Det er aldrig rart at se et dyr skulle "afsted", - om det er ens egen eller ej.
Har ikke været med til at holde en hest for andre, men har været med min onkel ude hos et ældre ægtepar for at hjælpe med at aflive deres hund.
- Fik strenge instrukser på IKKE at måtte tude, men alligevel fældede jeg da en tåre eller to da jeg skulle holde hunden da den sov ind. Ægteparret stod og så på men de ville helst ikke holde hunden selv, men den var lidt sær og kunne ikke lide min onkel, men den var helt tryg ved mig så den gamle dame var rigtig glad for at jeg ville holde den.
Men jeg hader at se dyr dø, - stortuder altid. Om det er mine egne ellers andres, det er hårdt :/
Men oftest er det jo til det bedste, - lyder det til det var for Lotte! Og det var godt du var der til at hjælpe.
Selvom jeg aldrig forstår dem som ikke selv vil være der?
- Jeg har altid været der når vores dyr skal "afsted", undtagen Meti men det var kun fordi jeg ikke måtte. Var inde og se ham bagefter. Kan godt forstå det må være hårdt, men alligevel har jeg det bedre med at se dyret er væk og ligesom være der til det sidste for dem.
Sådan er vi så forskellige, - godt der er nogen som kan hjælpe til når det bliver for hårdt for en!