Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Tilbageblik år 2006 .
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 21:00

Hej alle ænder (:

Nu skriver jeg mine tilbageblik fra år 2006 mht. pony (:

D. 01.01.06, havde jeg allerede fået ponyen Mr. Fando, som jeg fik d. 24.11.2005. Vi var begyndt at lære hinanden rigtig godt at kende, og begyndte så småt i Januar, at tænke på at starte stævner.

Men det var jo stadig vinter, og der lå en masse sne rundt omkring, som ham fandemanden nød (:

Det første stævne blev d. 18.02.2006 på Hashøj Ridecenter, hvor vi startede LB1 & LB2.

Lb1'en red vi til 60,1 % ~ 166 point. Da jeg formodede at ride forkert 2 gange, pga. min nervøsitet, som gjorde, at vi lå lige uden for placering.

LB2'en red vi så til 65,1 % ~ 189 point & en dejlig 2. plads

Æresrunde 8D ^

Efter dette faktisk vellykkede stævne gik en del tid, på at hygge med ham

- & selvfølgelig en masse dressur trænning (:

. Her fra d. 13.04.06 i en trav.

Så d. 29.04.06 startede vi vores første springstævne, mest for hyggen og afvæklingens skyld (:

Som vi faktisk klarede udemærket, trods et par dumfejl fra min side af :b Lige et billede fra den klasse hvor vi sprang 80.

- Dog fik vi ingen placering..

Så vendte vi glade tilbage til dressuren igen, hvor vi d. 13.05.2006, startede stævne (klubstævne) i Fuglebjerg køre- og rideforening. Et meget vellykket stævnet, hvor jeg startede LB1 & LB2.

LB1'en vandt jeg med 66,7 % ~ 187 point. Hvor jeg dog red forkert 1 gang /: Men det gik jo super alligevel.

LB2'en blev jeg nr. 2 (altså placeret) med 60,6% ~ 176. Mangle skide 2 point til 1. pladsen x)

Lige et par billeder derfra (o:

Efter dette stævne og trænningen op til dette, blev jeg virkeligt revet med af dressuren, og elskede at ride det, og sprang derfor ikke så tit længere, da jeg statsede mere på dressuren.

Så igen d. 03.06.2006 startede jeg stævne igen.

Igen i Fuglebjerg køre- og rideforening. Men dennegang i en LB3 & LA1 for første gang. I begge klasser havde jeg kun en modstander, som var en bekendt fra min egen klub. Der blev redet hest mod pony, så derfor dystede jeg også imod hende/hesten. Det blev desværre ikke til nogen placering denne gang trods at det var tæt på, da jeg i LB3 manglede 5 point & i LA1 manglede 2 point :b

Men det resulterede til, at jeg i LB3 red til 62,8 % ~ 201 point, og LA1'en til 64,4 % ~ 187 point. Så jeg var ganske tilfreds. igen lige et par billeder derfra (:

Allerede d. 05.06.06 startede vi stævne igen. Dog var dette på hjemmebane (: Jeg red igen LB3 & LA1. Et MEGET vellykket stævne, og en meget glad Bianca x)

LB3'en red vi til 61,8 % ~ 198 point, og det blev til en 1. plads LA1'en, red vi så til 62,6 % ~ 180 point, og igen blev det til en første plads Så jeg kunne kun trække på smilebåndet der x)

Lige et billede fra premie overrækkelsen i LA1, hvor man rigtigt kan se, hvor meget Fando nød dette tidspunkt :b

Men så valgte vi også efter faktisk 2 vellykkede stævner, at ligge dressuren lidt på hylden og i stedet afvæksle lidt over til springningen. Så d. 24.06.06, holdte FUKR et springstævne, som jeg med glæde deltog i (: jeg var lidt nervøs, da jeg vidste, at FUKR havde/har en masse farverige og anderledes spring, som Fando jo kunne være bange for. Derfor valgte jeg at springe 60 cm. & 70 cm. Og det gik også forrygende ;D

Klassen 60 cm. Vandt vi x) & klassen 70 cm. blev vi nr. 3 (: Så det var dejligt :b

Har dog ingen billeder fra stævnet.

det blev dejlig varm sommer, og d. 09.07.06 tog min bedte veninde & jeg på badetur med ponyerne (: det var enormt dejligt, og i får da lige et par billeder

Han nød det virkeligt '

Samme dag på vej hjem red jeg ham på sommerfold, hvor han skulle gå i 3 lange uger og bare blive fed :b Sammen med de andre heste & ponyer.

Efter de 3 lange uger i sommerferien, kom en glad fando hjem, dog havde han tabt en sko og var derfor halt :/

Vi begyndte at genoptræne ham, efter smeden havde været der, men på 3. dagen var han halt :/ Så der blev gået en masse ture, og hygget en hel del

Efter endnu mere genoptrænning, var han klar igen, og vi trænede en masse dressur da vi d. 13.08.06 skulle til stævne på Suså Ridecenter, som var hans tidligere opstaldnings sted og der hvor hans gamle ejere holdte til, så jeg glædede mig meget.

Han nåede at blive rengående, og vi tog afsted x)

Men.. da dagene op til stævnet hos Suså havde været regnregnregn, var banen noget rigtig @!#$!! rent ud sagt :/ hm. men jeg red mine klasser, og det banen gjorde, at det blev et mindre godt stævne for mig.

Men det resulterede at jeg red LB2 til 59,3 % ~172 point & LA1 til 61,3 % ~ 178 point.

Har ingen billeder fra stævnet.

& 3 dage efter stod han stok halt :/ igen. ØV! For d. 19. skulle jeg til stævne hos FUKR, hvor jeg skulle havde startet kür. & jeg havde glædet mig rigtig meget :/ Men måtte jo desværre melde fra

Men jeg tog til stævnet for at hjælpe de andre at klubbens ryttere, som skulle afsted. & det resulterede sig til, at jeg blev Stævnet's rytter & vandt et underlag :b

Grunden til at jeg kunne blive stævnets rytter, var at jeg deltog stadig på mit ponygames hold, dog på anden pony (:

Faktisk vandt vi ponygames 5-0 Så noget vandt jeg :b

Men sjovt nok 2 dage efter dette stævne var Fando fuldstændig rengående :b Og jeg skulle igang med genoptrænningen igen. Det blev til en masse lange skridtture osv.

Så kom dagen, hvor jeg skulle ride på banen igen, for at ride lidt dressur jubii.

Lige et billede :b

OGSÅ GIK DET ELLERS FREMAD

jubii.

D. 30.08.06, så det sådanne ud:

^Flyvende fando (:

- Også kom dagen d. 17.09.2006, hvor vi skulle starte stævne igen (: jubiii. Dette stævne blev afholdt hos/på Hashøj ridecenter, hvor jeg startede LB1 & LB2, pga. den pause vi havde haft.

Og det blev et dejligt stævne (:

LB1 red jeg til 66,4 % ~ 186 point og en 1. plads :'D

LB2 red jeg så til 63,7 % ~ 185 point og en 2. plads (:

Lige et par billeder fra stævnet <3

Fando med rosetten efter 1. klasse. (:

Så skulle min hjemklub (skælskør rideklub) selv holde stævne, som jeg selvfølgelig skulle deltage til :b dennegang lidt afvækling også, da jeg valgte at starte en springklasse på 80 cm. (:

Så der skulle jo trænes til dette. Så her lidt bilelder fra en af trænnings dagene op til (:

Hvor springet her er 120 cm.

Jeg/ Vi Fando & jeg, formodede én gang at springe 135 gm. Og dette vil/ville Jeg ALDRIG føre igen :b

Men til stævnet derhjemme, som blev afholdt d. 7.10.06, skulle jeg selvfølgelig også ride dressur, hvor jeg startede LB1 (mod heste & ponyer) & LA2 (mod heste/vi var kun 2 i klassen)

Så LB1'en red jeg til 66,4 % ~ 186 point & en dejlig 1. plads

LA2'en, som var min første af dem, red jeg til 57,5 ~ 184 point.

Og Spring klassen på 80 cm. Vandt Fando & jeg her x) Og vi red endda også mod heste :b hihi :b

Her på den sidste del af året, blev jeg jo helt bidt af det med at starte stævne, især indenfor dressuren, så igen d. 22.10.06, startede vi på Møllebakken rideklub, hvor vi red LA1 & LA2.

La1'en red vi til 63,1 % ~ 183 point, som gjorde at jeg placerede mig 1 point fra 3. pladsen & 2 point fra 2. pladsen :b

LA2'en red jeg til 61,6 % ~ 197 point, som gjorde her, at jeg var 2 point fra 2. pladsen & 5 fra 1. pladsen. x) Mener jeg nok :b

Lige lidt billeder herfra x)

Som så desværre blev mit aller sidste stævne på ham

Vi havde flere planer om, at skulle starte mange flere stævner, og trænede derfor stadig hårdt, her liget et par billeder fra en trænningsdag, som faktisk var min fødselsdag :b

- disse billeder endte med at blive de aller sidste ridebilleder jeg fik af ham

- og et billede fra folden samme dag (:

Men men men.. Lykken varede ikke evigt, og d. 11.11.06, blev jeg vækket af min far, som sagde at Fando var syg.

Dyrlægen havde været der, og sagde det var kolik, og at vi skulle gå med ham i ridehuset.

Fando havde ligget fast i boksen, og kunne ikke komme op, i hvor lang tid vides ikke :/

Men selvom vi havde gået med ham fra kl. 07 - 14, var der intet sket, og dyrlægen havde været der igen, og sagt at vi skulle lade ham lægge sig, for at sove. Han lagde sig, og sov :'/

Ja, nu græder jeg

Men.. Det blev bare værre værre. han begyndte at blive kold på ben og øre, og da Stine & Trine skov kom, så Stine på ham, og sagde at vi blev nød til at kører afsted til dyrlægen med ham, for de blev ndø til at give ham drop eller andet.

Vi kørte af sted med ham mod Gimlinge med en syg hest i traileren :/

Derover fik vi så konstateret at det var tarmslyng Vi kunne vælge at bruge en masse penge på, at give ham en operation eller aflive ham her nu :'(

Men vi valgte at give ham den chance, at prøve at operere ham, og vi måtte køre den lange vej og broen til Fyn fra Sjælland, over til Højgård Hestehospital.

Dyrlægen så på Fando, og gav ham 20 % overlevelses chancer for at overleve operetionen :'( men vi gav ham den chance.

Jeg sagde farvel til min elskede mand i en indelukket boks Det er det værste jeg nogensinde har prøvet i hele mit liv!!! :'(

Mens dyrlægen begyndte at åbne fando osv. Fik jeg ringet rundt til mine nærmeste veninder + hans gamle ejere og fortalte hvad der var sket ovs. det sværeste i mit liv, rystede hele tiden & tudede :'|

Ca. ½ time senere kom dyrlægen ud, kiggede på mig, og rystede på hovedet. jeg vidste godt hvad det betød Han kunne ikke redes ' Og nej, det kunne han ikke

Min mor & Stine fik lov til at komme med ind og se hvordan hans tarm så ud, og ja som stine fortæller det, var den helt forkert på den, det var virkeligt slemt.

Da dyrlægen havde syet ham sammen igen, var hans hjerte stoppet med at slå, det kunne ikke mere Jeg gik ind, og sagde farvel til ham, fik klippet hele hans hale af, op til haleroden. Og forsvandt ud af døren grædende

De aller aller aller sidste billeder af min elskede fando :'( :'(

R.I.P fando, du er savnet og elsket!

Kun 12 år gammel :'(

Men livet skulle jo gå videre, og jeg ville gern ehvae en ny pony. Jeg nåede at prøve 2 ponyer, begge på Fyn, da jeg bestemte mig. Det var d. 19.11.06, at jeg var at prøve de to ponyer første gang. Det er kun den ene jeg fortæller om.

Det var pony nr. 2, han hed/hedder Maestro en flot sort vallak på 5 år, stod der på staldgangen og ventede på os (:

Jeg red ham, og jeg svævede bagefter, han var dejlig. Jeg vidste det skulle være ham (: & igen d. 21. kom vi for at prøve ham, her lige et billede af ham derfra (:

Og der aftalte vi, at vi ville købe ham og om fredagen var han til handelsundersøgelse og gik rent igennem (: DEJLIGT!

Så lørdag d.25.11.06, stod han i sin boks på borreby

Min første rigtige oplevelse med ham, var juleridning 2006, som han var helt kanon til, her et billede:

Elsker ham.

Der er taget en masse ridebilleder af ham & jeg, som i kan fidne, under andre indlæg :b

Men nu ser jeg MEGET frem til vores første stævne, som bliver d. 13.01.2007

Det var mit år 2006, faktisk i ret store træk :b

Læg gerne en kommentar, når jeg nu har brugt så lang tid på dette x)

Mvh. Bianca Hvolbøll.

Bianca med Dressurmulen Maestro

Fando savnet for altid!

*07.06.1994 - 11.11.2006

0
0
Svar på denne tråd

fvnbghnhbtgnbtg
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 21:14

Or. Stakkels hest . Fik heltondt af ham, det var da godt at i gav ham nogle chancer ! (:

.

Det var da godt i red nogle masser gode vellykkede stævner (.

Og godt at du er kommet videre og fundet dig en ny (.

¤ Bella ¤

- Uden Jolly

- Uden Flying Don Chello

- Men med Amadeus

0
0
Svar på denne tråd

nahahahahh
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 21:20

hej bianca.

jeg er virkelig ked af det nu, for jeg kendte jo os fando, og lavede en del med dig og fando. Da du ringede og fortalte mig hvad der var sket, ville jeg ikke tro på dig. Jeg troede ikke på det var sandt. Bare den måde du sagde det på: " .. du skal ikke regne med at se Fando mere ," (klart nok du græd). Jeg kan ikke huske hvad jeg sagde, men i starten troede jeg ikke på dig. :/ Da du kom på borreby for at muge, spurgte du om vi skulle være sammen, selvfølgelig ville jeg det. .. og det var utroligt hårdt at sidde og trøste dig, når jeg selv var ved at bryde ud i gråd. Men hvil i fred Mr. Fando <3

Maestro er en dejlig pony, og det skal nok gå jer to godt. ;) :)

mange hilsner fra

Frederikke & Mirla

© Frederikke med Mirla ponyen ©

- uden Lock & uden Dina .

.. Men med Bianca x)

0
0
Svar på denne tråd

fersken
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 21:22

Hvor er det sørgeligt med Fando, han så ud til at være en virkelig dejlig pony!!

Da jeg læste sad jeg og tænkte: "Hvor er hun en stakkel, godt jeg ikke har prøvet det der men hold da op hun lyder godt nok til at have en masse forældreopbakning," og det er jo altid dejligt

Din nye pony ser også super ud

Nanna & Fersken

Man spiser ikke ferskner

-man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd

Daav...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 21:30

Ved hvordan det er, at miste en hest man holder sindsyg meget af - har næsten selv lige prøvet det

Sikke en omgang, ja jeg ville personligt, nok aldrig have gået så langt. Det må have været nogle forfrædelige smertefulde timer han havde :( Men dejlig det var han helt sikkert. Sikke en farve :9

Ser ellers ud til, at du har haft et rigtig godt år :)

..skrev Catja med Boy

Star elsket, savnet & husket:-'[

www.sitecenter.dk/cogcjessen

0
0
Svar på denne tråd

ghdhdsh
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 00:13

Sidder her med tårer i øjnene, da jeg selv ved hvordan det er at miste en hest.

Men de 2 sidste billeder af ham og dig han vidste godt det var hans sidste tid, hvor er han sød :@ Ka' se han virkelig holdte af dig! Nurh, nurh, nuuurh!

Og så er han så lækker.

Sød hest, den sidste. held og lykke med ham og med dig fremover.

Super sødt indlæg.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 01:30

Wauw, det har så lykkedes dig at få mig til at tude..

Puha, har aldrig tudet over et indlæg før, men de to sidste billeder ramte virkelig plet.

Jeg føler virkelig med dig. Puha.

Man kan virkelig fornemme udfra teksten hvor meget du holdte af dyret.

Men I gav ham en chance.. Og man siger jo der er en mening med alting, så selvom det er hårdt så er det måske bare sådan det skal være. Tænk på alle de gode minder I har sammen. Husk på dem og ikke på hvordan det sluttede.

Han ser smuk ud den nye pony. Held og lykke med ham fremover :)

.. skrev Kristina G. Outzen

Med Linse Aunsbjerg

*Around Pictures*

0
0
Svar på denne tråd

krussemadulle
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 20:32

Nu vil jeg lige fortælle det også, at grunden til vi gik så langt med ham, var at vi syntes at han fortjente at leve sit liv fuldt ud, da han kun var 12, nogle mener, at han måske har lidt, men nej. Det siger dyrlægen, at han led ikke ligefrem, havde ondt & kunne ikke klare livet længere.

En anden var, at jeg d.06.09.05 måtte sende min 3'er pony til de evige græsmarker, derefter en ponypart Buller til de evigegræsmarker d. 22.12.05, altså 2 heste (Buller skulle ejg havde købt) på godt 2 måneder. Det var hårdt, og min mor mente ikkke, at jeg heller fortjente at skulle mistede EN til! Men det gjorde jeg :'/

Mange tak for kommentarene, det varmer jo det hele (:

Bianca med Dressurmulen Maestro

Fando savnet for altid!

*07.06.1994 - 11.11.2006

0
0
Svar på denne tråd

hekfkgjfkh
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 22:18

Jeg synes det var rigtig fint at du gik så langt for ham, det viser bare hvor højt du elskede/elsker ham, og hvor langt du vil gå for hans skyld Men I kunne ikke have gjort mere end I gjorde, og jeg synes det er rigtig flot at i tog chancen selvom I ikke vidste om forsikringen dækkede det. Jeg forstår det godt, men det er måske nemere at sætte sig ind i det, når man kender dig, og kendte hesten der er tale om. (: Men jo 12 år er en ung alder at dø.. hvis jeg må sige det sådan.. i. Men du og Fando havde det jo skønt sammen, så som andre har sagt. Tænk på alt det gode i havde sammen (L) - og ikke den ALLER sidste tid i havde sammen. Men du nåede da i det mindste at sige farvel. Det kunne faktisk have været meget værre, vær glad for det.

Følte lige for at skrive en til gang x)

mange hilsner fra

Frederikke & Mirla

© Frederikke med Mirla ponyen ©

- uden Lock & uden Dina .

.. Men med Bianca x)

0
0
Svar på denne tråd

hgfjhffy
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 13:03

Det var ikke så godt med den første pony!!! Den var nåede så nåede så langt i rideningen!!

Tillykke med din nye pony!!! Den er bare smuk!

Bellis <3<3<3

Hvem kan????

Vi kan!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider