Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

En kaotisk springtime...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 19:27
Hejza...:)

Ja, overskriften kunne ikke beskrive bedre hvordan min springtime i går var. Jeg skulle springe på Rocky, pg han var SÅ sød i opvarmningen, men da jeg red over mod det første spring fik vi en refusion, nå men andet forsøg og vi fløj over. Jan, min ridelærer satte springene op og til sidst lå de på 90-1 meter så de var ok høje, min veninde havde sprunget sin runde, og da det var min tur red jeg over mod det første spring. Rocky tøvede men jeg satte sporene i siden på ham og han sprang, men han rev først den forreste bom ned, derefter landede ham mid i springet så der røg bomem til alle sider, han blev meget bange og sprang frem i galop, men han havde en bom til at hænge efter sig. Jeg fik ham ned i skridt men han var halt, jeg steg af og vi fik ham vasket.

Jeg tudede i lang tid, jeg synes det var min skyld fordi jeg var kommet til at rive ham i munden fordi det ikke gik, jeg kunne jo godt mærke hvor mislykket springet var. Jeg trak ham hjem, og jeg vaskede ham også i dag. Han har det betydeligt bedre i dag, så jeg må nok gerne begynde at skridte ham på mandag igen.

Men sikke en oplevelse... Har i prøvet noget lignende? Det bliver ikke sjovt at springe med ham igen...

Knuz Stina, der tror hendes ponZ er blevet bange for oxere.... Meeen det må han lære...
0
0
Svar på denne tråd

Re: En kaotisk springtime...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 19:53
Jaa, som sagt dette er grunden til JEG IKKE springer!!! (med min Atigon...)

Hvis man ikke selv er dygtig nok til at kunne mærke om dette her spring går helt galt, når det er i den højde, så skal man LADE VÆRE!!! Da jeg ikke slev sunes jeg er dygtig nok til det, LADER JEG OGSÅ VÆRE!!!

For hvis man begiver sig ud i noget man ikke selv kan håndtere, så lad være, om ikke for din egen men for din ponys skyld, den kan jo ikke gøre for du ikke er dygtig nok...

Og det der skete, jaa, det er som sagt resultatet! :-(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 19:55
Harj Stina!!

Æv, det lyder bare surt!
Æv-æv, håber Rocky snart er klar igen!

nasta_second:
Der kan jo gå noget galt, det kan jo godt være en dårlig dag, uden man selv er for dårlig altid:)

Knuz Ida
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 19:59
*Heste-ida* Tark :)

nasta_second - begiver mig skam ikke ud i noget jeg ikke kan styre...

Knuz Stina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 20:03
Stina: Uha, det lyder ikke rart!

Engang, hvor jeg så på, at en af mine veninder sprang på sin halvpart, skete der noget lignende. Hesten er rimelig hysterisk nogengange. Han har det med bare at skulle have springene overstået og farer tit over dem. Jeg tror han er lidt bange for at springe, men min veninde siger, at det bare er fordi han "skaber sig"? Hmm..

Nå, men hesten havde været lidt dum i timen. Da hun skulle over et af springene, fik hesten en bom imellem benene, og blev bange. Min veninde red videre og sagde, at der ikke var sket noget. Hesten var heller ikke halt eller noget, men lige i starten (ca. de tre første skridt), hoppede han lidt rundt på tre ben.

Han fortsatte ved at være umulig (med go' grund), og derfor satte ridelæren sig op på hesten og ville "sætte ham på plads". De fik nogle ordentlige kampe (nogen af dem var altså på 10 min.), men ridelæren blev ved med at hakke sporerne i ham. Til sidst kom han over det spring, som han før havde haft uheldet med og han fik lov at skridte af!
Alt dette var sikkert i god mening (så hesten ikke skulle blive endnu mere bange for at springe), men i hele timen, stod jeg der og kunne næsten ikke holde ud, at se hvordan hesten (efter min mening) blev pint. Jeg blev ved med at tænke på lige i starten da hesten hoppede lidt. Men eftersom jeg ikke har forstand på springning ville jeg ikke gøre mig "klog"!

Da hesten så kom op i stalden opdagede vi en masse (dybe) sår på det ene ben og vi ringede efter dyrlægen!

Og gud, hvor havde min veninde det dårligt bagefter! (kan faktisk godt forstå hende!).

Det var en lille historie fra mig af!

- Fnuller!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 20:35
uhh ha... håber at han har det bedre!!!!
og til nasta_second: selv de bedste springryttere kan komme ud for det samme og hvis hun ikke følte sig god nok til det ville hun jo nok ikke prøve at springe det!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 21:01
ej hvor synndt for dig stina det lyder ikke sjovt
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 22:00
Uha det var ikke så godt=(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 23:13
Hold da li op! Hun lære det da aldrig, hvis hun ikke prøver. Hun lære formentlig af sine fejl.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-09-2002 08:09
Lyder sku ikke rart....:(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-09-2002 18:09
Narj, men Rocky er nogenlunde frisk igen nu :)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider