|
|
| OCD - spørgsmål. |
|
|
Har lige nogle spørgsmål som I meget gerne må svare på, nu I har trykket Jer ind i tråden  - Ved du hvad OCD er?
- Kender du nogen som har det?
- Hvis ja, på hvilke områder har han/hun det så?
- Hvordan fandt vedkommende ud af at det var OCD?
- Får han/hun medicin?
- Hvis ja, hvilket mærke?
På forhånd tak 
~NUMSEFISKEN~ ¤Nu med Equito's Litote¤ *Mål er drømme med en deadline*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OCD - spørgsmål. |
| Forfatter:  |
Frederikke.. |
| Dato:  |
24-01-2007 15:35 |
|
Hvad er OCD ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| djbdgdgk |
Nanna uden Sebastian |
24-01-2007 15:36 |
|
- Ved du hvad OCD er? ja
- Kender du nogen som har det? ja min tidligere bedste veninde
- Hvis ja, på hvilke områder har han/hun det så? områder? øhh hun har tvangstanker og kan pt ikke gå i skole og sådan.
- Hvordan fandt vedkommende ud af at det var OCD? dont know
- Får han/hun medicin? det tror jeg ikke
- Hvis ja, hvilket mærke? -
Hilsen Nanna uden hest Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| olamjnsdj |
|
|
det lyder som en sygdom  andet ved jeg ik
♪ From The Nightwish To The Sentenced ,, ik Cocktail ? :D † Sagde Nightwish Freakeren Lulu +D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Ved du hvad OCD er? - Ja Kender du nogen som har det? - Nej Sigende svar, ikke sandt? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar... |
|
|
- Ved du hvad OCD er? Ja!
- Kender du nogen som har det? Nej ikke lige hva jeg ved af...
- Hvis ja, på hvilke områder har han/hun det så? -
- Hvordan fandt vedkommende ud af at det var OCD? -
- Får han/hun medicin? -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| njkgsrkhaghik |
|
|
Nanna uden Sebastian: Når man har OCD, så er det inden for forskellige områder  Ville bare høre hvilke... Duke: Sandelig jo 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OCD - spørgsmål. |
|
|
jaa tror jeg - Kender du nogen som har det?
mener min ene veninde har det - Hvis ja, på hvilke områder har han/hun det så?
tvangstanker mener jeg - Hvordan fandt vedkommende ud af at det var OCD?
ka jeg ikk huske ikk pt
Sabrina nu med Obian. Stald Kee Daimond 11/9 '97 - 8/2 '06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heeej |
|
|
- Ved du hvad OCD er? Nej :S
- Kender du nogen som har det? Nej..
- Hvis ja, på hvilke områder har han/hun det så? -
- Hvordan fandt vedkommende ud af at det var OCD? -
- Får han/hun medicin? -
MVH. Carina med Omira - Og forhåbentlig snart et lille føl ♡
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tyouyoyt |
sunka<3 |
24-01-2007 17:04 |
|
ja det er en sygdom hvor man har tvangshandlinger . ja , min bedste ven , det startede med at han hele tiden vaskede hænder , han hang ikke sammen hvis ikke han gjorde det , ha skulle/skal gøre ting i en sbestemt rækkefølge , lige meget hvad !! og han kiggede på alt hvad han spise , der måtte ikke være bestemte ting i og der var noget der skulle være i , han gjorde tingene på en helt særlig måde , han får medicin nu og har gjort det længe , så man lægger ikke mærke til at han har det , kun en sjælden gang i mellem , men tror også det handler om , har han i hvert fald sagt når vi har snakket om det , at det er vigtigt at anerkende sit problem/sygdom og at hver gang man 'tvangshandler' prøver at gøre det modsatte. de fandt ud af det ved at han over en længere periode begyndte at slukke lyset kl 18.57 og tændte det igen kl 19.01 en dag var en bekendt på besøg som tilfældigvis var læge og studerede OCD . han spurgte hvor længe han havde gjort det og sagde de skulle gå til e videruddannet læge. det hele var da han var omkring de 6-7 år , og han er nu 16 , og er først for ca 2 år siden begyndt at leve normalt , ved ikke hvilket medicin han får . blev lidt langt , men du spurgte jo .. heeh
Laura og den SKØRE araber <33 godt begyndt er halv fuldendt. -og det rigtige værktøj er det halve arbejde! så husk at starte med det rigtige værktøj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HyggeHejsa |
|
|
- Ved du hvad OCD er? Nej. Efter hvad jeg kan læse af spørgsmålene, er det nok en sygdom?
- Kender du nogen som har det? Nej, tror jeg ikke.
- Hvis ja, på hvilke områder har han/hun det så? ---
- Hvordan fandt vedkommende ud af at det var OCD? ---
- Får han/hun medicin? ---
- Hvis ja, hvilket mærke? ---
Prinsessa Der er kun ét svar på nederlag - og det er sejr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved du hvad OCD er? |
Tine KK |
24-01-2007 17:58 |
|
Nej ;b - Kender du nogen som har det?
Jeg ved ikke hvad det er :p - Hvis ja, på hvilke områder har han/hun det så?
? :b - Hvordan fandt vedkommende ud af at det var OCD?
.. .. :b ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| esrersr |
|
|
- Ved du hvad OCD er? - ja
- Kender du nogen som har det? - ja en af mine gamle bedste venner
- Hvis ja, på hvilke områder har han/hun det så? - sådan tvangstanker (hører stemmer hvis det er med)
- Hvordan fandt vedkommende ud af at det var OCD? - hmmm han blev mere og mere asocial, underlig, droppede ud af skolen og sådan
- Får han/hun medicin? - ja
- Hvis ja, hvilket mærke? - ved ikke helt hvilket mærke.
- Josefine
Love's completely real, so forget anything that you have heard And live for the moment now.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jkdsvbshkGk |
|
|
Josse med Miré: OCD er tvangstanker - tvangstanker er ikke et område Og man hører ikke stemmer når man har OCD (eller jo, det kan man godt me det er ikke OCD'en der spiller ind så). Ved du hvilke ritualer han har? Prinsessa: Nej, det er ikke en sygdom, men en sindslidelse som man er født med. Skylder nok egentlig at sige hvorfor jeg stiller disse spørgsmål... Fik selv konstateret OCD kort før jul og søger lidt at høre hvad andre kender til det... Måske der var nogen man kunne snakke med som også har det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala .. |
|
|
- Ved du hvad OCD er? Nej
- Kender du nogen som har det? Ved jeg ikke ? Tror det ikke?
- Hvis ja, på hvilke områder har han/hun det så? ?
- Hvordan fandt vedkommende ud af at det var OCD? ??
- Får han/hun medicin? ??
- Hvis ja, hvilket mærke? ??
I am not afraid to keep on living I am not afraid to walk this world alone - My Chemical Romance, Famous last words
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OCD.. svar |
*Stina&Perfekte Perfi* |
25-01-2007 10:30 |
|
Jeg gider ikke svare punktvis, så jeg skriver bare lidt. Først vil jeg sige at jeg selv lider af OCD, så jeg ved udemærket godt hvad det er Jeg fik konstateret det i 3 kl. ca, og er nu 18, så det har været en del af mit liv i lang tid. OCD kan både bestå af tvangshandlinger (fx som at vaske hænder) og tvangstanker. Jeg har det på den måde, at jeg følte at det jeg tænkte var forkert, nærmest "ulovligt". Hvis jeg satte mig på en stol kunne jeg få følelsen af, at det var forkert gjort og derefter skulle jeg tænke hele forløbet igennem. Det kunne godt tage 10-15 minutter og hvis jeg blev forstyrret skulle jeg begynde forfra. Jeg kan bedst forklare det, som uro i hovedet og kroppen. Lige i øjeblikket går det bedre, men det går op og ned og jeg er klar over at det er noget jeg skal leve med resten af livet. Jeg får medicin, cipramil og det har virket rigtig godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhvsdgvsdHUKGK |
|
|
*Stina&Perfekte Perfi*: Skriver lige en besked over beskedcenter. Tak for dit svar!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|