Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Må folk opdrage din hest?
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 22:26
Ja, sad lige og tænkte på - hvordan har I det med at andre mennesker begynder at opdrage din hest - endten hvis den skal trækkes ind fra fold, mens den står i boks eller endda siger til dig hvad DU skal gøre i en eller anden bestemt situation?

Kia

Is that the end of a fighter? To simply give up in the end.
0
0
Svar på denne tråd

Må folk opdrage din hest?
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 22:26
det vil jeg gerne selv gøre

Sabrina & Cava
Stald Kee Daimond
11/9 '97 - 8/2 '06
0
0
Svar på denne tråd

Opdragelse
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 22:38

Hvis det de siger til mig, og jeg synes det giver nogen mening, - så vil jeg intet ha' imod det.

Men jeg ville foretrække at folk spurgte først hvis de mente der var nogle problemer med det.

Rollo

- If you're a female you're instantly beautiful, no matter what idiots say...

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.

|| Mine QXL-auktioner ||

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 22:38
Den slags frabeder jeg mig helst.

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
My Stile - Your Passion
Medlem af AS (Anonyme Sodaholikere)
0
0
Svar på denne tråd

Tralala ..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 22:42
Well, vi hjælper hinanden alle sammen på stutteriet (: Hvis det de siger lyder fornuftigt kan jeg sagtens bruge det ! Men det er for det meste ikke nødvendigt at opdrage på bassen (;

I am not afraid to keep on living

I am not afraid to walk this world alone

- My Chemical Romance, Famous last words

0
0
Svar på denne tråd

Nu...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 22:42

Står jeg i en stald hvor der kun er dem der ejer det også en anden opstalder. Og både dem der ejer og den anden opstalder er meget fornuftige heste mennesker, og har forståelse for varme heste som virkelig kan tænde af, hvis de fx bliver forladt.

Så jeg stoler meget trygt på at der ikke bliver gjort noget ved min hest som jeg ikke selv ville gøre. :)

Malle

music when the light goes out.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 23:52

nej, jeg bryder mig ikke om det !!

hvis jeg står og strigler hesten ved et hegn ud til vejen. Så kommer folk jo over og siger hej, og så går de igen, men en gang i mellem kommer der nogle piger som selv rider(eller det siger de, og står og snakker klogt om heste, så det er forfærdeligt ) og min hest har det med at stå og gnave i hegnet, som hun selvfølgelig ikke må, og så plejer jeg lige at sige fy fy, og skubber hende væk, og hvis hun så gør det mens de står der, og inden det lige går op for mig at hun gør det, og inden jeg selv når at skælde hende ud, begynder de der piger at råbe af hende, og puffer hendes hovede væk, det kan sku godt hidse mig meget op

Og en gang i mellem når jeg skal trække dem på fold, hjælper nogle små piger mig med det som bor i området(de nu meget søde )

men en gang havde naboen en veninde på besøg, hun hjalp og så lavede min lille pony lidt ballade, og så slog hun den sku i hovede, ikke hårdt, men nok til at jeg blev sur..

kan slet ikke tage sådan noget

0
0
Svar på denne tråd

hejhjej
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 07:27
INGEN skal irettesætte min hest.

Sandra & Tímon
JHN´s islænderrytter 2006
0
0
Svar på denne tråd

daav..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 07:29

Sådan noget gør vi også selv.

..Catja med Boy..

Nu også med Holms Juventa

Star elsket & savnet højt!

www.sitecenter.dk/cogcjessen

0
0
Svar på denne tråd

lalalalaa..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 07:35

Jeg finder mig absolut ikke i at nogen slår min hest, fordi de mener det er sådan den skal opdrages! Er der andre der eksempelvis gir' et råd til, hvordan man får hesten til at være mere lydig overfor stemme, lytter jeg hvis det lyder fornuftigt og prøver det ofte, men virker det ikke bruger jeg min egen metode. Jeg bliver flintrende arrig hvis nogen leger kloge, uden at ha' det i noget og hvis nogen tror de kan klare min hest, så meget bedre end mig ved hjælp af vold.

/ Shirk
Hest købes: 4-10 år, 155-160, ca. 20.000
You won't be afraid of fears.
All in all, I'm still the last one standing on the wall.
0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 08:12

hvis folk mener det er nødvendigt hvis jeg ikke selv er til stede... de må ikke hvis jeg selv er der... trækker jeg f.eks. en andens hest på fold og den ter sig åndsvagt så bliver den da også irettesat...

Vores største had

tilhøre de mennesker vi holder allermest af,

for de er, de eneste der kan give os alt,

og alligevel nægte os det.

0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 09:34
nu har jeg hesten hjemme, så jeg har ikke så ofte det problem.
dog er min pony meget 'fri' da jeg aldrig trækker hende herhjemme - hun følger bare efter mig. Og hun kan ikke stå bundet, da hun ind i mellem kapper, så der står hun bare.
det kan godt give problemer når jeg kommer rundt til stævner, og folk går ind og binder min hest, f.eks. (jeg har hende altid stående i et spiltov med en snor lukket bagom.) Men så er det jo at hun går i panik og kapper 8-)

Så jeg foretrækker at have min hest for mig selv - og gøre med den hvad jeg vil. det er trodsalt mig der kender hende bedst.

Amanda&Fantacy

Take these burned eyes
and learn to see.

Opstaldning i Hundested søges!
fra d. 8/6 til d. 10/6

0
0
Svar på denne tråd

dkjgbsdgb
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 09:59
well jeg har jo ingen hest, men hvis vi snakker sebastian, SÅ FANDME NEJ.

han var ret hysterisk og sur i boksen. han kunne finde på at bide ud efter folk når han stod i boksen eller på staldgangen, og folk der kom forbi, gav ham ofte et dask over mulen eller something. HALLO HESTEN HAR VÆRET MISHANDLET det der hjælper nok bare SÅ meget. nogle gange overvejede jeg seriøst at slå folk der slog ham eller råbe af folk der råbte af ham (det har jeg måske også gjort et par gange eller tre).

jeg har aldrig fattet de mennesker, der mener at de har svaret på hvordan andre folks heste bliver til blide engle. jeg tror, helt seriøst kun at det er ejeren (rytteren/passer/whatever) der kan det. Så nej, get your hands off my horse!

Hilsen Nanna uden hest
Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
Du skal vide jeg mente alt hvad jeg sagde,
fik bare aldrig sagt alt det jeg har ment
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 10:57

Hvis de har noget fornuftigt at sige, så lytter jeg. Men hvis det bare er en magtdemonstration med pisken, så no @!#$ way.

Sådanne mennesker skal bare gå en stor bue uden om boksen.

Det er fint nok hvis de skal prøve at 'opdrage' på mig (altså, ikke med pisken ). Bare de holder nallerne fra min hest.

Men igen, hvis det er kyndige folk som giver brugbare råd, og som ved hvad de taler om - så er jeg modtagelig for alt.

Btw, så skal man huske at i sådanne tilfælde, så kan fremgangsmåde være altafgørende ^_^

Vegetacha B-)
.
Maybe curiosity killed the cat, but only because
no one bothered to answer her question Why?

0
0
Svar på denne tråd

fff
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 11:20
det kommer an på hvem det er

Mvh. Sarah

-Sikkerhedsfreaken med ridehjelm...

Dressuerpony til salg

0
0
Svar på denne tråd

hngngfsjng
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 11:54

Nu er I mange der siger at I ikke vil have andre skal irettesætte jeres hest...

Men hvad med jer som fx har hestene opstaldet på fuldpension?

Hvor det ikke er jer selv der lukker den ud om morgenen, fodrer osv...

Når jeg har stald på rideskolen og skal lukke 25 heste på forskellige fold, så irettesætter jeg dem i hvert fald, hvis de ikke går ordentligt med mig, det samme ville jeg gøre hvis ejeren stod og så på.

Og det må man altså tage med når man opstalder på den måde.

Louise og Fasion

Humlekrogens Hestepension

Horze Fyn, åbner d.12 april

Stabil rolig hest til rideskole søges! skriv en besked...

man skal ikke forsøge at holde på noget man ikke kan holde mellem hænderne.

0
0
Svar på denne tråd

dgljbsdgjb
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 12:03
lucelille: god pointe. da jeg red sebastian, var hans ejere med til at lukke ud om morgenen, og de er meget (mere end mig) strikse med at den hest ikke skulle have tæsk eller råbes af. så jeg var altid sikker på at han var i gode hænder =) og når de ikke var der, var min veninde heldigvis også til at lukke heste ud, og hun vidste også godt hvordan sebastian skulle behandles.

Hilsen Nanna uden hest
Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
Du skal vide jeg mente alt hvad jeg sagde,
fik bare aldrig sagt alt det jeg har ment
0
0
Svar på denne tråd

abcdef
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 13:00

Nu har jeg ikke selv hest, men hvis jeg havde, var der ingen, der skulle irrettesætte den!

Det skal jeg nok selv gøre. De må da også meget komme med forslag, men ikk røre! Okay det lød lidt underligt

Mvh.

~ Malaika & Tulle ~

ELvis, gi mig klarsyn til at acceptere det, jeg ikke kan ændre.

Mod til at ændre det, jeg kan.

Og visdom til at kende forskellen.

Rob by name - Rob by nature<3

0
0
Svar på denne tråd

erfdfdfg
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 13:26

Nej det ville jeg ikke finde mig i!.. ( )

Og jeg ville heller ikke selv gå hen og opdrage på andres heste?

Skrev Charlotte

© Frej Strødam ©

Min GULE Pony

0
0
Svar på denne tråd

Heej..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 13:32

Selvfølig måtte de det hvis den teede sig totalt ondsvagt og det var dem der skulle gå med den hver dag til og fra fold.

Kan ikke de det store problem i det hvis hesten har brug for opdagelse og man ikke selv er der på de tidspunkter den er uopdragen så ¨må dem der er der jo gøre det. Selvfølig skal disse mennsker være nogle man stoler på gør det ordenligt men hvis det er det ser jeg intet problem i det.

Hilsen Tiana.

Tiana og Litus <3

Snart med følle :D forhåblig den 15 juni :D <3 <3

Enghøjs uge 29 <3 andre ???

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 13:57

Hvis skal håndtere hende, som fx ved trækning til og fra fold, så ja. Hesten skal jo ikke gå og tro den kan lave @!#$ med hele verden fordi jeg ikke vil have at de opdrager på hende. I andre situationer - så nej.

- Sofie
♥ Aalekrogens Chili Pepper ♥

R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 17:23

Hvis det er andre der håndterer den så er det fair nok hvis den laver pjat. Men hvis jeg fx. stod og striglede og en kom og gav den et dask over mulen pga. et eller andet, så ville jeg nok blive arrig.

Mvh. Rikke

med

Æske & Obbe

0
0
Svar på denne tråd

njbhkfjfjkfjkgi
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 18:05

Jeg vil selv gøre det + nogle få folk jeg stoler på får lov.

Det er alt for ofte sket at folk gør det forkert med resultatet at min hest er blevet bange eller små-skadet.

~NUMSEFISKEN~
¤Med Equito's Litote¤
*Mål er drømme med en deadline*

0
0
Svar på denne tråd

gfjhbk,v c
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 18:20

nej det må de godt nok ikke. der er få mennesker som jeg gerne lytter til og spørg hvis der er noget jeg er usikker på, men altså hvis de klapper hende en på staldgangen bliver jeg tosset, okay hvis den bider dem er det da i orden at de siger nej , men ellers skal de ikke røre hende og slet ikk klappe hende en . hun går i panik og bakker indtil hun lander på r*ven , det vil jeg ikke se.

men ja hvis de trækker hende på fold og hun laver noget hun ikke skal er det da i orden de irettesætter hende. men nu laver hun for det meste ikke noget når hun skal på fold .

med sportshesten Ilona <,3

Lev livet så længe det vare, det kan højst gå galt

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 18:31

Altså det kommer jo an på situationen, men generalt - så nej.

Specielt ikke hvis det er små møgunger der ikke ved noget om at opdrage heste, og godt kan lide at skælde dem ud, når de står i en boks, fordi de ikke kan gøre noget. sådan noget pisser mig voldsomt af! Desuden ved jeg slet ikke hvad jeg ville gøre, hvis jeg så nogen stå og gøre noget voldligt ved Freja. Jeg vile pløkke dem/ham/hende ned med mursten eller sådan noget!

Anna med Frejadyret

Verbumet at rocke hele verden

www.anti-rodeo.underskrifter.dk/ index.php

0
0
Svar på denne tråd

hnjngdf
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 19:10
Tjo nu er jeg ikk rigtig derude .. så de opdrager alt det de vil.

- Bille ;D

- You know!

- Watch Tvshop :*

www.dr.dk/DR1/Boogie/ 20070309163358.htm

Stem på -Louise ,,

0
0
Svar på denne tråd

ccc
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 19:24
Jeg må insrømme at jeg er pænt ligeglad. hvis de opdrager på min hest skal det gøres FORNUFTIGT! (dvs. ingen pisk & slåen) Jeg tager også gerne imod råd som jeg syntes er fornuftige

Bella

-

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 19:26

Er altid åben, for nye muligheder .

Hilsen.

Ann-Sofie.

Stop rodeo, for dyrenes skyld.

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 19:32

NannaT har SÅ meget ret.

Min pony er også sur i boksen når man går forbi, men det hjælper sgu da ikke at slå den i hovedet?

ELLER stå og irritere den, det gør det da bare værre. Ved ikke om han er blevet slået engang, men kunne forestille mig det.

- Cikorie

Kiss me goodbye, kiss me out of your eye.

0
0
Svar på denne tråd

davs ...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 19:35
Hvis nogen siger noget til mig hvis det lyder godt eller noget jeg kan bruge tager jeg det til mig men de skal ikke selv begynde og prøve for ejg vil gerne selv ha mine heste i fred .. men .. nu står de hjemme (:

°..Skrev Frk. Krid°

- Hende med Tessa & Sera ©

Regndækken til salg
0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 20:18
Jeg er pænt ligeglad. Alle prøver at opdrage på Silver ;D MEn det er umuligt.

-

Nadia.

Med SUPERponyerne

Silver Sock

&

Penny Lane

-

0
0
Svar på denne tråd

asjkgkasbgkjb
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 20:30

Jeg opdrager min egen pony selv !!! Sådan er det bare :D men kan godt ta imod gode råd osv.

Men nu fx har Flex en rigtig dum vane med at stå og hamre på boksdøren når han keder sig, og han kan slå sig rimelig slemt på den måde så der har jeg skam intet imod at folk opdrager lidt på den ved at råbe af ham :P

0
0
Svar på denne tråd

swdefrtgyhuji9o
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 21:07

det kommer da an på deres holdninger. (:

Jeg tager det som en konstruktiv kritik til mig selv, når folk siger hvordan jeg skal gøre i bestemte situationer. - helt klart. men hvis jeg kan se selv at det er fuldstændig tåbeligt, og at det ikke gør gavn for hesten.

Smile Like You Mean It
0
0
Svar på denne tråd

drftgyujikoæø
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 21:09
Samme som støjer

MvH Catrine
»Hende der med Zasha ox 1401
»Sagde hvad hun mente !!!!
»Og tøffede afsted igen
Zasha
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 21:13

Nej, det foretrækker jeg bestemt at gøre selv.

Tager gerne imod gode råd, men ligemeget hvor slemt Beauty teer sig, er der aldrig nogensinde nogen der skal så meget som drømme om at slå hende ! Vold løser intet, slet ikke på en i forvejen mishandlet pony.

- Sandra Skøtt

Bakkegårdens Beauty Star.

My one and only <3

0
0
Svar på denne tråd

hohohoih
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 21:35

Altså i boksen skal folk bare blande sig lagt uden om. Men hvis der nogle der går på fold med den og den hopper og springer bukker og stejler som den har tildens til må de gerne hive i den og råbe af den for den er farlig for både den og dens omgivelser.

MICHELLA

Savnet men dog så elsked, i begge er mine stjerne janette og leda©

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbruger.asp?userID=2855

0
0
Svar på denne tråd

fff
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 17:26

da min part går rideskole kan jeg jo ikk forbyde dem det, men hvis jeg nogensinde ser nogen gøre noget ved hende som hun bestemt ikk kan lide, så bliver jeg vred, eller siger det til dem..

ellers når jeg er ved den, så skal folk ikk opdrage på den.. jeg er der, så har de slet ikk noget at bekymre sig om, og hvis de har, skal de da lige sige det til mig først.. basta! :P

Lori

-my love

-my passion

Smil til verden og verden langer dig en.

-smil igen, og verden langer dig en mere!

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 17:41

Det komer an på hvilken form for opdragelse - hvis de bare står og fyrer løs med pisken - så nej :P

Hvis de kommer med råd, så er det helt fint - så længe de ikke "taler ned" til mig -så finder jeg det utroligt irriterende :P

Og, hvis min hest f.eks gør noget, hun ikke burde, hvis de f.eks tager hende ind fra fold, og hun stejler - har jeg intet imod de stopper hende, på den måde de finder bedst! Om det så er så give hende en på mulen :P

. ;D Line & Danielle ;D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
If you can't catch a wave then your'e never gonna ride it.

0
0
Svar på denne tråd

lalalalaa..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 17:52

Nu fik jeg lige læst nogle flere svar. Nå ja, hvis ponyen jeg har ansvar for, losser af med trækkerne til og fra marken vil jeg HA' DET AF VIDE, så jeg kan gøre noget ved det! Det hjalp ikke at straffe Maja, da jeg havde hende, for hun blev mere stædig af det. Til gengæld afhjalp jeg de problemer andre havde med hende, ved simpelthen at træne god opdragelse med hende. Til sidst kunne små børn også trække med hende. At hun var sur på staldgangen kunne jeg ikke gøre det store med, da hun er blevet paranoid omkring mennesker, desværre, og kun så "sure miner" overalt. Hvis nogle sagde at de decideret var usikre ved hende, gjorde jeg alt for at de kunne føle sig mere sikre, altså ved selv at opdrage på Maja, og det virkede. Hun blev så sød til sidst.

/ Shirk
Hest købes: 4-10 år, 155-160, ca. 20.000
You won't be afraid of fears.
All in all, I'm still the last one standing on the wall.
0
0
Svar på denne tråd

brumbrumbrum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 22:29

Hvis vi taler om min halvpart om min snart helpart - så fandeme nej. Den sparker af helvedes til, når den sadles op, den sparker når man renser patter, den kan finde på at sparke når man strigler bagben + den sparker når man strigler uden maven, også er den bare mega flabet nogle gange.

Udover det passer jeg et føl, som sommetider stejler, bukker og sparker inde i boksen.

..jeg har set folk losse mine heste, jeg er set folk flå rundt med hingstekæde i mit føl, jeg har set folk slå mit føl. Gud fandeme nej, jeg skal sgu nok selv opdraget dem - og det er UDEN vold! Et føl med nogle passere før, der ikk har givet det kærlighed eller opdraget det, så har det sgu ikk brug for vold. Men what the f u c k, folk er jo dumme som crap sommetider.

Odin

med Black Beauty

den sorte skønhed o:

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 23:10

Der er absolut ingen der skal irettesætte min hest når jeg er der.

Ingen.

Det gør jeg selv.

Men som Lucelille siger, så er det lidt af et problem når man står med fuldpension. For så kan du ikke styre hvad der sker om morgenen osv.

Men heldigvis plejer Linse, så vidt jeg ved, at opføre sig pænt.

.. skrev Kristina G. Outzen

© Med Linse Aunsbjerg ©

*Around Pictures*

Årets Junior og Årets Hoppe (hest)

OBS: D. 12. APRIL ÅBNER NY HORZE BUTIK I RINGE (MIDTFYN) !!!

0
0
Svar på denne tråd

Ja hvis
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 23:18

Linse hakker nogen i armen (og det kan hun meget vel finde på ) - så må de gerne sige fra.

Ligesom når Ca-Dia langer et bagben ud - bare fordi man ikke skal komme for tæt på. Så må man også gerne skælde ud.

Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 09:25

Ja med Raffe har jeg jo altid være meget sådan at det var mig der skulle opdrage min hest, da jeg jo fik ham så tidligt som du ved ;)

Jeg bryder mig generelt ikke om at folk "opdrager" på Raffe da jeg syntes rigtig mange har en forkert måde at opdrage deres heste på, personligt behøver jeg jo bare sige bestemt "NEJ" til Raffe så stopper han hvis han nu endelig gør noget han ikke må hvilket sjældent sker .. :P
Dette tror jeg på han har lært fordi jeg selv har opdraget ham, og der ikke er nogle der direkte har blandet sig i min opdragelse af ham, det eneste folk har blandet sig i med Raffe og mig er under ridning altså til undervisning, men går ikke ud fra det er det du mener.. ;) Og hvis folk endelig har sagt noget med min opdragelse af Raffe så har jeg som regel ladet det løbe ind af det ene øre og ud af det andet da jeg fra start af viste hvordan jeg ville havde min hest til at være, og har fået den hest ud af det jeg gerne ville fordi jeg viste hvad jeg ville..
Arrrh du ved hvad jeg mener.. Det lød ikke helt så godt som jeg ville havde det til .. :P

Hilsen Jose & Raffe <3
En Rigtig Hest Er En Dansk Sports Pony Ligesom Min ;)
En "Lille" Hest Med Et Stort Hjerte <3
Og Med Selvtilliden Iorden (Y)
Kåret Som JHNs Bedste Ekvipage- Hest 2006 :)
0
0
Svar på denne tråd

Irettesættelse?
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 13:25

Det kommer helt an på situationen og hvem personen er

Mvh. Nanna og tossehesten Casper

Alle heste er smukke og specielle
Uanset type,race og herkomst
Man skal bare se dem i den rigtige sammenhæng

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 13:31

Jeg tager gerne imod råd fra folk; men alt med måde.

Jeg kan ikke så godt snuppe hvis folk hver eneste gang de ser mig skal rette eller kommentere et eller andet.

Men hvis jeg har problemer med et eller andet tager jeg gerne imod et råd :D

§Bella§

Meed den dejlige Golden.

What am I going to do

without you in my life ?

I couldn't live without you

my dear Golden !

camare.dk

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 14:22

må folk da godt irretesætte min hest. han kan godt være voldsom og ikke specielt opmærksom på om han er ved at tromle en ned, og så må de da godt klappe ham en - for det skal han IKKE. det er simpelthen for farligt.

synes dog ikke man kan kalde det at opdrage på dem.

og mht. til heste der bider i boksen, jeg klapper dem fandme en! når man kommer trækkende med en hest og hr. hysteriske pony bider ud efter den så jeg har 600 kg. på nakken og må slippe dyret for ikke at blive pløret ned, så er der ingen diskution. så må i fandme lukke ind til jeres stakkels små forstyrrede ponyer.

Nicole

.. med den intetsigende signatur

0
0
Svar på denne tråd

det kommer an på
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 15:11

hvor uopdragen hesten er. Jeg har generelt ikke noget problem med at bede folk om at rykke ned bagerst i stalden, så de er af vejen for vi andre. Heste som prøver at tromle mig på folden, får altså også besked på at flytte sig.

Hvis du ikke kan/vil opdrage din hest. Så må du i det mindste stille hesten et sted, hvor det ikke generer andre.

MVH Dixonfan

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider