Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Rider i nytårsdag ???
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 18:05

Hej alle.

Sad her og læste nogle af de indlæg , der handlede om nytår, og kom helt i nytårsstemning - er der noget, der hedder det? :b .

Anyway, tænkte så på om jeres heste bliver ekstrem nervøse til nytår?

Min pony er sådan set ligeglad, han er "vant" til at høre brag (der er en lille 'skov' ved siden af ridehuset, hvor der nogen gange kommer jægere og skyder fugle) , så han er rimelig kold når der bliver tændt op imorgen.

Men selvom han er ret kold, regner jeg med at ride tidligt på dagen, så min ridning ikke bliver ødelagt af de galninge, der ikke fatter at krudtet først skal skydes af kl. 12 om natten , men starter allerede kl. 12 om formiddagen .

Så rider i hvert fald tidligt i morgen. men hvad er jeres andres erfaringer med heste og nytår? Er det okay, eller meget slemt=?

Og giver i jeres heste beroligende eller andet, for at få dem til at slappe af, hvis de bliver meget nervøse?

Det ved jeg da nogen folk med hunde gør :b

- Gør vi så ikke, for min hund elsker fyrværkeri, den går bare løs på det, den sys det er ekstremt sjovt at lege med. Engang væltede den et af de der batterier med 30 skud i, så min far var nødt til at løbe ud og hente ham væk fra det, før han blev brændt af ! :O )

Mvh. En anonym alkoholiker
WENDYBLADE SÆLGES! Skriv endelig.
When I was just a baby my mama told me. Son,
always be a good boy, don´t ever play with guns.

Citat- Johnny Cash
0
0
Svar på denne tråd

æafgafngafn
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 18:08
Jeg rider også mine tidligt i morgen ikke fordi de er bange for fyrværkeri, men fordi vi skal køre hjemmfra lidt over middag. Vi har heldigvis ingen bange heste i stalden så der er ingen problemer

*Springrytter*
0
0
Svar på denne tråd

tihifniiiz :x
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 18:10

Rider Dilli tidligt, for hun er sq blevet noget nervøs på det sidste Eller os er hun bare mega belastende

Vi gir hende ik noget beroligende, da hun forhåbentlig godt kan styre sig bare en smule ;)

Dillarh Dallarh
- med møgdyret dilli (L)

0
0
Svar på denne tråd

Rider I nytårsdag?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 18:13

Nej :P Og Buller får intet beroligende - så længe folk ikke indtager gårdspladsen og begynder at fyre af foran stalddøren, så skulle han meget gerne overleve.

Vegetacha & Buller El Hor B-)
^**^
Oo
(..)
-

If you want the rainbow you gotta put up with the rain.
--Unknown.

0
0
Svar på denne tråd

jjj
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 18:16
jajaj , selvfølgelig ! (;

Nu , uden Nimbus )':

0
0
Svar på denne tråd

morgentur
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 18:28

Jeg skal ud og ride tur i morgen kl. 10, hvis det altså ikke regner for meget. Boy plejer at tage det fint nok nytårsaften, der bliver bare tændt en radio og så får de noget ekstra wrap at tygge på.

-carina- med
Dunja & Boy
-nu uden Star. Du vil altid være elsket, savnet og husket.

0
0
Svar på denne tråd

sdsadasdad
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 18:29

Jeg har ikke prøvet at have Miré imens det var nytår, det er første år i år. Men jeg tror hun er riiimelig kold, det håber jeg i hvert fald da hun helst ikke må blive for ophidset og trampe rundt i boksen pga. hendes ben som helst skal være i så meget ro som muligt.

Jeg ligger noget hø foran hendes boks, så jeg kan få hendes som ejer gården til at give hende det ved halv-tolv tiden sådan så hun kan gumle i det i stedet for at se på alt fyrværkeriet : P

- Josefine
Jeg er en taber med et vinderblik, biatchhh.

0
0
Svar på denne tråd

Tjoeh ..
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 18:30

Da det er første år hvor hesten kommer til at 'være' alene hjemme nytårs aften, gruer jeg lidt for det nu når vi har fået Nesser .

^ Tror vi kører en smut hjem fra de af mine forældres venner vi skal være ved i år, og ser hvordan de har det .

Men jeg regner da helt klart med at ride/træne hende som jeg plejer, og de andre for måske også lige en tur (skal selv klare alle 5 heste imorgen så det blir nok ikke til så meget med dem hver)

Mine har generelt ikke sådan nogle dage hvor jeg ikke træner dem, altså, fx. fordi det er nytårs aften eller juleaftensdag ovs. Nej, de blir sgu trænet alligevel, de ved ikke at det fx. er juleaftensdag, så hvorfor gøre det til noget særligt ? :P

Vi plejer bare at lukke vinduerne, og dørene, også sætte radioen til at spille lidt højere end den gør om dagen (ja, fx. når jeg strigler og sådan noget) også for de bare 1-2 baller hø hver, så de ikke bruger for meget tid på at være bange, så hellere spise ;)

// Forresten, SEJ hun du har ?! :D - vores gemmer sig altid under bordet :P

Stutteri Rannerupgaard med;
Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33
,-nu også med Vanessa ;D
Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte !
Tidligere RS-navn; velour-og-mig
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 18:35
Jeg skal ud og springe i morgen ;D

- Mvh. Cecilie -

&

Landwinds Lumé

ChaosPhoto og Stald DM
~ Et Besøg værd ~

0
0
Svar på denne tråd

nskbdvkhdsbhk
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 18:40

Tror Equito er pisse ræd Han har alt for meget energi lige for tiden og er samtidig en kylling, så når jeg kommer op til ham d. 1. har han sikkert væltet hele stalden...

~NUMSEFISKEN~
¤Nu med Equito's Litote¤
*Mål er drømme med en deadline*

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 19:05

Her ude på landet hvor jeg bor er der sq ingen der skuder af andet end dem der lige bor på gården og det overlever den nok :P

Jeg tror ikke hun bliver bange for det.

And I'll try to like horses
And I'll try to like horses

.
Don't you just love goodbyes?

Kode123 <3

0
0
Svar på denne tråd

kkk
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 19:20
Hmm, jeg har jo lii fået en ny pony og jeg ved ikk hvordan den er, men min anden pony er ligeglad... såå men planen er at jeg rider tidlig morgen inden de begynder at skyde af.--

Camilla K. Christensen

Sir Richard og Lady..

Dressurrytter<3

0
0
Svar på denne tråd

ride nytårsdag...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 19:43
Jeg skulle have gjort, men tager til fyn i morgen, og "Sover" der(2-3 timer, yes man) så jeg rider tirsdag i stedet..

Whatever
+ Wish upon a star +

0
0
Svar på denne tråd

tam tam tam
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 23:05

mine heste plejer at kegle lidt rundt i boksen. men ikke så'en så de er hunderæd.

men jeg rider nu aligevel om morgenen..

der hvor jeg bor er der nogle mongo'er der ikk forstår at fyrværkeri er først klokken tolv.

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

Lisa Ekdahl

flyg vilda fågal

flyg vilda fågal, flyg du som kan

hade jag dina vinger, då flög jeg väg och försvann

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider