|
|
| Hvorfor må jeg ikke få en hest ? |
|
|
Ja, hvrofor må jeg ikke få en hest ? Nu sider jeg (igen) og surmuler inden på mit værelse, efter en lang diskution om hvor vidt jeg må få hest eller ej. Man kommer bare ikke særlig langt ved at ride rideskole 2 gange om ugen... Mig og Nimble har nu redet et par La1'er med mellem 60-62% men længere tror jeg bare ikke vi når. Han har det jo heller ikke de bedste forudsætninger, når han skal gå med begyndere halvdelen af ugen der hiver i munden og bumper i ryggen. Den anden halvdel går han med lettere øvet ryttere, der er enormt glade for at de kan få ham til at bukke på nakken, men de giver aldrig efter, for tænk hvis han så tog hoved op igen ? Og ridelærene er ikke særlig gode til at bede en om at give efter, det måtte jeg også først lære da jeg begyndte at ride andre steder. Men tilbage til emnet, jeg vil gerne ha en hest.. Men uden forældre går den ikke. Jeg tjener kun omkring 1.500 om måneden og har kun omkring 15.000 på min konto. Det kan man hverken købe eller holde hest for. Så lige nu ser det rimelig sort ud. Bare et øv-indlæg her fra. Men hvis nogen har en eller anden fiks ide, skal i da være velkomne til at skrive 
Hilsen Katja & Nimble Guy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum? |
|
|
sådan tror jeg alle har det som er uden hest (; det bedste forslag ville nok være at få part på en hest.
.. Camilla & Kazmir {L} - ENGHØJS PONYCLUB <3 - ugerne 29&42 (';! nu med ny part 'Classic Touch OX {L}
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jksadbfsda |
| Forfatter:  |
NannaT |
| Dato:  |
24-02-2007 22:20 |
|
hvad med at låne en hest i et par år, indtil du har erfaring med selv at have hest, og har penge nok til din egen? 
Hilsen Nanna uden hest Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest... |
Emma ♥Raudstjarna♥ |
24-02-2007 22:23 |
|
Hej, trist det med hesten! Kan du ikke få en helpart, tror det hedder det, hvor ejeren bare "har" hesten og så er det "din" altså ejeren blander sig ikke i hvad du laver med hesten, det ville evt. være en god løsning, men det er jo stadig ikke ens egen. Må jeg spørge hvorfor du ikke må få en hest?
m.v.h Emma. ©©Raudstjarna & Emma©© - I will love you forever, and you will always be in my heart, my little red, beauty star. © © © © ©©© © © © ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| edrftghy7u8i9 |
|
|
1.500 kan man da sagtens holde hest for? Min staldleje er på 1000. og så har jeg en passer, så nu er den på 800 kr. det er da ikke særlig meget?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum? |
|
|
en anden mulighed var at finde måske en veninde at 'eje' hesten sammen med, så i er to til at betale [:
.. Camilla & Kazmir {L} - ENGHØJS PONYCLUB <3 - ugerne 29&42 (';! nu med ny part 'Classic Touch OX {L}
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brumbrumbrum |
|
|
Helpart er bla. en mulighed. Jeg har selv spurgt om helpart på min halvpartshest, og jeg har så fået et ja, nu er det bare ventetiden med at få den ud af rideskolen og nye heste til dem, der red på "min" hest. Helpart er hvor du rider hesten hver dag, men du ejer den ikke selv. På min rideskole skal man som helpart betale hestens opstaldning + smed. Dyrlæge betaler rideskolen.
Odin med Black Beauty den sorte skønhed o:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Daav.. |
CJessen (StarBoy) |
25-02-2007 08:52 |
|
Ja, hvad med at låne en hest? Det kan godt være dine forældre ikke synes det lyder ligeså "skræmmende", som at købe "dyret" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Overskrift* |
|
|
Det er dyrt at have hest hvis man også vil have ridehus osv. på opstaldnings stedet! Man skal ud og kigge lidt omkring og så finde det rigtige sted at have sin hest/pony. Og stedet skal selvfølgelig også passe til ens behov. Du kan godt få hest for de penge du har! For man kan godt købe en god pony hvor man også skal gøre en insats for ca. 14.000 kr. hvor man nogle gange godt kan gå ned i pris. Priserne stiger desværre for tiden på heste efter min mening og den stiger også nu hvor det bliver sommer. Det er billigst at købe en pony! Men ja, lige som de andre har foreslået vil det være en god idé med halvpart eller helpart først.
Mit signatur er: Mit signatur. Øhm..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| heeeyyy |
|
|
Det måtte jeg heller ikke, da jeg var 8-14 år. Men her til min komfir, måtte jeg, hvis jeg ville og har tid. Men nu har jeg simpelhen ingen interesse for at have en hel hest. jeg har part på master Jr. Django 3. gange i ugen.
Måtte ikke først, men fik snakket med mine forældr eom og sagde ; "Man har da lettere ved at få job, når man i sin "barndom" har taget sig af et andet væssen"
Og det overvejede de lidt, og fortalte dme så også "Jeg svaner at kunne knytte sig til en hest, have et specielt bånd til den, det kan man ikkke med rideskole ehste - de er skide ødelagt"
Og jeg har lært meget ridning af min part, d ahan er en lille drillepind 8D.
Mvh. AmandaKarlsen. Parten Master Jr. Django Tak sabine, fordi jeg må have part i ham .
» ENGHØJSPONYCLUB, {LL} sommeren 2007. 29&42. med camilla'min. andre? SKRIV!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdgrgtrtegrewegw |
Bella |
25-02-2007 15:02 |
|
Hvorfor får du ikke part på en "rigtig" hest. altså, ikke en rideskolepony/hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Du kan få part på Æske  Men kender godt problemet Selvom min mors kæreste gerne vil købe en til mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
Theis |
25-02-2007 15:33 |
|
Mvh. Theis  ~ If I ever meet you I'll control-alt-delete you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hbfrwel |
Line ♥Love heste♥ |
25-02-2007 15:39 |
|
Hilsen Line
tjek lige min rideskole den er vildt god www.sroe.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar .. |
|
|
Tak for svarene alle sammen. Missedyret: Vil jeg da også gerne, kan du ikke få flyttet ham tættere på ? ;O) Bella: Hvis den rigtige viser sig er jeg da også klar. Har bare ikke kunne finde en endnu RikkeJ (Æske): Hende har du jo lagt parti på til stævnerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Surt :'( |
B-Helle ♥Blanka♥ |
26-02-2007 13:29 |
|
Heej (: jeg ved ikke hvorfor du ikke må få en men jeg synes du skal få hal part i en dejlig hest (: det fik jeg også og så der efter fik jeg en hest (: og nu har jeg haft 3 i det hele  du kan da lige kigge forbi min profil og skrive (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Ja øv, men bare fordi du har egen hest er det da ikke ensbetydende med at du får mere ud af det. Jo du rider oftere, men du har startet højere klasser end mig på trods af at jeg har haft egen hest i 3 år.
- Sofie ♥ Aalekrogens Chili Pepper ♥ R.I.P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Det er selvfølgelig træls. Jeg ved ikke hvor gammel du er nu, men da jeg var 12-13 VILLE jeg bare have en pony. Og fik det desværre ikke Men nu hvor jeg går i 9. klasse, er 15 år, fester hver weekenden, går i byen osv. er jeg glad for at jeg ikke har en. Jeg har tid til andre ting, samtidig med at jeg stadig kan have halvpart på en hets, og ride et par gange om ugen  Men ud fra din beskrivelse af den rideskolehest du rider, lyder den RIGTIG GOD i forhold til andre rideskolehete. Hvis jeg havde part i en rideskolehest stadig hed det max. LC-klasser, sååeh  Men held og lykke med det! 
Venlig hilsen Julie xxx Bakkegården i uge 30. Ses vi? :')
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg fik til min konfirmation penge til en hest. Jeg valgte det fra, da jeg ikke mener at jeg var moden nok til at have ansvaret for et dyr. 4 måneder efter fandt jeg den dejligste pony som jeg kunne få helpart på. Har dog selv lært ham alt hvad han kan, og han har kostet mange tårer.. Men han er en fantastisk pony. Jeg har ham som min egen, tager selv beslutninger, ejeren er dog med til de få stævner jeg er til. Han er den første af hendes ponyer der kommer ud og viser lidt (: Idag er jeg glad for at jeg valgte det fra at få min egen hest. Jeg fandt min soulmate uden de store udgifter og han er min egen i hjertet 
Pauline & Cæsar <3 Dressurponyen og springrytteren  - Medlem af AS (Anonyme Sodaholikere) Antal medlemmer: ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar.. |
|
|
RikkeJ (Æske): Have egentlig planer om at konvatere til spring når jeg blev for gammel til pony  Tak for svarene alle andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det har |
Frederikke og Mirla (L) |
28-02-2007 21:59 |
|
jeg os tænkt meget over, hvorfor må jeg ikke det? jeg kan diskutere med min far om det i flere kvarter! Min mor sys det er okay. Men min far er helt uenig, øv altså.. Min mor har selv haft 4 ponyer som barn og stilte tit op til stævner ! og så må jeg ikke engang, men når jeg snakker emd hende om det kan hun os godt se hvorfor jeg gerne vil, og hun virker meget interesseret. Men så kommer min far altid lige med en bemærkning, og ødelægger det hele. Øv  Held og lykke til dig, hvis man kan sige det 
» Frederikke Sadolin « Med Muledyret Miirla (L)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|