|
|
| Islandske navne..! |
| Forfatter:  |
Camiilla |
| Dato:  |
07-01-2007 19:07 |
|
Hey ænder <3 Er der nogen af jer der har nogle forslag til et islandsk hestenavn? Jeg har to der hedder Birna= Isbjørn, Og Ari=Ørn.. Vi skal nemlig have et føl, så vil gerne have en masse forslag til hvad den kan hedde.. Det må være både Hoppe og hingste navne  Så, ænder hjælp mig. 
Mvh. Camilla. - islændere styrer.  Elsker Birna overalt <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dhdshdh |
|
|
Menja, hed en islandsk hoppe jeg har redet en del og som jeg stadig er MEGET glad for. Jeg forbinder altid det navn med noget positivt (:
Written by Kia. Last notes are strained and I sink to a crumpled butterfly on stage. I'm getting everyone to fall in love with me. They all start to clap, until they realize I'm not breathing.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Islænder navne |
|
|
Ib!!!  Det er det sejeste islænder navn EVER !!  Eller not, nej aner det sku' ik', håber du finder et navn :b Husk billeder af føllet! xD'
[Sisse & Musse] - Ægte kærlighed <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
kan godt lide frekja=fræk, draumur(udtales drømur)=drømmen, Funi (udtales føni)= rød eller ild eller kan ikk huske hvad det betyder, og der er mange... kan bare ikk huske fler..  håber de kan bruges..
VIGTIGT: HED FØR Sofie (Moonlight <3) HEDDER NU Mums
Sofie med mulen Atlanta <3 elsker den hyp <'3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejhej |
|
|
Min vallak hedder Tímon og min hoppe hedder Björk.
Derudover har min familie: hopperne Jörp og Vikky og vallakerne Topas og Eidfaxi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aswderftgyhuji |
|
|
selv hedder min egen Fregna. som så betyder "nyhed" har jeg senere fundet ud af. (: Og Fregnas "nabo" hedder Vigdis. også et pigenavn, jeg ved ikke helt hvad det betyder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krussemaudlle |
|
|
har altid elske navnet Rokkvi, Rokvi , Rökkvi , Rökvi kan staves på mange måder  men mit farvorit. men også navnet mündi  (ps den var til vahl  )
+ L u l u ♡ Jeg scorer Darth Vader! ♡ -From Nightwish to Sentenced ,, ik Cocktail ?  »dillarh dallarh og lullubullu er lækre end dig  - Cocktail kaster med Tuomas +D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Islænder navne.. |
|
|
Koksi, Ai (betyder vist sne), Yuki, Fenris, Blakkür.. 
Absalon ilder opdræt - tamme ildere til kæl og avl. Equin læder ridestøvler, nye, str 39 sælges! Se præs. Meget andet rideudstyr sælges også, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dedfdsgfsdfgsdf |
kasan-tanja |
07-01-2007 21:02 |
|
islandske hoppe navne :baldi og frami og bjork islandske hingste navne: sindrid og titlingur og mimir og josi og faxi .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yes, min hedder |
|
|
Frenja og det betyder = vild og ustyrelig tøs hahahahah
Team øø' evt. -nu uden hænder! (;
sís - elsker alle dem der elsker hende
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grissen |
|
|
HINGSTE/VALLAKER Baldur = gude navn Snitlingúr = Fyrst/mester (rød hest)Glói = Glødende (grå hest)Mökkur(udtales møkur) = Støvsky Bersi = Bamse/bjørn Freykier = Skønhed Ari = Ørn Austri(udtales Østri) = Hest østfra (Der er en avlshingst der hedder det) Fengúr = Magisk navn for Odin Gestur = Gæst Gnýr = Brøl Húginn = Den ene af Odins Ravne Kjáni = Fjols Kjarni = Kernen Kolfaxi = Hest med helt sort man Kristall = Krystal Krókur = Krum Krog Máni = en hest med Måneformet stjerne og ål Skjóni= Broget hest Sólfaxi = Fuks Thor = Gud HOPPER (mørkebrun el. sort)Brúnka = Sort/brun hoppe Busla = Sjuskedorte  (rød)Glóa = Glød Prinsessa = Prinsesse Abba = trold kvinde Fina = Den elegante Freya = Gudinden Freya Freyja = Gudinde for Kærlighed, Skønhed og krig Geisli = Stråle Hekla = navnet på en Vulkan Ida = Hvirvel Katla = Navnet på en vulkan (Gul)Lilja = Lilje Mósa = Gråbrun hoppe Móska = Tusmørke Nótt = Nat Ór (kan ikke huske hvad det betyder.. Men det lyder sødt ) Silja = Kvindenavn Snót = Pige/kvinde Tinna = Sort sten Det var lige et par stykker jeg kunne huske 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsgregerger4w |
¤ Bella ¤ |
07-01-2007 21:56 |
|
Gladür & Stormür
¤ Bella ¤ - Uden Jolly ♡ - Uden Flying Don Chello ♡ - Men med Amadeus ♡
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fgfgfg.fgfæ |
» Frederikke & Mirla |
07-01-2007 22:01 |
|
Domur har redet på en islænder der hed det  Mirla, er 1/4 islænder, Mirla betyder blondine (hoppe-navn), men ved ikke om det er islandsk 
mange hilsner fra Frederikke & Mirla
© Frederikke med Mirla ponyen © - uden Lock & uden Dina . .. Men med Bianca x)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Line og Sif |
08-01-2007 07:49 |
|
Prøv at gå ind på www.joras.dk og i hovedmenuen vælger du Joras hestenavne. Så kommer der en hel masse frem.
~ Line & Tornerose & Sif~ -Nu uden Stella♡ JEG SØGER MIN GAMLE PART STELLA. Mørkebrun 2'er hoppe, hvid blis, ca 16år, solgt 31. oktober 2006. www.heste-nettet.dk/fo...034/97034/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| fhghfhf |
Camiilla |
08-01-2007 13:27 |
|
Maange tak, alle sammen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hjemmeside |
Sille |
08-01-2007 13:44 |
|
Prøv denne hjemmeside der finder du det hele  members.fortunecity.co...7/id71.htm
Hilsen Sille Asa-Lin <3 Fina <3 Colle <3 Altezza <3 Thor <3 Stjertna <3 Matti <3 Distiny <3 Vixi <3 Spirit <3 Leonora <3 Efendie <3 De dejlige heste <3 Islænder <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan en masse |
Tanita |
08-01-2007 16:17 |
|
Du kan bare spørge.. Her er lidt:
Hingste/Vallak: Glámur Máni Ljomi Siggi Fifi Hraunar Eldur Eldir Tinni Fylfir Feykir Faxi Ekill Krummi Blakkur Raudblesi (D'et skal være et islandsk D) Frami Gnesti Börkur Huginn Sölvi Ormur Stjörnefákur Fákur Vákur Hopper: Stjarna Blesa Raudka (Også et islandsk D) Sunna Mána Nanna Tinna Lára Signy Gás Vaka Váka Lóa Krafla Dugga Melodía Tyra Tora Bare spørg . Kan også skrive betydningerne, men gad jeg ikke lige nu Har ikke rigtig tid til at skrive flere
- Tanita Stjarna elsker dig, for altid <3 Blakkur, Stjarna og Andvari er de bedste! MOLS TUREN 28-29 Jan 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kasan-tanja |
|
|
- Enhver kan blive vred. Men at blive vred på den rigtige person, med den rigtige styrkegrad, på det rigtige tidspunkt og af den rigtige grund. Se, det er kundstykket!
*Team-Midgaard*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Islandske Hestenavne |
|
|
Den hjemme der blir linket til er min, seeejt Den lever endnu... Men så behøves jeg jo ikke selv linke ^_^
Rollo - If you're a female you're instantly beautiful, no matter what idiots say... ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
MariaFN |
09-01-2007 13:30 |
|
Blakkur : Den mørke Blid : Den blide Draumur : Drømmem Elding : Lynet Fjödur : Fjederen Frekja : Den frække Fögur : Den smukke Funi : Ilden Lysinggur : Lyset Lige dem jeg havde
©©Maria & Anton©© Bag de grå skyer er hilmlen altid blå ©©©©©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestenavne |
Krab_anna |
09-01-2007 14:29 |
|
Min mormor havde en gang 2 islanske heste der hed Skisa (betyder vidst noget med uønsked, eller uforberedt) og Fjarla.. Skisa kom vidst lidt uforberedt til verden, derfor det navn.
Mange hilsner Anna Krab ;P Der er ingen hemligheder så tætte som dem mellem pony og rytter!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heeej |
|
|
Hvad med mit spørgsmål ? 
MVH. Carina med Omira - Og forhåbentlig snart et lille føl ♡
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| frgrbgfbgfbg |
stindin |
09-01-2007 19:34 |
|
Jeg har hel bog med islandske hestenavne + betydning og udtalelse. Den fungere både som opslagsbog og inspiration (: Det er vidst DI der har ugivet den. -Jeg vil gerne prøve at finde et navn, hvis du evt. kan skrive noget bestemt det skal betyde ? Eller hvis det skal starte med et bestemt bogstav..
Stindin Nothing lasts forever. Not even the cold november rain
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| viviivivivi.. |
» Frederikke & Mirla |
09-01-2007 19:44 |
|
vi vil gerne vide, hvad den kommer til at hedde 
mange hilsner fra Frederikke & Mirla
© Frederikke med Mirla ponyen © - uden Lock & uden Dina . .. Men med Bianca x)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KATLA.. |
|
|
Min lille ishyp hedder Katla= et vulkan navn.. En af mine veninder har en hoppe som er efter katla, som hedder Móska= tus mørke Lige et billede af de to skønheder 
EJER AF DRESSURPONYEN CHARLIE Det bedere at lugte af hest end af hash! Rigtige ponyer er røde med fire hvide sokker og blis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne... |
|
|
Den ska' altså stadigvæk hedde Ib  Hingst eller hoppe! Det betyder Ib den Almægtige på dansk 
[Sisse & Musse] - Ægte kærlighed <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Betydninger |
Tanita |
10-01-2007 14:32 |
|
Hej. Jeg har også den bog DI har udgivet, + en anden en, så jeg ved hvad næsten alle navne betyder. Altså, man kan jo kalde den alt.. De sammen sætter navne. (: Så der er uendelige muligheder. MariaFN: Blakkur betyder Mørk/brun hest 
- Lykkesmindes Tanita "Smørgårdens" Blomst 
Glámur fra Højtofte <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bommelum |
Sisse pigen |
10-01-2007 17:03 |
|
Stjarni = Stjerne Eyglo = sol sisse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jgjhgjh |
Camiilla |
10-01-2007 17:06 |
|
Carina: Nej det er ikke sikkert at hun skal det.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ertfgyhujikolæ |
Kirstine :b |
10-01-2007 17:18 |
|
mori og bessi 
©muvh;© JOACHIM & KIRSTINE - Plettede heste, er det bedste :'D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hnjnjjnnj |
Camiilla |
10-01-2007 17:19 |
|
Kirstine: hvad betyder de? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Sandra (Beauty Star) |
10-01-2007 18:56 |
|
Jeg kan godt lide navnet Phønix :b
- Sandra Skøtt Med sprinter ponyen, Bakkegårdens Beauty Star. I simply just love my horse <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hyggehejsa |
Vahlfisken |
10-01-2007 19:05 |
|
jamen så skal du da have nogle islandske navne: - Mündi = islandsk drengenavn - Darri = Konge (tror jeg) - Ørn = ørn - Abel = kongelig (mener jeg) - Baldur = guddommelig - Gladur = glad (mener jeg) - Fina = fin - Saga = saga (historie/eventyr) - Faxi = flamme - Laxi = kan jeg ikk huske - Gladur = heller ikk huske tror nok det er glad - Bifrost = regnbuen til Valhalla - Logi = flamme - Loke = Gud/jætte - Thor = tordenguden - Odin = gud Så kan jeg ikk lige flere..
Hippie-hesten - gør livet til en fest rid islandsk hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|