Islænderfjorden og mig har skrevet dette... gi gerne en komentar! eller/og en ide til en fortsættelse...
Ferrari.
En morgen på rideskolen horses of Amarica, kom pigerne Joni og Stevie for at lave deres arbejde, med at gøre boksen færdig til den nye tinker der hedder Kashmira.
Da Stevie kom sagde hun: "Hej Joni. Jeg glæder mig til at tage den første tur på Kasmira. Og til at passe hende" "Jeg tror jeg skal passe Tarquin…" svarede Joni. Ventetiden var uendelig men endelig kom hestene, en stor flok vilde tinkere fra Irland. Som den første til at vælge ville Ashley selvfølgelig have Tarquin.
Joni og Stevie rullede med øjnene. Nu skulle Ashley selvfølgelig tilride Tarquin, som Joni var allermest glad for. Og det var fordi at alle hestene havde stået hos Joni's moster inden de kom til rideskolen.
Næste morgen vågnede Joni. Først kunne hun ikke huske hvad der var sket dagen før men så kunne hun huske det, hun var ked af at Ashley skulle passe Tarquin så hun havde sovet hos ham I boksen. Nu kom stevie. Hun gik ind til Kashmira og striglede hende. "vil du med på kane tur, det har sneet I nat så vi kan køre en tur men rideskolens jyske hest Maiken. Så kørte de af sted, men ikke med Maiken. Hun havde et stort sår efter grimen, og der var ikke mere sår salve, så de kørte ud med rideskolens shetlænder der hed Mcklaud . da Stevie gik ind til købmanden sagde hun "jeg skal have 1. løg 1. fennikelknold 2. fede hvidløg en håndfuld kamilleteblade og salvie og 1 pund lanolin." Det skulle bruges til at lave sår salve. Da de skulle hjem af spurgte stevie" skal vi ikke køre den forbudte vej?". "hvorfor det den vej er jo farlig?" svarede Joni. "det er netop derfor jeg vil den vej". Sagde Stevie. Pigerne kørte. Da de havde kørt ca. 10 km i sneen, sagde Joni "jeg kan høre heste vrinsk". "sludder" sagde Stevie. "der er ingen heste her ude". De kørte lidt mere og så sagde Joni "jeg kan høre det igen". Denne gang kunne Stevie også høre det. "kom vi følger lyden" sagde Stevie. Lyden førte dem hen til en lille lade hvor de kunne høre høje råb og heste vrinsk. Den vrinsken der var lød bange. De sad lidt og lyttede. Så styrtede der en stor sort hingst ud. Hingsten lignede lidt en blanding af en stor Tinker og en Frieser. Den var kul sort uden aftegn eller noget som helst. Den havde den længste man pigerne nogen sinde havde set, og den havde et flot skinnede hovskæg. Efter den styrtede 3 mænd og en ung pige der skreg efter mændene. Hun skreg "daddy its my horse let Ferrari run he's way". Joni hoppede hen og løsnede mcklaud og sprang op på ham og styrtede efter Ferrari som hesten nok hed. Stevie løb efter dem og hoppede om bag ved Joni på mcklaud. Da de med meget besvær var kommet op på siden af Ferrari hoppede Joni op på ham, og fik ham til at standse. Stevie tog sit hals tørklæde og lagde det over øjnene på Ferrari, og joni undersøgte ham. "han er ikke mere end 3 år, så jeg gætter på han ikke er tilredet". Sagde Joni. Pludselig så de de 4 personer de havde glemt alt om. Manden råbte "this is my horse, let him go". Men det ville Stevie og Joni ikke. I et spring var de begge oppe på MCklaud, og de holdt ferrari i hans lange man som om det var et trække tov. De galoperede i tyve minutters tid, før de kunne se rideskolen. Da de kom ind i gårdspladsen sagde Ashley "hvad er det for en krikke i kommer med der? I har sikkert stjålet den et sted ikke?". Senere gik pigerne ind for at fortælle deres historie.
Da de var på vej ud fra rytterstuen, sagde Marion (deres ride lærer)
" For resten Joni du har da ikke nogen hest vel?"
Så sagde Joni " Nej" " Jamen så kan du da godt lige finde en tom boks til den sorte hest. Så finder vi ud af hvad vi skal gøre ved den." Smilede Marion til hende, Joni smilede tilbage. De gik ud af rytterstuen.
Så sagde Stevie" Jeg må til 1 grads tilridningen ses"
"Okay" svarede Joni. Stevie gik hen og tog Kashmiras grime og trækketov. Hun gik hen mod boksen og sagde "Hej smukke ven" Hun åbnede boksen helt og lod Kasmira selv vælge hvilket tempo det skulle forgå i. Kasmira tøvede lidt men drejede rundt og gik hen til Stevie. Stevie spændte karabinhagen på og gik ud.
Da hun havde striglet fandt hun en saddel underlag som hun lagde på. Kashmira kiggede fjollet. Da hun havde stået med det i 1 minut tog stevie det af, klappede hende og lukkede hende en i boksen. (Når hesten har været dygtig skal man ikke presse den til mere)
Joni stod og beundrede den flotte hingst, da de 3 mænd kom ind og greb fat i Joni. Damen grinede hæsligt. Stevie ville have sagt noget. Men hun vidste ikke hvor Marion havde gemt sig. De 3 mænd og damen førte Joni ud i deres bil.
Stevie vidste at der skulle gøres noget. Men hvad?: jo "hun tager de to hurtigste heste den ene som hånd hest den anden som ride hest. hun rider den ene og gemmer den anden til når Joni slipper løs.
Hvem skal jeg tage?" tænkte Stevie imens hun løb ned af stald gangen.
Pegasus eller Shirerokko eller Pondus eller Buster eller Lotte eller Dundee eller Diddle… "Jeg tager Pegasus til mig og Shirerokko til Joni.
Da hun havde galoperet et godt stykke vej igennem skoven kiggede hun hurtigt ned på Shirerokkos aftegninger, men hvad? De er der ikke?! "åh nej det er Ferrari" hun nåede til gården. Hun lagde grimen over hovedtøjet og bandt dem til et 3 et godt stykke væk. Hun listede hen og kiggede ind af vinduet.
Joni sad ved et bord og blev afhørt. Stevie kunne høre at de sagde noget med " do you give me the horse we let you go but do you not comin with the horse, we take you horse…" Stevie fik et gys i maven, hun måtte gøre noget. Hun fik den ide at kaste en sten på ruden på den anden side af huset, hun gik om og tog en stor sten og hyrede den ind mod ruden, ruden gik i stykker. Det gav et sæt i Joni. Stevie skyndte sig om på den anden ende af huset. Hun kiggede ind, de tre mænd og damen var på vej hen mod vinduet. Stevie hviskede " Pist, Joni Pist''
Joni kiggede lettet over på Stevie. Joni kastede et hurtigt blik på de andre, de var i gang med noget andet.. Hun listede hen til Stevie. Stevie sagde at hun havde to heste med de kunne ride hjem på men de skulle først lige anmelde de andre til politiet. De løb hen til hestene, Joni greb hurtigt sin mobil trykkede 112 og kaldte op. Efter en snak med politiet havde de fundet ud af at de 3 mænd og damen havde fået en bøde på 12.000 kr. for dyre mishandling før og at politiet ville komme om ca. 1-2 minutter for de var lige i nærheden. Stevie og Joni gav fieff. Da de var nåede til hestene opdagede Joni med det samme at det var Ferrari da hun udbrød " Er du sindssyg? jeg kan da ik" Stevie afbrød "Jo du kan" Joni rullede med øjnene " Hvorfor tog du Ferrari?" Stevie sagde " Det var fordi at Shirerokko, stod i en anden boks og det skulle gå så hurtigt" Joni sagde " Du ringer til lægen hvis jeg falder af" begge grinede. Pludselig kom de tre mænd og damen ud af huset. De så ret så sure ud. Med et sprang politiet ud af hækken, greb fat i dem og gav den håndjern på, de kørte af sted med dem. Stevie og Joni red hjem. Joni holdte så godt fast, at hun ikke faldt af. Stevie kom i tanke om at de skulle have et hold når de kom tilbage til rideskolen. Da de var kommet et godt stykke vej kunne de se ride skolen. De red lidt hurtigere da de så rideskolen. Da de kom hjem sadlede de af og gjorde klar til holdet. Det var et hygge hold( blandet spring og dressur). De gik ud på staldgangen og kiggede om alt var vel. De startede ved den første saddel plads. Det var en lille shetlænder Mulle. De Joni tjekkede om seletøjet sad okay og stevie tjekkede om de havde striglet ordentligt. Det havde hun. Da de gik videre til næste kiggede de igen. Denne gang var det araberen Tylle. Joni tjekkede igen seletøjet. Hun tog sadlen af og bedte Stevie om at kigge, Stevie kiggede. Tylle havde jord under maven. Så de sagde til rytteren at hun godt kunne begynde forfra. Da de havde tjekket alle hestene gik de ind i ridehallen og stillede sig klar rytterne kom ind i ridehallen med deres hest de satte sig op på hesten. Stevie råbte " Skriiidt" alle begyndte at skridte. Joni og Stevie aftalte hvad de skulle lave. De aftalte at de skulle ride lidt dressur. Da de havde skridtet 20 minutter råbte Joni " I skal sætte frem i trav.
Imens de travede kunne Stevie lige tjekke hvem der var der, hun råbte " Maria" "Ja" svarede Maria. Stevie råbte igen " Sofie" "ja " svarede Sofie. Stevie råbte igen; " Susanne og Hanne" "ja" råbte de i kor. Det var et blandet hold. Hestene var meget forskellige, shetlænder, araber, new forrest. Stevie og Joni skiftede til at rette på rytterne. Stevie " Maria hænderne på høj kant" Joni " Susanne, schenklerne lidt til." Stevie " Hanne, støt lidt på indvendig tøjle" Joni: " Godt alle sammen, skide godt." Stevie: " Hanne, tyvemeter volte ved A. Susanne tilbage volte fra C, Maria schenkelvigning fra A til B." Joni: Godt alle sammen, godt, bagparten lidt mere med Maria." Joni " skridt pause 5 minutter, vi skal lige ordne noget." Stevie: " Maria kom her ind! " Maria skridtede ind. Joni sagde " Har du lyst til at stille op på Star-ligth i lx dressur?" Maria svarede glad "Om jeg vil." Joni og Stevie smilede til hinanden. Da ride timen var færdig sagde Stevie til Joni " Du skal da ride Ferrari i hestehvisker klassen" Joni svarede "nej j" mere nåede hun ikke at sige før Stevie afbrød " JO du skal" "Okay" grinede Joni.
Dagen kom:
Dagen kom hvor stævnehæfterne blev delt ud de så sådan ud:
Hold med trækker: Max 2 gange pr. equipage Lx dressur: max 2 gange pr. equipage
Joni: pegasus
Stevie: Dundee
Ashley: Cola
Kate: pepper
Hold springning med trækker:
Sacha: Tunami- Joni
Mary: Pjok - Stevie
Julie : Summerwin- Kate
Natasja : Tullegøj- Ashley
Ashley - Gûstenburge trækker: Kate
Ane - Tullegøjen trækker: Joni
Mary - Pjok trækker : Stevie
Hold med Galop: Max 3 gange pr. equipage
Stevie: Mc Claud
Joni: Pegasus
Ashley: Cola
Kate: Pepper
Lx spring:
Joni: Bonnie
Stevie: Lady
Ashley : Pepper
Join up:
Joni: Ferrari
Stevie: Kashmira
Uh Stevie og joni var spændte, de glædede sig sådan til på lørdag. Stevie øvede sit program. Joni sad og studerede hvornår hun skulle ride. Der var kun 5 dage til stævnet. Der kunne nå at ske så meget. Joni og stevie blev enige om at have godt med tøj på for ellers kunne det ske at de kunne blive syge. Joni og Stevie havde fået lov til at tage deres hest med hjem og have i deres stald indtil, for så blev de ikke redet af andre en dem. Stevie skulle tage Mcklaud og Kashmira og dundee og Lady med hjem og Joni skulle tage Pegasus og Ferrari og Bonnie og Tulle med hjem, de boede tæt på rideskolen så tit skulle de have et par heste med hjem. Joni's stald var en lang lys stald med 4 bokse og et saddelrum. Stevie's stald var næsten det samme for Joni's mor og far havde hjulpet med at bygge den og omvendt.
Håber i nød den! hyg jer!