Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Har brug for hjælp... Please kig..
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:46

Hej alle..

Ja... Jeg skal starte på skole D. 15 januar, og det er vel egentlig mest det som der bringer mig i tvivl? Men altså, landet ligger således:

Jeg arbejde fultid i en brugs, og havde penge til stævner, opstalding, undervisning osv som jeg selv skal betale..

Men blev fyret derfra, og har nu fået arbejde på en DK tank hvor jeg tjener væsenligt mindre om måneden bla. fordi jeg ikk kan få så mange vagter som jeg gerne ville, og de primærkt kun er 3½ timer pr. dag.

Hvilket har resulteret i jeg ikk har råd til undervisning eller stævner.. Og vi har derfor ikke længere noget mål at ride efter, og når jeg kommer op i stalden, kommer Raffe´s smukke hovede ud over boks døren kigger enormt glad på mig og kommer med det der lille vrinsk.. Jeg ser en glad hest, med et kæmpe talent der går til spilde, fordi jeg ikke har pengene til at vi kan komme videre.. Og når jeg skal begynde i skole, ved jeg ikk hvor lang tid jeg får til ham, da jeg ikke aner hvad tid vi skal være i skole til.. Og.. Jeg elsker ham virkelig, han betyder utroligt meget for mig.. Har haft ham i 4½ år, har selv redet ham til fra han var rå, og vi har bare DET DER sammen... Og det ved jeg bare ikke om jeg kan give slip på..

Jeg vil ham kun det bedste! Men føler bare ikke længere mit bedste er godt nok? Han kunne komme kanon langt, men jeg har bare ikke pengene til vi kan udvikle os mere.. Vi er gået i stå, og der er bare spild af talent, for han vil og kan meget mere, han har mod på det og ELSKER at arbejde.. Og lære nyt..

Syntes bare det er kanont svært...

Hvad ville i gøre hvis det var jer?

Hilsen Jose & Raffe <3
En Rigtig Hest Er En Dansk Sports Pony Ligesom Min ;)
En "Lille" Hest Med Et Stort Hjerte <3
Og Med Selvtilliden Iorden (Y)
Kåret Som JHNs Bedste Ekvipage- Hest 2006 :)
0
0
Svar på denne tråd

TIHIFNIIIZ
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:49

Lyder godt nok træls, at du ik har råd længere :(

Jeg ville nok spørge de gamle om hjælp, men jeg ved self. ik om du har mulighed for det ? :)

Det med tiden, der må man priotere ;)

Dillarh Dallarh
- med møgdyret dilli (L)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:49

Hellere end hest der har det skønt med sin ejer, end en hest der er blevet solgt fra en ejer den elskede, så kommer til at starte høje klasser, men ikke er en glad hest.

Vent til du er startet på skolen og se hvor meget tid du får. Hvis det hele går helt i tu, så kan du jo evt finde en part.

- Sofie

0
0
Svar på denne tråd

krussemadulle
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:52

den er svær :I men ja mit bedste bud er som chelas

+ L u l u

Jeg scorer Darth Vader!

»dillarh dallarh og lullubullu er lækre end dig :-*

Vahlsushi,, BøllePia ,, Nittøøh ,,

Lunde & Dr. Loooove. ;D

- Cocktail kaster med Tuomas +D

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:56

Står desværre i samme situation, der er bare den væsentlige forskel, at jeg ikke ejer hesten og derfor har part. Og så har jeg et l*rtehelbred og et l*rtejob, som ikke falder særlig godt sammen... Og når man (ligesom du) skal betale det hele, gør det også det hele ret problematisk.

Derudover er der nogle private omstændigheder som jeg ikke ønsker offentliggjort på internettet, der også spiller ind.

Men her er beslutningen taget... Jeg har ikke Buller mere fra d. 1. februar. Utrolig trist, men som ejeren sagde - landet er åbent, og jeg kan komme tilbage når jeg kan igen (hvilket jeg er overbevist om at jeg kan på et tidspunkt - bare ikke lige nu. Det hele skal først falde på plads osv.)

Nogen gange må man bare se realiteten i øjnene, selvom det måske kun er for en periode. Til tider lade andre tage beslutningen... MEN! Man ikke fanden på væggen for tidligt ;)

Har du overvejet muligheder såsom tilskud fra dine forældre, et bedre job, SU ... måske en halvpart/hjælper?

Du tænker på din hests behov, og det er godt. Det gælder om at finde en mellemting og en rytme i det hele, hvilket kan være svært når man starter i skole igen og alting skal falde på plads - derfor er det nogengange rart med en hjælpende hånd udefra, både for din og hestens skyld :)

Håber du finder ud af det, og at I klarer det.

Vegetacha B-)
^**^
Oo
(..)
-

"Ever occur to you why some of us can be this much concerned with animals suffering? Because government is not. Why not? Animals don't vote." --Paul Harvey

0
0
Svar på denne tråd

helt ærligt.
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:57

Du skal ikke føle at du ikke er god nok til at ha' ham.

Tror du han tænker ; Daamn så kom jeg ikke længere selvom jeg kan så meget?

Nej, han er sikkert bare lykkelig for at være sammen med en ejer, der elsker ham så højt (:

Mvh. En anonym alkoholiker
WENDYBLADE SÆLGES! Skriv endelig.
When I was just a baby my mama told me. Son,
always be a good boy, don´t ever play with guns.

Citat- Johnny Cash
0
0
Svar på denne tråd

e57yu,hjm
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:57

Ja det er svært, du kunne måske finde en part som kan ride din hest, et par gange om ugen!! Som så kunne betale nogen penge for det så du fik flere penge!!

Ved et ikke men bare en idé!!

Bellis <3<3<3

Hvem kan????

Vi kan!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:58

Tak for svar..

Ang. de gamle så vil de ikk give noget til krikken overhovedet da det ikke er deres valg jeg skal havde den.. (dem der købte den til mig.. hmm.. )

Til Louise: Det er lidt svært at sige til sin lære "ved du hvad jeg har ikk tid til at være i skole mere for jeg skal ride.. "

Til Chelas..

Ja det er nemlig det der sætter mig så meget i tvivl.. For han kunne nok blive glad for en anden os.. men han har altid bare været min.. ? Og havde en part på ham.. Men de holdte op fordi rideskolen derude lukkede for voksen undervsiningen.. Og alle de andre derude har egen hest... Så den mulighed røg osse..

Hilsen Jose & Raffe <3
0
0
Svar på denne tråd

tihifniiiz
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:00

Jose: Med at priotere, mente jeg ik at du skulle ta hesten før skolen, for det kan man jo næsten ikke ;) Men mange siger at de ikk har tid til hesten, fordi de os lige ska se veninder hver dag osv. Der mener jeg godt at man kan priotere :)

Dillarh Dallarh
- med møgdyret dilli (L)

0
0
Svar på denne tråd

Louise...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:02

Der er den så enkel.. Har ingen jeg vil kalde veninder fordi jeg prioitere min hest, arbejde og kæreste først.. ;) Og nu osse skolen..

Hilsen Jose & Raffe <3
0
0
Svar på denne tråd

dfgergred
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:02

Kan du ikke muge ud eler sådan noget ?

Ellers Holder jeg med Chela (:

¤ Bella ¤

- Uden Jolly

- Uden Flying Don Chello

- Men med Amadeus

0
0
Svar på denne tråd

hvad vil hesten
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:04
Hvad vil hesten? Du siger at den kan nå til tops, ja men er det det hesten vil? Vil den ikke have det fint nok med en god ejer? (Dig) Jeg syntes ikke du skal sælge (Hvis det er det du tænker) På grund af stævnerne, det er noget andet hvis du slet ikke vil have tid til ham mere. (:

Nynne Med Sasha
The one and only
<3333
0
0
Svar på denne tråd

Bella...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:04

Hvis jeg havde tiden, men vi har allerede en stald passer, og ved jeg ikk får tid med skole osv hvis jeg skal passe min hest optimalt osse

Hilsen Jose & Raffe <3
0
0
Svar på denne tråd

Jose...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:13

Hvordan ser det ud med jobmuligheder - er der mulighed for et bedre betalt job?

Hvis det er tiden det kan knibe med, hvad så med en passer? Måske endda bare for en kort tid, så alle tingene kan komme ind i en ny rytme.

(Ved godt hvor kvælende tanken om at en anden skal komme og ordne DIN pony det kan være, men det er jo altid værd at overveje).

Vegetacha B-)
^**^
Oo
(..)
-

"Ever occur to you why some of us can be this much concerned with animals suffering? Because government is not. Why not? Animals don't vote." --Paul Harvey

0
0
Svar på denne tråd

Natacha...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:17

Natacha: Nej der er desværre ikke mulighed for bedre job, da jeg blev fyret i brugsen søgte jeg ALLE steder, og det eneste sted jeg fik noget var på DK'en.. Desværre..

Og jeg havde en halv part, men som sagt stoppede de voksen holdene derude, og så stoppede min halv part.. Og alle de andre unger derude har selv hest..

Og ja.. er en kvælende tanke.. Men jeg blev nød til det for at spare lidt, men det er røget ret meget i vasken nu.. :(

Hilsen Jose & Raffe <3
0
0
Svar på denne tråd

Raffe ?
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:25

Nu har jeg ikke lige læst alle de andre svar, men hvad med at låne ham ud i et års tid ?

DEr er sikkert manged er gerne vil låne sådan en skøn hest (pony?) og så kan du jo vælge og vrage i mellem dem der kommer og prøver ham.

Bare et forslag her fra (:

Hilsen Katja & Nimble Guy
0
0
Svar på denne tråd

Katja...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:27

Katja: han er en hest ;)

Det har jeg osse overvejet.. Men.. Det er ikke "min" hest som der ville komme hjem igen.. Og ville omvendt syntes det ville være syndt at lade ham knytte sig til en anden og når han så havde glemt mig, komme tilbage til mig og skulle glemme en anden?

Det lyder dumt.. Men han knytter sig så sygt til en...

Hilsen Jose & Raffe <3
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider