vant til at leve i fre, deres engen natur, i en savanne. også skal de ind til en masse mennesker, linket i keder :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
Bella : jamen de er jo fjernet som helt små. de kender ikke til andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddd |
Bella |
18-04-2007 21:09 |
|
Derfor kender de vel satdig deres natur. syntes så store & "vilde" dyr høre til der hvor de hører til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjsdbvhkjfsv |
|
|
Sisse og Musse: Nej det er ikke unatuligt at en hest bliver redet, men når de skal stejle og løbe rundt på sådan lidt plads det kan jeg ikke lide!! TheNobody ♥Fantacy♥: Det er heller ikke så meget hestene, det er mere de andre vilde dyr i et cirkus fx.Elefanter løver og så noget..
Eline {L} » Bell <3 « Bakkegården uge 32
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Øhm . Nu er det jo ikke sådan at konkurrence ryttere ikke kan ride i skoven og trække med deres heste/ponyer. Vi kan bare også finde på andre sjove ting 
- Nadia. Med SUPERponyerne Silver Sock & Penny Lane -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|