|
|
| # Bruger du cykelhjelmen? |
| Forfatter:  |
Martina (TH£ C0WGiRL) |
| Dato:  |
31-03-2007 19:19 |
|
Hej junior-ænder.  Jeg kommer lige med et nysgerrigt spørgsmål. Bruger du cykelhjelmen, når du skal ud og cykle? Man ser tit unge mennesker, og sommetider også børn som ikke tager hjelmen på. Og jeg gad selv ikke til at tage en gammel dum og grim cykelhjelm på, fordi man ser bare herre grim og åndsvag ud i den - så man tager selvfølgelig risikoen for at få en hjerneskade, bare man ikke ser dum ud.  - Sådan tænker de fleste unge og børn sikkert. Ellers glemmer de bare hvor vigtigt det er at tage den på? Som sagt, så var jeg selv en cykelhjelm-hader, men når jeg kommer til at tænke over det, er det en dårlig idé at ikke tage den på. Så fra i dag af - hvor jeg bl.a. har købt en ny cykel samt cykelhjelm, vil jeg forsøge at huske hjelmen. Og desuden, tager de fleste heste-tøser vel ridehjelmen på når man er ude at ride, selvom den kan være lidt tung og irriterende at have den på. Men vigtig, det er den jo. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg bruger... |
Mini-me ♥Frederik♥ |
31-03-2007 19:21 |
|
Jeg bruger cykelhjelmen, ( jeg er 14 år) og nogle må da synes at det er kikset, men en af vores familie venner faldt på cykeln og var RIGTIG tæt på at dø og hun havde ikke hjelm på - så jeg beholder hjelmen på!
Always look on the bright side of life! Man har kun 1 liv!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
cecilie med »penny« |
31-03-2007 19:25 |
|
nej jeg cykler ikke med cykel hjelm, har faktisk aldrig gjordt det, når jeg tænker over det 
cecilie c har du hånd har du håndled 6 intet sigende ord
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg bruger hverken cykelhjelm eller ridehjelm. Så tager jeg hellere chancen og nyder turen uden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Felix&&'Lucas<3 |
Ida MM »Lucas Og Felix« |
31-03-2007 19:28 |
|
Jeg bruger ikke hjelmen. JEG synes ikke det er nødvendigt, da jeg for det første ikke falder tit, og for det andet, de gange jeg har faldet, har jeg aldrig slået hovedet.
Men bruger selvfølgelig ridehjelm, og vil aldrig lægge den fra mig! xD
- Skal heller ikke sige andre burde ligge hjelmen, det her er bare min mening ^^
Ida'M'Madsen Med superponyen Felix<3 Og den lækre Lucas<3 Og så er jeg jo Naruto fan.. Rrrr' xD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar... |
Martina (TH£ C0WGiRL) |
31-03-2007 19:33 |
|
Mini-me ♥Frederik♥ Meget fornuftigt.  Chela Ja, det er også herligt uden hjelmen. Det har du ret i. Ida MM »Lucas Og Felix« Jeg falder hellere ikke tit, og har aldrig slået hovedet. Men det kan ske for alle. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmm |
grey-richie ♥grey♥ |
31-03-2007 19:33 |
|
jeg cykler ik med cykelhjelm:)
Camilla K. Christensen Sir Richard og Lady.. 110% Dressurrytter<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Chaanel |
31-03-2007 19:39 |
|
nej bruger den godt nok aldrig. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fvsfvbgdfb |
|
|
Cykler ikke med hjelm, har jeg ikke gjort i mangemange år d:
Hilsen Julie uden hest Tidligere Julie xxx :')
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har brugt min cykelhjelm lige indtiol for et halv år siden vil jeg tro. Jeg skal tage den på, hvis jeg cykler på en stor vej med mange biler! Og ridehjelmen rider jeg altid med! Og min vejer heller ikke særlig meget, så det er jo godt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brumbrumbrum |
|
|
Jeg har ikk cyklet med cykelhjem i mange mange år. Jeg bruger dog ridehjelmen, men det er imod min vilje - når jeg bliver 18 år, så er det første jeg gør at smide hjelmen 
Odin med Black Beauty den sorte skønhed o:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ceres Mørk |
|
|
Nej, men man burde gøre. Jeg har bare ikke lige taget mig sammen Den gang jeg var mindre blev jeg tvunget til at cykle med cykel hjelm, men jeg syntes den var grim. Så måtte man jo bare tage ridehjelmen xD Nøj hvor kiggede de andre 
Fjordbollen Med Ceres Mørk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
TeamFM |
31-03-2007 20:09 |
|
jeg cykler ikke med cykelhjelm nej -men har gjort hele mit liv indtil for et par år siden (: red også med ridehjelm da jeg red -jeg havde sådan en letvægts én.
.. mia svane yo sucker? hæ hæ hæ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Gjorde, indtil den gik i stykker Og lige p.t. cykler jeg ikke. Men umiddelbart, nej.
Vegetacha . Maybe curiosity killed the cat, but only because no one bothered to answer her question Why?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hmmm |
LilleFie |
31-03-2007 20:19 |
|
Ja, hvorfor skulle jeg ikke det?
De gladeste hilsner. Ann-Sofie .. En verden uden heste - en verden uden sjov 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| is med fløde |
|
|
Må inrømme? Det ikke altid jeg 'husker' den, men cykler meget sjældent ^^" Men rider altid (Kan dog godt finde på at skridte af uden) med ridehjelm, totalt dobbelt moraksk
Lotte med araberponyen Grafik ox Den omvanderne Naruto fan er ankommet. Rigtige rytter rider araber
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HyggeHejsa |
|
|
Cykler aldrig med hjelm, rider tilgengæld aldrig uden. - Morale er godt, dobbelmorale dobbelt så godt. 
Prinsessa Der er kun ét svar på nederlag - og det er sejr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gnistemand ' |
LÚL-er »qnistemand« |
31-03-2007 21:31 |
|
. kun ridehjelmen (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| neverever.. |
Frederikke og Mirla (L) |
31-03-2007 21:44 |
|
nej - jeg bruger ikke cykelhjelm. Men har gjort. jeg bruger altid ridehjelm. jeg har det lidt sådan at cyklen kan du selv styre, hesten er det ikke altid du selv kan styre 
» Frederikke Sadolin « Med Superdyret Mirla (L) ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej!!! |
|
|
Bruger ikke cykelhjelm. Men Skal bruge ridehjelm
- Nadia. Med SUPERponyerne Silver Sock & Penny Lane -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalala. |
Bettemalz |
31-03-2007 22:23 |
|
nej 
» Min mening x'| ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ smukke ting kommer , smukke ting går .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345 cykel |
|
|
de par gange på et år jeg sætter mig op på jernhesten for at cykle til købmanden (4 min. væk hvis man cykler i højeste gear. delvis gear 7) tager jeg aldrig cykelkysen på, af den enklete grund at jeg ikke ejer en. 
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas! Ludwigsburg in der sommerferie! vi knekker deg til sist
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rtyuiopjhg |
|
|
Når jeg den sjællen gang cykler har jeg IKKE cyklehjlem på nmen ridehjelm bruger jeg altid for ellers må jeg ikke ride for mine forældre og stedet hvor jeg rider skal man ogs have hjelm på
MvH Catrine »Hende der med Zasha ox 1401 »Sagde hvad hun mente !!!! »Og tøffede afsted igen ღ Zasha ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uuhh.. |
Kirstine-BB |
01-04-2007 12:02 |
|
Jeg cykler heller aldrig med hjelm, men her i fåråret skal min klasse desværre til cyeklist prøve, og der SKAL vi have hjelmen på. Jeg har ingen cykelhjelm, men jeg vil have sådan en mariehøne en, ellers må jeg tage ridehjelmen med hjem i den tid..Jeg nægter at køre med de der normale grimme nogle. Jeg rider altid med hjelm, ..
( L') Spegill <3 Min superstar'
Her kommer vi (: Det er os de rødhårede <3 - Vi matcher hinanden (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nej, bruger ikke cykelhjelm, og har vist aldrig gjort det 
- Kamilla Elisabeth =D I just hope you know, that if you say Goodbye today , i'd ask you to be true Cause the hardest part of this, is leaving you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| giddemjeh |
|
|
Da jeg cyklede brugte jeg ikke cykelhjelm - men har altid brugt ridehjelmen.. Men kører aldrig på scooter uden styrthjelm .. Frederikke og Mirla (L) - Ja men du kan ikke styre de andre bilister, og du ved jo ikke hvornår der (måske) kommer en spritbilist, og synes han skal køre ind i dig? :b
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cykelhjelm. |
|
|
Jeg bruger aldrig cykelhjelm! Jeg synes ikke, at de er behagelige at have på o. lign. Men derimod rider jeg altid emd ridehjelm, og den har jeg også på, når jeg cykler til/fra hesten.  Så det er 'kun', når jeg kører til/fra skole, at jeg kører uden. Og det er er en tur på max. 3 min., og jeg plejer ikke at møde biler. xD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lallalal |
Camiilla |
01-04-2007 16:31 |
|
tjaa, det gør jeg vel. Når jeg ik glemmer det 
Camilla. - Med de to dejligste islændere, Ari & Birna. Intet kan slå min kærlighed til jer<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aihfiaf |
|
|
jeg bruger ikke hjelm. da jeg var lille, gjorde jeg. men nu cykler jeg så heller ik så meget mere.
Dillarh Dallarh dilli dancer (L)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar svar |
|
|
Har ALDRIG haft en 
ღ Catrine & Indi ღ www.indi-catrine.webbyen.dk Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham, - et stort hestemenneske kan høre hesten hviske, men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skri
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla . |
|
|
Bruger ikk hjelm mere , gjorde jeg kun da jeg var lille , nu kun når jeg rider 
~ Krina <3 Asmindrupgårds Dunhill <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøller sez |
Trøller |
01-04-2007 18:00 |
|
Jeg bruger ikke cykel hjelm.. Jeg ligner simpelthen en idiot med sådan en på. Og så har jeg heller ikke en cyel hjelm.. Men cykler heller ikke såå tit alligevel..
Born to be wild 
Don't teach me a lesson I've alredy learned
Trøller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaa ... |
|
|
Det først i år hvor min blev for lille at jeq iiik gør det mere, men jeg har altid cyklet med og hvis ikke jeg havde den på havde jeg været hjerneskadet, for jeg er væltret på grund af nogen som cyklede ind i mig også direkte ud på en bil  Rider ALTID med ridehjelm ...
•°..Skrev Frk. Krid°• - Hende med Tessa & Sera © Regndækken til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| habbala.. xD |
LalaChan ♥Rico♥ |
01-04-2007 18:38 |
|
Jeg cykler IKKE med cykelhjelm, slevom jeg egentlig skal xD Men jeg har en grund til det, min cykelhjelm er for knap to uger siden blevet hoppet på af ukendte gerningsmænd, mens jeg var i Kbh.. Okay, jeg skulle nok IKKE have ladet min cykelhjelm stå ved min cykel på stationen, men jeg var forsinket! xD Men ellers cykler jeg hjelm, selvom sidst jeg faldt for alvor, var da jeg kørte medkrydsede arme (Gør det ALDRIG! xD). Men ridehjelmen hr jeg altid på, har dog prøvet at glemme den i stalde når jeg ksulle ride et par gange ^^' Men jeg er ligeglad med jeg ser grim ud, når man cykler så meget som jeg gør, i mange forskellige former for trafik, er hjelmen vigtig... :b
Lala-Chan & Rico - Forever <3 Bare rolig, jeg bider ikke.. kun en gang imellem :b Det er IKKe en mobil, det er en spiselig plastikdims.. Smage? OwO THINK PINK! OwO
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg elsker mine heste<3(Ponyer:p) |
Camilla ♥Aladdin Toby Cæsarb |
01-04-2007 20:39 |
|
Ville aldrig få mig selv til at tage en cykelhjelm på!
Camilla silfen Toby Aladdin Cæsar ©©©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja hej |
|
|
bruger ikke cykelhjelm, cykler også kun om sommeren.. men nu skal jeg jo til at gi' den gas på en hot 50 muhaha
.•° Matata Dyrhave & Stina Iversen °•. Min elskede gamle pony, Dijon, jeg vil aldrig glemme dig ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cykelhjelm |
Springhingst |
01-04-2007 20:50 |
|
Jeg bruger cykelhjelm. For hvis man cykler som mig er den livsnødvendig  bare spørg Stinky 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er sulten |
Hemmistrine |
01-04-2007 21:22 |
|
Jeg bruger ikke cykelhjelm. Jeg har faktisk ledt efter en smart mariehøne én, men den eneste mariehøne jeg har fundet, kunne jeg ikke få klemt ned over mit store æg. Det var skod!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bruger... |
|
|
Hej ænder.. Bruger heller ikke cykel hjelm.. Men det kostede mig sidste sommer (Sommeren 2006) en tur for fuld udrykning på hospitalet...
Hilsen Jose & Raffe <3 En Rigtig Hest Er En Dansk Sports Pony Ligesom Min  En "Lille" Hest Med Et Stort Hjerte <3 Og Med Selvtilliden Iorden Kåret Som JHNs Bedste Ekvipage- Hest 2006 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Felula |
Avana |
01-04-2007 23:15 |
|
Nej det ser simpelthen for dumt ud! 
KH. Avana . furture came and broke your heart
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg elsker flexen |
L-F |
01-04-2007 23:58 |
|
Jeg bruger heller aldrig cykelhjelm. Men ridehjelm gør jeg selvfølgelig. Sys ikk helt man kan sammeligne de to ting, kun til en vidst punkt. En cykel har du jo meget mere kontrol over end en hest der lige pludselig kan gøre noget uventet. Men med trafikuheld fx er det nu meget nyttigt med en hjelm 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pølse xD ? |
|
|
Jeg Har Altid brugt den ..  Har haft en periode på et halvt år, det sluttede altså også næsten meget alvorligt . Blev skubbet af en veninde og røg ind i en kant' bagefter ramte jeg en bil som stod stille .. Fik en kæmpe flænge ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejmedjer |
Line ♥Love heste♥ |
02-04-2007 19:26 |
|
jeg har og vil altid cykle og ride med hjelm
Hilsen Line
tjek lige min rideskole den er vildt god www.sroe.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejmeddiq |
|
|
Har selv haft menniqitis, og var tæt på at dø! Så selvfølgelig bruger jeg cykelhjelm . Og dem der iik gør skulle tage at gøre det , for der er altså en risiko. Det tager to sek. at styrte på cyklen . Men en hjerneskade er livsvarig .
Camille med Herkules <3 Den lykkelige ejer af Welsh Mountain 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|