Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Lotte fik endelig fred...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 22:35

Rideskolens store belgierhoppe fik endelig fred her til aften...

Den har bare ikke haft det godt i lang tid, og i dag lagde den sig i ridehuset og ville/ ikke rejse sig igen...

Dyrlægen kunne ikke umiddelbart sige hvad der var galt, men efter et par timer hvor den bare lå og trak vejret tungt var det tydeligt at se at hun ikke ville mere.

Rideskoleejeren ville helst ikke selv holde hendes hoved, så jeg gjorde det... Havde ikke troet det ville røre mig, men pev nu lidt da dyrlægen sagde jeg godt måtte slippe og jeg godt kunne se hun ikke længere trak vejret.

Har nogen af jer herinde deltaget i en aflivning på en andens hest fordi de ikke selv kunne? Og hvordan tog I det?

Det gør sgu lidt ondt i maven, når man "bare" lægger en pressenning over og går derfra...

Louise, nu med Fasion !!!

man skal ikke forsøge at holde noget man ikke kan holde mellem hænderne... ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 22:39

Det er aldrig sjovt.

Har været med til at aflive en oldenborg vallak da ejeren ikke selv kunne. Jeg havde intet forhold til den, alligevelstor tudede jeg. Det er svært at se noget der dør.

- Sofie

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 22:51

Årh det var godt Lotte fik fred :c hun havde det sku ikke godt da hun bare lå der og ikke kunne komme op.

- Julie Salomonsen

Chemin De Royal & Durango 14 <3

* Team JENSEN *

0
0
Svar på denne tråd

n kfldb ld
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 22:54

Julie: Nej, hun har var "slukket"..

Men det var dælme ikke sjovt, selv din far var påvirket af hun lå derude. Og Esben ville ikke være der...

Louise, nu med Fasion !!!

man skal ikke forsøge at holde noget man ikke kan holde mellem hænderne... ;-)

0
0
Svar på denne tråd

brumbrtumbrum
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 12:33

Jeg har ikke selv deltaget i en aflivning - jo halvt om halvt, men det var ikke meningen.

Beauty's (min halvpart) "nabohest" skulle aflives - dvs. skydes - og jeg stod i en boks længere væk sammen med en veninde ved hendes hest.
Og pludselig da jeg uforberedt vender mig om, hører jeg bare skuddet, og jeg ser hesten falde til jorden. Og jeg var slet ikke forberedt på det. Det gav mig virkelig en dårlig fornemmelse..

Odin

med Black Beauty

0
0
Svar på denne tråd

hulk hulk
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 14:00

det var erligt(staves)

vores gamle shetlænder, trunte, skal afligves, forde at hun er 30 år ca.

Cecilie

&

Marchal

0
0
Svar på denne tråd

Lotte fik endelig fred...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 14:05

Det er aldrig rart at se et dyr skulle "afsted", - om det er ens egen eller ej.

Har ikke været med til at holde en hest for andre, men har været med min onkel ude hos et ældre ægtepar for at hjælpe med at aflive deres hund.

- Fik strenge instrukser på IKKE at måtte tude, men alligevel fældede jeg da en tåre eller to da jeg skulle holde hunden da den sov ind. Ægteparret stod og så på men de ville helst ikke holde hunden selv, men den var lidt sær og kunne ikke lide min onkel, men den var helt tryg ved mig så den gamle dame var rigtig glad for at jeg ville holde den.

Men jeg hader at se dyr dø, - stortuder altid. Om det er mine egne ellers andres, det er hårdt :/

Men oftest er det jo til det bedste, - lyder det til det var for Lotte! Og det var godt du var der til at hjælpe.

Selvom jeg aldrig forstår dem som ikke selv vil være der?

- Jeg har altid været der når vores dyr skal "afsted", undtagen Meti men det var kun fordi jeg ikke måtte. Var inde og se ham bagefter. Kan godt forstå det må være hårdt, men alligevel har jeg det bedre med at se dyret er væk og ligesom være der til det sidste for dem.

Sådan er vi så forskellige, - godt der er nogen som kan hjælpe til når det bliver for hårdt for en!

Rollo

- If you're a female you're instantly beautiful, no matter what idiots say...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider