Hej alle.
Sad her og læste nogle af de indlæg , der handlede om nytår, og kom helt i nytårsstemning - er der noget, der hedder det? :b .
Anyway, tænkte så på om jeres heste bliver ekstrem nervøse til nytår?
Min pony er sådan set ligeglad, han er "vant" til at høre brag (der er en lille 'skov' ved siden af ridehuset, hvor der nogen gange kommer jægere og skyder fugle) , så han er rimelig kold når der bliver tændt op imorgen.
Men selvom han er ret kold, regner jeg med at ride tidligt på dagen, så min ridning ikke bliver ødelagt af de galninge, der ikke fatter at krudtet først skal skydes af kl. 12 om natten , men starter allerede kl. 12 om formiddagen
.
Så rider i hvert fald tidligt i morgen. men hvad er jeres andres erfaringer med heste og nytår? Er det okay, eller meget slemt=?
Og giver i jeres heste beroligende eller andet, for at få dem til at slappe af, hvis de bliver meget nervøse?
Det ved jeg da nogen folk med hunde gør :b
- Gør vi så ikke, for min hund elsker fyrværkeri, den går bare løs på det, den sys det er ekstremt sjovt at lege med. Engang væltede den et af de der batterier med 30 skud i, så min far var nødt til at løbe ud og hente ham væk fra det, før han blev brændt af !
)