|
|
| Saddam henrettet. Hvad synes i? |
| Forfatter:  |
BananBrød |
| Dato:  |
30-12-2006 09:08 |
|
Hej ænder (: Nu sidder jeg lige og keder mig så tænder selvfølgelig for morgenfjernsynet ;b. Der ser jeg at der er ekstra tv-avis på TV2 og undrer mig over hvad det kan være. Det fandt jeg så hurtigt ud af: Saddam er henrettet i nat. Men hvad synes i om det og har i hørt det?
+DITTE I'm not an actor, I'm not a star And I don't even have my own car
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Saddam... |
|
|
Jeg havde hørt, at han skulle engang, ja. Men vidste ikke, at det var sket i nat. Med sådan en som Saddam, synes jeg egentlig det er fint nok, men der er jo så mange onde mennesker i verden, og Saddam har arbejdet sammen med en masse og det er sikkert ikke alle folk kender til. Så hvad hjælper det med én? Nu er han jo væk, men i virkeligheden ville der nok være en større straf, at sætte ham bag tremmer i 30 år el.l.
Malle Feliz navidad y próspero ano nuevo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min overskrift |
C.Jessen(StarBoy) |
30-12-2006 09:25 |
|
I går hørte jeg i TV avisen, at han måske blev hængt inden for det næste døgn. Ja ja, tænkte jg bare. Meen så var jeg noget nysgerrig i morges, da jeg stod op kl. 6.30 for at fodre heste, så jeg kiggede på tekst tv, og sørme om der ikke stod han var blevet henrettet. Jeg synes det er helt fair, men han skulle lide mere efter min mening. Men fint nok han fortjente det fuldt ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ertertet |
HGlarsen |
30-12-2006 11:05 |
|
Hvad?? vidste ikke det skulle ske allerede! Jeg går IKKE ind for dødsstraf - selvom han er et ondt menneske der nok fortjener det.
Pernille H. G. Larsen - Kastan - nu uden Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral . - Team AND & TEAM JENSEN -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okihyy |
|
|
så kan han lære det 
+ L u l l u B u l l u ! ♡ Jeg scorer Darth Vader! ♡ »dillarh dallarh og lullubullu er lækre end dig  Vahlsushi,, BøllePia ,, Nittøøh ,, Lunde & Dr. Loooove..  - Må jeg nævne dig Cocktail ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Sandra (Beauty Star) |
30-12-2006 11:10 |
|
Endelig ! Den mand fortjente at dø
- Sandra Skøtt Med sprinter ponyen, Bakkegårdens Beauty Star. I simply just love my horse <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Min helt egen |
|
|
personlige mening om sagen er den at manden ikke burde have værert idømt en dødstræf, men han skulle have lov at sidde bag tremmer.. for nu er han død i en hellig krig, og så blir han martyr, og hvor smart er det.. ikk så smart
Venlig hilsen kristian Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget JHN RS Moderator medlem af AHNA og FNK stifter og formand: klageklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dødsstraf |
|
|
Jeg tilslutter mig HGLarsen Jeg er 100% imod dødsstraf og så er det lige meget hvem det er! Nu henretter vi dig fordi det er forkert at slå ihjel??? Rimeligt dobbeltmoralsk! Ja han har selv slået ekstremt mange ihjel, men derfor synes jeg stadig at det er forkert! Og mon ikke det havde været en større straf for ham at blive sat i fængsel på livstid?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... |
|
|
En iraker fra min klasse sendte en glædesbesked ud til alle i klassen og lovede slikposer til alle. Skrev bare at jeg var glad på hans vegne og at jeg glædede mig til slikposen... selvom jeg nok ikke kan tage imod den ^_^ Kan ikke rigtig forholde mig til henrettelsen. På den ene side står vi med en mand der har skadet et folk så utrolig meget at man ønsker ham død og borte - på den anden side står vi med moralen og er dobbeltmoralske, samtidig med at vi (som Kristian siger) gør ham til martyr. Ja - jeg ved ikke hvad jeg synes om det hele. Ingen tvivl om at manden har gjort mange mennesker ondt, og et eller andet sted fortjener han sikkert at blive dømt til døden (så kan man så diskutere om hjælper ham eller Irak), men ja... Nej, jeg kan ikke rigtig vælge side i den sag. Well... Nu er han død og borte, og det hjælper ikke så meget at sige hvad man kunne have gjort. Gjort er gjort, og han kommer ikke igen. Men det skulle da lige mangle at han starter en ny krig på sit dødsleje. ^_^
Vegetacha & Buller El Hor ^**^ Oo (..) - If you want the rainbow you gotta put up with the rain. --Unknown.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rerterter |
HGlarsen |
30-12-2006 12:10 |
|
Vil også lige sige at det måske var nødvendigt for det irakiske folk at han blev henrettet - men jeg er stadig imod dødstraf - man kan ikke gøre sig til dommer over andre menneskers liv, lige meget hvem du er, og hvem der skal dømmes. Ved at dømme andre til at miste livet er du selv en morder, og jeg syntes det er forkert at nogle folk har retten til at dømme over andres liv. - ud over det at han sikkert også bliver martyr, som ikke er så smart!
Pernille H. G. Larsen - Kastan - nu uden Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral . - Team AND & TEAM JENSEN -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krussemadulle |
|
|
Hvad er en martyr ? 
+ L u l l u B u l l u ! ♡ Jeg scorer Darth Vader! ♡ »dillarh dallarh og lullubullu er lækre end dig  Vahlsushi,, BøllePia ,, Nittøøh ,, Lunde & Dr. Loooove..  - Må jeg nævne dig Cocktail ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg sytnes også |
HGlarsen |
30-12-2006 12:15 |
|
At det er så latterligt at de har henrettet Saddam på Sunii muslimers fest-dag. de har haft en månede til det eller noget, hvor SKAL det lige være idag? På deres festdag?´ Har lige set det i nyhederne på TV2, der var en mand der sagde at han havde ikke så meget imod at de henrettede ham, men hvorfor SKULLE det lige være på deres festdag, hvor de skal være glade og give gaver (ligesom vores jul). - Saddam var en sunii muslim, og det virker som REN provokation imod den trosretning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Felula |
Avana |
30-12-2006 12:37 |
|
HGlarsen: Er de ikk glade for det? Jeg er helt enig med rellun 
KH. Avana - It's not me, it can't be It's not you, I can't do What I do if it's you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jo mange er |
HGlarsen |
30-12-2006 12:42 |
|
Avana: jo mange er - men han er jo en sunii muslim (og der er sikkert nogle af dem der ikke er glade for det)- i hvertfald var det en fornmærlse for dem at han (som også var sunii) skulle henrettes på deres store festdag! - Nærmest som at give dem et rap over nalderne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tihifniiiz :x |
|
|
HGlarsen: Det er da os vildt flabet ? De burde da ha' gjort det dagen efter eller før, eller for lang tid siden. ? 
Dillarh Dallarh - med møgdyret dilli (L)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| etfedtgsg |
|
|
HG Larsen: Jeg er enig, udover at jeg går indfor døsdsstraf i ekstreme tilfælde som disse. Den mand havde ikke fortjent at leve, med alle de folk han har slået ihjel, skadet og ødelagt. Men at gre et på suniimuslimernes festdag - den synes jeg er lidt grov - men det er så bare typisk USA. 
Written by Kia. Last notes are strained and I sink to a crumpled butterfly on stage. I'm getting everyone to fall in love with me. They all start to clap, until they realize I'm not breathing.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ertertet |
HGlarsen |
30-12-2006 12:46 |
|
Louise&Dilli: PRÆCIS  I morgen var det vidst shiia muslimers fest dag, men der har jo været MANGE andre dage de kunne gøre det. Keah: ja det er meget grovt - men USA har vidst ikke noget med det at gøre, selvom det godt kunne ligne dem  Irak har vidst selv stået for retsagen (som så heller ikke er gået rigtig til) Det er IKKE fordi jeg vil forsvarer Saddam, for han har gjort grusomme ting!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdgdsgsdg |
|
|
HGlarsen: Ja, han er virkelig et forfærdeligt, ondt menneske. Blev han ikke overført til USA?
Written by Kia. Last notes are strained and I sink to a crumpled butterfly on stage. I'm getting everyone to fall in love with me. They all start to clap, until they realize I'm not breathing.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rertretret |
HGlarsen |
30-12-2006 12:48 |
|
Keah: nej det hele er vidst foregået i Irak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Felula |
Avana |
30-12-2006 12:49 |
|
HGlarsen: Ok De sagde i nyhederner at når man henrettede ham slettede man samtidig et vidne til at vesten i 80'erne arbejdede sammen med ham. Så det er klart de gerne vil af med ham
KH. Avana - It's not me, it can't be It's not you, I can't do What I do if it's you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *en overskrift* |
|
|
Nå for den. Troede nu der ville gå lang tid  Ved ikke selv hvilken side jeg skal læne mig til - på den ene måde synes jeg det er utroligt dobbeltmoralsk. På den anden side er det næsten hvad der skulle til, for at Irak kunne komme videre. At lade ham sidde i fængsel i restens af hans dage kunne betyde en del ballade - hvor nogle sandsynligvis ville prøve at få ham ud. Desuden er det dyrt at holde en mand i live. Og komme ud i offentligheden og hjælpe kunne han næppe  Tjah - men nu er han væk.
. Line & Danielle  Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren? If you can't catch a wave then your'e never gonna ride it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| saddam |
|
|
Ifølge hvad jeg kunne læse på Politikkens hjemmeside, har Irak selv stået for det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ewtwerwer |
HGlarsen |
30-12-2006 12:52 |
|
Avana: nååår ! ja det kan jeg godt se! Line Larsen: enig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes det er OK |
|
|
Jeg synes at ingen mennesker fortjener at dø, men i dette tilfælde der har jeg ingen respekt for denne mand! Derfor har/havde jeg intet imod at han skulle dø. Jeg har denne mening også pga. en privat omstændighed.
. Med venlig hilsen - Line uden Jumtpimes Nikita. . Gipsy - Manjana - Daya.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Well... |
Theis |
30-12-2006 13:15 |
|
Jeg tænder et lys for ham i aften. Kunne de så i det mindste ikke bare have valgt en mindre barbarisk metode... Skudt ham eller sådan noget, noget der går lidt hurtigere... Nej, dødsstraf er aldrig ok, synes jeg. Heller ikke til Saddam, på trods af alt hvad han har gjort.
Mvh. Theis  ~ If I ever meet you I'll control-alt-delete you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| erterter |
HGlarsen |
30-12-2006 13:33 |
|
Er enig med Theis om at det er en barbarisk og gammeldags måde - det mener jeg også om at skyde folk. Syntes han skulle have en sprøjte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Kode123 |
30-12-2006 13:46 |
|
Som Kristian og HG: Jeg synes ikke nogen kan bestemme over andres liv, og jeg synes ikke det er fair at han dør i hellig krig som er 'godt' at gøre som muslim! Han skulle have sidet i en fængsel indtil han dødede!
And I'll try to like horses And I'll try to like horses . Don't you just love goodbyes? Kode123 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HGlarsen... |
Theis |
30-12-2006 14:10 |
|
Havde slet ikke tænkt på sprøjte xD Du har ret - Sprøjte er nok den mest værdige måde at blive henrettet på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| polyyy |
nimbusolivia |
30-12-2006 14:12 |
|
han fortjener da at dø . se hvor mange emnnekser han har drabt , & gjordt så mange folk ullykkelige . jeg sys det er fint at han bliver hængt !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeresz Zelina xP |
Jeresz Zelina xP |
30-12-2006 14:14 |
|
Enig med Line uden jumptimes nikita!
- Zelina Hulehøj© Barnet med D.A.M.P., Hah' Osz kaldt Lakridskiksz, B2, Kylling & Filmstjerne. <%3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ertter |
HGlarsen |
30-12-2006 14:24 |
|
Vil lige gøre det klart for ALLE at jeg ikke er tilhænger af Saddam - han er et FORFÆRDELIGT menneske der har gjort mange grusommen ting, syntes bare ikke man kan gøre sig til dommer over andre mennesker liv. Theis: ja det mener jeg også!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Saddam Hussein .. |
stindin |
30-12-2006 14:27 |
|
Jeg er imod dødstraf. Det er helt principielt, af indlysnede moralske årsager. HGlarsen: Saddam Hussein er dømt for forbrydelser mod menneskeheden. Disse forbrydelser omhandler bla. masakre på/og udrydelser af hele landsbyer, bla. via giftangreb & tortur af flere tusinder, deribland familie medlemmer og alle mulige andre sunni muslimer der har stået i vejen. Hans krig foregik i hovedet, og det han lavede har intet med Sunni-Islam, eller Islam i særdelsehed at gøre. Det ville være naivt at tro alle sunni muslimer deler mandens holdning .. Line uden Jumptimes Nikita: Er det ikke lidt selvmodsigende ? Avana: Han blev overdraget til de irakiske myndigheder i 2004, og de har selv stået for rettergangen. Men ja, det er helt klart også i USA'a interesse at manden er død. Der findes dog stadig en del tilbage, der kan vidne til Vestens støtte i 80'erne. Keah: Amerikanske soldater fandt ham 13 dec. 2003. Han blev overdraget til Irak en gang i 2004, og de har selv stået for rettergang.
Stindin Nothing lasts forever. Not even the cold november rain
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| retrter |
HGlarsen |
30-12-2006 14:31 |
|
Stindin: nu må du lige slappe af - hvor står der at jeg mener alle suni muslimer deler holdning med Saddam? Og ja, jeg ved godt han er et forfærdeligt menneske der har gjort mange forfærdelige ting.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lkkk |
richie_tintin |
30-12-2006 15:39 |
|
jeg sys det er helt okay, men var det ikke noget med at der også var blevet smidt en bombe??
Camilla K. Christensen Sir Richard og Lady.. Dressurrytter<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En mand som ham. |
|
|
En mand som ham, burde (efter min mening) bare dø. Jeg er både for & imod dødstraf. Jeg synes han slipper MEGET let fra alt det han har gjort, ved at dø. På den anden side, synes jeg ikke han fortjener at leve mere. 
M.v.h Dums <3 Overdrivelse, fremmer, forståelse! Sig aldrig hej til fremmede man kunne lære dem at kende?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Felula |
Avana |
30-12-2006 16:18 |
|
stindin: Okay
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krussemadulle |
|
|
kode123: hahahahahaahahahahahahah grineflip xD
+ L u l l u B u l l u ! ♡ Jeg scorer Darth Vader! ♡ »dillarh dallarh og lullubullu er lækre end dig  Vahlsushi,, BøllePia ,, Nittøøh ,, Lunde & Dr. Loooove.  - Må jeg nævne dig Cocktail ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min overskrift |
C.Jessen(StarBoy) |
30-12-2006 16:39 |
|
Tænde et lys - ha. Ej, undskyld, men den mand har gjort SÅ mange mennesker ondt. Så i morges at han havde giftgasset en hel by, menneskerne lå bare rundt i byen og var døde. - Hvor ondt er det ikke lige. Synes han skulle have haft lov til, at sidde i et lille hul resten af livet og rådnet op. Har ingen ting til overs for ham. Derudover skulle han have været blevet dømt, for alle de andre ting han havde gjort. Så kunne hans straf blive værre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskyld .. |
stindin |
30-12-2006 16:54 |
|
HGLarsen: Jeg beskylder dig ikke for noget, nogen steder. (: Fortæller bare, at det er kommer ud på et om det var i dag, en hellig dag for sunni'er, eller om det var i morgen.. Han har slået ihjel på bege sider af linien..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
*Zig-Zag* |
30-12-2006 16:58 |
|
Hmm.. Har faktisk ikke rigtig nogen mening om sagen, er pænt ligeglad.
Zig-Zag I love you. I swear that's true.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| saddam |
Sille |
30-12-2006 17:04 |
|
Jeg mener personligt ikke han har lídt. Hvis det stod til mig så skulle alle de mennesker, hvor han havde dræbt deres pårørende de skulle have lov at toturére ham. Alle de mennesker han har fået til at lide han fortjerner det. De skulle binde ham og stå og skyde eller kaste knive efter ham. Hvertfald skulle pårørende af alle de mennesker han har dræbt få lov at gøre med ham hvad de vil. Bare min menning.
Hilsen Sille Asa-Lin <3 Fina <3 Colle <3 Altezza <3 Thor <3 Stjertna <3 Matti <3 Distiny <3 Vixi <3 Spirit <3 Leonora <3 Efendie <3 De dejlige heste <3 Islænder <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| r4frfrf |
stindin |
30-12-2006 17:24 |
|
Sille: De døde ville jo ikke blive vakt til live, og de toturerede ikke glemme hvad de havde været udsat for. Det eneste der ville ske var, at de ville synke ned på et ydmygende, primitivt plan. Præcis som Saddam selv (;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| erterter |
HGlarsen |
30-12-2006 17:35 |
|
Stindin: okay, så er vi enige 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trallalla |
|
|
Sille: jeg er helt enig:) han skulle have haft piskeslag eller noget i den stil, et piskeslag for hvert menneske han havde dræbt.. jeg er ikk for dødsstaf men når han er så dum som han var, havde han hellere ikk fortjent det:(.. det er min mening..
Knus Stina og Bianca <3 Savner Dig Ronaldo <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghafghafæhvgafgnj |
|
|
Jeg synes han skulle have en pinefuld død. Kan slet ikke tage de ting han har gjort. Jeg har INTET til overs for ham!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Alt i alt er det vel temmelig problematisk at stå med sådan en mand - hvis man henretter ham kommer der problemer, og hvis man lader ham leve kommer der problemer. Jeg mener da også at tilhængerne af Saddam udtalte, at den irakiske regering ikke ville have noget med den domstol, der har dømt Hussein til døden, at gøre? Eller noget derhen ad. Kan ikke huske det helt præcist - er der nogen der ved hvad det er jeg taler om?  Kode123: Ja det er da noget af en nyhed - hvor har du dog den fra ?
Vegetacha & Buller El Hor ^**^ Oo (..) - If you want the rainbow you gotta put up with the rain. --Unknown.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Daav... |
C.Jessen(StarBoy) |
30-12-2006 18:00 |
|
www.liveleak.com ^Kig der hvis I vil se Saddams hængning(man ser kun starten) og Saddams lig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vjfivghfdvghk |
|
|
stindin: Du skrev det så fremragende, så nu kommer jeg ikke til at gentage ved at skrive min egen mening 
~NUMSEFISKEN~ ¤Nu med Equito's Litote¤ *Mål er drømme med en deadline*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trallalla |
|
|
ad ad ad,, vil ikk se den der film  han skulle have en mere pinefuld død en den han fik 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havergrød med mælk ? |
*Marianne* |
30-12-2006 18:50 |
|
Nu spøger jeg nok lidt dumt, men altså sidder og diskuter lidt med en veninde, og hun mener det er armikanerne der har sået for hans dom, men jeg mener det er ira der selv har stået for den . Er der nogle der er søde o sige hvem der stor for den sag 
•° Lød det fra Frk Marianne °• Desværre uden pony  Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havergrød med mælk ? |
*Marianne* |
30-12-2006 18:50 |
|
^^ Eller dom eller hvad det nu hedder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu spiller jeg klog igen .. |
stindin |
30-12-2006 19:22 |
|
Sm-fasberg: "jeg er ikk for dødsstaf men når han er så dum som han var, havde han hellere ikk fortjent det:(.. det er min mening.." Går ud fra at du mener "når han var så dum som han var, havde han fortjent det" ? .. Det kan man jo sige om alle forbrydere der bliver dømt til døden. Her snakker vi voldtægtsmænd, seriemordere osv. og de er måske oven i købet ligeglade med hvad de har gjort. Der er (næsten) altid et godt grundlag for, hvorfor den anklagede dømmes som han/hun gør. Det er egentlig ikke fordi jeg har noget til overs for Saddam -overhovedet-, men jeg har et princip der hedder at dødstraf bare ikke fungere for et civiliceret samfund. Det gør det selvsagt ikke, fordi man synker ned på et niveu der gør os til simple mordere. Der er aldrig grundlag for at aflive et andet menneske, om det er Saddam der gør det pga. syge verdens forestillinger, eller om det er en domstol der gør det for at straffe en psykopat. {#~[NUMSEFISKEN]~#}: Iih Tak (; *Marianne*: Amerikanerne fandt ham 2003. De overdragede ham 100% til irakiske myndigheder i 2004, hvor retsagen begyndte. Dommen blev stadfæstet ved Iraks højeste appelret den 26. dec i år. Rettergangen var uden amerikansk indblanding, der var ikke en gang et amerikansk vidende ved henrettelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sfdsfdsfdsfsfsf |
*Mtvfreak ? |
30-12-2006 19:38 |
|
Nu har jeg ikke læst alle svar, men en ting er at han skal henrettes. Fint nok, han har dræbt mange mennesker ! Men at de hængte ham i galje synes jeg, er noget fis! Det var noget man gjorde for mange år siden, hvor man ikke havde andre midler som sådan. Brug dog en sprøjte!
Laura, Hej venner! #) Hvis græsset er grønt på den anden side, så skynd dig derover XD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Kode123 |
30-12-2006 20:13 |
|
Argh, min nyhed blev væk eller er jeg helt blind?? Seneste nye nye: Saddam Hussein holder nytår i Løkken!
And I'll try to like horses And I'll try to like horses . Don't you just love goodbyes? Kode123 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala ;D |
Marthine uden ... |
30-12-2006 20:15 |
|
Lukas <3 'Cause the hardest part of this was leaving you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| saddam ... |
|
|
kode123: nej  Jeq er eqentliq os pænt liqeqlad .. men det er da noqle ret sjove vitser der blir sendt omkrinq med sms lii nu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sxdcfvgbhujiklo |
|
|
jeg fik en sms: Seneste nyhed! Saddam Hussein holder nytår i Løkken" Eh. What?! Hvad fanden skal han her i Jylland? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| stindin |
|
|
stindin: jeg synes at han har fortjent det.. tænk på hvor mange han selv har dræbt og hvor mange han har fået hans undersotter til.. mener ikk at man bare skal have dødsstaf, men han har ihvertfald fået over 200 mennesker slået ihjel.. synes du det er fair over for dem som har mistet familie? jeg så tv-avisen dengang de lige havde fanget ham og det var blevet offenligt gjort. der var så mange som havde glemt sig i de 20 år eller hvor mange år det han har styret landet, fordi de var bange for ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift ^^ |
Viggo |
30-12-2006 20:49 |
|
Syns, at han skulle have haft vildt lang tid i fængsel først . Dér kunne han sidde & fortryde det @!#$ han har gjort, det kan han ikke nu . Død er ikke på den måde en slem straf .
Viggo {x u2&greenday-thesaintsarecoming
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havergrød med mælk ? |
*Marianne* |
30-12-2006 21:14 |
|
stindin : Okay Mange tak for svaret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Passer mig fint! 
Casanova how wonderful life is, now you are in the world 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kryssemaduller |
|
|
Helt ærligt så synes jeg det er så dumt at de har henrettet ham... Fængsel resten af hans liv, eller noget arbejde så som at rytte alle de liggrave han har været indblandet i op, ville være en passende straf hvis man spurgte mig (hvad ingen underligt nok har gjort:S)! At dø er for nemt... Selvom han fortjente det...
A AM AMA AMAN AMAND AMANDA AMAND AMAN AMA AM A
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Daav... |
C.Jessen(StarBoy) |
30-12-2006 22:00 |
|
For dem som kan klare det  "Har devsærre ikke tid til at deltage i festlighederne nytårsaften da jeg er fuldstændig hængt op. Med venlig hilsen Saddam Hussein" Tag den som I vil, jeg synes nu den er skæg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Is med fløde |
|
|
Syndes ikke at Saddam skulle blive henrættet  Er 110% imod dødsskraf, det er totalt dobbeltmoralsk? Ja du har dræbt nogen, så nu dræber vi dig  Livs varig fængesle ville have været mere passede? Altså? Så kan baka'en sidde og tænke over hvad han har gjordt? 
Kyssh Lotte Smil så solen skinner Nutid og Datid, JHN for altid Rigtige rytter rider araber SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB): Vi driver dig til vandvid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ehm hva ? |
Kriller-Ron |
30-12-2006 22:10 |
|
Jeg synes han skulle fængslet. Sorry, men er imod dødstaf. Arh.. Men han er et ondt, ondt menneske ! Hvis han da overhovedet er et mennekse O_o
Hestevrinsk Kamilla Elsker min Kriller <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fbghnmjk,l |
|
|
jeg synes det er fint. Det at slutte sit liv af mig, at mange her i denne verden hader ham, og han skal vide han skal hænges, er jo en fordærdelig viden og følelse. Til dem der er lidt troende, som mig der tror på et liv efter døden, kan han umuligt få et særlig godt liv efter døden. Det er helt utilgiveligt det han har gjort. Som mange siger herinde, vil i heller ikke lade jeres heste aflives af dyrlægen, fordi den ikke dør med det samme, og den skal have det godt inden den dør. Det er vel samme princip. Det er da frygteligt? Jeg synes han har godt af det. Verden har ikke råd til at sådan en som ham skal lalle rundt og ødelægge det hele. om han så sidder i fængsel, eller dør. Ja. er det så slemt at side i fængsel? Så skulle han i hvert fald have det meget pinefuldt i det fængsel, før jeg synes han har lov til at sætte sine fødder på den her jord. tsh. VÆK ER HAN! Det er jo det der tæller? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Giraffen <3 |
*Caroline* Med Zerinius |
30-12-2006 22:25 |
|
Keah (& Gabriel): Enig
- Caroline ©Med Sofadyret Zerinius©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Kode123 |
30-12-2006 22:51 |
|
Cocktail: Haha nej fik den fra min onkel i jylland xD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hængning af saddam.. |
|
|
Saddam har gjort mange forfærdelige ting, som han abeslut skal straffes for, men jeg går BESTEMT ikke ind for dødsstraf, da det er en barbarrisk måde at straffe/dræbe folk på. Jeg vil da også sige at det må da være 10 gange værre at sidde i sjældet resten af sit liv, end bare at dø, og så er det kapitel overstået.. -det kommer selvfølgelig an på hvilket land vi er i, i USA, er livstid, livstid, men i danmark, er livstid jo højst 16 år, + at de sidder med TV,playstation og skidt og @!#$, det er jo det rene luksus ?! Danmarks straffesystem, er simpelthen for blødsødent! Han fik vel hvad han fortjente, men syntes nu stadig det er barbarrisk, også at der er nogle der har filmet det hele, og at folk har hørt nakken knække på ham. Det er da lidt for ulækkert altså. Har set billeder af ham efter han var død, det vil jeg nu mene er lidt krænkene(<--staves?)..
Whatever + Wish upon a star +
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Miss Chanel |
30-12-2006 23:11 |
|
..Jeg er imod dødstraf. Synes det er dobbeltmoralsk. Når han bliver hængt slipper han for sin dom - hvofor ik bare lade ham rådne op i et fængsel? Men jeg er imod dødsstraf - man skal ikke lege gud og bestemme over andres liv. men nu er han jo død, og det kan jo ik ændres. men så kan han lære det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puuuha |
Manni (Dancer) |
30-12-2006 23:14 |
|
Syntes de skulle have puttet ham i fængsel på livstid. Et liv er noget af de mest hverdifulde vi har. Vi får det måske aldrig igen, man er sin egen bevidsthed og hjernen er ens krop, når den dør, dør din bevidsthed og dermed "livet". Ja man ved jo ikke hvad der sker når man dør, men syntes ikke man brude tage livet af nogle 
Mvh.
Manni uden nogen hest!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eryteyte |
stindin |
30-12-2006 23:20 |
|
Sm-fasberg: Tror ikke helt du har forstået mit indlæg. Jeg er godt klar over at Saddam har dræbt over 200. -Han har dræbt hunredetusinder.. Men dødstraf er bare ikke rigtig i nogen tilfælde. Min pointe er, at man ikke skal kunne beodre et andet menneske død. Principielt er der mange grunde. Ligemeget hvad manden har gjort, er det forkert at aflive ham for det. Og i dette tilfælde, vil han, af hans tilhængere (jo, de findes faktisk i stort tal) blive betragtet som en martyr, hvis eksempel er værd at følge. Og endelig, så bringer Saddams død ikke én eneste af hans ofre tilbage. Ikke én.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *en overskrift* |
|
|
Hængning er ikke smertefuldt - så længe det foregår rigtigt  Hvis knuden bare er placeret rigtigt, brækker den nakken så snart snoren strammes - man mærker intet. Sidder den derimod forkert blive man kvalt, og det skulle være meget smertefuldt/ubehageligt. Men alligevel - ingen tvivl om, at sprøjte er det mest humane!
. Line & Danielle  Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren? If you can't catch a wave then your'e never gonna ride it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stindin |
|
|
stindin: nej selvfølgelig skal man ikk bestemme over andres liv, men hvorfor skal dem nede i Irak betale føde til ham imens de venter på han dør en naturlig død? det er da ikke og lide. ligesom mange af dem han har dræbt har gjort. hørte om en som de havde tvunget til at drikker benzin, og bagefter skulle han bare løbe ligeud imens de skudte efter ham, da de rammer ham eksplodere(staves) han. det er da hellere ikke særlig fair! men synes at det er lidt respektløst at de viser i tvet at han får glajen om halsen og hans lig bagefter.. det er bare så klamt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dcfvgbhjkio |
|
|
kode123: Sikker noget fis xD At bilde uskyldige mennesker ind at der løber en sindssyg mand rundt i jylland 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krussemaudlle |
|
|
Cocktail : nårh  trøste trøste 
+ L u l l u B u l l u ! ♡ Jeg scorer Darth Vader! ♡ »dillarh dallarh og lullubullu er lækre end dig  Vahlsushi,, BøllePia ,, Nittøøh ,, Lunde & Dr. Loooove.  - Må jeg nævne dig Cocktail ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Daav... |
C.Jessen(StarBoy) |
31-12-2006 09:46 |
|
Jeg synes selvfølgelig, han skulle have lov til at sidde og rådne oop i et fængsel, men på den anden side er det for risci. Der ville helt sikkert være nogle der ville prøve, at få ham ud osv. - nej, nu er han VÆK, og så det det. Life must go on - Irak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| frfesdf |
stindin |
31-12-2006 11:11 |
|
Sm-fasberg: Hvis du mener han burde lide, så vil jeg lige oplyse dig om, at en livsvarig enecelle nok ville virke mere skræmmende på Saddam, end døden s: "men hvorfor skal dem nede i Irak betale føde til ham imens de venter på han dør en naturlig død?" -Nej du har ret. Lad os slå manden ihjel, fordi han slog ihjel  "det er lidt respektløst at de viser i tvet at han får glajen om halsen og hans lig bagefter.. det er bare så klamt " -Ja det er klamt, men folk er jo nødt til at vide om Saddams død virkelig er indtruffet.. Så længe de holder sig fra at vise selv hængningen synes jeg det er helt fint. Synes iøvrigt det er lidt sjovt at du mener han burde "pines", når du så synes det er klamt at de viser ham lige før hængningen ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Is med fløde |
|
|
Whatever: Livstid er LIVSTID! Også i Danmark Alle tror bare det kun er 16 år, men det er altså livstid! Og at de må få et lille fjernsyn er jo bare så de stadig kan have et liv? Hvad ville du sige til at man tog alt fra dig fra nu af og til du døde? Syndes det er iorden at dem der sidder i fængesle kan have et liv inden for muren? Og hvor ved jeg mon at livstid er livstid og ikke 16 år? Jah mine forældre arbjeder i et fængesle! Syndes virkelig at man skal stoppe med det der, Livtid er kun 16 år! For det er det ikke!
Kyssh Lotte Smil så solen skinner Nutid og Datid, JHN for altid Rigtige rytter rider araber SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB): Vi driver dig til vandvid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Livstid... |
Theis |
31-12-2006 12:09 |
|
Livstid er i Danmark til man stiller træskoene. Men folk kan blive prøveløsladt  >>>> usenet.dk/oss/dk.viden...jura/#4.2Alle detajler om prøveløsladelse, for folk der er idømt livstid, står derinde. Men det er så ifølge det danske straffesystem  (Men hvor fedt er det også lige at miste 12 år at sit liv? Synes det er straf nok )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddd |
|
|
Theis - Jeps! Staffen er hård, - og 12 år spildt er altså en del! rellun - er delvis enig med dig! Jeg ser faktisk politisk på det, og det er svært at lade være! men en føelse af dobbeltmoralsk hed - er sgu gået igennem mig! Manden var jo ikke bange for døden, så hvorfor ikke komme af med ham! Han havde ødelagt SÅ MANGE 1000 menneskers liv! Jeg er 110% mod dødstraf og alligevel fortrjente manden intet liv! han havde jo ikke noget liv! -det gik kun ud på ødelæggelse! Det er dybt dobbelt moralsk - men det er min menning!
-Annsofie ©Med de forfinede dressurponyer© Macho & Julischka *Fotogafering tilbydes i midtjylland*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Saddam |
Souloglille |
31-12-2006 12:42 |
|
Jeg tror det havde været en større straf for ham og sidde i et fængsel til han døde. Jeg er imod dødstraf, men når det gjaldt ham syntes jeg det er okay.
Kirsten Laursen Edzer & Farrari<3 100% dressurrytter <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Ærligtalt så syntes jeg det er bedre at han er død, end at fængslet skal bruge penge på at have ham siddende for evigt. Og desuden ville der helt sikkert være nogle der ville prøve på at befri ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| EN BEMÆRKNING TIL! |
|
|
Jeg har snakket med min far om det her, endda meget. Der er mange nede fra Irak osv. der frygter ham - og hvis han bare var burret inde, så ville der være mange der ville gå og være bange for at slippe ud, og slå dem ihjel. Folk er hunderæde for ham. Derfor valgte de jo at henrette ham også. - så er der ingen der skal frygte ham mere.
. Med venlig hilsen - Line uden Jumtpimes Nikita. . Gipsy - Manjana - Daya.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| erterter |
HGlarsen |
31-12-2006 13:53 |
|
Line: enig! - du har nok ret, det var nødvendigt at gøre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Saddam Hussein |
|
|
Min personlige mening er, at det ville være for farligt og for dyrt at skulle have ham siddende. - Og hvem skulle ta' ansvaret? Hvem vil ha' ham siddende, velvidende at han skal være i komplet isolation og under komplet sikkerhed med risikoen for at der ville om ikke andet så ihvert fald være forsøg på at befrie ham, landet kan komme under angreb osv. Jeg går ind for dødsstraf i ekstreme tilfælde, - og for mig er Saddam Hussein klart en af dem. Han er for farlig at holde i live. Og han fortjente det også, - nu får alle de mennesker som er pårørende til de døde, alle dem som er døde og alle dem som led under hans regime deres "hævn", deres retfærdighed. For tænk på hvor meget ulykke ÉN mand har spredt og tænk på hvor meget der skulle til for at stoppe ham.
Rollo - If you're a female you're instantly beautiful, no matter what idiots say... ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ertetet |
HGlarsen |
31-12-2006 14:45 |
|
Theis: hvorfor vil du tænde et lys for en tyran der har slået tusindvis af mennesker ihjel? Tortureret folk, og udryddet hele landsbyr ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Patricia Jørgensen |
Theis |
31-12-2006 14:45 |
|
Nej, det gjorde jeg i går Tænder kun lys for folk en gang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HGlarsen |
Theis |
31-12-2006 14:47 |
|
Fordi jeg har ondt af ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| erytete |
HGlarsen |
31-12-2006 14:49 |
|
Theis: ondt hvad hvad? Altså hvorfor har du ondt af ham ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HGlarsen |
Theis |
31-12-2006 14:58 |
|
Over at han ikke selv har kunne se det forkerte i hvad han gjorde. Han troede jo virkelig på den sag han kæmpede for - Og det kan jeg kun have respekt for, selvom jeg har svært ved at forstå hvordan man kan have sådan et syn på verden, som han havde. Han gjorde mange rædselsfulde ting, som jeg kan blive syg bare af at tænke på. Man han var ikke ond. Han var bare fuldkommen forskruet i sit hoved, hvilket jeg ikke mener han kan gøre for. Han har jo levet i et helt andet miljø end det vi kender til, så det er måske ikke så mærkeligt, at han fandt diktatur helt ok og rigtigt. Derfor har jeg ondt af ham. Eller måske er det bare fordi min natur fornægter mig at hade folk og tvinger mig til at se noget godt i alle. Selv i en tyran som Saddam.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
Lillefie |
31-12-2006 14:59 |
|
Theis: Hvis du har ondt af ham, så synes jeg heller du skal tænde et lys for de folk som han har slået ihjel og tortureret. Ved ikke, hvad jeg skulle mene om døds straf. Kan ikke se nogen god grund til at han bliver holdt i live, altså han har jo allerede ødelagt sit liv fuldstænidigt - så hvorfor holde ham i live, han kan umuligt gå ude på gaden som et normalt menneske. Selvom jeg mener at, slå andre mennesker ihjel ikke kan hjælpe vores verden.
Mange Hilsner . Ann-Sofie -Jeg bruger aldrig bidsel, sagde han køligt. Det er en unødvendig grusomhed. [Phantom Of The Opera]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, for pokker! |
|
|
Flot - nu forstår jeg den joke med at Saddam holder nytår i Løkken  Doh! Tal om langsom opfattelse ^_^
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| retyerterterq |
HGlarsen |
31-12-2006 15:02 |
|
Theis: okay - det var en anderledes måde at se det på!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lillefie ... |
Theis |
31-12-2006 15:03 |
|
Dem har jeg også tændt lys for  Selvom et helt bål ville være mere passende xD Kan arrangeres! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
Lillefie |
31-12-2006 15:11 |
|
Theis: Haah, okay. Anderledes måde du ser det på, sådan et perspektiv vil jeg aldig kunne se det fra. Jeg tænder normalt lys, når jeg vil mindes et væsen - for de gode ting, det har gjordt.
Mange Hilsner . Ann-Sofie -Jeg bruger aldrig bidsel, sagde han køligt. Det er en unødvendig grusomhed. [Phantom Of The Opera]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Kode123 |
31-12-2006 15:13 |
|
Cocktail og Pirat: Vi tager til Løkken i nat! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| C.Jessen(StarBoy) |
Theis |
31-12-2006 15:25 |
|
Det er jo en moralsk spørgsmål. VI kan nemt se det forkerte i det - Men folk der er opdraget i et andet miljø, kan bare ikke se det forkerte i det de gør. Se på muslimerne, vi synes jo også det med æresdrab er fuldkommen hen i vejret. Men dem der begår det, finder det naturligt og helt okay - For det har de jo altid lært at det er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo... |
|
|
Jeg tror faktisk jeg ser det fra samme vinkel som Theis, nu hun forklarer det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| theis: |
C.Jessen(StarBoy) |
31-12-2006 15:33 |
|
Det er rigtigt, men, Saddam har på et eller andet tidspunkt nok fundet ud af det var forkert, for som de siger i TV avisen så har han været en "jaget mand" og flyttet palads hver nat. ergo han må have vidst der var noget galt, siden alle ville have fat i ham!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| C.Jessen(StarBoy) |
Theis |
31-12-2006 15:49 |
|
Alle ville også have fat i Ché Guevara, vil du også påsta, at han var ond?  Han endte jo også med at blive henrettet... I så fald må jeg også være ond, for jeg har stor respekt for de ting Ché gjorde, og har da billeder af ham klistret op over hele mit værelse... Robin Hood var også jaget Og Jesus  Sådan kan man desværre ikke se på det Han har jo ment alle de andre var de onde - Og han havde jo NOGLE tilhængere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For at komme med en undskydning... |
|
|
Jeg ville da heller ikke fanges til henrettelse, hvis jeg var overbevist om at jeg gjorde det rigtige og at de andre bare var gale på den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha |
Theis |
31-12-2006 15:59 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cxvdfvgd |
¤ Bella ¤ |
31-12-2006 16:00 |
|
Enig med Zig Zak . Er så ligeglad 
¤ Bella ¤ - Uden Jolly ♡ - Uden Flying Don Chello ♡ - Men med Amadeus ♡
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Daav... |
C.Jessen(StarBoy) |
31-12-2006 16:03 |
|
Theis: hvem er det? Anyway, når selv en masse irakere kunne se hvad han gjorde var forkert, så er det jo altså ikke alle der er opdraget på den måde. Du siger jo de har et andet syn på tingene, nej, det har de åbenbart ikke. Nå, men det kan vi jo diskutere til hudløshed, uanset hvad så har han betalt for sine forbrydelser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| C.Jessen(StarBoy) |
Theis |
31-12-2006 16:04 |
|
Har heller ikke sagt de alle har det syn Men den gruppe han tilhørte havde  Btw. Ché var frihedskæmper, en af historiens temmelig vigtige personer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Theis... |
|
|
Barber min balle, du får mig aldrig, for jeg er en honningkagemand! Jeg er lovløs, så jeg skyllede ud og efterlod dig en pølleplob - så det var faktisk DEN du henrettede !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|