Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Pligter hjemme
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 11:33

Heiii

Hvad har i af pligter derhjemme?

Jeg er 12 år og skal gå tur med vores hund 2 gange om ugen, og så skal jeg strigle min hest 2 gange om ugen. jeg har ikke redet på ham nu en stk tid da jeg syntes han skulle have fri og jeg skal jo også bare passe mine venner og veninder. Og så får jeg ingen lommepenge hvis jeg ikke passer mine pligter!!!

0
0
Svar på denne tråd

Pligter..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 11:39

Bliver din hest kun striglet to gange om ugen ??

Jeg skal dække bord hver aften, lave mad 1 gang om ugen, tørrestøv af i soveværelset,køknet og stuen. Er 14 og jeg for 500 kr for det, men hvis jeg glemmer at lave mad, bliver der trukket 25 kr. pr. gang og hvis jeg glemmer at dække bord, bliver der trukket 10 kr. pr. gang..

Whatever
+ Wish upon a star +

0
0
Svar på denne tråd

Strigle
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 11:48

Nej - jeg skal kun strigle 2 gange om ugen, de andre dage gør Tina det, eller hvis jeg ikke gider. men jeg får ikke mine lommepenge hvis jeg ikke strigler ham selvom det er min hest. Og igår rev jeg sedlen ned inde i køkkenet fordi jeg har fået en streg for ikke at strigle min hest i mandags, og hver streg koster 5 kr. ØV Jeg blev så vred da jeg opdagede det. SELVOM det er min hest og jeg syntes han ikke skulle strigles efter nytårsaften, da han nok kunne huske fyrværkeriet om søndagen

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:22

Berta:

Ej undskyld, synes det lyder lidt plat at du får penge for at strigle din hest, det er sku da noget du SKAL gøre helt af dig selv.

Jeg skal:

Vaske op

Vaske tøj

Handle ind

Rydde op

Støvsuge

Lave mad

Tømme kattebakke

Lave lektier

Og af andre ting jeg gør:

Passer skolen

Passer Lumé <3

Passer min kattemis <3

- Mvh. Cecilie -

&

Landwinds Lumé

ChaosPhoto og Stald DM
~ Et Besøg værd ~

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:31

jeg bor selv så jeg skal:

købe ind

hugge brænde

tænde op i brændeovnen

lave mad

vaske op

støvsuge

rydde op

gøre rent i hele lejligheden

vaske tøj

og jeg får selvflgelig ikke penge for det..

Vores største had

tilhøre de mennesker vi holder allermest af,

for de er, de eneste der kan give os alt,

og alligevel nægte os det.

0
0
Svar på denne tråd

Dam dam dam.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:37

Jo altså ,

jeg får ikk penge for det.

men hos min mor:

tømme opvasker

&

gå med hunden HVER morgen & HVER eftermiddag.

M.v.h Dums <3

Er ikke selvglad.

Kan bare godt lide mig selv

8D

0
0
Svar på denne tråd

Berta..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:41
Jeg er enig med Chaos, syntes det er lidt underligt at du får penge for at strigle din hest. og så kun to gange om ugen ??

Whatever
+ Wish upon a star +

0
0
Svar på denne tråd

Jamen..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:52

min hest bliver da striglet af andre de andre dage når jeg ikke selv skal gøre det. Men så gav hun mig en streg fordi jeg ikke gjorde det i mandags så nu har jeg 5 kr. mindre jeg er 12 år gamel så kan man ikke bare gøre sårn også i går aftes blev vi rigtig uvenner fordi da jeg ville ud og gå en tur med hunden så jeg ikke fik nogen streg så havde de givet mig en streg

Er det kun mig der har dumme pligter ?

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:53

Jeg har ingen pligter, hjælper dog lidt alligevel, men får 400 kroner om ugen.

Jeg er 17.

- Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:53

Berta:

Dumme pligter?

Hvis man har dyr skal man sku os passe dem, det kan ikke kaldes for en pligt. Hvis du har det sådan omkring din hest at du ikke gider strigle den, og forlanger penge for det burde du slet ikke ha en.

Ved du overhovedet hvor heldig du er, at du har en hest?

- Mvh. Cecilie -

&

Landwinds Lumé

ChaosPhoto og Stald DM
~ Et Besøg værd ~

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:54
*Måneden.

- Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala ;D
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 13:00

Du ville ikke strigle din hest efter nytårsaften pga. fyrværkeri?

Hmm hmm.

Jeg skal ordne mit værelse 1 gang om ugen, hjælpe lidt med at rydde op i resten af huset, vaske op eller gå med mine hunde.

Lukas <3

'Cause you where the one!

0
0
Svar på denne tråd

Okay jeg indrømmer
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 14:00

Okay må godt nok krybe til korset her, laver faktisk ikke særlig meget her hjemme. Hjælper til når der bliver spurgt og kan også godt lide at lave mad a og til - Sørger for mit værelse med hensyn til rengøring osv. men ellers ingen ting?

Har aldrig fået lommepenge, man kan da huske at jeg engang fik en 5'er om ugen til fredags slik :-)

0
0
Svar på denne tråd

pligter
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 14:18

Hej.

Berta: Syndes virkelig ikke at man burde have en hest hvis man kun har interesse for at strigle den 2 gange om ugen, for at få penge for at gøre det. Selvom der er andre der gør det de andre dage, meeen alligevel. Har du overhovdet lyst til at have hesten?

Af pligter skal jeg gå med hundene, støvsuge, dække bord, hjælpe med maden, O.V.S

m.v.h Emma.

©©Raudstjarna & Emma©©

-I'll love you forever...

©

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 14:39

går tur med min hund hver morgen - undtagen lørdag og søndag. også støvsuger jeg engang i mellem. det får jeg 450 kr for.

også skulle min bror rigtig gå med hunden to gange om aftenen pr. uge, det men det gør jeg for ham også får jeg 500 kr af ham om måneden.

så jeg får 950 kr i alt pr. mrd : b

Patricia Jørgensen

0
0
Svar på denne tråd

hehhehehee
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 14:42

Hjælper med diverse ting - tømme opvask, rydde/dække bord, støvsuge, lufte hundene osv osv. Får ikke penge for det.

Mvh. Zandie
¨ Oscar ¨ Sniffer ¨
Krebsdyret og den skøre vovhund
0
0
Svar på denne tråd

jhfvjhvjh½
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 14:50

Ehm, jeg laver.. ingenting? Jeg er ret forkælet, men nogle gange hænder det at mine forældre spørger om jeg vil tage af boret efter aftensmaden. Så gør jeg det. Derudover rydder jge selv op på mit værelse, for det meste.

Og selvfølgelig passer jeg min kanin, min skole osv. selv.

Jeg synes det er lidt tyndt af dig, at du får penge for at passe din hest :s Det burde være noget du gør helt af dig selv, frivilligt, og uden at få penge for det. Ellers er du ikke gammel nok til at tage ansvaret for sådan et dyr.

Venlig hilsen Julie xxx

Chili 1993 - 2006. I'll never forget you :'/ ..

0
0
Svar på denne tråd

TIHIFNIIIZ
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 14:55

Lyder godt nok langt ude at du skal ha penge for at strigle din hest 2 gange om ugen ;s anyway

Jeg skal:
Tømme opvaskemaskinen alle hverdage

Fodre kanin alle dage

Det får jeg 200 kr. for om måneden :)

Dillarh Dallarh
- med møgdyret dilli (L)

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 16:00

Haha, sådan noget som at fodre og strigle får jeg intet for, til trods for at kun den ene af hestene er min. (Og jeg gør dette hver dag.)

No offence, men er det ikke underligt at få penge for noget der bare hører med, når man har hest? Og du gider ikke lige?

På hvilken måde holder du hest? (Og nu bliver jeg sikkert rakket ned, men en hest er en dyr med behov, og det er et fuldtidsjob!)

Jeg er selv i gang med at male mit nye værelse. og pakke alle de ting der skal derud.

Min mor har aldrig i livet ryddet op på mit værelse, og jeg rydder af bordet næsten hver aften.

Har ingen faste pligter, men jeg hjælper til i huset.

Jeg får 500 om måneden, fordi mine forældre var dumme nok til at give mine søskende penge, og man må jo ikke gøre forskel ;D

Naturligvis køber jeg også selv alt jeg vil investere i, så som tøj, udstyr, ting og sager, instrumenter osv. Får intet foræret af mine forældre.

Jeg betaler til tider endda selv medicin til mig selv, og ormekur til hestene, muksalve osv.

Hvor føler jeg mig uretfærdigt behandlet ;D Haha ;D

Duke
I never dot my i's
0
0
Svar på denne tråd

dklgndskjgn
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 16:09
skal dække bord og rydde op efter aftensmaden. nogle gange lave mad og vaske tøj. jeg får ikk noget for det, men til gengæld betaler mine forældre min medicin hvilket er ret nice for det er pænt dyrt :)

Hilsen Nanna (pt med Monroe Hedegård)
Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
0
0
Svar på denne tråd

pligter...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 18:38

Jeg støver hele huset af en gang om ugen.

Nogen gange hjælper jeg med at tage af bordet og vaske op(det der ikk kan komme i opvaskeren).

Jeg rydder self også selv op på mit værelse.

Jeg får intet for det, men mine forældre betaler for tøj osv, hvis de synes jeg mangler noget...

Jeg synes også det lyder vildt at du får penge for at strigle din hest! Du skal bare være glad for du har en! Jeg tror heller ikke hesten har noget imod, at den bliver striglet dagen efter nytår!!

Mvh.

~ Malaika & Tulle ~

ELvis, gi mig klarsyn til at acceptere det, jeg ikke kan ændre.

Mod til at ændre det, jeg kan.

Og visdom til at kende forskellen.

Rob by name - Rob by nature<3

0
0
Svar på denne tråd

Hmm. Svar!
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 18:53

Du lyder møg forkælet.

og 5 kr, hallo - det er den slags vi andre ikke gider bukke os ned efter :)

Jeg skal faktisk ikke andet end at rydde gulvet på mit værelse hver fredag, når rengøringsdamen kommer, så hun kan komme til :)

That's it.

Får fast 500 kr. om måneden til tant og fjas, plus hvad jeg ellers skal bruge til nødvendigheder :)

Zazs '
Tro på dit instinkt - stol på dine følelser.
Springer til salg
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider