|
|
| Billeder - opvisning, stævne & vild pony |
|
|
Så kommer der lige nogen billeder fra et af de årlige ridekole stævne på vallensbæk ridecenter. Jeg skulle ride en LC2 for sjov på en hest jeg aldrig havde prøvet før, men eftersom den ligner Nimble guy (bare i støre og tykkere udgave) kunne det ikke gå helt galt. Men nøøøj den var irriterende at ride på ;b Det var faktisk også mærkeligt at ride hest når man er vandt til en II'er pony.  Kig op, hælene ned osv. Kender godt mine egne fejl  hehe  ;b  Og så lige et galop billed Vi endte med at vinde klassen med næsten 72% og vi fik en lille pokal. Meget sjovt  Så skulle mig og et par tøser ride noget haflinger opvisning på de 3 haflinger rideskole ponyer vi ha, herre grineren. Os lige et par billeder der fra ;o)  Mig inderst, ponyen hedder forresten galloway.  Mig inderst igen  Igen igen inderst - til venstre  Igen til venstre   Mig forrest i æres runder  Forresten, vi red til hakuna matata 14 minutter efter sad jeg på Nimble guy og red ind og skulle ride LB1. Har desværre ikk så mange billeder derfra  Volte, tror jeg :? Han var meget sød, bortset fra at han (som selvvanlig) kigger på hjemme bane. Mærkelig pony :p Til sidst lige nogen billeder af gamle rolige Top gun, der i hvert fald ikke gad at være til stævne . Han plejer ellers at være så rolig og sød  Først går han stille og roligt, så...  Jubii...  Argh...  Ihhh...  Farvel ! Nu gider jeg ikke mere stævne. Det skal siges at pigen ikke kom til skade, efter de havde fået indfanget den "vilde pony" kom hun op igen og fuldførte riftet med lidt hjælp  Parade og hilsen - Kommentare modtages meget gerne, bare hold dem i en pæn tone (:
Hilsen Katja & Nimble Guy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Rozita & Hennie |
| Dato:  |
02-12-2006 16:47 |
|
Gode billeder, (:, lyder som en rigtig hyggelig dag, og tillykke med placeringerne (staves?), Heh utrolig at den hvide pony plejer at være rolig, men fedt billed hvor den springer ud af banen (:
Hilsen Hennie Rozita,Silver <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bøllemis... |
|
|
Rigtig gode billeder og tillykke med paceringerne. Men hvem pokker har lært dig at hive heste så meget i munden? :-/
Mvh. Camilla ~ I elsker mig! <'3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålålålål |
|
|
Tillykke  Er du gal mann, det ser griner ud, på de billeder hvor pigen falder af  Camilla: På hvilke billeder river hun den i munden ?
Dillarh Dallarh Jeg er Darth Vader  Status: Gudens gud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ædfmdkæ |
Renee&Malibue <3 |
02-12-2006 17:32 |
|
Super gode billeder Og rigtige kønne påwnii's. Tillykke med placeringerne.  Camilla & Fenja: Ja det siger jeg os lige? Hvor river hun hesten i munden henne? Jeg kan ikke se nogle steder, og sys det ser super flot ud. Forresten, fræk lille ponz var? Det var da heldigt at hun ikk slog sig. Men rigtig godt billed når den springer ud af banen,. heheh.
- Golden Legacy &&' Renee - ^S k a l l å n e p o n y^ ☺ !!!SKØNT!!! ☺
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ksaælkasd |
|
|
Orh, grineflip over den lille billede serie hvor pigen falder af xD og hvor hesten springer ud af banen. Heldigt at hun ikke slog sig 
Marie Også kaldt rocker Marie -Med krikke dyret Ceres Mørk. Fjordheste og Traver ejer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
Theis |
02-12-2006 17:48 |
|
Hvor ser de ponyer dog lykkelige ud... Godt pigen ikke kom noget til 
Mvh. Theis  ~ Dance with the devil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| kjjj |
|
|
Kan jo vise alle billederne, så slå øjne op og kig en gang til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla & Fenja |
Theis |
02-12-2006 17:51 |
|
Alle billederne er da et godt eksempel? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Camilla & Fenja |
Theis |
02-12-2006 17:55 |
|
Vi skrev det samtidig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalala |
Vildrose |
02-12-2006 18:00 |
|
billeder kan snyde? desuden synes jeg ikke det ser ud som om hun "river" den i munden, men har fat i den. helt ærligt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejheje |
~Kiksen~ |
02-12-2006 18:05 |
|
Gode billeder og meget god billedeserie! 
De aller kærligste hilsner Kiksen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
» TeamFM |
02-12-2006 18:15 |
|
Ej hvor sødt at din pony er sådan en miniklon af hesten der d; Godt pigen ikke kom til skade, og når det så er sagt, så ser det da ret sjovt ud  Camilla & Fenja og Theis: Stram op piger  Jeg synes det ligner du har fat i hesten, og det der ikke noget galt i. Hvis det altså er nødvendigt, som det sikkert har været 
© Mia Svane © Jhnguderne rooxs 8D Status: Guds Guds Gud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Rigtig gode billeder Og tillykke... hehe. Det ser ud som om at I har nogle rigtig fine rideskoleponyer! Theis og Camilla: OMG, har i aldrig noget godt at sige? Hvis hun hiver den i munden vil jeg da gerne høre hvad du siger til det her billede:  (Jeg ville ikke kalde det at hive hesten i munden, men med jeres måde at definere på er det vel)
- Cikorie Kiss me goodbye, kiss me out of your eye.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Suk,... |
Theis |
02-12-2006 18:34 |
|
TeamFM: I lige måde, piger 
Cikorie: Hvorfor hiver du så gammelt et billede frem? Camilla rider jo ikke engang med bid mere? Btw, så kan jeg se en let bue på hendes tøjler - Modsat den anden hest, hvis mundvige er trukket fuldkommen bagud. At Fenja har snævre ganasher har intet med tøjleføringen at gøre. Anyway, vil ikke forsvare den måde Camilla red på den gang Jeg kan ærlig talt ikke se hvad den har med mig at gøre, jeg har ikke engang redet med bid de sidste 3 år eller mere?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skjbgjkdsgb |
Nanna uden Sebastian |
02-12-2006 18:39 |
|
lol theis og camilla så siger i jeg er negativ  hahahahahaha tilgrin
Hilsen Nanna (pt med Monroe Hedegård) Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cikorie... |
|
|
Cikorie: Theis har vidst sagt det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nanna uden Sebastian |
Theis |
02-12-2006 18:52 |
|
Har vi sagt det?  Hm... Må vist drikke mere juice...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jdsgjsdgb |
Nanna uden Sebastian |
02-12-2006 18:54 |
|
nej det er vist løgn. i har skrevet det 
Hilsen Nanna (pt med Monroe Hedegård) Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Rozita & Hennie |
02-12-2006 18:58 |
|
Camilla & Fenja - har du nu slettet alle dine ridebilleder ?`, de var der før da jeg kiggede,. Syndes nu heller ik hun hiver dne i munden, men ligesom de andre at hun har fat iden, For det er altså ikk alle Ponyer der er fuldstændig afslappede, (er rozita ihvertfald ikk, og hende skal man have fat i). og reagere på alt hvad man gør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rozita & Hennie |
|
|
Rozita & Hennie: Ja det har jeg. Jeg rider jo ikke sådan mere, så har ingen grund til at have dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billeder |
|
|
ser ud til at ha' været en hyggelig dag. og meget klarer billeder, når man tænker på at det er i ridehus
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas! Lisa Ekdahl flyg vilda fågal flyg vilda fågal, flyg du som kan hade jag dina vinger, då flög jeg väg och försvann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sahdrwoiaq |
|
|
Ok først: Gode billeder, sjov lille billede serie med den lille pige der - godt der ik skete noget med hende  Gode billeder der hvor i galopere 2 ved siden af hinanden d; Du sidder pænt synes jeg (; - Men altså; Jeg synes ik der ser ud som at der bliver hevet i hestens mund..? Nogen heste er man altså nød til at ta' lidt igenem på, og sådan er det.. Det er altså ik alle heste der reagere ved bitte små ryk.. Hesten ser jo ik sådan irriteret ud eller noget, så den overlever nok  Og lige noget andet; SOm regel syne sjeg kun det er Alien Theis der har nogle "negative" holdninger (Forstå mig nu ret, Theis)  Men Camilla&Fenja, negativ ?? Naarj sys jeg nu ik Men det er ik kun dem der ska ska slappe af (: Hehe
Sisse & Musse "Et bid er aldrig hårdere end den hånd der holder det"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sisse(Musse<3) |
|
|
Sisse(Musse<3): Nej, hesten ser SLET ikke irriteret ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| come on... |
|
|
må alså gi Theis og Camilla ret, og det første billede er da det bedste, for der kan man da se at biddet bliver hevet ud af hestens mund... hvis d ik er at hive i den, tja, så må i jo fortælle hva d så er... En bidring skal IKKE sidde 2-3 cm væk fra hestens mundvig... Og ja, billeder kan snyde, men ik på den måde...
Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o, Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB) © Se min elskede hest Tango i min præ. ©
© Savner Tessa. Elskede hende SÅ højt. ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hov... |
|
|
hov glemte helt at sige det er nogle fine billeder, og d ser da ud til at ha været en god dag...  Der hvor ponyen springer ud af banen, det ser godt nok funny ud... Se d humor... :p 
Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o, Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB) © Se min elskede hest Tango i min præ. ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Rozita & Hennie |
02-12-2006 19:42 |
|
Nu ved jeg self. ikk om den hest på de første billeder er rideskole hest. Men hvis den er, så er det måske derfor den ikk reagere på alle tegn fra rytteren og man derfor må tage hårdere fat?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| . . . |
Vildrose |
02-12-2006 20:14 |
|
Nanna, de har også sagt jeg er negativ! haha.. Theis: nej hun rider vel ikke med bid mere, efter du har omprogrameret hendes hjerne til at ride uden?  det er ikke mishandling at ride med bid. det er ikke mishandling at have fat i hesten. og hun hiver da ikke hesten i munden.. goood.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vildrose |
Theis |
02-12-2006 20:18 |
|
Se DET er måske netop en af grundene til at vi finder dig negativ Ikke, darling? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vildrose |
|
|
Kig mig dybt i øjnene og sig 8-tabellen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| høhøhø |
Vildrose |
02-12-2006 21:30 |
|
høhø theis, du er ikke sjov! hvorfor er jeg nu negativ igen? jeg skriver hun ikke hiver hesten i munden, for det ser da bestemt ikke sådan ud du skriver at hun hiver hesten i munden? what
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hahaha. |
|
|
Synes det ser godt ud, i frhold til det er første gang du rider hesten. Nimble Guy er læksi, og haflingerne er seje 8D . Og fede billeder de sidste - godt hun ikk slog sig . Theis - Camilla & Fenja ; Billederne er vel fanget i et dårligt moment? :S . Tror du kan finde sådanne billeder på alle ryttere (Bortset fra jer to selvfølgelig ) Ser i hvertfald ikke ud til hestene lider skade. nogen gange skal man lige tage igennem, for derpå at slippe igen, så hesten kan mærke suget på biddet. (:
Mvh. En anonym alkoholiker WENDYBLADE SÆLGES! Skriv endelig. When I was just a baby my mama told me. Son, always be a good boy, don´t ever play with guns. Citat- Johnny Cash
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vildrose |
Theis |
02-12-2006 21:35 |
|
Camilla kan sagtens tænke selvstændigt, tak Hendes valg med hensyn til brug af bid har intet med mig at gøre. Men noget hun har gjort op med sig selv, efter hun selv mærkede hvor ondt et bid gør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vildrose |
|
|
Vildrose: Du skal vidst have tjekket dit syn 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
argh , vil i da ... hvis det er at hive , har i da aldrig set springryttere i omspringning , der rider for at vinde ! synes det ser fint ud .. ser ud som om i har haft det hyggeligt . synd for den lille pige , men godt hun ikk slog sig . fede billeder &' dejlige ponyer 
MVH Nadja, pony & donna Elsk altid din hest, ellers bliver der ALDRIG noget godt ud af det!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min Mening |
|
|
Hej Nu kan jeg høre der er kommet nogle "hellige" kommentarer, Men nu vil JEG så sige min mening , For det første søde små hyppere, flot haffer opvisning  Syntes ikke du hiver hestene i munden, du har bedre fat på heste du red på først, hvilket er forståeligt hvis den for det første var dum, og du for det andet ikke havde redet på den før, Så er der jo nogle der prøver en af. Så jeg vil sige du klarede det fint  Vi kan jo ikke alle ride på heste uden bid 
Hilsen Jose & Raffe <3 En Rigtig Hest Er En Dansk Sports Pony Ligesom Min  En "Lille" Hest Med Et Stort Hjerte <3 Og Med Selvtilliden Iorden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *MeFeNiRo* -Ghini<3<3 |
|
|
*MeFeNiRo* -Ghini<3<3: kan vi hurtigt blive enige om det er...  alså flot redet når d r første gang.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor. |
|
|
Hvorfor så sige at hun hiver hesten i munden?
Mvh. En anonym alkoholiker WENDYBLADE SÆLGES! Skriv endelig. When I was just a baby my mama told me. Son, always be a good boy, don´t ever play with guns. Citat- Johnny Cash
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke da noget. |
|
|
Sikke fine billeder  Jeg synes bestemt heller ikke det ligner du hiver den i munden. Du har fat i den ja - måske lige en anelse for hård hånd fortil - men det kun ses på de første par billeder, så de kan jo "snyde". Ellers en smuk hest  Og sikke da en fræk pony - hold da op. Stakkels pige, men bare super flot hun kom op igen og fuldførte alligevel . Jeg skulle også have været på SIV hér idag og se lidt stævne - men valgte at tage på ARK i stedet for og se stævne - i ponyklasser. :)
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.
^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| . . . |
Vildrose |
02-12-2006 22:29 |
|
theis, du har vist overset lidt! ..hvorfor er jeg nu negativ igen? jeg skriver hun ikke hiver hesten i munden, for det ser da bestemt ikke sådan ud du skriver at hun hiver hesten i munden?.. du svarede underligt nok kun på det andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsgbsdibg |
Nanna uden Sebastian |
02-12-2006 22:36 |
|
jamen præcis. theis og camilla - i synes jo kun det er jer to der kan finde ud af at ride, ikke? det synes jeg i har gjort rimelig klart i pænt mange sammenhænge. og det kan man fandme ikke kalde positivt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| frgthyjuk |
|
|
genial billedserie, med den hvide hest  (godt pigen ikke slog sig  )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| _Tekke_ |
|
|
Dejlige heste/ponyer, syntes det er utroligt at jeres ponyer ligner hinansen så meget  Syntes det ser rigtig godt ud! Tror i har hygget jer  Og et til pigen med den frække pony 
Sine & Holleskovgårds Teckla ♥Team DM♥ Springryttere,- Med Stil Vi kan lide det vi laver!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gfjhgj |
Karina&Stella <3 |
03-12-2006 00:33 |
|
Sys da det ser fint ud. x'D Men det er lidt synd med den hvide pony,
Karina Og Stella. <3 Evigt og Altid. X'D Kom Jul, Kom sne,Kom gaver. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *MeFeNiRo* -Ghini<3<3 |
|
|
*MeFeNiRo* -Ghini<3<3: fordi det sys jeg hun gør, om ik andet så i hvertfald på d første billede... Men derfor kan jeg jo også godt syntes at det er flot klaret, når det er første gang hun rider den...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til alle |
|
|
Svare ikke jeg jer alle sammen personligt - Ville tage omkring 7år ...  Men tak for alle de gode kommentare  Med hensyn til om jeg river Sebastian i munden eller ej, så kan jeg jo lige fortælle at det er en rideskole pony (hest) på femte år der for det meste bare laller rundt med begyndere. Derfor er han ikke specielt fin i munden mere og også mindre smidig i halsen. Det skal selvfølgelig ikke være en undskyldning, men jeg har altid fået af vide at det er tiladt at ta i hesten, bare så længe man husker at give efter . Ta og gi og ta og gi Og det gjorde jeg lige efter billedet er blevet taget. Og som Jose & Raffe siger, så kan vi jo ikke alle sammen ride heste uden bid  Men så gider jeg ikke være negativ mere. Tak for kommentarene alle sammen ihver fald ! (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Rigtig gode billeder:) Forresten. HVis dommeren synes at hun hev hesten i munden ville hun nok ikke have vundet vel???
"Nadia og springponyen Silver sock" Nu også med Penny Lane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdgdfgdfgfd |
|
|
Sindsyg pony :b & stakkels lille pige - Enormt gode billeder, syns det ser godt ud  Camilla & Fenja + Theis: Kunne i ikke bare for en gangs skyld, holde bøtte? efterhånden er jeres ord mere og mere irriterende, måske bare fordi i rider uden bid og westeren, og hvad i ellers gør - så hver gang der er billeder af nogen der rider anderledes' end jer, så skal i kommentere' som var det dyremishandling :s Ved i nok gør det i bedste tro, men lad dog hver, med at gøre det hvver gang..
.V Low Länder er min drømme pony V. ^ elsker den pony, mit liv, mit et og alt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| qpokdfipsjdf |
Renee&Malibue <3 |
03-12-2006 17:21 |
|
Ej nu må i holde. Det er da ikke særlig fedt at få af vide at man river hesten i munden. Og som jeg kan se det har hun bar kontakt med hesten. Jeg sys selv det ser fornuftigt ud. Synes i har lidt travlt med at opdage andres fejl ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du er ikke den ineste |
sillelykke |
03-12-2006 17:55 |
|
du er ikke den ineste min pony frk.hansen er løbet afhelvets med mig 2 gage på banen og til primgeoverragkelse og der skulle vi ride agersrunte det så rat godt ud sage min mor for jeg fik de andrer og i fulfat to vi alesammen dressur hagnet med blafrerne dekner og roseter
HVIDE PONYER RYKKER, HAR SELV 2 AF SLAGSEN
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg synes altså også det ser ud til at den bliver hevet i munden.
Men gode og dejlige klare billeder og skønne heste.
Simone - Brøderup Ungdomsskole 06/07
Arto-profil - Mail/msn - Hjemmeside
Amatør Fotograf Tager ud til stævner, arrangementer og privat. Pris: 5 kr. pr. billed, se evt tilbud på min hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh !! |
|
|
Theis ; Jeg er også rigtig godt og grunddigt ved at være træt af dig ! (og nogle andre, men specielt DIG!) Det er så r'v irreterende at du altid skal kommentere alt ridning som ikke foregår på den måde du rider/ træner på dårligt/negativt ! Det kan skisme da være total lige gyldigt om hun rykker hesten lidt i munden eller ej, du kan ikke stoppe det ved at herve hendes indlæg og kommentere det i den dårlige retning, hun skrev jo faktisk at det var første gang hun red den hest, og så er det da klart (ikke for dig måske?) at hun lige hiver igennem for at få den til at blive ved hende !!  Gosh ! er træt af dig efterhånden, du er /og nogle andre ved at være med til at gøre det surt/ trist at lave indlæg og læse indlæg herinde  Der er altid en dårlig/ negativ kommentar i dem fra dig eller andre ! // og nej, det var ikke meningen at det hele skulle gå ud over dig, men du er altså den jeg husker bedst/jeg har læst mest 'negativt' fra. // Og er mega træt af at man altid lige skal overveje hvilke billeder man lægger ind (af hensyn til det de signalere) og man lige skal overveje om man burde skrive i et indlæg hvor man spørger om hjælp til noget at man evt. har rykket hesten meget hårdt i munden eller givet den en med pisken, for helt ærligt, det er altså virkeligheden !! Undskyld Katja (Nicklas) at det skulle blive et svar i dit indlæg, men super pæne heste og flotte billeder, synes det ser godt ud !  - Et trælst indlæg fra mig af, men til jer som kun ønsker at skrive negativt/ kun vil arbejde på den måde I gør, få jer noget andet at lave i jeres fritid ! I gør livet surt for os andre ! Hilsen Ditte
Stutteri Rannerupgaard med; Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33 ,-nu også med Vanessa  Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte ! Tidligere RS-navn; velour-og-mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super :) |
|
|
super duper gode billeder  søde heste du rider på <3 tillykke med sejeren,, de billeder med den hvide hest blev virkelige gode hvor hun falder a haha flabet hest , syntes det er sygt godt at du har fået lavet en serie med den hvide det her billed er bare det fedeste! 
Hilsen Nanna.©
-Heath Ledger er røv lækker.! SE filmen "A Knights Tale"© Se Filmen Hidalgo © At se Ørnen hver søndag "David Owe er med"©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| velour-og-mig |
|
|
velour-og-mig : Hvad med at læse i andre indlæg? Det er skam mange flere og mere negative svar! Alle siger sin mening, det gør du, jeg, Theis og alle andre. Jeg mener, ligesom Theis + andre at hesten blivet hevet i munden, og andre mener den ikke gør. Fatter ikke hvorfor alle bare SKAL overfalde Theis. Hun siger sin mening, ligesom alle andre. Og det var ikke kun til dig, men til alle andre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Kode123 |
03-12-2006 19:22 |
|
Hvor dejligt med billeder af Nimble, hvordan gik det i dag i solrød?
And I'll try to like horses And I'll try to like horses . Don't you just love goodbyes? Kode123 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klaphat |
Karoo |
03-12-2006 19:35 |
|
Det ser ret godt ud - især hvor i er 3 og at de så ligner hinanden så meget. Typisk elevpony den hvide Den ved lige nøjagtig hvad den laver - hvor er den fræk (og sød) 
KAROO - RIDER ALDRIG UDEN KLAPHAT JHN's dressurrytter 2005 (kat 1)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla . |
|
|
Camilla ; Ja, det kan da godt være at hun gør, men nogle ting holder man altså bare for sig selv ! Altså hvis jeg skulle sige min mening hver gang, blev jeg edermanme hurtigt smidt ud herinde fra. Men hun har før 'angribet' mig, bla. i det indlæg hvor jeg tilfældigvis havde lyst til at vise hvor meget pænere Nesser er blevet efter jeg fik hende og lagde en 'HMS' video ind. Med det samme kommer hun og siger at det ikke er HMS, fair nok, nej, det er det måske ikke i hendes hoved, men vi er ski da heldigvis forskellige og opfatter ting forskelligt, og det HMS jeg træner/bruger det virker altså skide godt for mig, derfor er det da klart jeg bruger det. At noget andet så virker for hende har da ikke noget med mig at gøre/behøver jeg da ikke at vide ?!  - og det bedte jeg i hvert fald ikke om ! Ergo, synes at hun må have for meget fritid, når hun har tid til at være med i alle debatterne og gøre det mere surt for fx. mig som bare har nogle spørgsmål, og nogle billeder som jeg gerne vil vise . Kort svar, har ikke tid lige nu . Hilsen Ditte
Stutteri Rannerupgaard med; Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33 ,-nu også med Vanessa  Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte ! Tidligere RS-navn; velour-og-mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slap dog af d; |
|
|
Lalalalalalalala xD Jul  Kom dog i julestmning små juleænder (der ska ædes til jul!! Muhahaha) og la' være med at hakke sån' på hindanden (; Vi har alle forskellige meninger og det er synd at den her fine lille stævne/billde tråd ska bruges til at fortælle hva folk synes om hindanden og hakke på alle mulige 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Kom så alle sammen |
|
|
Alle sammen: SMIIL 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Ja syntes du har ret Sisse!!! Super fine billeder,.. Jeg ved ikk helt hvad jeg skal syntes om det der hive i munden noget, det er jo trods alt første gang hun rider den, og den har været rideskole hest i 5 år og er rimelig hård i munden sååå!!. hun ved nok hvad hun laver ikk !  Men er herre vild med den der lille billed serie af hende pigen der falder af, det ser herre fedt ud.. godt hun ikk slog sig!!!
Sofie <3 Moonlight & Pan <3 Hedegården "heste paradiset"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sofie (Smiil) |
|
|
Sofie: Jeg har altid ret Haha, ej takker :b
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Sisse: Haha... Self.
Sofie <3 Moonlight & Pan <3 Hedegården "heste paradiset"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Suk... |
Theis |
03-12-2006 22:23 |
|
velour-og-mig:
Først - Jeg har for lidt fritid. For det andet sagde jeg ikke, at MIN træning var bedre eller HMS, på noget tidspunkt. Hvis du havde læst bare en brøkdel af hvad jeg havde skrevet, havde du forstået at selve ORDET HMS, betyder hesteforståelse og dermed intet har med træning at gøre. Hverken med din, min eller nogen som helst andens træning... 
Btw. tal pænt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| btw... |
Theis |
03-12-2006 22:25 |
|
Velour, er det ok at påføre en hest unødig smerte, bare fordi man ikke kender den? Sjovt, der står noget andet i dyreværnsloven 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Theis ... |
|
|
Theis: Ja, uuuha, hesten er ved at omkomme af smerte!!  Helt ærlig, hvis man skal få hesten til at gå i holdning kan man ikke bare sidde med løse tøjler og sige: " Kom så, lille søde lotte. nu skal du lige lave en piaf  " (eller hvad man nu vil have søde lille lotte til at gøre) Man skal lave en anholdning på tøjlen og så give efter. Men okay, du rider jo ikke engang på dine heste ..
Mvh. Lea -Søger praktik hos berider!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lezen... |
Theis |
03-12-2006 22:54 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har ikke læst alle svarene! |
Christine_ |
03-12-2006 23:33 |
|
men heste er ikke lavet af porcelæn, og så vidt jeg kan se har den hvide chambon på er det måske ikke værre end at tage og give efter... sød hest det ser pænt ud !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Sandra (Beauty Star) |
04-12-2006 01:18 |
|
Jeg vil næsten vædde med at hvis det havde været en eller anden yderst "kendt" jhn'er der havde skrevet det samme som Theis og Camilla, var der ikke blevet hakket nær så meget på dem. Har jeg ret ?  Og I siger DE hakker meget ? De har deres holdning ligesom I og alle andre har deres helt egen  Jeg vil nu også sige at jeg syntes Katja har lidt rigeligt fat i hesten/ponyen  Men dejlige og smukke heste alle sammen, godt der ikke skete noget med den lille pige 
- Sandra & Beauty Star Himlen har tabt sin smukkeste stjerne - lige ned i armene på mig Beauty Star <3 Vi kan klare alt, når bare vi er sammen !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dnskvbHVJK |
|
|
Camilla & Fenja: Vil nu mere sige at hun bare har fat og at hesten går imod. Det ser godt ud Gode billeder jeg kunne lige forestille mig Jer tre til hakuna matata Haha... Det ser rigtig hyggeligt ud.
~NUMSEFISKEN~ ¤Nu med Equito's Litote¤ *Mål er drømme med en deadline*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandra (Beauty Star).. |
|
|
Sandra (Beauty Star): Du har helt ret xD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Hvor er Nimble sød  Og hold da op en fræk pony 
Hvor vidt den er blevet rykket i munden eller ej, kan man ikk bedømme 100% ud fra et billed.
Men dejligt med stævnet, også kan folk jo have deres meninger. Gud fri mig vel..
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer! Én gang gul hest, altid gul hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 45645665½ |
HGlarsen |
04-12-2006 13:42 |
|
Pernille H. G. Larsen - Moonhaze Silver Spiral , Kastan - nu uden Yabadoo . - Team AND & TEAM JENSEN -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Theis ... |
|
|
Nå ok, det er bare fordi at du ingen ridebilleder har. Ja, selvfølgelig ville det være super, hvis alle red uden bid. Men hvorfor så proppe en sadel på hesten? - Stille den i boks, tage til stævner, springe, eller overhovedet ride på den?? I dressur skal man tage og give efter, og det er da også det hun gør. Men tror nu heller ikke, at det gør ondt på hesten, for ellers ville den nok protestere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
|
|
God billedserie, hvem er den dygtige fotograf?
Må give folk ret i, at du rykker hesten i munden, og kigger man dine billeder igennem, så ser de lige sådan ud. Det ser ud som om du saver hesten i munden, på næsten alle billeder
Glædelig Jul!
Ønskes I af Rikke/MissFejrskov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dvgfdgfsdagf |
Renee&Malibue <3 |
04-12-2006 14:16 |
|
Sandra (Beauty Star): Theis er evt. kendt herinde? Hun skriver da i hvert fald i mange af inlæggene. Så det er ikke helt rigtigt  Men i såfald. Synes vi skal stoppe den her diskution, for den ender aldrig. Man kan ikke se på et billed om hun river hesten i munden? For som de andre har sagt, tar man og giver efter i dressuren. Og om hun river den i munden eller ej. Det kan ske, og jeg tror altså ikk hesten dør af det? Så lad nu hver med at overdrive, Prøv og tænk på at hun faktisk bare vil vise sin ponz for hyggens skyld, og ikke for at få @!#$ i hovedet! Sååååå. Sys vi skal droppe denne diskution.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| zxvzvzv |
|
|
Flotte billeder ogsød hest - godt pigen ikke kom til skade. Jeg har altid redet efter et let pres på tøjlen da det er det jeg synes er rgitgt - og derefter give meget efter -for sdan har de heste JEG har redet været (med en undtagelse) Nogle er indrettet så du skal tage og give efter (alt med måde) og nogle må du slet ikke røre i munden. Alt kommer an på hvordan de er blevet redet før og hvilke oplevelser de har haft. Je gved ikke hvordan Nimble er at ride, men det ser ikke ud som om han lider nogen last. Og giver du efter osm du siger at du gør, kan jeg ikke se et problem i det.
Written by Kia. Last notes are strained and I sink to a crumpled butterfly on stage. I'm getting everyone to fall in love with me. They all start to clap, until they realize I'm not breathing.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lezen.. |
|
|
Lezen: Theis viser tit ridebilleder, så det passer ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hahah Sorry! |
Vrinsk2 |
04-12-2006 15:01 |
|
Haha Undksyld.. Men det s¨sjovt ud der da den lille pige sprang af.. (håber som de andre at hun ikke slog sig) Mæææærkelige pony, At den ikke skal to stævne lige pludselig? Haha.. DEt ser os sjovt ud da den spriger ud over de små hegn.. Det har jeg engang prøvet,, Hvor jeg heldigvis blev siddene!
*** Engang Pony pige altid pony pige *** ~~~~ Kender du Nforn? Så er jeg kendt som Fjordhest derinde! ~~~~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
Lillefie |
04-12-2006 15:55 |
|
En hest skal slet ikke rides. Dem skal spises, en hest er slet ikke skabt til at rides på.
Mange Hilsner . Ann-Sofie -Jeg bruger aldrig bidsel, sagde han køligt. Det er en unødvendig grusomhed. [Phantom Of The Opera]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Theis... |
|
|
Theis... Det er ret imponerende som du mener vi alle pådrager vores "stakkels" krikke dyr unødige smerter..  Det bliver lidt svært at tage dig seriøst i sidste ende, jeg er åbenbart ikke den eneste der er ved at være lidt træt af at høre hvor meget vores stakkels heste lider fordi vi rider med bid, tager fat i dem eller andet ? Hvis de led så meget havde de fleste nok kylet os af med det samme.. Og det er da osse fint nok at du kan ride din uden at røre den i munden, det kan jeg da osse med min, men med lidt seriøs dressur er man uanset hvad du siger nød til at at bare holde igen på hesten. Mange andre er sikkert os ret meget enig med mig 
Hilsen Jose & Raffe <3 En Rigtig Hest Er En Dansk Sports Pony Ligesom Min  En "Lille" Hest Med Et Stort Hjerte <3 Og Med Selvtilliden Iorden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| werterter |
HGlarsen |
04-12-2006 18:15 |
|
Josse og Raffe: HØRT - og ved der er andre herinde der deler mening med os.
Pernille H. G. Larsen - Moonhaze Silver Spiral , Kastan - nu uden Yabadoo . - Team AND & TEAM JENSEN -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsfgtertet |
HGlarsen |
04-12-2006 18:22 |
|
Hvor må det dog bare være FEDT at være så frelst og from, at kunne tænke på sig selv som en person der KUN behandler heste som de skal behandles, - uden bid, uden stævner og alt det andet pjat der er dybt unaturligt - dog skader et par spande på hovedt, og hvad ved jeg nu ikke . Det må være fedt at have fuld forståelse for hestens tankegang - den kan ikke bukke af glæde eller fordi den er frisk - nej den tror man er en puma. Og hesten er simpelthen bare det dummeste dyr, der slet ikke kan tænke, den reagere udelukkende på sine instinkter. Det er må også være lækker at kunne sige at man aldrig har slået sin hest nogensinde, og ment det - nøj det må være fedt at være så "perfekt", det er jo nærmest guddommeligt  Så kan alle vi andre forfærdelige mennesker som byder vores heste det ene og det andet sidde og skamme os til evig tid  - næ nej, håber folk mærker ironien  Sjovt nok kommer der lutter "klager" og sure opstød fra visse personer herinde fra, i stort set alle indlæg (bortset fra deres egne )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalalal |
Pirat-Lunde<3 |
04-12-2006 18:25 |
|
Lunde & Dizett Bedre kendt som © Team Dissen © *Vinder af søhøjlandets mini cup for pony i dressur år 2006*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| retertte |
HGlarsen |
04-12-2006 18:28 |
|
Pirat-lunde: jo puha - kan du så smide alt dit udstyr væk! Det er jo unaturligt fo rhesten - så faktisk burde vi slippe dem løs og jagte dem for at spise dem, istedet for at ride og nusse om dem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalala |
Pirat-Lunde<3 |
04-12-2006 18:36 |
|
Hg Larsen: Ja netop  Ugabugabuuu .. Nu kommer jeg og æder dig Dizett 
Lunde & Dizett Bedre kendt som © Team Dissen © *Vinder af søhøjlandets mini cup for pony i dressur år 2006*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhhmmm |
Lillefie |
04-12-2006 18:37 |
|
HGlarsen: Haaahahahahahhaha 
Mange Hilsner . Ann-Sofie -Jeg bruger aldrig bidsel, sagde han køligt. Det er en unødvendig grusomhed. [Phantom Of The Opera]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalala |
Vildrose |
04-12-2006 18:41 |
|
Josse & Raffe:  jeg er helt enig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HGlarsen og Pirat-Lunde<3 |
|
|
Okay. Det er jeres holdning! Og det har vi forstået! Theis og jeg har en anden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sfsdfsf |
|
|
Hahaha ogodt sagt Josse tøsen 
Written by Kia. Last notes are strained and I sink to a crumpled butterfly on stage. I'm getting everyone to fall in love with me. They all start to clap, until they realize I'm not breathing.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Host, host ... |
|
|
Så har jeg desværre ikke været så heldig, at se disse ridebilleder af Theis  Nu er det sådan, at hestene er avlet som ridedyr, og ikke som føde. Så tror ikke det vil gå så godt, hvis vi slap dem løs og lod dem passe sig selv - Selvom de burde det, ifølge Theis og Camilla
Lad os alle pådrage vores heste smerter, ved at sætte os oven på dem!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Theis, hvor er de ridebilleder vi aldrig har set?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lezen ... |
Theis |
04-12-2006 20:08 |
|
Det har vis gu da aldrig påstået?  Hvis du vil citere os for noget vi ikke har sagt, så hver venlig at citere os korrekt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh ? |
|
|
Theis ; Ja, fair nok, men det virker bare ikke sådan ! :S Jo, for mig er HMS træning, for hesten kan jo godt finde ud af det, men om den kan finde ud af det sammen med èn som skal lære det kalder jeg træning. Så kan du kalde det så meget andte, men for mig er det bare en anden måde at 'træne/omgås' sin hest på !  Og det du skrev med at påføre en hest smerte, så burde alle da aresteres for det, da bare det at tilride en hest er vel at påføre den 'smerte' ?  Det at få hesten til at gøre noget den ikke vil/tør er da også at påføre en hest smerte ? - at have den stående i en boks er vel også at påføre den 'smerte' ? Tja, Theis, den må du altså længere ud på landet med ! Hilsen Ditte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn. |
Luhura |
04-12-2006 20:35 |
|
. rigtig seje billeder (: haaber ikke hun slog sig . Seeej pony 
Hej Hej fra L U H U R A Team øø' nu uden haender det' noget der holder Fjordhesten med rytteren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vfjosiysgILK |
|
|
MissFejrskov: Så har du da vist aldrig set en rytter save en hest i munden 
~NUMSEFISKEN~ ¤Nu med Equito's Litote¤ *Mål er drømme med en deadline*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Søde heste  Tja, jeg slutter mig til mit crew - og like it or not, men alle deler ikke den samme mening  Hesten er flot, men jeg mener nu også der bliver hevet lidt for meget hjem på tøjlen. Og så har jeg et surt opstød: Nogle af JER er p!sse trætte af at vi siger vores mening - jamen altså kære venner, det her er et debatforum, og det er til for at give sin mening til kende - men det er ikke mere harmløst end at det er en internetside. Og hvis I ikke mener et bid eller et hiv i tøjlen påfører jeres hest unødvendig smerte - jamen så lad det for filan da ligge! Hvis I ikke mener det er forkert - hvorfor så fare sådan op for det ? Hvad JEG er p!sse træt af er, at lige så snart nogle af os "HMS'ere", "hellige" eller "de fejlfrie hestemennesker der aldrig gør noget forkert", går hele debatten fra billedekommentering (etc.) til personlige angreb - hvad har bid at gøre i en debat om opdragelse? Og hvorfor skal vores meninger om ALT ANDET hele tiden inddrages i ting, der ikke har en hylende fis at gøre der? Helt ærligt! Find informationer, og udarbejd jeres svar, i stedet for at gøre os opmærksomme på, hvor meget sarkasme I kan begrave os i. Hvis I ikke har andet forsvar end at begynde at hakke på os "hellige", så ville jeg foreslå jer at I seriøst sætter jer ind i Adfærdsreglerne eller selve ordet "debat"'s betydning, tak. Undskyld, Katja, at dit indlæg skal bruges til sådan en omgang gylle. Men jeg er bare så træt af hele tiden at blive hængt ud - hvilket også strider imod Adfærdsreglerne 
Vegetacha & Buller El Hor ^**^ Oo (..) - If you want the rainbow you gotta put up with the rain. --Unknown.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jgbskjdgb |
Nanna uden Sebastian |
04-12-2006 22:32 |
|
Natacha (jeg har stoor respekt for dig og din måde at debatere på, så nu skal jeg nok svare ordentligt ): fordi Theis (og til dels Camilla) har det med at mene, at alle der ikke gør som dem, er onde mod hestene... Det har især Theis givet udtryk for MANGE gange, om man vil det eller ej... Hun har det med at komme med en bette tør kommentar til rigtig mange indlæg, hvor hun nogle gange bare hentyder og andre gange virkelig tordner frem med at det er bare SÅ synd for hestene at man rider med bid fred være med at HUN ikke rider med bid, men hun for det jo for fanden til at lyde som om... nej vent jeg tror faktisk hun SYNES, at alle os der putter bare nogenlunde "normalt" (misforstå mig ikke) udstyr på vores heste, vi fatter ikke en bjælde om hvordan hestens natur er, vi ødelægger hestene, vi har ingen forståelse for heste og hvad ved jeg. og igen FRED VÆRE MED DEN MENING, men hun får det kratteredme til at lyde som om at "fint, så er jeg da også bare ligeglad, men i er pisse dåmme" OG DET ER SGU DA TIL AT BLIVE PLIM I BÆRRET AF. (omfg jeg er træt) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En strøtanke |
|
|
godt at du ikke selv har billeder hvor du rider Camilla & Fenja... Det gør det lettere at kritisere andre  I ku garanteret ikke gøre det bedre. Der er ingen antydninger af at hesten ønsker at undvige den modstand der har været på det givne tidspunkt. Synes det er ærgerligt at forpeste indlægget med en sådan kommentar. Keep up the good work Katja 
Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
|
|
Er det ikk lidt langt ude at diskutere det her, i et indlæg hvor en har lagt billeder ind for at vise hvor glad, whatever, og så bliver det en biddiskussion ? :s Lav dog et indlæg i stedet for 
Dillarh Dallarh Jeg er Darth Vader  Status: Gudens gud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej for dig og hej for mig. |
Lillefie |
04-12-2006 23:06 |
|
Endnu et indlæg er kørt af sporet Vil lige tilføje en ting - inden jeg smutter. Natacha og resten af troppen: Man kan meget nemt komme til at opfatte jer som nogle RIGTIGE sure, snobber som tror de ved alt om heste. For enten så skriver i at det er syndt for hesten og det er dyremishandling osv. og alt andet i skriver er noget useriøst pladder  Sorry, men hver gang jeg har læst i et af jeres 'andre' indlæg; Har det altid været sjove og useriøse indlæg (som kun 0,1 % af hestenettet kan finde rundt i). Lad os fx. tage at i nogle gange skriver VAG .. haha.. jeg tvivler på at de fleste forstår meningen i det, eller edderkoppe dræberen XP - men når det bliver seriøst, så lyder i virkelig som om at alle er dyremishandler! Og hvis i endelig skriver et 'stort' indlæg, så er det enten handler om at i har været ude og besøge nogle eller i skriver om (engang theis skrev) om hestens hjerne og hvor vidt den fungere osv. og sådan nogle ting omkring hvorvidt det er forkert at ride med bid osv. Så: * Det useriøse pladder.  * Alt kritiken mod bidet og volden osv. Også er det kun én ting folk opfatter og det er kritiken. Folk er måske også trætte af at i hele 'flokken' altid er enige. Ja undskyld hvis jeg har opfattet jer forkert, men sådan ser jeg på det og det er min grund til at andre folk ser negativt på jer. Ked af det blev lidt langt og måske uforståeligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej... |
|
|
Natacha! Den holder ikke min fine ven! Der er absolut ingen grund til at fortælle os andre, hvad VI bør tænke og føle og gøre omkring jeres deciderede beskyldninger. Sådan fungerer verden bare ikke - like it or not  Og hvad i alverden ville det nytte for os, almindeligt dødelige mennesker, hvis heste hader os og bare venter (VENTER siger jeg til dig), på den dag hvor de kan vende alt den indestægte vrede de føler, imod os, og få det overstået, at sætte os ind i regler for endten det ene eller det andet, når vi dårligt når at skrive dem ned før en af jer, har kastet jer over meningen og manet den til jorden. Nej du, den holder ikke. Der er en meget ulig balance mellem dig og dit "crew" (Jesus ) og så mellem resten af JHN, idet I rent faktisk implicerer at der foregår forkert behandling af hesten, blot fordi I ikke er enige i metoderne. Hov - hvornår får I det samme af vide? Du oplever da aldrig nogle af os almindeligt dødelige (og et pindsvin) vræle op fra sidelinien om I ikke for helvede kan få proppet noget metal i munden på jeres heste. Nej, vi ryster muligvis på hovedet i det stille og tænker: Nå ja, måske lærer de det en dag,- men det er også det- Forskellen på os og jer? Er det ikke åbenlyst? I er uhøflige, vi er høflige. Der ligger ikke andet til grunde. Ingen grund til at angribe en uskyldig tråd med latterlige påstande om unødig smerte (jamen for guds skyld tøser, er I slet ikke klar over hvor uintelligent det er at høre på? - skift dog plade for pokker.. det er ved at være så gammelt), når en dejlig billedserie blot var hvad I skulle se. Det næste bliver vel at den fine Top Gun bukker fordi pigen på hans ryg så absolut i hans øjne måtte være et rovdyr, der var ved at suge alle former for liv ud af ham. Godt, jeg har ikke mere at sige - andet end: Nej, det nytter ikke noget at forklare, underbygge eller læse om adfærd - for I har altid en eller anden god (HOST) undskyldning for jeres meninger.. Det er lige nøjagtig hvad I er. EN stor undskyldning for jer selv. Fortsat god aften 
Vickie JEG ER IKKE TIL FARVER  Indehaver af HVID araberhoppe, SORT hund og SORT kat. Rosinen i pølseenden, og kælepot udover alle grænser; containerkatten og den er GRÅ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsdasdaf |
|
|
Vickie - velformuleret. Vil bestemt ikke frasige folks ret til at sige deres mening - men tag alt med et gram salt. Alle vil altid mene at de selv har ret og en diskussion som denne vil kun gøre sin egen mening stærkere, men derfor kan man jo godt holde tonen. Alle med egen hest elsker hesten over alt på jorden (de fleste/burde i hvert fald) og vil dem intet ondt - det er så op til en selv om et bid er gør hesten unødig smerte, men så kan man jo diskutere om det ikke også er smerte at ligge en sadel på dem eller sågar bare have dem fanget? Alt er relativt. Folk har ret til deres meninger men bør ikke fortælle andre at de "SKAL" gøre som dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linse og vickie85d:o) |
|
|
Linse: Jamen hvis der er så mange som vil se ridebilleder fra mig, må jeg jo vise det Nej, jeg rider ikke perfekt. Men det gør andre heller ikke. vickie85d:o): Kan ikke holde op med at grine over det svar xD Det er selvfølgelig en stor undskyldning for os selv Helt klart  Vi siger vores mening, ligesom alle andre på JHN gør. Men det er selvfølgelig okay at de siger deres mening. Det bliver der ikke en kæmpe diskution i gang om, nej nej! Fordi vi mener noget andet, SKAL der hakkes på os, og det er i sær Theis det går udover. Hun skrev bare at hun var enig med mig, men alligevel er det hende som folk flipper ud på. Egentlig var det mig som folk skulle flippe på? Når et sidespring. Men synes dit svar er noget sludder Men du ved jo nok bedre hvordan vi er, end os selv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jbgjkdjgbds |
Nanna uden Sebastian |
05-12-2006 08:38 |
|
Camilla: ja når I ved bedre om vores heste, så ved vi bedre om jer  selvfølgelig er det theis det går ud over, for det er hende der gang på gang påpeger at det er SÅ synd for alle andre heste, og at alle herinde "påfører deres heste unødig smerte" fordi hun mener at ingen i hele verden skal ride med bid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fklsdgfslgsgk |
|
|
muhahahah, kan ikke andet end at grine af nogen af jer .. mmmh, love it <33
I guess you're the only one left standing, when everything else goes down
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay... |
|
|
Nanna: *Takker ydmygt for den fine kommentar  * Så det er altså selve hentydningen i indlægget, eller hvad? Eller er det fordi man giver et negativt udslag én gang, så er det der konstant, eller hvad? HVAD? Jeg vil bare gerne have det afklaret én gang for alle, for jeg er SÅ træt af, at hver eneste gang der kommer et indlæg (senest HMS), skal der ligges en kommentar om, "ja, når Theis, Natacha, Duke og Camilla kommer, så skal der nok blive gang i den" - ja, fair nok, det kommer der nok også, men det er jo simpelt ordkløveri i syvende og sidste ende - men hvorfor mon. Jeg synes bare evigt og altid det er en kamp om af forsvare sig herinde - og det holder bare ikke. Det ødelægger debattens essens (hvor fint) at skulle trække vores mening om ALT ANDET ind i et indlæg om (i dette tilfælde) en billedetråd. Det handler om HVORDAN hun rider hesten man skal kommentere, og hvorfor bliver det så ledt tilbage på vores holdning til bid? Ja spark mig i røverren, men jeg forstår det ikke. Vickie: Tak for sarkasmen, dødelige ven  Men believe it or not, jeg er ligeså dødelig som du selv - jeg er ikke helgen, udedødelig eller lever i en anden verden end du: jeg har bare en anden mening om nogle ting. Og jeg er så træt af, at de andre ting evigt og altid skal blandes sammen, og gøre mig til en indædt modsætning til alle andre herinde, fordi jeg er uenig med dem på NOGLE PUNKTER. Og fred være med det, sådan er verden skruet sammen - og jeg menes ikke på noget som helst tidspunkt at have beskyldt nogen herinde for at være mishandlere el.lign., men det er da soleklart, at hvis man selv er imod brug af bid (eks.) så bryder man sig da ikke om det  Er vi enige her? Uhøflig? Jeg synes da selv jeg er meget høflig, og hvis jeg mener mit indlæg kan misforstås, skriver jeg altid, at det ikke er meningen - så tak, men ellers tak. Jeg er her ikke for at fornærme nogen, men for at debattere  Jeg beklager hvis jeg har fornærmet nogen på noget tidspunkt, men hvis folk ser det, at jeg har en anden mening om tingene som en fornærmelse - det kan jeg altså ikke rigtig undskylde for. Så er der nogen der har misforstået begrebet "delte meninger". -Og btw, så mener jeg da ellers, at jeg tit har oplevet at "blive overfaldet" af uhøflige kommentarer, og stadig har holdt tonen - ja, ligefrem opfordret til det. Kald mig from, men sådan ligger landet. Jeg skal da ikke skifte plade, når det er en mening jeg kan argumentere for, og som holder stik - det er ikke en påstand, men en dokumenteret videnskab, som der er udgivet flere bøger og offentliggjort flere beviser på - så ellers tak for påduttelsen, men jeg kan argumentere for mine meninger. Nej, jeg mener ikke pigebarnet siger livet ud af sin hest ved at sidde på den - spar mig igen for den søde forudsigelse, men det er ikke tilfældet. Sorry, men hvis det er spådomme du er interesseret i, vil jeg henvise dig til www.selvet.dk Hvis vi henviser til adfærd eller en artikel, er det fordi VI mener det har relation til det vi ser - men hvis I ikke mener det samme, så lad det ligge, for Guds skyld! En undskyldning? Det er ellers altid en begrundelse der bliver spyttet ud. Igen, tak for undertitlen - men NEJ TAK. Jeg forstår ikke hvad det er, der får folk til at sige sådan noget. Er det ikke en undskyldning i sig selv? Vi lever hverken på skyer af candyfloss eller lever af at rette på folk - vi har bare en anden mening om NOGLE TING, som jeg i hvert fald føler, at vi evigt og altid skal punkes for. Og det synes jeg bare ikke er fairplay. God morgen 
Vegetacha & Buller El Hor ^**^ Oo (..) - If you want the rainbow you gotta put up with the rain. --Unknown.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| w3riu2h4i |
|
|
Jamen dog.. Lad os alle blive naturlige  Drop: mke up - nogle ser skrækkelige ud med det tøj - hvorfor pakke os ind når vi kan være naturlige? internet - det er ikke en naturlig ting mobil - den kan give hjerneproblemer
Også vil jeg gerne tilføje til Theis, at på nogle billeder hvor du maler på din hest, ser den bestemt ikke glad ud! Og man giver da heller ikke sin hest sodavand hvis den skal leve så naturligt som mulig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op.. |
|
|
nu må jeg blande mig... jeg har set katja ride mange gange på flere forskellige heste, og har også dømt hende en del gange. katja rider ALTID på hestens primisser, og hun levere altid et flot program. hun er altid kærlig og fair over for hesten og er altid den der tilføre en posetiv ånd på stævne pladsen. altid er hun klar med en hjælpende hånd og et dejligt smil. jeg kender også de heste katja rider på, og de er bestemt ikke de nemmeste i verden at ride. men katja for dem altid til at levere det bedste af det bedst, og altid på pony/hestens primisser. katja er en pige jeg til en hver tid ville sætte op på min hest og som jeg ved ville være i gode og trykke hænder. jer der siger andet har tydeligvis ikke oplevet katja LIVE... se hende ride live og udtal jer derefter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min Mening... IGEN |
|
|
Nu har jeg næææsten læst alle svar, og Natacha, du har vist slet ikke fattet pointen i hvad det er vi mener og har kun giddet skindlæse dine svar da det ikke har indebæret noget virkelig relevant for sagen da du pludselig tager vores kommentarer som et personligt angreb. For det er det jo ikke, for det er vores mening GENERELT, det har jo ikke noget med dig at gøre personligt, og ja, vi skriver da at når i svare kommer der gang i den, for det gør der jo så hvad er problemet? Det er facts ikke et angreb. Og som sagt er det da osse fint nok i prøver at behandle hesten så naturligt som muligt og blabla.. Men rider i så heller ikk med sadel? For det må jo være vældig smertefuldt at få spendt gjord? og så bruger i vel heller ikke benene på jeres hest? For hesten har jo en utrolig følsom hud, så det må jo osse være ubeskriveligt smertefuldt. Flyver i så osse 5 cm over hestens ryg så i ikke kommer til at pådrage den unødig smerter på dens stakkels ryg? For det må jo osse gøre vældig ondt på hesten.. Kan i selv se motivet efterhånden?  Hvis VI bringer vores heste/ponyer unødige smerter, så gør i jo osse, med mindre i som sagt kan svæve over hestens ryg, rider uden sadel, ikke bruger schenkler osv.   Prøv at se smerten i min hest´s øjne?   Prøv at se hvor ked af det han er over jeg bruge schenkler, sidder på ham, og holder igen på tøjlen...  Jeg skammer mig virkelig... Ironi er en rigtig god ting, undskyld, men nu er jeg ved at havde lidt svært ved at holde min store mund lukket 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PS!!... |
|
|
Og bare lige et interesse spørgsmål, hvordan tilrider i heste på HMS måde ..  Kunne være meget interessant at få af vide.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jose & Raffe... |
|
|
Jose & Raffe: Hvornår har vi sagt at man ikke må ride med sadel eller bruge schenklerne?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Øhh... |
Theis |
05-12-2006 12:34 |
|
Var Theis ked af at blive malet? LOL! Gad vide hvorfor han altd kommer løbende når han ser en bøtte med "maling" så :L Desuden, det eneste billede jeg har på nettet, hvor han er malet, står han og LEGER? Sin yndlingsleg? (Se hvor højt man kan svinge en grime og hvem man kan ramme i hovedet med den ) - Sjovt nok er han både glad og afslappet når han leger Jeg ville nødig gøre den hest sur - Han har nemlig lært at det er ok at svare igen  - Og jeg mindes på intet tidspunkt at have sagt at alt skal være naturligt? Det er jeres ord, ikke mine  Btw. kan jeg ikke se, hvad min hests liv som showhest, har at gøre med en pige, der flår sin hest i munden? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha |
Theis |
05-12-2006 12:37 |
|
Når folk går til personlige angreb, er det vel bare fordi de ikke kan forsvare deres mening på anden vis Lidt af en falliterklæring  (Forresten er jeg 100% enig med dig )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| natacha |
HGlarsen |
05-12-2006 13:43 |
|
Ja det er da meget fint og fornemt, alt det du skriver - men i længden er det LIDT trættende at høre de samme kommentare, om de samme problemer, en prædiken vi har hørt tusind gange før, fra de samme personer, i et det samme små provokerende tonefald. Tror godt det kan mærkes at mange herinde er trætte af det - og hvis man omvendt ikke kan tåle at høre det, så må man jo lade være med at skrive  NETOP DEBATFORUM - hvor man diskutere og svarer hinanden, nøjagtig som jeg svarer dig i dette øjeblik 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Theis ... |
|
|
Theis: Nej, nej, selvfølgelig har du ikke sagt, at vi ikke må ride på vores dyr .. Men man må ikke pådrage dem unødig smerte - Er det ikke lige præcis det vi gør, ved at smække vores 70'kilos fede røv op på ryggen af den? Katja skriver også, at vi gerne må kommentere, men i en pæn tone. Synes du selv, at du f.eks. gav noget konstruktivt???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha |
|
|
Jeg er i chok! Sarkasme?? MIG? Ikke på vilkår! Sikke en beskyldning. Jeg kan høre og læse på flere herinde at dit nr 2 indlæg er gennemskuet, så jeg vil afholde mig fra at pille det fra hinanden. Theis: Det er ikke et holdbart dokument at din hest kommer løbende når den ser en malerbøtte er det vel? Hånden på hjertet. For hvis jeg fortalte dig, at Zheena glad og from åbner munden hen over biddet - uanset om det er det bløde tredelte eller det skarpe stangbid - så ville du have en ny smart forklaring på dette, hvis du mente at min hest ikke ville have det bid i munden. Men mod tumper kæmper selv guderne forgæves - right!
Vickie JEG ER IKKE TIL FARVER  Indehaver af HVID araberhoppe, SORT hund og SORT kat. Rosinen i pølseenden, og kælepot udover alle grænser; containerkatten og den er GRÅ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vickie85d:o) |
Theis |
05-12-2006 18:38 |
|
Nej, men det er et holdbart argument at hesten LEGER på billeder og er GLAD og AFSLAPPET Hvilket man må være enten dum eller blind, for ikke at kunne se  Desuden, for 117. hvad har min hests liv som showhest med et billedindlæg at gøre?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kloge theis |
HGlarsen |
05-12-2006 18:43 |
|
Det har nok mere at gøre med de ting du skriver til andre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu må i stoppe! |
|
|
Nu må i stoppe!!! Det er simpelthen SÅ åndsvagt det her! Og jeg synes det er synd at øddelægge Katja's indlæg, med jeres holdninger til bid, saddel osv.! Det må i diskutere i et andet indlæg der er oprettet til at skrive om det. - Når nu Theis, Natacha, Camilla osv. vælger at synes noget andet ska de da ik hakkes på for det - det er urimeligt! De har aldrig sagt at det er forkert at ride med saddel, det er vist noget i andre har fundet på! Måske har Theis - fx. - nogen andre (og lidt negatvive, ta' det nu ik personligt Theis ) holdninger, men det ska hun da ik hakkes på for.. Og det ska alle de andre heller ik! HMS er super, og jeg beundre deres arbejde! Så alle små søde ænder: La' nu være med at hidse jeg sådna op over det her  Go' jul 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar på tiltale... |
|
|
Spellman: Ja, billeder er én ting - LIVE er noget andet. Men som der står nederst i tråden, "kommentarer modtages gerne (men hold dem i en pæn tone - blew it up, sorry)". Vi kan kun kommentere ud fra hvad vi ser - Katja rider sikkert godt, og tager hensyn til hesten - og vi ved jo også, at billeder kan snyde  HGlarsen: Jep, forskellige meninger og svar = debatforum. Men der skal også tages hensyn til hinanden og man må respektere hinandens meninger - jo, vi kan alle have vores stride stunder Men som du synes det er træls at høre på de samme bemærkninger, er jeg træt af at gentage mig selv gang på gang og at blive hængt ud i ethvert indlæg hvor jeg har en anden mening end dem der har skrevet før mig. Og jeg synes ærlig talt der er blevet lidt for meget hakkeri herinde på det sidste, så jeg foreslår at vi alle tager hinanden i hånden og messer, for en debat til fornuft er skudt langt ud af billedet  Vickie: Ja, det er en vild påstand, men jeg tager chancen  Gennemskuet? Hvad er det for noget spy-noget der er gang i her... HGlarsen og Josse har svaret, og dem har jeg svaret på. Jeg ved ikke helt, hvad der skulle være gennemskuet? Min mening, måske? Den skulle da gerne være temmelig åbenlys  Du skal være velkommen til at pille, rode og rage i mine indlæg så meget du lyster Så længe det ikke er personlige angreb eller falske anklager du kommer frem med, så be my guest. Josse og Raffe: Ironi er sjovt, men alt med måde  Jeg synes da ellers det er meget relevant, da det faktisk temmelig ofte sker, at mine meninger om forskellige ting bliver mixet sammen til én samlet ting og brugt som modsætning til alle jer andre. Tænk over det. Jeg rider ikke med bid og har på nogle punkter et andet syn på opdragelsesmetoder af hesten - og på baggrund af det, bliver der sat et generelt standpunkt for mit vedkommende. Yay, så skal vi da nok alle sammen nå til forståelse af hinanden, når vi er så gode til at dømme  Som jeg skriver, er det ikke kommentarerne her - men generelt. Jeg synes tit, ligeså snart man smider en kommentar, at folk stormer frem for at forsvare sig selv, og faktisk selv smider om sig med ironi og kalder sig selv for mishandlere - og det pæne citat bliver "vi" påduttet Hm, hvem står så med lorten. Nej, det er sikkert ikke hensigten at det skal være personligt, og jeg mindes heller ikke at have modtaget noget hetz-lignende fra dig - men jeg har da tit fået undertitlen som "helgen", eller hentydninger til, at jeg føler mig hævet over andre og overklog - nej, det er jeg ikke (selvom det da lyder skønt at vide alt, så er det ikke tilfældet ^_^ Sorry). Tja, jeg har da indtrykket, at de fleste hesteejere prøver at holde det så naturligt som muligt og holder det hele på hestens præmisser - men der er også begrænsninger. Det behøver ikke være smertefuldt af spænde en gjord, og sadlen fordeler jo netop trykket så det bliver behageligt for hesten at blive redet - hvis man rider uden ødelægger det da netop hestens ryg på længere sigt. Jo, jeg bruger benene, men stortset så lidt som muligt. Men det er min ridestil, og der er ikke behov for mere end en enkelt drejebevægelse i livet og måske et let tryk med benet, før hesten reagerer. Sådan rider jeg - fordi der er ikke behov for mere, og det gør det dejlig simpelt  Sjovt du nævner de 5 cm. - for det er netop mit tilfælde! Jeg kan nemlig ikke ride ordentligt, da jeg render rundt med et sæt dårlige hofter med en tilhørende dårlig ryg, og derfor sidder jeg faktisk 5 cm. over hesten - Derfor rider jeg heller ikke. Hvordan kan du afspejle brugen af bid til brugen af sadel? Det er to forskellige ting. Og det er da netop smertefuldt for hesten, hvis vi svælger 5 cm. over den, for da må vi bruge benene til at klemme, hvilket også ville være unødig smerte (som du SELV sagde) Så nej, det er ikke tilfældet, selvom det ville være fantastisk at kunne svæve. Men som sagt, vi lever ikke på en lyserød sky af candyfloss - vi går på jorden og spiser vores vitaminer. Ingen overnaturlige kræfter, desværre. ^_^ Motivet? Tja... Jeg kan ikke rigtig se, hvordan dét, at ride med sadel (som jo netop er for at skåne hestens ryg), kan relateres til brugen af bid (som JEG så mener ikke skåner hestens mund), og endda sammenlignes. Fair nok, jeg kan ikke se sammenhængen - jo, det er udstyr? Men ellers ikke... Men sådan er vores syn jo forskelligt  Og btw. menes jeg ikke på noget tidspunkt at have betegnet brugen af sadel eller schenkler som unødig smerte (schenklere er hjælpere, og jeg bruger dem da også som hjælp hvis det er nødvendigt) -Medmindre sadlen ligger forkert og man sparker hul i maven på hesten - SÅ taler vi smerte. Føj for en smøre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalleglad :D Mig ? |
|
|
Og så er det mig der gør den her debat lalleglad  Lalalalalalalalalalala xD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sisse (Musse)... |
|
|
Glædelig 5. december... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha |
|
|
Natacha: Takker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha |
|
|
Og i liige måde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 45345345345 |
HGlarsen |
05-12-2006 19:18 |
|
Natacha: ja, lad os alle være venner <3. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xcxbcfxnhxfhnf |
Renee&Malibue <3 |
05-12-2006 19:19 |
|
Jose & Raffe: Virkelig smuk påwnii  Men tror jeg smutter ud af denne debat.. nu blir den for useriøs 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sisse(Musse<3) |
Theis |
05-12-2006 19:26 |
|
Tager det ikke personligt, fandt det da også selv lidt negativt dengang jeg var alm. engelsk rytter og pludselig fik smidt i hovedet at brugen af bid var skadelig og smertefuld  (Den eneste forskel er at jeg rent faktisk valgte bagefter at sætte mig ind i tingene - I stedet for at smadre den person der fortalte mig det). Uh, det er jul Skal vi ikke dele pebernødder ud på JHN? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ThaiZe... |
|
|
Pebernødder! Jeg smagte den skønneste pebernød i en butik idag... Mums, den var lækker! Smagte dejlig traditionel og økologisk  Tak, Sisse  HG - har du pebernødder? Så kan vi være venner 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3t5ertertretr |
HGlarsen |
05-12-2006 19:33 |
|
Øv, troed i gav mig nogle  I Love pebbernød <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| referfer |
Vildrose |
05-12-2006 19:38 |
|
Theis; ja det er da klart din hest kommer løbene når den ser en spand maling mmmhmh. min kommer også løbene når den ser en fodbold ja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HG... |
|
|
Kom med mig til et hemligt' sted, så er der pebernødder  Camilla gi'r! For hun har alt Peppernutz. Vildrose: Den første pony jeg red på kom også løbende når den så en fodbold. Morsomt sammentræf!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Lalalalala |
|
|
Jaaah Pebernødder, vi er alle sammen venner.. Weee  Har Camilla Pebbernødder O: - Og vi er KUN venner alle sammen, fordi jeg gjorde denne debat lalleglad  Theis: Go' ide at sætte sig ind i tingene i stedet for at blive sur på personen Du er jo en ganske lille klog Alien 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pebernødder... |
|
|
KOM OG FÅ PEBERNØDDER  Spis til i dør  Glædelig Christmas og merry jul 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ertretrete |
HGlarsen |
05-12-2006 20:00 |
|
hahah, nej jeg er bange for du snyder mig og stjæler mine sko 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camille & Fenja |
|
|
Camilla: Hvor er det henne ? "Kom sne, kom jul, kom øh. pebbernødder!!" Og selv Glædelig Christmas og Merry Jul 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Jeg rider med bid, og jeg ved jeg er så ooond. Yeah well, et bid er ikke skadeligt, hvis det bliver korrekt håndteret...
. ♥ Line uden Jumptimes Nikita ♥ Livet er at ride på den hest man elsker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HGlarsen... |
|
|
HGlarsen: Jeg stæler ikke sko Muhahahahahah  Sisse: Jeg er ved min computer, på mit værelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pebbernødder |
|
|
Line: Nej, nu stopper vi "bid-saddel-osv." debatten Der er LANGT vigtigere ting, Pebbernødder ved Camilla og Jul fx. !! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pebbernødder |
|
|
Camilla: Jeg kommer i morgen xD Pebbernødder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line uden Jumptimes Nikita.. |
|
|
Line: STILLE! Ellers propper jeg en pebernød i halsen på dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| retertertte |
HGlarsen |
05-12-2006 20:07 |
|
Puha, så er jeg tryg igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camille & Fenja |
|
|
Camilla: "Ellers propper jeg en pebernød i halsen på dig" Haha xD Det lyder da sjovt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SissA... |
|
|
SissA: CamillAAA!!! Ikke CamillEEE 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nu er i squ for... |
|
|
Nu er i squ for useriøse - I brokker jeg over, at denne tråd er blevet for ondskabsfuld, og at vi ikke debatterer, men kommer med personlige angreb. Der er ikke nogle, der desideret har skrevet " Du er grim, og din hest er grimmere" (Eller okay, det er der enkelte der har gjort) - Men jeg synes kun, at vi er igang med en debat omkring hvilke rideformer der er bedst for hesten og vi kommer med hver vores holdninger til dit og dat. Synes i ikke selv, at i er på lidt af et sidespor, mht. til pebbernødder? Natasha: Hold da kæft, du kan skrive meget på een gang  Ej.. Jo, en sadel fordeler trykket, men der ligger stadig et pres på hestens rygmuskler. Om det pres er værre, eller kan sammenlignes med Katjas anholdning på tøjlen, vil jeg sige ja til. En rideskole hest har ofte en ret hård mund osv, så jeg tror egentlig ikke den mærker anholdningen som "unødig smerte", men mere som .. Ja, fx. et tryk af schenklen. Og begynde at kommentere hende for at "mishandle det stakkels dyr og rive/flå det i munden" er totalt unødvendigt! Men hvis man synes det, så skal man da helst holde det for sig selv, hvis Katja ikke selv har bedt om kritik, eller hvis hun hev den ekstremt i munden. Nogle har bare for travlt og ser ikke rigtig ud over sin egen næse. Hvis i er friske på det, så må vi jo starte en ny debat om dette emne - Altså mht. bid, rideform osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhauha... |
|
|
Ond Line. Tag en pebernød  HG, Camilla stjæler ikke sko! Hvad er det for en påstand! -Hun tygger kun på sålerne... Men for at få sålerne, må man jo låne skoene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha... |
|
|
Må jeg låne dine sko? Så får du en til pebernød 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 34t53534 |
HGlarsen |
05-12-2006 20:36 |
|
Camilla: der er nogle stykker - frit valg  haha. Natacha: ej men det lyder da også fair nok 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HMMM |
|
|
Jeg hader pebbernødder.
. ♥ Line uden Jumptimes Nikita ♥ Livet er at ride på den hest man elsker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HGlarsen... |
|
|
HGlarsen: Så tager jeg dine yndlings 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
Lillefie |
05-12-2006 20:49 |
|
Det er en debat, debatter - istedet for at skrive ligegyldige indlæg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lillefie... |
|
|
Lillefie: Det har jeg også prøvet at fortælle dem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Lezen: Ja, undskyld Det er et gen! Ok, mig måske forstå: Du mener altså, at trykket fra sadlen kan sammenlignes med trykket i munden? Eller hvad? "En rideskole hest har ofte en ret hård mund og mærker ikke en anholdning som værre end et tryk med schenklen" - det er jo så dér jeg er imod, da jeg mener bid ikke gavner hesten Men det er en helt anden debat. "Og begynde at kommentere hende for at "mishandle det stakkels dyr og rive/flå det i munden" er totalt unødvendigt!" -Som jeg har sagt, ellers tak. Jeg har aldrig påstået, at Katja, eller enhver anden for den sags skyld, mishandler sin hest, eller at vedkommende river/flår kræet i munden. Hvis du vil citere mig for noget, så gør det korrekt, i stedet for at kaste om dig med det dér snusk  Hvad ér det med folk og mishandling? Til tider er jeg næsten tilbøjelig til at tro, at nogle rent faktisk ønsker at vi påstår de mishandler deres heste. Jaja, hver sine lyster. "Men hvis man synes det, så skal man da helst holde det for sig selv, hvis Katja ikke selv har bedt om kritik, eller hvis hun hev den ekstremt i munden. Nogle har bare for travlt og ser ikke rigtig ud over sin egen næse." -Læs nu hvad jeg skriver. Nederst i sit indlæg beder Katja jo nemlig om kommentarer (i en pæn tone, vel at mærke) Jeg har ikke travlt, nej - så ville jeg jo ikke sidde og skrive sådan nogle lange svar ^_^
"Hvis i er friske på det, så må vi jo starte en ny debat om dette emne - Altså mht. bid, rideform osv." -Been there done that. Det har simpelthen været oppe SÅ mange gange, og det ender altid i en omgang mundhakkeri. Og for at være helt ærlig, så venter jeg stadig på dokumenterede beviser for, at bid ikke er skadeligt for hesten. (Jeg vil ikke have levende eksempler, for det ene og det andet; dem har vi masser af!). Og desuden er jeg træt af hele tiden at skulle gentage mig i de samme indlæg - som HGlarsen også giver udtryk for, at hun også er Og det lyder ikke just som om stemningen er til at "vi" begynder på vores "prædiken" - som du også ser ud til at være pænt utilfreds med? Så hvorfor ønske en "debat" om det? Det forstår jeg ærlig talt ikke, for tonen kan ikke holdes, og det giver ingen mening, når ingen gider høre på det samme gang på gang. Men altså - lav du bare et indlæg om det Og se så hvor meget ordentlig debat der kommer ud af det. Jeg smider nok et svar i farten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lillefie... |
|
|
Lillefie og Lezen: Er det bedre vi alle sammen er uvenner? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 34t534534 |
HGlarsen |
05-12-2006 20:59 |
|
haha, ja hver så god - et styks guldstillet  . lyder altså ret ubehageligt at gnaske på! haha.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lillefie... |
|
|
Er det en joke? Det her ligner ikke skyggen af ordentlig debat  Og hvis du er så opsat på at debattere, så go ahead - be my guest  HG: Ja Det er også ret godt! Især når man har en hund som back-up ^_^
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natasha |
|
|
Natascha: Jeg har ikke givet dig skylden for at kalde hende mishandler og bla, bla, bla. Undskyld hvis jeg ikke lige fik skrevet det  Jeg snakker mere om, de-ved-hvem. Ja, jeg gider egentlig heller ikke at begynde en debat om bid er iorden osv, men jeg mener ikke, at et bid skader hvis det bliver brugt ordentligt. Ligesom en sadel heller ikke skader, hvis den ligger ordentligt. Camilla: Nej, det er det vel ikke. Men hold jeres pebbernød- og skosnak i et indlæg for sig selv, så det ikke "ødelægger" os andre, der er igang med en debat. Jeg synes overhovedet ikke, at nogle af os er uvenner, og hvis andre har fået indtrykket af, at jeg hakker og kun er ude på at virke bedrevidende, så undskylder jeg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| erreewrewr |
HGlarsen |
05-12-2006 21:08 |
|
Hahah, ja men hvis min hund skulle bestemme sig for at gnaske min sko falder dens små mikro tænder nok bare ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| retertre |
HGlarsen |
05-12-2006 21:15 |
|
Hahah 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
Lillefie |
05-12-2006 21:18 |
|
Camilla & Fenja , Natacha : Hvis i ikke gider at være uvenner kan i da bare gå ud? Og så gå ud i chatten og skrive der. Og nej det er ikke en joke  Selvom i er blevet uvenner, kan i da godt gå ubemærket ud? Istedet for at ødelægge debatten for hende der har lavet den og dem der måske godt vil kommentere billederne. Ærgeligt, efter min mening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| . . . |
Vildrose |
05-12-2006 21:23 |
|
skriv dog over chatten, jer der bare skriver ligegyldige indlæg!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hold da kæft man... |
Chelle |
06-12-2006 10:27 |
|
Der er virkelig ikke ret mange folk, som bare har en lille smule respekt, over for andre.. Pigen lægger sine billeder her ind, for at vise hun har haft en god dag, med hestene.. Hvad har hendes gode dag, at gøre med dyremishandlig og jeg ved ikke hvad... Det er til at brække sig over at ingen kan unde andre at de har haft en god dag, og har vundet en dressur klasse.. for det tror jeg fandeme er problemet for nogle her inde...  Magen til respektløshed man og latterlige snobber, som kun tror det er dem der kan ride... Man kan give en kommentar til billederne, og så er det DET!!! Hvis i skal snakke om jeres sko og pebernødder, kan i sgu finde et andet og snakke om det!!! GLÆD JER DOG OVER ANDRE HAR HAFT EN DEJLIG OPLEVELSE! Rigtig flotte billeder, utroligt at hesten og ponyen ligner hinanden så meget...  Tillykke med det.. Hehe, fræk lille pony (den hvide) GODT at pigen ikke slog sig, og når det så er sagt, så ser det rigtig sjovt ud.. hehe... billedet hvor den springer ud er bare helt kanon... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Ret nice debat  Cammilla (og crew):P: Ja okay, vidste ikke lige at billedet var så gammelt. Synes bare stadig ikke at hun hiver i hesten  Natacha: Læste lige et af dine LANGE svar (:P), og vil da gerne lige tilføje en ting: Ser bestemt ikke dig og duke (sorry hvis der er flere med) som det samme som Camilla og Theis. De har deres mening, FAIR NOK, men man bliver sgu da irriteret når der hele tiden kommer en hentydning om, at det fandeme er syndt for hesten at ride med bid, og at vi ikke har den mindste forståelse over for dyrene. Nok rider vi med bid, men vi behandler da forhåbentlig alle vores heste godt når vi ikke rider, (ja, i vores øjne gør vi det jo også når vi rider) så lidt forståelse må vi vel have.  I andre kommer ikke med de hentydninger, derfor forskel. hehe 
- Cikorie Kiss me goodbye, kiss me out of your eye.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdfsffs |
Pernille Bak |
06-12-2006 11:46 |
|
Katja (Nicklas): sikke nogle fine heste og ponyer! Det ser monster sjovt ud når i rider Haffer-opvisning!  Og så er den lille hvide pony ret så sej, 
- Pernille - ¤ 100 % dressur rytter! ¤ Cathila <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Haha... |
|
|
Lezen: Alt tilgivet ^_^ Snakker du om... Lord Voldemort ? (Lol, sorry!). Jep, du mener det ene om bid - jeg det andet. Og sådan er vi forskellige. Men den ene ting fordriver os åbenbart fra resten af hjorden ( ). Og, well... Ja, nu gider jeg ikke mere. Du kender resten. Hver sin mening - fred være med det. Slam. Men igen - det har været oppe så mange gange. Hvis du er interesseret i noget af det, kan du søge (efter 23). Cikorie: (Meget imponerende nogen læser det ). Tja, så har det vel noget med vores måde at udtrykke os på... Vi har de samme standpunkter, men så er det åbenbart måden de kommer ud på? Oder was? (Well, lige meget hvad, så bliver Duke og jeg jo altid hevet med i samme kategori som Theis og Camilla ^_^). Men som sagt, jeg er her ikke for at fornærme nogen, men for at debattere Det gør Theis og Camilla jo også, men åbenbart bare på en anden måde (?). Nu er jeg træt... ^__^
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natascha |
|
|
Natasha: Nej, jeg snakker om din mor 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lezen... |
|
|
Lezen: Uha, så skal du passe på! Hun har nemlig ører på størrelse med små Dumboelefanter, så hun hører alt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så kan hun... |
|
|
Natacha: Hun ved jo godt hvad jeg mener om hende  , såeh.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lezen... |
|
|
Lezen: Jeps. Min mor ved alt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fff |
poni-power |
07-12-2006 10:07 |
|
uuuh var lige ved at være nervøs ved første billede af "den vilde". godt hun fik den fod ud af bøjlen!! det var rigtig flot i lc2!!
Den der graver en grav...bliver træt i armene! viiild poni power... molodii: bukke, bukke store spring bukke bukke lille spring bukke bukke spri-i-ing
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ___ |
<3KSR<3 |
26-12-2006 21:42 |
|
Haha Katja ! Fede billeder ? Nåå den der Haflinger parade du skrev til mig i en sms? Men som var til en anden ida ? Haha..
♡ KSR ♡ ♡Vikjærsvans Minelli♡ ♡Don Shcufro,Cavan,Martine♡ ♡Ida Steen Nielsen♡ Ryttergården ! Kildebrønde sportsrideklub !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
» TeamFM |
26-12-2006 23:04 |
|
Nu har jeg ikke gidet læse alle svar, men Theis der er noget du har misforstået: Jeg skrev: Stram op piger - til dig og camilla = TO personer. du skrev: i lige måde, piger - til mig = EN person. tsk tsk xD tilbage til 1. klasse søde ven. synes generelt du er negativ at høre på theis, og det er sådan lidt iriterende?
.. skrev mia svane jeg har alt, og jeg mangler intet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar :P |
|
|
<3KSR<3: Ja, hende der rider i midten hedder nemlig os Ida. Smart ikk ? Men taak søde <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dums Is back xD not. |
|
|
Jeg synes' at det er rigtig GODE billeder. Og alle jer folk der kommentere ud fra et par billeder ja, undskyld jeg siger det. Men det er sq' for langt ude? Der er sikkert mange piger, som ikk har specielt lyst til at vise billeder frem, når de KONSTANT får af vide hvor meget de hiver hestene i munden og hvor meget de har benenen på den. HERRE gud ænder, det er sq' for ringe. Og i burde fandme vide bedre. Det er billeder, dvs. i har overhovedet ikke set heeele programmet? DVS, at folk rent faktisk kan komme til at ramme dårlige tidspunkter. At begynde at kommentere sådan noget, det er altså virkelig langt ude. Altså jeg tvivler VIRKELIG på om jeg tør ligge billeder ind af hvor jeg rider Dums. For helt ærligt, i kommentere den MINDSTE detalje?  Undskyld søde ænder, jeg plejer ikke at være personen som kan blive sur over sådan noget. Men her er det sq' gået over stregen. Undskylder meget tonen..
M.v.h Dums <3 Overdrivelse, fremmer, forståelse! Sig aldrig hej til fremmede man kunne lære dem at kende?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla .. |
|
|
den sidste hest er herre sig.. ! den er god til at springe ?? eller noget  ,, (ved jeg ikke)
Baldur
-
sød -
dejlig -
smuk min baldur 4-ever <3<3<3<3<3<3 C+B=friends 4-ever<3<3<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. (: |
|
|
Flotte billeder, må jeg sprøge om det er en chambon den lille hvide pony har på, og hvorfor? 
Mille dd: Snart med 3 heste  - Nougat <3 - Unique Kørup <3 - Føllebølle?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| » TeamFM |
Theis |
27-12-2006 19:09 |
|
Måske fordi du lyder lidt skizofren, my dear  Jeg synes du lyder meget negativ  Jeg skriver kun negativt, når andre først skriver negativt til mig. Tænk over det 
Mvh. Theis  ~ Travheste Rocks!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Kode123 |
27-12-2006 19:54 |
|
Theis: Jamen hva fanden? Man er sq da nødt til at tage fat og sætte sig igennem overfor hesten, eller skal man bare side som en sæk kartofler og lade hesten gøre og gå som det passer den? Jeg synes enda det ser ud til at være blid ridning!
And I'll try to like horses And I'll try to like horses . Don't you just love goodbyes? Kode123 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Theis !! |
hest1 |
27-12-2006 20:02 |
|
Undskyld, er det bare mig, eller opfører du dig enormt flabet ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest1 ... |
Theis |
27-12-2006 20:35 |
|
Næh, men er det ikke lidt flabet at kalde andre flabet?  Så vidt jeg kan se, holder jeg kammertonen fint hele indlægget igennem, modsat visse andre 
Mvh. Theis  ~ Travheste Rocks!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefg |
Piwi |
27-12-2006 22:23 |
|
Jose & Raffe det er jo nettop ikke naturligt at pakke ens hest ind i vat og hestene ude i naturen kan da også finde på at bide og sparke hinanden (ikke opfordring til at i skal gøre det) men hestene i naturen pakker ikke deres medheste ind i vat...
P¡psk¡ .oO Min lille Tazja kan tölte Oo. .oO Har travet på Pletter Oo.
Søger halvpart/lånehest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hihihihihhihi |
|
|
hvorfor ska det her indlæg hives frem igen ? 
Dillarh Dallarh - med møgdyret dilli (L)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jalousi.. |
|
|
jalousi er en grim ting- føj  ^godt ordsprog
Maja og Felix Vi ved vi kan 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Katja, det ser ud til at have været et godt stævne. Tillykke med 1.pladsen, rigtig flot. Du rider dem pænt i mine øjne.  PernilZe, Jose og Vickie - 
.. skrev Kristina G. Outzen Med Linse Aunsbjerg *Around Pictures*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar .. |
|
|
Takfor desødeindlæg alle sammen  Mille: Nogen af begyndernefik lov til at ride med chambon, så de havde en bedre chance for at styre deres ustyrlige (:P) ponyer. Top gun virkede det bare ikk lige på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|