|
|
| Æj! Problem! |
| Forfatter:  |
Pernille Bak |
| Dato:  |
14-04-2007 22:49 |
|
Godaften ænder.. Jeg sidder så lige her sur og ked af det! Jo altså i dag var mig og bedste-veninderne på tur og tog også ned til åen og tog billeder. Jeg forklarede tydeligt dem at de hele tide skulle have kamera-snoren om håndleddet og at kameraet IKKE måtte blive tabt ned i vandet.. Vi har det skide hyggeligt og tager masser af billeder, hvorefter min ene veninde skal give kameraet til min anden veninde, og pludselig hører jeg et lille "splask" og et HOV! De havde så tabt mit kamera ned i åen! Jeg blev så rasende, fordi de er så fatsvage og ubegavede og ikke fatter en brik.. Altså de har aldrig tabt det kamera før, men ligeså snart der er vand, SÅ skal det tabes! Århh, så irriterende, og er også rigtig ked af det, var ved at tude nede ved åen, for det er et rigtig godt kamera, og har kostet 4.000 kr.. Nå, men mit spørgsmål til jer er om jeg godt kan kræve erstatning fra mine 2 bedste veninder eller ej? De har sagt til mig at de ikke har råd, men så tænker jeg bare "det skulle i have tænkt på før i tabte mit kamera" Men altså ved jo gdt det ikke var med vilje, og de er også sindssygt kede af det, og har plukket blomster til mig, og har skrevet undskyls-breve, fordi jeg blev så gal. Arrr, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for har ikke lige selv 4.000 til overs.. Håber i fatter noget af det? haha
= Min mening! ?Pernille Bak? Thiiiiiilaaaa <3 JHN's Championatliste, Dressur 2007 - Hvis i er seje, så send resultater til mig! Yo! :-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
LilleFie |
14-04-2007 22:53 |
|
Er der ikke noget omkring en ulykke forskring ? Hmm , ved jeg ikke rigtig noget om :pp . Men' det var da bedre end ingenting, at de ikke tabte det med vilje.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Frederikke og Mirla (L) |
14-04-2007 22:59 |
|
hvis det ikke var med vilje er der ingen grund til at være så vred. Ved godt at man bliver sur og ked af det. Det ville jeg også selv blive. Men det nytter jo ikke noget at blive uvenner med dem, det får du jo ikke et nyt kamera af! Jeg synes godt du kan kræve erstatning af det, men jeg ved det ikke..
» Frederikke Sadolin « Med Superdyret Mirla (L) ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmm |
Pernille Bak |
14-04-2007 23:04 |
|
LilleFie: Hmm, tjo det ku' da godt være  Får man noget nyt kamera af at være glad og sige tak fordi i smadrede mit kamera? Altså mine veninder siger også at hvis det var mig der havde tabt deres kamera, var de blevet mindst ligeså rasende, så det er egentlig ikke dét at jeg blev sur der er problemet. Og vi er ikke uvenner, da vi har snakket om det..
= Min mening! ?Pernille Bak? Thiiiiiilaaaa <3 JHN's Championatliste, Dressur 2007 - Hvis i er seje, så send resultater til mig! Yo! :-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *** |
|
|
Puhaa forstår dig skam godt hehe.. Ville nok gøre selvmord eller noget hvis nogle ødelagde mit kamera .. Men så igen, hvis du var så bange for de ville tabe det osv, skulle du aldrig ha ladet dem låne det, hvis du kan se hvad jeg mener? Er der ikke garanti på kamera'et? Håber du finder ud af noed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
Pernille Bak |
14-04-2007 23:09 |
|
Chaos: Nej, var ikke bange for det skulle tabe det, regnede ikke med at de var SÅ fatsvage.. men kan da prøve at spørge mutti i morgen om der er garanti halløj, selvom man selv har ødelagt kameraet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hreyheryh |
Røjsen |
14-04-2007 23:19 |
|
Hvis jeg havde tabt min venindes kamera, ville jeg da helt klart spørge om jeg skulle betale for det. I hvert fald noget af det  Men du kan vel spørge dem stille og roligt, om de nok vil hjælpe med at betale et nyt? Det kan de da ikke sige nej til:/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Ej, nu stopper du altså med at kalde dem fatsvage  Det var et uheld. De gjorde det jo ikke ligefrem med vilje. Jeg er også ekstremt øm over mit kamera. Men man er bare nødt til at indse at hvis man låner sit kamera ud så er det også på eget ansvar. Hvis man ikke kan acceptere det så skal man ikke låne det ud  Jeg var højst sandsynligt blevet lige så sur i øjeblikket. Men netop fordi det er dine bedste veninder så burde du også kunne tilgive dem. Du skriver jo som sagt ligesom om at de har gjort det med vilje. Sæt dig stille og roligt ned sammen med dem og snak om det? Hvis forsikringen ikke dækker det så kan det være I kan finde en anden løsning. 
.. skrev Kristina G. Outzen © Med Linse Aunsbjerg © *Around Pictures* Årets Junior og Årets Hoppe (hest) OBS: D. 12. APRIL ÅBNER NY HORZE BUTIK I RINGE (MIDTFYN) !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
theluny |
14-04-2007 23:56 |
|
få dem til at spørge deres forældre om de har en fritids-ulykkesforsikring, idag hedder det vist bare en ulykkes el. ansvarsforsikring...den vil dække dit kamera, da det er et hændeligt uheld. Måske aner de ikke de er forsikret, og det ville være dumt, hvis deres forsikring kunne dække de penge der var gået tabt. Jeg kan da huske at jeg engang smadrede min venindens deskmann, og min ansvars...dengang fritidsulykkeforsikring dækkede den, og vi fik 500 kr til det. At mig og min veninde så drak alle pengene op, er jo så en helt anden sag 
~ hesteløs ~ Men med 2 tykke madorgler: Benzer & Chloe Købes: Læderridestøvler str.42, læg ca.38 cm, højde (målt indefra) ca.41-42. max.450 ridehjelm str.61 - 62, UDEN ørebøjler og for meget for. max.300
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lklfskfjksf |
Pernille Bak |
15-04-2007 10:35 |
|
Kristina: For det første, vi er skam ikke uvenner, og vi snakkede om det i går, og blev enige om at de altså var fatsvage Tro mig, hvis du kendte dem, så ville du også sige at de var fatsvage( jeg skal nok lade være med at bruge det ord hele tiden, men det er det der beskriver dem bedst! ) Min hund er løbet væk pga dem, så vi skulle ud og lede. Og jeg har fået cola og creme i håret ved uheld, og alt det inden for meget kort tid, så mine veninder kan godt forstå at jeg er ret træt af dem, og de har nu lovet at de nok skal huske at tænke med andet end numsen lidt mere! Og har tilgivet dem.  Men vil da lige se om der skulle være noget forsikringshalløj, så tak for rådet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
jeg ville sgu nok kræve at de erstattede det. du sagde til dem at de skulle passe på det - hvis de følte de ikke var istand til det, så kunne de have sagt nej til at låne det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
Rozita92 (HennieRozita) |
15-04-2007 10:41 |
|
Hah ej undskyld. men du siger i ikk er uvenner, også sidder du og skriver at de er fatsvage. det gør man ikke !! men kan godt se, det er sku godt nok mange penge du har tabt der eller skal man sige dine veninder at tabt., også ikke mindst de billeder ville jeg rigtig gerne have set (:
Hilsen Hennie Rozita,Silver <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejehj |
|
|
Jeg ville kræve at de skulle erstatte det - de har lånt det, de passede ikke godt nok på = deres ansvar.
Sandra & Tímon JHN´s islænderrytter 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jælækklæklæ |
Pernille Bak |
15-04-2007 11:16 |
|
Rozita: Jamen vi er jo blevet enige om at de ikke fatter noget? Har da også selv sagt til dem at de er fatsvage og så sagde de at det ved de godt.. Så jo, det kan man godt! Kalder dem stadig for fatsvage unger  Sandra & Amanda: Hmm ja, det kan de jo egentlig blive nød til, de har bare sagt til mig at de dør hvis forsikringen ikke dækker, og at de simpelthen ikke har penge til det. Nøj, hvor jeg håber at den forsikring dækker! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kamera |
|
|
Det ved jeg nu ikke helt - For det første var dte jo ikke noget de gjorde med vilge? Man passer altså godt på sådan et kamera, når det ikke er ens eget, og det tror jeg også dine veninde rhar gjort + Du var nu også selv lidt uden om det, hvis du ville passe på det, så havde du holdt det selv, og hvis dine veninder skulle bruge det, så gik man ikke ved en å.. Men det, med penge - spørg dine forældre, og snak med dine veninder/deres forældre.
.V Low Länder er min drømme pony V. ^ elsker den pony, mit liv, mit et og alt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jfafoajf |
|
|
Hvis jeg havde tabt min bedstevenindes kamera, havde jeg godt nok betalt det. Hvertfald noget af det, for det ville jo være min skyld. Som de andre har sagt, omkring forsikring.
Dillarh Dallarh dilli dancer (L)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
TeamFM |
15-04-2007 13:59 |
|
jeg ville kræve erstatning -ved godt det er dine bedsteveninder, meeen. at de så ikke har pengene til det, jamen dem må de skaffe.
.. mia svane yo sucker? hæ hæ hæ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvis jeg tabte min bedste venindes kamera så ville jeg helt klart erstatte det! Og hvis jeg så ikke havde pengene her og nu, så ville jeg låne af mine forældre og så betale tilbage når jeg havde pengene igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Der er ingen grund til at blive vred over et uheld. Men ja, selvfølgelig skal de erstatte det. Hvis de ikke har pengene må de jo skaffe dem.
- Sofie ♥ Aalekrogens Chili Pepper ♥ R.I.P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svært... |
|
|
Den er svær, - ville ha' blandede følelser om det. Dels fordi, det er ens eget ansvar at man låner sine ting ud! Man ved risikoen for at ødelægge tingene er der og man bliver bare mere irriteret hvis det er andre som har gjort det end en selv. Men omvendt, - de vidste det var et dyrt kamera, de vidste de stod ved vand og at risikoen for at tabe kameraet var der og de burde tænke lidt længere. Personligt havde jeg nok checket med forsikringen først og fungerede det ikke, - ville jeg forhøre mig hos dem om de ikke ville hjælpe til med et nyt eftersom det også var deres skyld. - Kan jo evt. være en af deres forældre har en forsikring som dækker det!? Nu har mit kamera godtnok kun kostet 1800kr, men jeg ville dælme også være øm hvis nogen ødelagde det. - Også grunden til at jeg svarede "NEJ!" da min mor spurgte om hvornår hun så, "Måtte låne det en dag til at ta' billeder af ungerne" - for jeg ved hun ikke har 1800kr til at erstatte det og jeg ved hvordan hun er med ting. Elendig!
Rollo - If you're a female you're instantly beautiful, no matter what idiots say... R.I.P. ♥ 08/07-88 - 27/04-06 † Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you. || Mine QXL-auktioner ||
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
Katrine 1 |
15-04-2007 20:32 |
|
jeg syntes altså godt nok du overreagere lidt for meget! tænk hvordan du selv ville have det! meget dårlig samvittighed sikkert!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 65545654 |
Aiida |
15-04-2007 20:41 |
|
Kender det godt Ens veninder fjoller rundt, og pludselig ødelægger de noget .. Surt ! Syntes godt du kan godt kræve erstatningskrav, du skal nok bare tænke på at det måske kan forårsage uvenskab ..
-Aiida  Nu med en halv pony 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm... |
|
|
Det er jo lidt synd for dem for de gjorde det jo ikke med vilje. Men på den anden måde, må de tage sig lidt sammen :/ Jeg ved det ikke /:
*Soffi* Don't steal, the gunvernment hates competion!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ælølæøløæ |
Pernille Bak |
16-04-2007 20:46 |
|
Tak for de gode råd allesammen Min fatter vil tjekke forsikringen.. Men altså vi er blevet gode venner igen og de er tilgivet, blev bare ret sur lige da de havde tabt det, selvom jeg godt vidste at det ikke var med vilje og at der jo selvfølgelig altid er en risiko for at mkan taber et kamera, men troede virkelig at de ville passe på det, og var slet ikke forberedt på at det muligvis kunne blive tabt og blev derfor så sur. Men der er skam ingen problemer mere, hehe. (bortset fra et ødelagt kamera )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|